موسسه مجازی طب جامع اسلامی شفای قرآن
‏وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا‏ 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه طب جامع اسلامی شفای قرآن و آدرس shefateb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





«کرم حلزون اصل»؛ این شعار که پیشتر به گوش بینندگان ماهواره آشنا بود، مدتی است که به مدد تبلیغات گسترده در شبکه های مختلف صداو‌سیما، تا دورترین روستاهای کشور هم نفوذ کرده و این بار نه تنها از اعجاز استفاده از آن سخن به میان می‌آید، بلکه بر "ایرانی" بودن آن، تاکید مشددی می‌شود تا شرایط برای کلاهبرداری در مقیاس کلان فراهم‌تر از هر زمانی شود!

به گزارش «تابناک»، شنبه هشتم تیرماه جاری، بازرسان اداره کل نظارت بر مواد آرایشی وزارت بهداشت به سمت کارخانه "پالیز طب شرق" در کرج، جایی که "کرم حلزون و نیو تودی" به سفارش شرکت «سپیده ماهان» تولید می‌شد، حرکت کردند و پس از سپری شدن زمانی کوتاه، نتیجه بازرسی نشان داد که هیچ‌گونه سندی مبنی بر وجود مواد اولیه "عصاره حلزون" و همچنین ماده "الانتویین" در انبار و یا خط تولید کارخانه وجود ندارد.

اداره بهداشتی-آرایشی دانشگاه علوم پزشکی کرج (البرز) محل دیگری بود که بازرسی شد و البته آنجا هم مدارکی برای اثبات ساخت و آزمایشات کنترلی چنین فرمولی یافت نشد تا معلوم شود که ظاهرا کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز چشمان خود را بر همه چیز بسته و نظارتی روی صدور پروانه و فرایند تولید نداشته‌اند تا به این ترتیب راه برای تقلب و فروشی بیش از 100 میلیارد تومان در سال برای چند نوکیسه هموار شود.

با آشکار شدن این حقایق، کمیته فنی و قانونی آرایشی بهداشتی وزارت بهداشت که گزارش بازرسان را دریافت کرده بود، بلافاصله پروانه محصولات شرکت سپیده ماهان را باطل کرد و متعاقب آن، حق صدور پروانه ها را از دانشگاه علوم پزشکی البرز سلب نمود و در اقدام تکمیلی، سازمان غذا و دارو هم طی نامه‌ای به تاریخ دوازدهم تیر ماه (چهارشنبه گذشته) به رئیس سازمان صداوسیما، خواستار توقف تبلیغ محصولات شرکت سپیده ماهان شد.
 

برای مشاهده تصاویر در ابعاد بزرگتر، روی آنها کلیک کنید
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو طی نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما، ضمن اعلام توقف تولید محصولات تقلبی شرکت سپیده ماهان، توقف پخش آگهی‌های آن در رسانه ملی را خواستار شد
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو طی نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما، ضمن اعلام توقف تولید محصولات تقلبی شرکت سپیده ماهان، توقف پخش آگهی‌های آن در رسانه ملی را خواستار شد
این نوکیسه‌ها که بودند؟

گزارش های دریافتی حکایت از آن دارند که در پشت پرده ماجرا، آقای «م.ی» و خانم «ر.پ» (اسامی نزد «تابناک» محفوظ است) دو نفری بودند که در اولین تجربه کاری خود، در نهم شهریورماه سال 82، یک شرکت "مسئولیت محدود" را به نام شرکت خدماتی و بازرگانی سپیده ماهان و با سرمایه اولیه دو میلیون تومان ثبت کردند. شرکتی که حتی توانایی خرید محلی برای خود نداشت و مجبور بود تا سال 90 چندین نوبت در محدوده خیابان آزادی تغییر آدرس دهد؛ چه برسد به اینکه دارای کارخانه و تولید صنعتی باشد.



ماجرای برملا شده امروز زمانی ابعاد حقیقی تر خود را نشان خواهد داد که بدانیم این شرکت در سال 90 اقدام به ثبت اسامی تجارتی زیر نموده است:



نیوتودی، حلزون، تن تاک، آدلی، مدارا، ترنتو، اینام، پنیلو و پلیل؛ اسامی متعدد و چه بسا خوش آب و رنگی که برای محصولاتی همچون: انواع کرم‌ها، صابون، شامپو و انواع محصولات بهداشتی و آرایشی، لاغری، کاهش وزن، کرم حلزون، روغن شتر مرغ(!)، محصولات آشپزخانه، بدنسازی و... تقاضای ثبت داده شده‌اند.



راز این ثبت اسامی هم چیزی نیست جز اینکه قرار بوده تمامی این محصولات به مرور (احتمالا طی مدتی کوتاه و به صورت پی در پی) روانه بازار شوند؛ به این صورت که پس از پی بردن مردم به بی‌تاثیر بودن یا بی ارزش بودن یکی از این محصولات تقلبی، مدتی بعد محصولی مشابه اما این بار با نام و شمایلی دیگر به بازار عرضه شده و کلاهبرداری ادامه بیابد.



ثبت نام تجاری
ثبت نام تجاری "حلزون" در میان آگهی‌های ثبت نام تجاری توسط این شرکت، از این رو جالب توجه است که در بازرسی از کارخانه آن، نه حلزونی مشاهده شده و نه عصاره و یا مواد برگرفته از آن!
برخی از آگهی‌های ثبت
برخی از آگهی‌های ثبت "نام تجاری" که نشان از ادامه‌دار بودن برنامه مدیران شرکت سپیده ماهان برای عرضه محصولات قبلی با نام دیگر در آینده دارد
شائبه ارتباط با جریانات خارج از کشور

تولیدکنندگان کرم‌هایی با نام "حلزون" و "نیو تودی" سالهای متمادی حمایت مالی شبکه‌های تلویزیونی وابسته به جریانات برانداز نظام را در خارج از کشور به عهده داشته اند و با فروش کالای خود به صورت قاچاق در کشور، توانمندی سازمانهای نظارتی را برای جلوگیری از ورود و  فروش این محصول به کشور را به چالش کشیده بودند.



اینجاست که وقتی یک شرکت مسئولیت محدود که سالها در پستویی در حال دست و پا زدن برای تامین دو میلیون تومان حقوق موسسین و مدیران خود بوده، بدون هیچ سابقه‌ای در تولید و برندی سازی تجارتی-آن هم در زمینه تخصصی حوزه سلامت،- ناگهان با چنین اعداد و ارقامی وارد فعالیت می‌شود، این شک را تقویت می‌کند که جریانی در پشت این حرکت قرار داشته و امثال مدیران این شرکت‌ها، تنها بازیگرانی بیش نیستند.



چه کسی به این محصولات مجوز داده است؟

صدور این مجوزها در زمان ریاست سابق سازمان غذا و دارو با همکاری معاونت سابق این نهاد در حوزه غذا و بهداشتی-آرایشی صورت گرفته که با ورود دکتر عباس حاجی آخوندی به این سازمان، به رغم مخالفت‌های برخی کارشناسان، موضوع پیگیری و این تقلب آشکار گردید.



در این نوع از تجارت که تجار یهودی در اروپا، امریکا و آفریقای جنوبی مبدع آن هستند، همانند شرکتهای هرمی، محصولات در بازار اصلی عرضه نمی‌شوند که مبادا مردم با دیدن و لمس کردن آنها، قادر به محک زدن‌شان شده و حتی نارضایتی خریداران از طریق زنجیره فروشنده، توزیع کنندگان خرد و کلان و نهایتا شرکت، قابل پیگیری مستقیم باشد، بلکه تنها با نشان دادن کاتالوگ‌های فریبنده و فروش تلویزیونی و تلفنی، کالا  به محل اقامت مشتری ارسال می‌شود.



برخی از آگهی‌های ثبت تغییرات شرکت سپیده ماهان که نشان از تغییرات متعدد آدرس شرکت در طول چند سال داشته و حجم سرمایه‌گذاری و ارقام مالی آن را نشان می‌دهد!
برخی از آگهی‌های ثبت تغییرات شرکت سپیده ماهان که نشان از تغییرات متعدد آدرس شرکت در طول چند سال داشته و حجم سرمایه‌گذاری و ارقام مالی آن را نشان می‌دهد!
ضرر ریالی صداوسیما چقدر بوده است؟

با آشکار شدن نقش عواملی که مجوزها را صادر کرده و نظارت را فراموش کرده بودند، نقش ضلع سوم ماجرا آشکار می‌شود؛ جایی که رسانه ملی به عنوان بازوی قدرتمند تبلیغ این کالا، رخ نمایی کرده و نه تنها سهم بزرگی در رقم خوردن این رویداد تلخ به خود اختصاص داده، بلکه از جهات دیگری، خود هم طعمه این کلاهبرداری واقع شده است.



