موسسه مجازی طب جامع اسلامی شفای قرآن
‏وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا‏ 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه طب جامع اسلامی شفای قرآن و آدرس shefateb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





هر گونه تغيير رنگ در زبان نشان دهنده وجود نوعي مشكل خاص است.

سفيدي ، پريدگي رنگ ، قرمزي  زبان و ... همه و همه نمايانگر ميزان سلامتي كودك است . بي جهت نيست كه پزشكان و متخصصين اطفال در معاينات خود اول زبان بيمار را مي بينند . طب سنتي نيز هميشه يك زبان مرطوب ، صورتي رنگ و كمي زبر را از علايم سلامتي بدن مي دانسته است . دكتر ماسيمو آگوستي ، رئيس بخش اطفال و نوزادان بيمارستان « وارزه » ايتاليا در اين باره مي گويد : " امروزه ما نيز همين نظر را داريم" :


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:رنگ زبان,نشانه سلامتی وبیماری, زبان زبان سلامت و بیماری, ] [ 12:20 ] [ لقمان محمدیان ]

هنر رايحه درماني، استفاده از روغن هاي اسانسي براي حفظ سلامت فيزيكي، رواني و معنوي، روش بسيار جالبي است كه تاثيرات درماني ماساژ را چند برابر مي كند. در واقع رايحه درماني و ماساژ با روغن هاي معطر روشي بسيار مؤثر در كنار درمان با طب سوزني و ساير درمان هاي مكمل است. هدف از ارائه مطالب زير معرفي تمامي روغن هاي اسانسي نيست، بلكه اين است كه بيشتر روغن هاي دارويي پر استفاده را معرفي كنيم. در واقع بيش از 200 گياه وجود دارند كه روغن هاي دارويي از آنها تهيه مي شود.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:ماساژ درمانی,روغن مالی بدن,روغن معطر,, ] [ 12:11 ] [ لقمان محمدیان ]

بينى عضو حساس و محل اوليه پيدايش كانون عفونت است كه اين خود در اثرسرماخوردگى به وجود مى آيد همين سرماخوردگى و زكام نيز مىتواند مبداء و محل زايش بيشتر بيماريهاى ريوى در تعقيب عفونت سينوسهاىصورت بوده باشد. اگر بينى خيلى خشك باشد با روغن بنفشه يا ازروغن نيلوفر مى توان آن را نرم و ترطيب (خنك ) نمود اگر آب ريزش بينى ورطوبت زياد باشد هليله زرد و حضض را سائيده از هر كدام 5/2 گرمبا10 گرم پيه مرغ آميخته خوب بسرشند و در بينى بمالند و يا اينكه ميخك ،وج و حضض از هر كدام يك گرم خوب سائيده روزانه در بينى كشنداگر خونريزى و رعاف پيش آيد يك گرم زاج را در 5 گرم نشاسته سائيده نفوخنمايند (در بينى كشند).


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:بینی,بیماریهای بیمی,درمان در طب سنتی, گیاه درمانی عطسه, ] [ 17:42 ] [ لقمان محمدیان ]

برای دفع انگل یکی از دو روش زیر را به اختیار انجام دهید: (۷ الی ۱۴ روز)

الف) یک قاشق مرباخوری اسپند را همراه یک استکان آب قورت دهید.

ب) یک قاشق چایخوری سیاه دانه را آرام آرام بجوید.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:درمان,انگل,اسپند,سیاهدانه, ] [ 17:28 ] [ لقمان محمدیان ]