ماجرا از این قرار است که تعرفه پخش آگهی در صداوسیما برای محصولات ساخت ایران خیلی ارزانتر از محصولات وارداتی تعیین شده است و در کمال تعجب، در حالی که شرکت سپیده ماهان فقط پروانه ساخت کرم حلزون را در دست داشته و بقیه محصولاتش، وارداتی است، از تعرفه در نظر گرفته شده برای محصولات داخلی بهره برده است؛ موضوعی عجیب که با آرم "ساخت ایران" در بالای تبلیغات تلویزیونی محصولات این شرکت، خودنمایی می‌کرد اما کشفیات اخیر بر صحت آن خط بطلان کشید.



این در حالی است که سازمان غذا و دارو در نامه خود اعلام نموده که تجهیزات تبلیغ شده این شرکت نه مجوز تولید داخل دارند و نه مجوز واردات! گزاره‌ای به معنای نابود کردن تولید کننده داخلی در سال هایی که کمک به اقتصاد، محور اصلی شعار نظام بوده است.



به عبارت بهتر، می‌توان این گونه ادعا کرد که طی این مدت، شرکت سپیده ماهان به همراه شرکت مشاور تبلیغاتی خود (نام محفوظ است) میلیاردها تومان از پول صداوسیما (بیت‌المال) را نیز در جیب خود گذاشته و با زدوبند با چند کارمند واحد بازرگانی این سازمان، مدارک جعلی دال بر "تولید داخل" را در پرونده جا داده‌اند؛ البته این ضرر جدای از خسارت معنوی وارد شده بر اعتبار رسانه ملی نزد افکار عمومی است که پرداختن به آن در این مقال نمی‌گنجد.



شائبه تبلیغ کالای قاچاق از رسانه ملی؟

اگر بازرگانی صدا و سیما خوش شانس باشد، باید کالاهای غیر تولید داخل این شرکت به هر شکل ممکن که شده، برگ سبز گمرکی داشته باشند چراکه در غیر این صورت باید گفت که از بدو تاسیس رادیو و تلویزیون در کشور، برای نخستین بار خواهد بود که کالای قاچاق از این رسانه تبلیغ شده و به فروش رسیده است.



در صورت اثبات چنین تخلفی که مبنای آن "جعل سند پروانه تولید داخلی محصول" است، مدیران شرکت سپیده ماهان و شرکت تبلیغاتی مشاور آن (نام نزد تابناک محفوظ است) با مجازات های سنگینی مواجه خواهند بود.



بازپس گیری حقوق خریداران

 دادستان بعنوان مدعی العموم با ورود به پرونده می‌بایست در صدد بازپس گیری پول خریداران برآید، چراکه گزارش بازرسان و رای کمیته فنی وزارت بهداشت تایید می‌کند که در ساخت و فروش کرم حلزون تقلب رخ داده و آنچه که ادعا می شده با چیزی که فروش رفته مطابقت ندارد و در این میان میلیاردها تومان از این تجارت(!) کسب مال شده است.



گفتنی است که با توجه به ابعاد گسترده ماجرا، در گزارش‌های تکمیلی بعدی به ریشه یابی جنبه‌های دیگر این موضوع خواهیم پرداخت.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

بسم الله الرحمن الرحیم. آیا تابحال شده تا بروشور توضیحی یکی از داروهای طب مدرن را مطالعه کنید. یکی از خادمین پایگاه جامع اطلاع رسانی امام مهدی عجل الله تعالی فرجهبروشور توضیحی داروی ذیل را که در درمان کودکی کمتر از دو سال (توجه کنید : کودکی کمتر از دوسال)  تجویز شده بود را در اختیار ما قراردادند. داروی زیر تنها جهت پیشگیری از عفونت شکستگی بسیار سطحی سر این کودک تجویز شده است.

پیروی بی چون و چرا از غرب (یا قرآنی بگوییم اهل کتاب) که به فرمایش قرآن وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ هستند عقول ما را نیز زایل نموده و حتی بدون کوچکترین تفکری این دارو بصورت انبوه در کشور تولید شده و به حلق کودکان معصوم ما ریخته می شود.  بعد هم آن می شود که نباید ..........

حال اگر یکی از حکمای طب اسلامی عسل را برای برای زخم کوچک این کودک تجویز کند متهم به دیوانگی و غیر علمی بودن و .... می شود.

قضاوت با محققین فهم درست قرآنی...

 

به این نکته بسیار مهم توجه فرمائید که بیماریهای زیر عوارض شایع این دارو هستند

 

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 14 تير 1392برچسب:, ] [ 22:28 ] [ لقمان محمدیان ]

با توجه به رشد روز افزون بيماري ها، آلزايمر و ابتلا يک نفر به اين بيماري در هر هفت دقيقه، دولت جديد بايد براي کنترل اين بيماري تدبيري بيانديشيد.

معصومه صالحي، رئيس انجمن آلزايمر ايران، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در مورد انتظار انجمن آلزايمر ايران از وزير بهداشت دولت جديد گفت: در سال‌هاي اخير با توجه به احتمال وجود بحران ناشي از رشد چشمگير بيماري آلزايمر در کشور هيات مديره انجمن آلزايمر ايران جلسات گوناگوني با وزير بهداشت سابق داشته و جلسات کار گروه متعددي را نيز تشکيل داديم ولي متاسفانه هيچ برنامه‌ قابل قبولي در اين زمينه به مرحله اجرا نرسيد.

وي در ادامه با تاکيد بر اينکه در جهان هر چهار ثانيه يک نفر و در ايران نيز هر هفت دقيقه يک نفر به بيماري آلزايمر مبتلا مي‌شود، افزود: دولت جديد بايد براي کنترل رشد روز افزون بيماري آلزايمر در کشور تدبيري بيانديشيد و براي بيست سال آينده در حوزه سلامت به منظور کنترل دقيق اين بيماري چشم انداز تعريف کند.

صالحي يادآور شد: افزايش آمار مبتلايان به آلزايمر نه تنها تاثير زيادي به سوي وضعيت روحي و اقتصادي خانواده‌ها دارد بلکه مي‌تواند به اقتصاد کشور نيز لطمه وارد کند بنابراين بايد رشد روزافزون اين بيماري را کنترل کنيم تا کشور را با چالشي جديد در سال‌هاي آتي روبرو نسازد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 14 تير 1392برچسب:, ] [ 22:27 ] [ لقمان محمدیان ]

فرستادن به ایمیل

استفاده از مکمل ویتامین D در دوران بارداری یکی از مهمترین دلایل بروز آلرژی در کودکان است.

بین میزان غلظت ویتامین D در خون مادر و خون بند ناف نوزاد ارتباط مستقیم وجود دارد.
چنانچه میزان مصرف مکمل های ویتامین D در دوران بارداری کمتر باشد، احتمال وجود آلرژی در کودکان به خصوص در دوسال اول زندگی به مراتب کمتر است.
براساس نتایج تحقیقات قبلی ویتامین D نقش اساسی در استحکام استخوان ها و شکل گیری سیستم اعصاب و ماهیچه ها ایفا می کند؛ بنابراین کمبود آن نیز بسیار خطرناک است.
مهمترین راهکار در حفظ تعادل در این زمینه ، مراجعه دائم به متخصص مخصوصاً در زمان بارداری است.
استفاده از ویتامین D به شکل طبیعی به جای استفاده از مکمل های دارویی به دفعات توصیه شده است.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گسترش گیاهان دارویی، طب سنتی و افزایش مراكز آن را از مهمترین اقدامات وزارت بهداشت در سال تولید ملی دانست.

دكتر 'حسن امامی رضوی' روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در سال تولید ملی آیین نامه ای در راستای گسترش طب سنتی در كشور مصوب شده است.

وی ادامه داد: این آیین نامه برای ارایه خدمات طب سنتی و استفاده بیشتر مردم از گیاهان دارویی در كشور، بزودی توسط وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی ابلاغ خواهد شد.

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی مهمترین اقدام این وزارتخانه در سال جاری را گسترش طب سنتی در كشور دانست و گفت: طب سنتی و گیاهان دارویی یكی از ملزوماتی است كه در داخل كشور تولید می شود.