در کتب طب سنتی ایران از جمله ذخیره خوارزمشاهی و قانون فی الطب و الحاوی و ... ، مطالبی در مورد بادکش وجود دارد که نشان دهنده سابقه طولانی این روش است. بادکش یکی از اجزاء کوچک اعمال یداوی در طب سنتی محسوب می شود.
بادکش (dry cuping) یا همان حجامت خشک یعنی ایجاد کِشش و مکش در پوست بدن به وسلیه ظرفی توخالی که به گونه ای حالت مکش در آن ایجاد گردد و این اتفاق باعث جمع شدن پوست در داخل لیوان شود و ایجاد انبساط در آن ناحیه نماید.
بادکش در بدن با مکانیسم های مختلفی اثر خود را اعمال می کند که در اینجا برخی از این مکانسیم ها را از زبان حکمای طب سنتی ایران بیان می نماییم. مکانسیم بیان شده برای اثرات بادکش (سرد و گرم) در بدن از دیدگاه حکیم بوعلی(ره) در کتاب قانون فی الطب و جناب حکیم محمد حسین عقیلی خراسانی شیرازی در کتاب خلاصه الحکمة عبارت است از:
1. انحراف: انحراف ماده و جذب آن به سمت دیگری که باعث سکون آن ماده بشود، مثل بادکش کردن قفسه سینه برای قطع خونریزی شدید دوران قاعدگی.
2. ابراز: بارز کردن ورمی که در عمق اعضاء است برای اینکه معالجه (داروها) به آن برسد.
3. انتقال: انتقال ورم از عضو شریف به عضو پست ترِ هم جوار(عضو نزدیک).
4. تسخین: برای گرم کردن عضو و جذب خون به سمت آن عضو، و همچنین برای به تحلیل بردن باد اعضاء که بادکش گرم اثرش در این مورد قویتر است.
5. تخلیه: انتقال مواد از موضع طبیعی تولید کننده آن ماده، که مواد خودش در آن نازل شده و باعث تورم در آن عضو شده است مثل بیماری قیله که محجمه(ظرف حجامت) را بر عانه می گذارند.
6. تسکین: استعمال بادکش برای کاهش و تسکین دردها، مثل گذاشتن لیوان بادکش روی ناف (= السرة) به خاطر قولنج مبرح و درد ناک (در اصطلاح عامیانه افتادگی ناف نام دارد.) و بادهای شکم و دردهای رحمی که در هنگام حرکت خون (هنگام قاعدگی) عارض می شود به خصوص برای جوانان، و یا بادکش کردن روی باسن برای بیماری سیاتیک.


با استفاده از خواص فوق الذکر می توان از بادکش در موارد زیر استفاده نمود:
1. فراخوان غذایی(خونی): به دلیل افزایش جریان خون مویرگی با انجام بادکش در مواضع مختلف خون رسانی(غذارسانی) به آن مواضع بیشتر خواهد شد. لذا می توان از این روش برای افزایش بافت ماهیچه ای استفاده نمود. (مثلاً برای رفع لاغری های موضعی مثل لاغری صورت می توان از این روش استفاده نمود البته - برای صورت نوع بادکش متناوب و خیلی سبک می باشد.) همچنین می توان چربی موضعی را مقداری برطرف نمود چون مزاج خون گرم است(بخصوص با بادکش گرم نوع اول).
2. فراخوان دفاعی: افزایش خون رسانی موضعی با فراخوانی سلول های دفاعی و فاکتور های ضد التهاب خونی به موضع، باعث تسریع ترمیم آسیب های بافتی و عفونت های موضعی می شود.(متمرکز شدن قوای بدن در ناحیه بادکش) مثلاً با بادکش کردن اطراف زخم های بستر می توان به ترمیم و بهبود این زخم ها کمک شایانی کرد. و یا در در درمان بیماری برص و ... از این روش می توان کمک گرفت.
3. ایجاد انبساط: بادکش باعث رفع اسپاسم و گرفتگی های عضلانی و ایجاد انبساط در عضلات و اعضا می گردد.(برای انبساط عضلات بهتر است از بادکش گرم استفاده شود- البته مزاج شخص نیز باید لحاظ شود).
4. انتقال مواد: بادکش باعث انتقال مواد از مواضع مجاور موضع بادکش به موضع بادکش می گردد و از این خاصیت برای انتقال مواد از عضوی به عضوی دیگر استفاده می گردد، مثل انتقال مواد سوداوی از مغز به سمت اسافل.
5. تحریک فعالیت موضعی: بادکش باعث حرکت در عضوها می شود، مثل افزایش حرکت دودی روده ها با بادکش سبک روی شکم.(ورزش موضعی).
6. رفع خستگی: به خاطر خون رسانی زیاد و سایر خواص، بادکش در رفع خستگی و کسالت قابل استفاده است به خصوص در بعضی مزاجها، مثل بادکش گرم در فردی با مزاج سرد و تر.
7. تمرکز قوا بر عضوی خاص: بادکش باعث توجه قوه مدبره و تمرکز قوای بدن به موضع تحت بادکش می گردد. مثلاً در سردردها می توانیم برای تسکین، قوای بدن را به سمت ساق پا بکشیم یا مثلاً برای برخی بیماریها که علت آنها ضعف عضو است به خوبی می توانیم از بادکش برای تقویت آن عضو کمک بگیریم. البته واضح است که در مورد اول هدف تسکین و در مورد دوم هدف درمان است.
8. اخراج مواد مضر از بدن: برای کمک به خروج مواد و سموم از بدن می توان از بادکش استفاده کرد، مثل خروج نیش حشرات یا عفونت آبسه ای که باز شده است.
9. رفع ریح اعضا: بادکش باعث از بین رفتن نفخ اعضا می شود و بادکش گرم در این مورد اثرش بیشتر می باشد .