امامی رضوی با بیان اینكه در سال جاری مراكز طب سنتی گسترش می‌یابد، اظهار داشت: تمام مراكز طب سنتی و گیاهان دارویی، در سال جاری هدفمند و مناسب سازی می‌شوند.


منبع : ایرنا


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:گسترش طب سنتی و گیاهان دارویی در سال تولید ملی , ] [ 1:3 ] [ لقمان محمدیان ]

اولین کارگاه تخصصی درمانی بر پایه علوم قرآنی در ایران

مرکز در نظر دارد 10 جلسه کارگاهی را برای اولین بار در ایران برگزار نماید.
 این جلسات ماهانه و هرکدام با موضوع خاصی است که مردم برای درمان به آن احتیاج دارند.
 حضور در جلسات رایگان اعلام شده لیکن از کسانی که ثبت نام می نمایند برای هر جلسه 35.000 تومان  دریافت می شود و یا اینکه در عوض پرداخت حق ثبت نام می توانند 2 الی 3 صفحه مقاله یا گزارش درباره موضوع هر جلسه به مرکز ارائه نمایند.
جمعاً 350.000 تومان حق ثبت نام است که می توانید با ارائه ده مقاله و یا گزارش از پرداخت آن معاف شوید.
حاضرین در جلسه به دو دسته تقسیم می شوند:
  •  حضور رایگان: هیچ گونه تعهدی را مرکز در مقابل آنان در ارائه پایان نامه و غیره را ندارد و این افراد بصورت مستمع آزاد حق هیچ گونه سؤال را در جلسه نداشته وکارت عضویت دریافت نمیکنند.
  • حضور با ثبت نام: مرکز در مقابل امتحانی که در انتهای دوره آموزشی از آنان دریافت می نماید پایان نامه تحصیلی از مرکز بیروت (لبنان) به آنان اعطا خواهد نمود و این افراد حق سؤال در جلسه را داشته و حداقل حضور در جلسات 70% از کل است که ثبت خواهد شد.

محل برگزاری کارگاه آموزشی:

قم - خیابان معلم - سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

زمان برگزاری جلسه اول:

جمعه هفتم تیرماه 1392 ساعت 9 صبح

اولین کارگاه تخصصی درمانی بر پایه علوم قرآنی در استان قم

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:مژده مژده اولین کارگاه تخصصی درمانی بر پایه علوم قرآنی در ایران, ] [ 1:1 ] [ لقمان محمدیان ]

فرستادن به ایمیل

نگاه متخصص پزشکی ورزشی

دکترامیر حسین عابدی یکتا عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌گوید:

تستوسترون یکی از هورمون‌های آنابولیک و از هورمون های شبه گنادی است. هورمون های آنابولیک باعث ساخت و ساز در بدن می‌شوند. این هورمون‌ها میزان ساخت پروتئین را افزایش و میزان تجمع چربی را کاهش می‌دهند و در نهایت با انتقال چربی از بافت چربی به خون، باعث می‌شوند بافت خشک بدن افزایش یابد. تستوسترون که به طور طبیعی در بدن ترشح می‌شود، در سنین رشد و بلوغ در کنار هورمون گنادوتروپین باعث بروز صفات ثانویه بلوغ در آقایان ( بزرگ شدن استخوان‌ها، حجیم و شکیل شدن عضلات، بم شدن صدا، رویش موهای صورت و ناحیه تناسلی و ... ) می‌شود. گاهی ورزشکاران به خصوص در ورزشهایی که نیاز به نیروی عضلانی دارد، ازاین هورمون نابجا و غیر از موارد درمانی، استفاده می‌کنند که این سوء مصرف بیشتر به این امید است که حجم بافت عضلانی افزایش یابد. در صورت مصرف نابجا، این هورمون می‌تواند ترشح طبیعی هورمون در بدن را مهار و ترشح آنزیم‌های لازم را نیز مختل کند و غده هیپوفیز  را که مسئول کنترل ترشح 6 هورمون دربدن است، تحت تأثیر قرار می‌دهد یعنی تزریق تستوسترون به بدن علاوه بر تأثیرات مستقیم، می‌تواند ترشح هورمون‌های تیرویید، رشد و کورتیزول را نیز مختل کند. شایع ترین عوارض سوء مصرف تستوسترون در مردان و زنان، آکنه های صورت، ریزش مو، تغییر میزان ترشح آنزیم‌های کبدی و ابتلا به کبد چرب، کاهش چربی خوب خون و افزایش چربی بد، افزایش تری گلیسرید، افزایش فشارخون، کاهش ایمنی بدن، بروز حالت های تهاجمی و کاهش میل و اذت جنسی است. عوارض شایع مصرف تستوسترون در مردان با مهار هورمون های محرک جنسی در هیپوفیز به وجو می‌آید که به کاهش اسپرم سازی و خیلی وقت ها به ناباروری فرد منجر می‌شود. علاوه بر این موارد، با تغییری که هورمون تستوسترون در بافت چربی ایجاد می‌کند، علایم افزایش سطح استروژن خون هم در فرد دیده می‌شود که به صورت بزرگ شدن سینه ها و تغییر در رشد موهای زاید بدن است. در مقاله های علمی متعددی نیز به ارتباط بسیاری از تومورها و سرطان ها از جمله سرطان پروستات با افزایش غیرطبیعی این هورمون دربدن اشاره شده است. وقتی این زیان‌ها را در کنار هدفی که فرد از مصرف غیر طبیعی تستوسترون دارد، قرار می‌دهیم، می‌بینم این کار بسیار غیر منطقی و نا معقول است.

در پزشکی فقط برای افرادی که به صورت طبیعی دچار کم کاری غدد جنسی هستند از تستوسترون استفاده می‌شود وگرنه استفاده از آن به دلیل عوارض متعدد توصیه نمی‌شود اما متاسفانه در سال های اخیر ورزشکاران این هورمون را استفاده می‌کنند. جالب  اینکه شرکت‌های تولیدکننده هم به شکل‌های مختلف از این کار استقبال می‌کنند زیرا بازار فروش این محصول در موارد پزشکی مقدار کمی از درصد فروش آن به ورزشکاران است. ضمن اینکه تعداد افرادی که قصد دارند ره صد ساله را در ورزش با این داروها یک شبه طی کنند، کم نیست. واقعیت این است که این دارو هیچ منفعتی برای ورزشکار ندارد و با ماهیت ورزش نیز در تضاد است زیرا جزو داروهای دوپینگ محسوب می‌شود.

متأسفانه امروز در کشور تزریق سیستمیک یا موضعی این هورمون به ماهیچه‌های خاص در باشگاه‌های ورزشی و به خصوص باشگاه‌های بدنسازی انجام می‌شود و هم باشگاهی‌ها و حتی گاهی مربیان باشگاه‌ها مصرف آن را به عنوان یک داروی مکمل به افراد توصیه می‌کنند. وجود نداشتن نظارت‌های مداوم و مستمر از سوی نهادهای دست اندرکار (مثل وزرات ورزش یا وزارت بهداشت)نیز مزید بر علت می‌شود تا هر روز شاهد بروز عوارض شدید و بلندمدت سوء مصرف این هورمون در میان ورزشکاران باشیم. اغلب افراد تازه زمانی به فکر چاره می‌افتند که عوارض حادی نظیر کوچک شدن بیضه ها، بزرگ شدن سینه ها، کبد چرب، کاهش میل جنسی و ناباروری که درمان‌های طولانی‌مدت دارند در آنها بروز کرده است. حتی گاهی درمان‌ها مؤثر نخواهند بود.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

معاون طب سنتی وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده برای تدوین سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی، گفت: با رونمایی از این سند، ممنوعیت یکصد ساله استفاده از خدمات طب سنتی در کشور برداشته می‌شود.

دکتر محمود خدادوست در مراسم «رونمایی از سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی» با اشاره به آغاز رسمی دوره‌های تخصصی طب سنتی در کشور از سال ۱۳۸۶، گفت: تصویب و ابلاغ سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی ماه گذشته صورت گرفت و امروز نیز به صورت رسمی خدمات طب سنتی به نظام سلامت وارد می‌شود.

وی گفت: حدود صد سال پیش، استفاده از طب سنتی توسط کمیسیون صحت مجلس شورای اسلامی ممنوع شده بود و امروز با رونمایی از سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی، روح تازه‌ای در کالبد پزشکی کشور دمیده می‌شود.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آماده شدن بسته‌های آموزشی تدابیر طب سنتی ایران و دارونامه برای بهورزان و پزشکان خانواده خبر داد.

محمود خدادوست با اعلام این خبر گفت: بسته‌های آموزشی مخصوص بهورزها و بازنگری دارونامه بهورزان با رویکرد طب سنتی ایرانی اسلامی آماده تحویل به معانت بهداشتی است که پس از انجام اصلاحات در کارگروه مشترک معاونت طب سنتی و معاونت بهداشتی وارد سیستم آموزش بهورزان می‌شود.

وی با بیان اینکه بسته آموزشی مجازی کوتاه مدت پزشکان خانواده در زمینه طب سنتی نیز هفته آینده تحویل معاونت بهداشتی خواهد شد، افزود: این بسته پس از نهایی شدن در کارگروه مشترک، به مجموعه آموزشی پزشکان خانواده اضافه می‌شود

خدادوست تصریح کرد: در بحث دارونامه طب سنتی ایران برای بهورزان و پزشکان خانواده، کارگروه مشترکی با سازمان غذا و دارو تشکیل شده و به زودی تمهیدات ورود آن به نظام سلامت و مراکز بهداشتی و درمان نهایی خواهد شد.

معاون طب سنتی خاطرنشان کرد: بسته خدمات و داروهای طب سنتی و گیاهی به دبیرخانه شورای عالی بیمه تحویل شده تا پس از تصویب تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

چندی پیش هیئت وزیران، با ایجاد «معاونت طب سنتی ایرانی اسلامی» در ساختار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب واحدهای سازمانی دفتر تعالی طب سنتی، دفتر فرآورده های طبیعی و طب مکمل، دفتر توسعه سلامت طب سنتی و دفتر نظارت و اعتبار بخشی طب سنتی موافقت کرد.

بنابراین گزارش، بر اساس مصوبه هیأت وزیران همچنین مقرر شده است واحدهای سازمانی متناظر «معاونت طب سنتی ایرانی اسلامی» در دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیز سازماندهی و تشکیل شود.

 

 

ممنوعیت یکصد ساله استفاده از طب سنتی حذف شد

معاون طب سنتی وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده برای تدوین سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی، گفت: با رونمایی از این سند، ممنوعیت یکصد ساله استفاده از خدمات طب سنتی در کشور برداشته می‌شود.

دکتر محمود خدادوست در مراسم «رونمایی از سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی» با اشاره به آغاز رسمی دوره‌های تخصصی طب سنتی در کشور از سال ۱۳۸۶، گفت: تصویب و ابلاغ سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی ماه گذشته صورت گرفت و امروز نیز به صورت رسمی خدمات طب سنتی به نظام سلامت وارد می‌شود.

وی گفت: حدود صد سال پیش، استفاده از طب سنتی توسط کمیسیون صحت مجلس شورای اسلامی ممنوع شده بود و امروز با رونمایی از سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی، روح تازه‌ای در کالبد پزشکی کشور دمیده می‌شود.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آماده شدن بسته‌های آموزشی تدابیر طب سنتی ایران و دارونامه برای بهورزان و پزشکان خانواده خبر داد.

محمود خدادوست با اعلام این خبر گفت: بسته‌های آموزشی مخصوص بهورزها و بازنگری دارونامه بهورزان با رویکرد طب سنتی ایرانی اسلامی آماده تحویل به معانت بهداشتی است که پس از انجام اصلاحات در کارگروه مشترک معاونت طب سنتی و معاونت بهداشتی وارد سیستم آموزش بهورزان می‌شود.

وی با بیان اینکه بسته آموزشی مجازی کوتاه مدت پزشکان خانواده در زمینه طب سنتی نیز هفته آینده تحویل معاونت بهداشتی خواهد شد، افزود: این بسته پس از نهایی شدن در کارگروه مشترک، به مجموعه آموزشی پزشکان خانواده اضافه می‌شود

خدادوست تصریح کرد: در بحث دارونامه طب سنتی ایران برای بهورزان و پزشکان خانواده، کارگروه مشترکی با سازمان غذا و دارو تشکیل شده و به زودی تمهیدات ورود آن به نظام سلامت و مراکز بهداشتی و درمان نهایی خواهد شد.

معاون طب سنتی خاطرنشان کرد: بسته خدمات و داروهای طب سنتی و گیاهی به دبیرخانه شورای عالی بیمه تحویل شده تا پس از تصویب تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

چندی پیش هیئت وزیران، با ایجاد «معاونت طب سنتی ایرانی اسلامی» در ساختار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب واحدهای سازمانی دفتر تعالی طب سنتی، دفتر فرآورده های طبیعی و طب مکمل، دفتر توسعه سلامت طب سنتی و دفتر نظارت و اعتبار بخشی طب سنتی موافقت کرد.

بنابراین گزارش، بر اساس مصوبه هیأت وزیران همچنین مقرر شده است واحدهای سازمانی متناظر «معاونت طب سنتی ایرانی اسلامی» در دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیز سازماندهی و تشکیل شود.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 3 تير 1392برچسب:ممنوعیت یکصد ساله استفاده از طب سنتی حذف شد, ] [ 9:5 ] [ لقمان محمدیان ]

 مصرف زیاد مسکن  دشمن کلیه می باشد

یک فوق تخصص كلیه گفت:
مصرف بیش از حد مسكن‌ها از جمله استامینوفن كدئین‌دار و همچنین مصرف زیاد نمك، روغن‌های جامد ، استعمال دخانیات ، نداشتن تحرک بدنی و چاقی در بروز بیماری‌های كلیوی موثرند.
اگر فردی برای بار دوم با تولید سنگ در كلیه‌اش مواجه شود، باید تا پایان عمر برای پیشگیری از ایجاد مجدد سنگ، داروهای مخصوص مصرف كند.
از‌ آنجا كه سنگ‌ها به بافت كلیه‌ آسیب می‌زنند، در صورتی كه سنگی در بخشی از كلیه باقی بماند، مایع ادرار پشت آن جمع و منجر به ایجاد عفونت ادراری می‌شود و در صورت عدم درمان این عفونت، كلیه از بین خواهد رفت.
جلال‌زاده جایگزینی كلیه‌های از دست رفته را با دو روش پیوند كلیه و دیالیز امكان پذیر دانست و اظهار كرد:

از بین رفتن سایر اندام ‌ها مانند قلب و كبد در صورت عدم پیوند، منجر به مرگ بیمار خواهد شد، اما در كلیه امكان جایگزینی با دیالیز وجود دارد.
این استادیار  خاطرنشان كرد:
در صورت انجام پیوند كلیه ، نیاز به تضعیف سیستم ایمنی فرد بیمار با داروهای خاصی همچون كورتون می‌باشد. این داروها بسیار خطرناك هستند و در صورت عدم آگاهی و مصرف نادرست، ممكن است منجر به ایجاد عفونت و سرطان‌های متعدد و در نهایت مرگ بیمار شود.
سوزش، تكرر و تغییر رنگ ادرار را از جمله علائم هشدار‌دهنده ی وجود عفونت اداری هستند.
وی ادامه داد:
اختلال هوشیاری، خونریزی معده ، بی‌نظمی‌های قلبی، ورم در اندام‌ها در پی تجمع آب، پوكی استخوان ، تجمع آب در ریه و پیرامون قلب می‌تواند در پی نارسایی‌های كلیوی ایجاد شود.
جلال‌زاده راه‌های درمان و جراحی بیماری‌های كلیوی را بسته به نوع و شدت بیماری متفاوت دانست و ابراز كرد:
در نارسایی‌های حاد كلیوی، امكان درمان قطعی به وسیله داروها وجود دارد و در نارسایی‌های مزمن کلیوی، در صورت مراجعه به موقع می‌توان پیشرفت بیماری را كنترل كرد، اگرچه به‌طور کامل قابل پیشگیری نمی‌باشد.
این استادیار دانشگاه علوم پزشكی زنجان، امكان ابتلا به بیماری‌های كلیوی را در هر سنی امكانپذیر دانست و خاطرنشان كرد:
امكان ابتلا به عفونت ادراری در كودكان دختر بالای 2 سال، بیش از پسران بوده و زنان در سنین باروری تا هنگام یائسگی مستعدتر هستند.
پس از 50 سالگی میزان ابتلا به عفونت‌های ادراری در هر دو جنس تقریبا برابر است.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 2 تير 1392برچسب:مضرات مصرف مسکن از نظر طب سنتی, ] [ 22:46 ] [ لقمان محمدیان ]