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:خواص بادکس,بادکش درمانی,تنظیم بدن و دفع بیماری با بادکش,طب اسلامی, ] [ 17:27 ] [ لقمان محمدیان ]

  از نظر طب سنتی اسلامی قلبی که بزرگ شده یعنی که غلبه بلغم دارد موارد زیر

به دقت رعایت شود:

الف)ارده با شیره انگور هفته ای ۵ وعده صبحانه

 

ب) دوسین(۱ واحد سیاه دانه نیم کوب+۳ واحد عسل)از این ترکیب روزی

 ۳ قاشق مرباخوری هر ۸ ساعت میل شود.(۱۲۰ روز)

ج)عرق بهارنارنج شبی یک لیوان به همراه کمی عسل میل شود(۱۲۰شب)

د) روزی یک عدد “به” ناشتا میل شود.(۱۲۰ روز)

ه)کاهش جدی سردیها (۸۰ روز)

و)بادکش کتف یک شب در میان ۲۱ مرحله



موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:بزرگی قلب,درمان قلب,بهارنارنج,بادکش, ] [ 17:22 ] [ لقمان محمدیان ]

درمان اسهال نوزاد زیر یک سال :یک قاشق غذاخوری اسفند را دریک و نیم لیوان آب بجوشانید سپس آن را سرد کنید و از آن آب یک قاشق مرباخوری به او بخورانید روزی سه دفعه

درمان اسهال کودک زیر 8 سال : یک نصف قاشق مرباخوری اسفند به او بدهید همراه یک استکان آب به دنبال آن مانند خوردن قرص بنوشد.

برای بزرگسال یک قاشق غذا خوری اسفند به اضافه یک استکان شربت عسل مصرف شود .

نکته) خوردن یک قاشق غذاخوری عسل به تنهایی روزی سه بار اسهال شدید را درمان می کند  به بچه ها روزی سه بار یک قاشق مرباخوری عسل بدهید.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:درمان اسهال بچه,کودک ,بزرگسال,اسهال شدید , عسل , اسفند, ] [ 16:19 ] [ لقمان محمدیان ]

 تحقیقات نشان می دهد که خوردن یک بسته چیپس در روز شبیه نوشیدن 5 لیتر روغن مایع در سال است، حقیقت امر این است که خوردن چیپس و در کل اسنکها نه تنها موجب چاقی و بیماریهای قلبی می شود، بلکه مشکلات رشدی را برای جنین، بیش فعالی را در کودکان و سرطان را در بزرگسالان به همراه دارد.

به گزارش اروم نیوز، شاید خوردن چیپس و در کل اسنکها چندان هم هشدار دهنده نباشد اما اگر مصرف آنها به یک عادت تلقی شود، تبعات آن بسیار خطرناک است. برخی از تحقیقات نشان می دهد که یک سوم از کودکان بریتانیایی هر روز چیپس می خورند و دو سوم دیگر چندین بار در یک هفته چیپس مصرف می‌کنند.