دلائل طب قرآنی

۱- وَلَا رَطْبٍ وَ لَا يَابِسٍ اِلّا فِي كِتَابٍ مُبينٍ . ( انعام ۵۹ ) .
۲- وَ نَزّلنَا عَلَيكَ الكِتَابَ تِبيَاناً لِكُلِ شَي هُدي و رَحْمَة وَ بُشْرَي لِلْمُسْلِمِينَ . ( نحل ۸۹) .
۳- وجود ۱۶۰ آيه در مورد تغذيه در قرآن كريم .
۴- وجود چهار كلمه‌ فلينظر در قرآن كريم .
۵- اختصاص دو كلمه فلينظر به غذاي انسان .
۶- وجود چهار كلمه شفا در قرآن .
۷- شِفا يعني درمان، بهبودي و سلامتي.
۸- شَفا يعني بيماري و كسالت و از دست دادن سلامتي.
۹- اختصاص شفا به يكي از مواد غذائي ( عسل ).
۱۰- اختصاص شفا به قرآن در سه مورد ديكر .
۱۱- بدون غذا زندگي و ادامه حيات مفهومي ندارد = مرگ .
۱۲- غذاي انسان داروي او و داروي او غذايش بايد باشد .
۱۳- نوع تغذيه در رفتار و اعمال انسان تاثير بسزائي دارد .
۱۴- از اهميت غذا اين كه در زندگي اخروي به انسان آن را به عنوان پاداش مي دهند

توضيح چهارده مورد فوق

۱- هيچ تر و خشكي نيست كه در قرآن نباشد، اين آيه جامع و كامل بودن اين كتاب را ميرساند و بيان كننده كليه امورات زندگي و هر چيزي كه در زندگي انسان به آن نياز پيدا مي كند. اين آيه يكي از معجزات بزرگ الهي در قرآن كريم است. (دقت شود).

۲- خداوند متعال كتابي را براي ما انسانها فرستاد كه بيان كننده تمام مطالب در كليه زمينه ها است، علاوه بر آن مايه هدايت و رحمت و بشارت براي كل مسلمين بوده و در صورت درك و فهم اين كتاب و بكار گيري آن به سعادت و سلامت و موفقيت عظيمي خواهند رسيد.

۳- وجود (۱۶۰ ) آيه در زمينه غذا، اهميت غذا را مي رساند كه خداوند متعال چقدر به انسان ارزش قائل است و چقدر به سلامت و سعادت او علاقمند است.

۴- چهار كلمه فلينظر در قرآن كريم نشان دهنده اهميت موضوع است كه معمولاَ ما مسلمين از اين نكات با عظمت هشداري بي بهره ايم! چرا در مورد قرآن تفكر و تدبر نداريم.

توجه :
فلينظر از نظر دستوري فعل امر بوده و انسان را ملزم به تحقيق و تدبر دراين زمينه مي كند.

دو مورد از فلينظرها را خداوند به غذاي انسان اختصاص داده است. (دقت شود).

الف : يك مورد به نوع غذاي انسان اختصاص داده شده است. (سوره مباركه عبس آيه ۲۴).
ب : يك مورد به كيفيت غذاي انسان اختصاص داده شده است. (سوره مباركه كهف آيه ۱۹).
ج : يك مورد به خلقت انسان اختصاص داده شده است. (سوره مباركه ‌طارق آيه ۵).
د : يك مورد به اعمال انسان اختصاص داده شده است. (سوره مباركه حج آيه‌ ۱۵).

از اين چهار كلمه فرمول رياضي زير بدست مي آيد:

( خلقت انسان + اعمال انسان = غذاي انسان )

نتيجه:
الف : اختصاص كلمه فلينظر دو بار به غذاي انسان نشانگر اهميت بالاي غذا ست!
ب : در صورت حذف غذا، خلقت مفهوم خود را از دست خواهد داد!
ج : غذاي انسان برابر با خلقت و اعمال اوست!

۵- در قرآن كريم چهار بار كلمه شفا بيان شده است .
الف : سوره مباركه آل عمران آيه ‌۱۰۳
ب : سوره مباركه‌ توبه آيه‌ ۱۰۹
ج : سوره ‌مباركه اسراء آيه ۸۲
د : سوره مباركه نحل آيه ۶۹

نتيجه:
اختصاص شفا به مواد غذائي مانند عسل كه حقيقتاً جاي تامل و بررسي است.
اختصاص سه مورد ديگر به قرآن كه در واقع ِشفا به اين چهار مورد است.
(غذا و كلام الهي است).
حقيقتاَ براي هيچ موجودي زندگي بدون غذا ممكن نيست. بدون غذا امكان ادامه حيات امر محالي است.

۶- در حقيقت غذاي انسان داروي اوست و داروي او غذاي اوست!
در جهان خلقت مي بينيم و پر واضح است كه حيواناتي كه در نقاط مختلف جهان زندگي مي كنند نياز به دارو ندارند و معمولاَ بيمار نمي شوند.

توجه:
همه موجودات در جهان هستي طبق غريزه و فطرت خود غذا مي خورند. به جز انسان كه از غريزه و فطرت خود عدول مي كند و هرج و مرج را اشاعه مي دهد. (روم ۳۰)


۷- نوع تغذيه در رفتار و كردار آدمي اثر بسزائي دارد و مي تواند او را سخي و يا شقي كند.
خداوند متعال در اين زمينه بيان زيبائي دارد، كه مي فرمايد:

يَا اَيّهَا الرّسُلِ كُلُوا مِنَ الطّيّبَاتِ وَاعْمَلوا صَالِحاً اني بِمَا تَعْمَلونَ عَليمٌ. ( سوره مباركه مومنون آيه‌ ۵۱).

يا در جاي ديگر خداوند متعال چنين مي فرمايد:

مَيْتَهً اَوْ دَمَاً مَسْفوحاً اَو لَحْمِ خِنزير فَانّه رِجْسٌ. ( سوره‌ مباركه انعام آيه‌ ۱۴۵).

نتيجه: از دو آيه‌ فوق چنين مي گيريم كه غذاي روزمره انسان چقدر در زندگي تاثير بسزائي را دارد!
الف : مي تواند او را سعادتمند كند و به سرچشمه‌ نور و حكمت سوق دهد. (پيامبر اسلام).
ب : همچنين انسان شقي و پليدي ببار آورد. (نوع تغذيه).

۸- خداوند كريم به انسانها در سراي آخرت بر مبناي اعمالي كه انجام داده اند پاداش و جزا مي دهد، از جمله:
به نيكو كاران چنين پاداشي را در نظر گرفته است:

وَ فَاكِهَةٌ مِمّا يَتَخَيّرُونَ . وَ لَحْمِ طَيْرٍ مِمَّا يَشْتَهونَ . وَ حُورٌ عين . كَاَمْثَالِ الّلُولُوِ المَكْنُون . جَزَاٌ بِمَا كَانُوا يَعْمَلونَ . ( سوره مباركه واقعه آيات ۲۰ تا ۲۴).

نتيجه
: در اين آيات مي بينيم كه خداوند عظيم الشان به انسانهاي نيكو كار ابتدا غذا را پاداش مي دهد، سپس نعمتهاي ديگر را ارزاني مي دارد. (دقت شود).

اما خداوند كريم به بد كاران چنين جزائي را مي دهد .

لَآكِلُونَ مِنْ شَجَرٍ مِنْ زُقّوم. (سوره مباركه واقعه آيه ۵۲).

نتيجه
: باز در اين آيه مي بينيم كه خداوند به بدكاران به عنوان جزا غذا (زقوم) مي دهد.

باز هم به اهميت غذا پي مي بريم كه چه در بهشت و چه در جهنم و چه در اين جهان غذا حرف اول را مي زند و بدون غذا در هيچ جهاني زندگي امكان پذير نيست!

البته دلائل قرآني بسيار زياد است، اگر بخواهم همه را بيان كنم نياز به كتاب مستقلي دارد!
در آينده نزديك اين كتاب را به دوستاران طب قرآني تقديم خواهم كرد انشاالله.

ضمناً ياد آور شوم كه ممكن است افراد ناآگاه و مغرض چنين مطلبي را عنوان كنند كه چرا صحبتي از ائمه معصومين به ميان نيامده است و آن را مستمسك قرار دهند و از آن استفاده سوء نمايند!
در جواب اينگونه افراد بايد عنوان كنم كه وقتي صحبت از قرآن مي شود در حقيقت عترت در دل قرآن نهفته است، زيرا پيامبر گرامي در اين مورد مي فرمايد:

(اِنّي تَاركٌ فيكُمُ الثَّقَلَينِ كِتَابَ اللهِ وَ عِتْرَتي وَ اَهْلَ بَيتي لَنْ يَفْتَرِقَا … )

در حقيقت كلمه ( لَنْ ) نفي ابد است. يعني قرآن و عترت تا ابد از يكديكر جدا شدني نيستند. (دقت شود).