در حقیقت در این کشور سالانه شش میلیارد بسته چیپس مصرف می شود به طوری که مردم هر سه دقیقه یک تن چیپس می خوردند یا هرکس دست کم 100 بسته چیپس می خورد.

خوردن یک بسته چیپس در روز می تواند معادل نوشیدن 5 لیتر روغن در سال باشد. نیاز به گفتن نیست که این اسنکها علاوه بر چربی حاوی نمک و شکر هم هستند.

شاید باور تمام این موارد منفی درباره بسته هایی با اشکال معصومانه  و خنده دار در رنگهای روشن در فروشگاه ها خودنمایی می کنند دشوار باشد اما حقیقت این است که این محصولات از نظر صنعتی طوری طراحی شده اند که ذائقه ما را تحریک کرده و به نقطه اعتیاد می رسانند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:چیپس,سرطان,وحشتناک ترین تنقل , ] [ 16:15 ] [ لقمان محمدیان ]

آرتروز (ساييدگي مفاصل)

ساييدگي نک استخوان‌هاي مفاصل كه مايع مفصلي نيز كم مي‌شود، اين بيماري در افراد كهنسال بيشتر ديده مي‌شود


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:درمان آرتروز,طب اسلامی, آیه الله ضیایی, ] [ 11:11 ] [ لقمان محمدیان ]

فرستادن به ایمیل

خبرگزاری فارس: «اغذیه دانشگاه‌ها» بی‌کیفیت و بعضاً مغایر با طب اسلامی است
حسین روازاده از اساتید طب سنتی و اسلامی گفت: متأسفانه در بحث غذاهای دانشجویی همواره بحث مناقصه مطرح می‌شود که در پی آن، افراد به تهیه غذاهای ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت روی می‌آورند.

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، نشست علمی «بایسته‌های تغذیه در سبک زندگی اسلامی ایرانی؛ با تأکید بر زندگی دانشجویی» با حضور حسین روا‌زاده از اساتید طب سنتی در پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی برگزار شد.

روازاده با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در سفر اخیرشان به خراسان شمالی مبنی بر اینکه برای تثبیت نظام جمهوری اسلامی لازم است تمدن اسلامی را تثبیت کنیم، گفت: تمدن اسلامی دارای دو بخش نرم افزار و سخت افزار است که بخش سخت افزار آن همان اساس مملکت و بخش نرم افزار آن اصلاح الگوی مصرف است.

وی اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف، بسیار سخت و زمان‌بر است و یکی از مصادیق آن اصلاح عادات غلط است؛ ضرب‌المثلی هست که می‌گوید: با یک گل بهار نمی‌شود. اما باید گفت که در فرهنگ اسلامی با یک گل بهار می‌شود بدین معنا که اگر یک عادت اشتباه را ترک کنیم در جای خویش می‌تواند مؤثر باشد.

این استاد طب سنتی عنوان کرد: ما باید بدانیم هر آنچه که برای یک نظام ارزشی، واجب و لازم شمرده می‌شود به چالش کشیده شده است و یا بسیاری از آن‌ها به فراموشی سپرده شده است که ما باید مجدداً به احیای ارزش‌ها بپردازیم.

روازاده با بیان اینکه اگر قبول داریم نظام ما یک نظام ارزشی است که همین گونه نیز هست، ادامه داد: قطعا برای تثبیت ارزش‌ها باید به دنبال تمدن اسلامی باشیم اکنون زمان عملی کردن داشته‌هایمان در زمینه ارزش‌هاست از این رو باید ابتدا آموزش را از خودمان شروع کرده و بعد آن را به عموم جامعه منتقل کنیم.

وی با انتقاد از برخی از مسئولان گفت: لازم است در نخستین گام نسبت به نیروسازی و انسان‌سازی افراد اقدام کنیم، در جامعه اسلامی چه اتفاقی می‌افتد که یک فرد متدین تا زمانی که در دانشگاه تحصیل می‌کند جزو نفرات برتر آن به شمار می‌رود اما وقتی مسئولیتی به همین فرد سپرده می‌شود خروجی این فرد ارزشی با یک فرد ضد ارزشی کاملا یکسان می‌شود.