جالب توجه اينكه ائمه معصومين (ع) چقدر در مورد غذا و بهداشت آن توصيه كرده اند و ما انسانها را به رعايت آن تشويق نموده اند.

حضرت علي (ع) در اين مورد كلام گهر باري دارد كه مي فرمايد: ( وصيتي است براي فرزندان خويش) در حقيقت توصيه ايست براي ما انسانها، با رعايت اين نسخه از طبيب بي نياز خواهيد شد.

(نسخه حضرت علي (ع) براي پيشگيري از بيماريها)
¤ تا زماني كه گرسنه نشده ايد سر سفره ننشينيد.
¤ كمي قبل از سير شدن دست از غذا برداريد.
¤ هنگام خواب اجابت مزاج كنيد.
با رعايت سه مورد بالا در عمل مي بينيم كه پيشگيري از بيماريها به راحتي انجام مي گيرد.

توجه: در عمل مي بينيم كه ائمه معصومين (ع) براي پيشگيري و درمان غذا را توصيه مي كنند و دقيقاً با قرآن كريم سنخيت كامل دارد!

اين دلائل مختصري بود از اين كتاب. شگفتيهائي در طب قرآني وجود دارد كه در هيچ طبي وجود ندارد.


اهداف طب قرآنی

۱- مهمترين و اساسي ترين اهداف طب قرآني پيشگيري از بيماريهاي جسمي و روحي است.
۲- پيشگيري امري است مهمتر از درمان.
۳- با پيشگيري حقيقي در اين طب فرهنگ قرآني ايجاد و ساخته مي شود.
۴- در اصل اشاعه فرهنگ قرآني همان طب قرآني است در بدست آوردن سلامتي.
۵- در طب قرآني ، غذاي اصلي انسان كه در قرآن بيان شده است اشاعه داده مي شود.
۶- انسان با مصرف غذاي بيان شده در قرآن پيشگيري از بيماريها را انجام مي دهد.
۷- با اشاعه فرهنگ طب قرآني روابط اجتماعي سالمي ايجاد مي شود.
۸- با اشاعه طب قرآني آداب غذا خوردن صحيح را فرا خواهيم گرفت.
۹- با فراگيري آداب غذا خوردن، از مبتلا شدن به بيماريها پيشگيري خواهد شد.
۱۰- با رعايت فرهنگ قرآني پيوسته سالم و شاد زندگي خواهيم كرد.
۱۱- با رعايت فرهنگ قرآني رواني شاد و افكاري آرام خواهيم داشت.
۱۲- با طب قرآني، سالم و تندرست زندگي كنيد.
۱۳- هنگام كسالت و بيماري با رعايت فرهنگ طب قرآني سلامتي را هرچه سريعتر بدست آوريد.
۱۴- با رعايت فرهنگ قرآني بيماريهاي صعب العلاج را بزودي از بين خواهيد برد.
۱۵- سلامتي و تندرستي نعمتي است از نعمات بزرگ الهي كه توسط قرآن به انسان هديه شده است.
۱۶- با داشتن قرآن و عمل به آن از درد و رنج روحي و جسمي رهائي خواهيد يافت.
۱۷- طب قرآني يكي از طبهاي موجود در جهان است كه شگفتي مي آفريند.
۱۸- اهداف اصلي اين طب آرزوي سلامتي همه مردم جهان است.
۱۹- افراد زيادي هستند كه با رعايت طب قرآني سلامتي را بدست آورده اند از جمله تعدادي از دوستان پزشك .
۲۰- از بركات طب قرآني همين بس ،كه تعدادي از خانمهاي نازا فعلاً صاحب فرزنداني هستند. ( درمان بيماري آندومتريوز توسط غذاي روزانه).
۲۱- داروهاي اين طب همان موادغذائي روزمره زندگي است!
۲۲- داروهاي اين طب هيچگونه عوارض جانبي نخواهند داشت. ( عسل ، سبزيجات و ميوه جات و جوانه ها و ساير مواد خوراكي).
۲۳- داروهاي اين طب بسيار خوش طعم و خوشمزه بوده و در حداقل زمان اثر گذار هستند و با استفاده از اين داروها بيماري بسرعت جاي خود را به سلامتي واگذار خواهد كرد.
۲۴- بهبودي بيماري و رفع كسالت، هزينه اي در بر نخواهد داشت.
۲۵- با اشاعه فرهنگ طب قرآني از صرف هزينه هاي بيمورد جلوگيري خواهد شد.
۲۶- در طب قرآني داروهائي ( مواد غذايي ) وجود دارد كه در ساير طبها به آن اشاره نشده است.
۲۷- در طب قرآني آنزيم LDH و CPK به راحتي قابل پيشگيري و كنترل است.
۲۸- در اين طب بسياري از جراحي ها نياز نبوده و با يك رژيم غذائي مناسب بيماري بهبودي خواهد يافت (قلب، افتادگي رحم و مثانه و … ).
۲۹- با رعايت و پيشگيري، انسان ديگري خواهيم شد با افكاري سازنده و متعالي.
۳۰- با رعايت قوانين اين طب از وابستگي هاي بيمورد نجات خواهيم يافت.

مراجع علمی طب قرآنی

نوشته شده در تاریخ 26 مهر 84

ممكن است كه دوستان گرامي چنين سوالي در ذهن داشته باشند كه پايه و اساس طب قرآني چيست؟
در جواب بايد گفت: كه سوال بسيار جالبي است!
براي بيان اين طب از مراجع زير استفاده هاي بسيار ارزنده و مفيدي شده است، زيرا صرف علم به كشور و گروه خاصي تعلق ندارد و علم و دانش متعلق به همه مردم جهان است. متاسفانه افرادي پيدا مي شوند و علوم را طبقه بندي كرده و آن را به كشور خاصي نسبت ميدهند!
مانند : علوم غربي يا علوم شرقي ويا طب غربي، طب شرقي، در حالي كه طب، طب است شرقي و غربي ندارد.
تنها تفاوت در قديم وجديد بودن آن است . حسن طب جديد و مدرن بررسي سلول است و طب قديم بيشتر علل بيماري ها را مورد بررسي و مداقه قرار ميدهد .

نتيجه: پس هر دو طب در مورد بيماريها و درمان انسان صحبت مي كنند، هر كدام به زباني!


بنده نيز از اين روش استفاده كرده وطب قرآني را توضيح مي دهم در واقع استفاده ابزاري است، اين چيزي نيست به جز لطف خاص الهي كه به بنده حقير داده شد. كه شكر گذار الطاف بيكران الهي هستم و خواهم بود.

بر حسب وظيفه انساني اين تفكر در بنده حقير ايجاد شد كه اين علم مترقي را در دسترس ساير عزيزان قرار دهم تا همه مردم از اين نعمت الهي بر خوردار شوند و سلامتي و تندرستي را به عنوان ارمغان زندگي هيشه همراه داشته باشند.

اما مراجع اصلي و علمي اين طب عبارتند از:
۱- قرآن كريم
۲- طب قديم سرزمين ايران عزيز خودمان
۳- طب جديد يا مدرن و كلاسيك امروزي


با استفاده از مراجع فوق اين طب پيشرفته و مترقي ابداع شد. كه بسياري از بيماريها را به لطف الهي بهبودي بخشيد و انسانها را از اين معضل نجات داد، اين چيزي نبود جز لطف بيكران الهي!
در حقيقت از اين مراجع علمي براي توضيح و بيان قرآن كريم استفاده شده است نه تفسير، زيرا تفسير بعهده افراد با صلاحيت است كه از عهده‌ بنده‌ حقير خارج است.
بنده فقط مسائل موجود در قرآن را كه مربوط به طب است بيان مي كنم. قرآن در زمينه طب مطالب بسيار جالب و ارزنده اي دارد كه بمرور به سمع و نظر عزيزان خواهد رسيد.


اما توضيح مختصري در مورد منابع طب قرآني

۱- قرآن : كتابي است كه بيان كننده كليه علوم است البته بصورت اشاره و جزئي . قرآن كريم در اين باره چنين مي فرمايد :
الف : ولا رطب و لا يابس الا في كتاب مبين ( انعام ۵۹ )
ب : و نزلنا عليك الكتاب تبياناً لكل شي هدي و رحمة وبشري للمسلمين ( نحل ۸۹ )
ج : سوره مباركه لقمان ۲۷ و سوره مباركه كهف ۱۰۹

۲- طب قديم : بيان كننده‌ بيشتر علل بيماريهاي اتو ايميون، آناتومي و كار كرد اندامهاست.
الف : بيان طبع ها ومزاج ها ي آدمي
ب : بيان طبع ها و مزاج هاي غذا
ج : بيان طبع ها و مزاج هاي فصل ها
د : ساير مطالب ديگر

۳- طب جديد و امروزي : بررسي سلول

الف : بيان رابطه سلولي
ب : فيزيولوژي
ج : بيوشيمي
د : شيمي آلي
ه : كاركرد اندامها و رابطه بين آنها و ...

توضيحاً بيان مي شود كه ممكن است اشخاصي به بنده‌ حقير ايراد بگيرند و بگويند كه طب قرآني شما بر مبناي طب جديد يا بهتر بگويم طب غربي استوار است!

افرادي كه چنين بياني دارند در جقيقت به كنه مطلب پي نبرده اند، زيرا اگر چنين باشد كه طب قرآني نيست!

همانطور كه قبلاً بيان كردم مبنا، طب غربي نيست بلكه استفاده‌ ابزاري است براي بيان مسائل علمي در محافل علمي براي افرادي كه با طب جديد آشنائي دارند.

جالب اينكه اشخاصي هستند كه علم را تقسيم بندي كرده و آن را به شرق و غرب نسبت مي دهند. در حاليكه علم به همه مردم جهان تعلق دارد. همه مي توانند از آن استفاده ابزاري كنند.

آيا مي توان گفت: علم رياضي به كشور خاصي تعلق دارد؟ علم طب چطور؟ همچنين علم شيمي و...
اما طب قرآني علمي است كه در قرآن كريم بوده و بنده حقير آن را كشف كرده ام.

مهمتر از همه داروهاي اين طب است كه همگي مواد غذائي روزمره زندگي است. بعنوان مثال: براي درمان هليكوباكتر پيلوري معده يك رژيم غذائي سه تا چهار روزه لازم است كه بيمار فقط از شربت عسل با ليمو ترش تازه و يخ استفاده مي كند و بيماري به لطف الهي از بين ميرود .
ولي در طب غربي (به بيان بعضي ها) درمان اين بيماري بين يك تا دو ماه با روزي ۱۲ تا ۱۴ قرص و كپسول آنتي بيوتيك بيمار بايد مصرف كند تا شايد برطرف شود.

انشا الله در آينده در باره طب قرآني مطالب جالبي را بيان خواهم كرد كه در هيچ طبي وجود ندارد.

خداوند متعال كساني را هدايت مي كند كه حقيقتاً در جستجوي حق و حقيقت باشند و غرض و مرضي در قلب نداشته باشند.

بنده حقير پيوسته در حال شكر گذاري هستم، ياد و عظمت پروردگار مرا نيرو و آرامش مي دهد


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 2 تير 1392برچسب:دلائل طب قرآن, ] [ 22:44 ] [ لقمان محمدیان ]

 

انزالی که بر خلاف میل شخص و بدون کنترل او انجام میگرد را انزال زود رس گویند که بر طبق آن فرد از زمان انزال و کیفیت رابطه ناراضی است و این نارضایتی میتواند یک طرفه یا دو طرفه باشد ، به طوریکه حتی اگر شریک جنسی فرد از زمان انزال ناراضی باشد ، انزال را زود رس گویند . ( مثلا اگر مرد در ۸ دقیقه ارضاء میشود و زن در ۱۰ دقیقه ، انزال را زود رس گویند اما اگر مرد در ۲۰ دقیقه ارضاء شود و زن در ۱۰ دقیقه ، مورد را مربوط به انزال زود رس نمیدانند )

به طور کلی بیماری های جنسی به دسته های زیر تقسیم می شوند:

بی میلی جنسی , اختلالات نعوظ ، عدم سیخ شده آلت ، انزال زود رس ، عدم لذت جنسی ، پرتاب کم منی

که موضوع این بحث ما انزال زود رس می باشد.

علل انزال زود رس:

رقت منی ، ضعف نیروی ماسکه ، زیادی منی ، تندی منی(غلبه صفرا)، گشادی مجرای منی ، ضعف قلب یا کبد یا مغز یا اعصاب یا کلیه .

درصد ابتلا مزاج ها به انزال زود رس به ترتیب اولویت:

بلغمی ها – صفراوی ها – دموی ها – سوداوی ها

که علت اکثر انزال های زود رس رقت منی و ضعف نیروی ماسکه است. که متاسفانه برخی ها برای درمان از تریاک استفاده می کنند که در درمان زودانزالی جواب می دهد لکن اثرات سوء زیادی دارد مثلا استمرار مصرف آن سبب بی میلی جنسی می شود و از این رو استفاده از مخدرات خیلی توصیه نمی شود.

جهت رفع رقت منی می بایست از مغلظاتی مانند کتیرا ، قدامه ، بهمن و ... استفاده نمود و برای گشادی مجرای منی از قابضات به صورت موضعی بین مقعد و کیسه س بیضه ها استعمال شود مانند کافور ، مازو و هلیله و ... و جهت تقویت نیروی ماسکه می توان از عاقرقرحا ، مغز تخم تمر هندی ، اسفند ، زنجبیل ، میخک ، جوز هندی و ... استفاده کرد.

که ابتدای امر می بایست سوء مزاج رفع گردد و سپس اقدام به درمان نمائیم و با رعایت نکات فوق داروی مناسب ساخته شود.

و در کنار موارد فوق اجرای دستورهای زیر نیز توصیه می شود:

هر روز به اندازه یک نخود کندر به مدت 15 دقیقه جویده شود.

بعد از ظهرها یک لیوان دم کرده اسطوخودوس مصرف شود (جهت تقویت اعصاب)

بادکش گرم و خشک کمر یک روز در میان(همراه روغن مالی)

ترک سردی جات و ترشی جات یا خوردن کم انان همراه مصلحات( زیرا ترشی جات مانند آبغوره و ... به شدت سبب انزال زود رس می شود و قبل از جماع نباید مصرف شوند)

افزایش فعالیت بدنی و ورزش های گروهی و تفریح در طبیعت

تکنیکهای درمانی:

روغن تاتوره طبیعی نه کارخانه ای کف پا مالیده شود و کف پا بر زمین  قرار نگیرد تا روغن از طریق پا جذب شود


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 2 تير 1392برچسب:درمان و عوامل انزال زودرس در طب سنتی, ] [ 22:41 ] [ لقمان محمدیان ]
چگونه خشکی لب هایمان را درمان کنیم؟

1- برای مرطوب کردن لب می توانید مقداری گل سرخ خشک خردشده را با گلیسیرین مخلوط کرده و آن را برای لب هایتان استفاده کنید. یک پیمانه گل سرخ و دو پیمانه گلیسیرین برای تهیه این محلول کافی است.

2- ژل آلوئه ورا را روی لب های ترک خورده و آفتاب سوخته خود بمالید.

3- مقداری کمی گلیسیرین را با عسل مخلوط کنید و این مخلوط را چند بار در روز بر روی لب های خود بمالید تا ترک های لب برطرف شود.

4- برای کاهش خشکی لب ها، از برق لب های چرب استفاده کنید.

5- روغن کرچک و عسل را مخلوط کرده، دو شب متوالی روی لب هایتان بمالید.

6- در زمستان از کرم های مرطوب کننده و در تابستان از ضد آفتاب برای لب هایتان استفاده کنید.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 2 تير 1392برچسب:درمان خشکی لب در طب سنتی, ] [ 22:38 ] [ لقمان محمدیان ]

 

شربت

شربتی برای تابستان


* عسل با خیار و لیموترش

مزاج: گرم و خشک        

 ملیّن، مفید برای کبد و کلیه

* مواد لازم                

آب : یک لیوان

عسل : یک قاشق غذاخوری

آب لیموترش تازه : یک قاشق مرباخوری

خیار رنده شده : یک قاشق غذاخوری

* روش تهیه :

 عسل را در آب حل کرده، و سپس خیار رنده شده و آب لیموترش تازه را نیز به آن اضافه می کنیم.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 2 تير 1392برچسب:شربتی برای تابستان, ] [ 22:36 ] [ لقمان محمدیان ]

 

ميوه ها منبع عظيمي از ويتامين ها و آنتي اكسيدان ها هستند كه عليه راديكال هاي ازاد موجود در بدن انسان وارد عمل شده و ان را از بين مي برند. توصيه مي شود ميوه هايي را كه مي توان با پوست خورد به همان شكل مصرف شود. هسته و دانه همه ميوه ها ضد انگل بوده كه عجايب آفرينش مي باشد. البته قابل ذكر است كه در استفاده از نعمت هاي الهي، مزاج آن ها ، مزاج فرد مصرف كننده و مزاج فصل مصرف بايد لحاظ گردد تا مفيد واقع شده و عوارض جانبي به همراه نداشته باشد.