استاد برجسته طب سنتی ادامه داد: انقلاب اسلامی توانسته است به سرعت انسان‌سازی کند اما این دلیلی نمی‌شود تا افرادی بدون داشتن تخصص در راس امور قرار بگیرند بنابراین باید خروجی‌های ما ارزشی شود و اگر می‌خواهیم نظاممان نیز تثبیت شود باید دانشگاه‌ها در راستای ارزش‌ها گام بردارند. معماران ما در گذشته در خصوص معماری اسلامی همگی به طور کامل با علما همراه بودند و هنر معماری با موازین اسلامی عجین بود اما در حال حاضر چنین چیزی کمتر به چشم می‌خورد.

وی گفت: یکی از آموزه‌های دینی که بسیار برای بنده مؤثر بود بحث «شک کردن» است، از این رو بنده معتقدم ما باید نسبت به هر چیزی شک بکنیم تا آنکه در نهایت، به یقین برسیم.

روازاده در خصوص سبک زندگی اسلامی با تأکید بر رویکرد زندگی دانشجویی گفت: متأسفانه در بحث غذاهای دانشجویی همواره بحث مناقصه مطرح می‌شود که در پی آن، افراد به تهیه غذاهای ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت روی می‌آورند.

 



موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

 

 

 

از طریق بخش ارسال سوال از حضرت آیه الله حاج محمد سعید طباطبایی حکیم چنین طلب فتوانمودم :

 

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

 

خدمت حضرت آیه حاج محمد سعید طباطبایی حکیم عرض ادب دارم

 

 

 

بنده لقمان محمدیان به شماره ملی 3859895028 فرزند محمد مدتی است درمیان مردم به استناد به قرآن و حدیث و مراجع طب سنتی و طب النبی و رساله ذهبیه به ترویج طب اسلامی می پردازم و مراجعینی جهت آموزش و طبابت داشتم حال خواهشمندم به سوالات ذیل پاسخ فرمایید؟

 

 

 

 

 

 

1- از نظر شرعی این کار ازجمله حجامت و نسخه های طب اسلامی برای مردم چه جکمی دارد؟

 

 

 

 

 

2-  تاکید مردم به انجام حجامت و ترویج نسخه های طبی با برداشت از قرآن و احادیث و انجام آنها  برای بیماران چه حکمی دارد؟

 

 

 

3-  بنده دعا درمانی نیز برای بیشتر بیماران انجام می دهم چه حکمی دارد؟

 

 

 

4- آیا گرفتن مزد برای آموزش و درمان اشکال شرعی دارد؟

 

 

 

 با تشکر فراوان

 

 

 

 

 

 

پاسخ ایشان :

 

 

 

 

 

بسمه تعالی

 

 

 

سلام علیکم و رحمه الله وبرکاته

 

 

 

ج1و2و3و4 - در صورتی که ضرری بدیگران نرساند مانعی ندارد،همچنین گرفتن وجه جهت آموزش آن و یا درمان نیز مانعی ندارد

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:مجوز شرعی طبابت از آیه الله حکیم, ] [ 17:57 ] [ لقمان محمدیان ]
leech-3-L

از زالو هم به صورت زنده استفاده می شود و هم مواد موجود در بدن آن برای ساخت محصولات بهداشتی و درمانی به کار گرفته می شود. کاربردهای درمانی زالوی زنده بسیار زیاد است.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 23:5 ] [ لقمان محمدیان ]

دومین گردهمایی شورای عالی طب ایرانی-اسلامی جمعه مورخ 6/11/91 در تهران با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  و حدود دویست نفر از محققان، پزشکان و اساتید طب سنتی سراسر کشور برگزار گردید


متن کامل خبر و متن بیانیه رسمی شورای عالی طب سنتی را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود

عکس های گردهمایی :

 

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 23:4 ] [ لقمان محمدیان ]

 

leech_3725846

مکیدن خون بیمار و ترشح آنزیم هایی با خواص درمانی متعدد ، باعث شده است که زالو درمانی ، روشی ساده و ارزان قیمت برای درمان بسیاری از بیماری ها باشد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 22:59 ] [ لقمان محمدیان ]


قند موجود در توت ها ساده بوده، سريع جذب شده و انرژي فراواني توليدمي كند. بذرهاي ملين، حركات روده را افزايش داده و مانع يبوست شده و از نفوذ اسيد معده به جداره دستگاه گوارش جلوگيري مي نمايند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 22:55 ] [ لقمان محمدیان ]

حرکت نرم ماساژ را هر روز یک ربع می توان انجام داد و باید به خاطر داشته باشید که قبل از ماساژ پوست تمیز و با ژل یا کرم آغشته شود زیرا ماساژ روی پوست خشک باعث ایجاد خستگی و چروک می شود. خیلی خوب است که نحوه ماساژ دادن را یک بار توسط افراد مجرب ببینید و سپس آن را اعمال کنید. در اینجا ما به بیان ساده و با استفاده از اشکال مختلف , نحوه ماساژ دادن را آموزش می دهیم.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 22:54 ] [ لقمان محمدیان ]

herbal oil

 

نام مفرد:لیمو

طبیعت:دوّم سرد و اوّل خشک


ماهیّت:لیمو انواع دارد: ترش وشیرین ومی خوش وهر یک آن انواع دارد. درخت آن از درخت نارنج کوچکتر است وشاخه های آن اندک وبرگ آن کوچکتر از برگ نارنج و میوه آن به اندازه تخم مرغ می باشد.


خاصیّت:ملطّف و جالی وقاطع اخلاط غلیظ می باشد. پوست زرد آن دردردجه دوّم گرم وخشک و مقوّی معده ودل و محرّک اشتها ومعین هضم غذا و مفتّح سدّه و محلّل قولنج ریحی و آروغ آور وپادزهر سمّوم مشروبه وملذوعه و در سایر افعال قائم مقام پوست ترنج است. مضّر عصب و صاحب سرفه ، امعاء را ضعیف می کند و مصلح آن عسل و شکر است. تخم او در دوّم گرم و در آخر اوّل خشک ودر رفع سموم مانند ترنج می باشد. تفریح او به غایت عظیم است.

                


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:لیمو,داروی خوبی است, ] [ 12:6 ] [ لقمان محمدیان ]

بیمار

یک درمانگر طب سنتی با اشاره به اینکه باید فرهنگ طب صلواتی در بین مردم ایجاد شود، گفت: طب صلواتی یعنی فرستادن صلوات تنها هزینه ای است که در ازای آموزش و درمان طب اسلامی است از مردم درخواست شود اما متاسفانه عده ای با آموزش این طب قصد فریب مردم را دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اصفهان، حجت السلام محمود شیرازیان روز پنج شنبه در همایش علمی پژوهشی طب الرضا (ع) با اشاره به اهمیت گسترش درمان از طریق طب سنتی و اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر مردم به اهمیت طب سنتی پی برده‌اند و افرادی نیز آموزش‌های لازم برای درمان بیماری‌ها گیاهی و به شیوه سنتی را فراگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش آشنایی و اطلاع رسانی در خصوص طب سنتی است، بیان کرد: دانسته های این علم آموخته‌هایی از اهل بیت(ع) و به ویژه روایات امام رضا(ع) است.

این درمانگر طب سنتی با بیان اینکه سالانه 50 هزار بیمار نیازمند از طریق طب سنتی درمان می‌شود، افزود: درمان این بیماران رایگان انجام می‌شود.

شیرازیان با اشاره به اینکه باید فرهنگ طب صلواتی در میان مردم ایجاد شود، تصریح کرد: متاسفانه عده ای با یادگیری این طب قصد سرکیسه کردن مردم را دارند و نباید به این افراد اجازه فعالیت در این زمینه داده شود.

وی با اشاره به اینکه درمانی که از طریق طب سنتی و اسلامی صورت می‌گیرد نتیجه بخش تر از طبی است که امروزه توسط پزشکان آکادمیک انجام می‌شود، افزود: بیماری‌های مانند سرطان به راحتی توسط این طب قابل درمان است.

این درمانگر طب سنتی افزود: هدف از برگزای این همایش فرهنگ سازی و ایجاد بستری مناسب برای نشر طب سنتی و اسلامی در جامعه اسلامی است که با استقبال مردم مواجه می‌شود.

طب سنتی ایرانی از سرمایه های ملی کشور است

هم چنین یک پژوهشگر طب سنتی و اسلامی با اشاره به اینکه 34 مکتب طب سنتی و اسلامی در دنیا وجود دارد، اظهار کرد: کشورهای چین ، هند و ایران سه مکتب بر جسته طب سنتی در جهان می‌باشند .

حسین خیراندیش با اشاره به اینکه طب سنتی ایرانی از لحاظ تئوریک و جغرافیایی از گستره وسیعی برخوردار است، افزود: حتی از تجربیات و آموزه های این طب در چین و هند نیز بهره گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید جایگاه مناسبی برای استقرار این طب در بستر جامعه ایجاد شود، تصریح کرد: طب سنتی ایرانی باید سهم عظیمی در درمان بیماری‌ها پیدا کند.

این درمانگر طب سنتی با بیان اینکه ابتدا باید در جامعه به توسعه نیروهای انسانی متخصص طب سنتی پرداخت، اذعان کرد: نیروهای درمانگر ابتدا باید به سلامت خود اهمیت داده و درمان شوند و سپس به درمان دیگر افراد جامعه اقدام کنند.

خیراندیش با اشاره به اینکه طب سنتی ایرانی یکی از سرمایه های ملی کشور محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: باید با ترویج آموخته های این علم از فراموش شدن و عدم نشر آن جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه باید دستورات و فرمایشات طبی و درمانی امام رضا(ع) به صورت کتاب درسی در بین دانشجویان پزشکی تقسیم شود، گفت: طب سنتی نیز باید از ابتدا جزو درس‌های اصلی دانشجویان قرار گیرد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:طب سنتی , 50 هزار بیمار , سالانه درمان می کند, ] [ 12:3 ] [ لقمان محمدیان ]

sdsadsad

وَالتِّينِ وَالزَّيْتُونِ

خداوند  متعال در سوره "تین" (انجیر) به این میوه قسم خورده است و دانشمندان دین‌پژوه می‌گویند، احتمالاً علت آن است که انجیر، یکی از میوه‌های همه چیز تمام است وکلکسیونی از املاح و ویتامین‌ها دارد؛لذا مورد توجه خاص قرآن قرار گرفته است. اما این سوگند، ویژگی ظریف دیگری هم در بر دارد که موجب مسلمان شدن یک تیم تحقیقاتی ژاپنی شده است.

 

قصه از این‌جا شروع شد که یک گروه پژوهشی ژاپنی، در بین مواد خوراکی به دنبال منبع پروتئین خاصی بودند که به میزان کم، درمغز انسان و حیوانات تولید می‌شود. این پروتئین، کاهش دهنده کلسترول خون ومسئول تقویت قلب و شجاعت انسان است و بازتولیدش بعد از ۶۰ سالگی تعطیل می‌شود. ژاپنی‌ها فهمیدند این ماده فقط در انجیر و زیتون موجود است و برای تأمین آن، باید انجیر و زیتون را به نسبت یک به هفت مصرف کرد. بعد از ارائه این نتیجه یکی از قرآن پژوهان مصری نامه‌ای به این تیم تحقیقاتی می‌نویسد و اعلام می‌کند که در کتاب مقدس مسلمانان، خداوند به انجیر و زیتون در کنار هم قسم خورده.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:تین , زیتون , اسلام آوردن گروه ژاپنی, ] [ 11:57 ] [ لقمان محمدیان ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ در جهت آموزش و ترویج پزشکی اسلامی راه ندازی شده است
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 56
بازدید ماه : 124
بازدید کل : 91682
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


محکوم کردن توهین به پیامبر

تماس با ما
داستان روزانه