ميوه ها

نوع مزاج

درجه

مصلح

آلبالو

سرد و خشك

2-1

عسل

اناناس

گرم و تر

 

آب انار ، آب ليمو، عسل

آلو و آلوچه

سرد و تر

 

عناب ، گلنگبين، كندر، عسل، زنيان، زيره، روغن زيتون

ازگيل

سرد و خشك

2-1

انيسون، عسل، عود هندي

انار شرين

سرد و تر

1

زنجبيل پرورده ، انار ترش

انار ترش

سرد و خشك

2

عسل

انبه

گرم و خشك

2

زنجبيل، نمك، مويز، شربت زرشك ،روغن زيتون

انجير تازه

گرم و تر

1-2

سكنجبين، شربت ريواس، شربت بالنگ

انجير خشك

گرم و تر

2-1

گردو، آويشن، انيسون،بادام

انگور

گرم وتر

1

تخم كرفس، غذاهاي ترش، سكنجبين

به

گرم و خشك

2

عسل، انيسون، مربا نمودن آن با عسل

بالنگ

سرد و خشك

3

عسل، بنفشه، شرب انجيزع شربت خشخاش

پرتقال

سرد و تر

 

عسل، گلنگبين

تمر هندي

سرد و خشك

1-2

كتيرا، خشخشا، عناب، بنفشه ، لعاب به دانه

خرما

گرم و تر

2-1

آب انار، بادام، سكنجبين، خشخاش، گلاب، سركه، كاهو

دارابي

سرد و تر

 

عسل، گلگبين

زالزالك

سردو  خشك

 

انيسون، عسل ، عود هندي

زردآلو

سرد و تر

2

عسل، انيسون، زنيان، مصطكي، زيره، روغن زيتون

زرشك

سردو خشك

3

ميخك، شرك سرخ و شيرني هاي طبيعي

زغال اخته

سرد و خشك

1

عسل، گلنگبين

زيتون

گرم و خشك

1

مغز گردو، مغز بادام، سركه ، عسل، شيريني هاي طبيعي

سنجد

سرد و خشك

1-2

عسل، شكر سرخ

سيب

گرو م تر

1-2

دارچين ، گلنگبين، غذاهاي لطيف

شفتالو

سرد و تر

2

عسل، مرباي زنجبيل

شليل

سرد و تر

 

عسل، گلنگبين، انيسون، زنيان، مصطكي، زيره، روغن زيتون

غوره

سردو خشك

2

گلنگبين، شربت خشخاش، انيسون

قيسي

گرم وتر

 

عسل، انيسون، زنيان، مصطكي ، زيره

كنار

سرد و خشك

1-2

سكنجبين، گلنگبين، مصطكي

كيوي

سرد و تر

 

عسل، گلنگبين

گرپ فرت

سرد و خشك

 

عسل، گلنگبين

گلابي

گرم و تر

1

عسل ،دارچين، هل، رازيانه، مرباي زنجبيل، كندر، زيره

گلياس

گرم و تر

1

مسهل ها و ملين ها

ليمو شيرين

سرد و تر

 

عسل، گلنبين

ليمو عماني

سرد و خشك

 

عسل، گلنگبين

موز

گرم و تر

2

نمك، مرباي زنجبيل، عسل، سكنجبين نزوري معتدل

مويز

گرم و تر

2-1

سكنجبين، خشخاش، عناب، آب ميوه هاي ترش

نارگيل

گرم و خشك

2-1

عسل، ميوه هاي ترش، ليمو، هنداونه

نارنگي

سرد و تر

2

عسل، گلنگبين

نارنج

سرد و خشك

2-1

عسل، گلنگبين

وليك

سرد و خشك

 

عسل، گلنگبين

هلو

سرد وتر

3

عسل، مرباي زنجبيل

آلبالو:

قابض، تقويت كننده معده و كبد گرم بر طرف كننده تشنگي و حرارت و استفراغ و اسهال صفراوي مي باشد. البالو خشك شده از تازه آن قابض تر است. خوردن شيره هسته آلبالو بارازيانه ي براي خرد كردن سنگ كليه و مثانه و مجاري ادراري بي نظير است. خوردن يك مثقال صمغ درخت البالو يا آب سرد در رفع سرفه مزمن مفيد است..

آلوبخارا:

طبيعت (آلوي سياه رسيده شيرين اعلا درجه اول سرد و درجه دوم تر است. براي سردرد گرم و تب هاي صفراوي و تشنگي و حرارت قلب وخارش بدن مفيد است. الو بخارا به سبب خاصيت تقطيع و تلطيف خود اخلاط فاسد را نرم كرده و از معده و روده خارج مي كند (ملين مي باشد) و اگر خلط فاسد در بدن وجود نداشته باشد ملين نبوده و موجب قبض و حبس مي شود. در افراد سرد مزاج يا كساني كه معده سرد دارند بهتر است با اب عسل ميل شود. كساني كه از بيماري هاي طحال رنج ميبرند قبل از غذا ان را ميل كرده و تا از معده خارج نشده غذاي ديگري نخورند. اگر آلوي خشك را با اب پخته و صاف كنند و با عسل يا ترنجبين يا شكر ميل كننده مسهل قويتري است. ضماد برگ الو با سركه در زير ناف براي كشتن كرم روده مفيد است.

انار:

قليل الغذا، توليد كننده خلط صالح، باز كننده انسداد، مدر ادرار و نفاخ بوده، براي تقويت كبد و طحال، زردي، درد سينه و سرفه گرم، گرفتگي صدا و خارش مفيد است در گرم مزاجان موجب تقويت نيروي جنسي مي شود. خوردن آن بعد از غذا باعث فساد غذا و ضعف معده شده و مصرف آن براي بيماران تب دار مضر است اگر سر انار شيرين را سوراخ كرده و داخل آن را به دفعات با روغن بادام شيرين يا بنفشه پر كرده تا جايي كه ديگر گنجايش نداشته باشد و آن را روي اتش بگذاريد تا روغن را جذب كند بعد ان را بمكيد براي درد سينه و سرفه مزمن خشك نافع است. هم چنين آب انار را در شيشه كرده، در افتاب بگذاريد كه غليظ شود و در چشم بكشيد باعث افزايش قدرت بينايي مي شود ( هر چه بيشتر بماند بهتر است.)

انجير:

تازه آن كثير الغذاتر از ساير ميوه ها، لطيف كننده، تحليل برنده، تسكين دهنده حرارت و تشنگي، عرق آور و ملين و مسهل بوده براي تقويت مغز و كبد، رفع انسداد كبد و طحال، صرع، وسواس و بواسير مفيد است. خوردن آن با انيسون تا 40 روز صبح ناشتا چاق كننده بدن است. در سردمزاجان و بيماري هاي رطوبي خصوصا درد كمر و مفاصل و بيماري هاي مجاري ادراري بسيار مفيد است. زياد خوردن انجير تازه براي دندان و كساني كه كبد و معده ضعيف دارند مضر است. خشك آن در خواص از تازه ضعيف تر مي باشد.

انگور:

توليد كننده خون صالح، تعديل كننده مزاج هاي غليظ، دفع كننده اخلاط سوداوي و سوخته و چاق كننده بدن است. آب آن براي بيماري هاي سينه و ريه مفيد مي باشد. براي كساني كه معده هاي مرطوب و انسداد كبد و طحال و كليه دارند مضر است. اب انگور را جوشانده به طوري كه دو سوم ان بسوزد و غليظ و مايل به ترشي باشد (در گيلان به ان دوشابترش گويند) براي سينه و ريه و كليه و مثانه مفيد، ملين طبع و تحريك كننده نيروي جنسي مي باشد. مصرف آن براي سردمزاجان مضر و زياد خوردن آن در گرم مزاجان توليد صفراي غليظ مي كند.

غوره تسكين دهنده حرارت خون و صفرا، قطع كننده بلغم معده، مقوي كبد و بدن بوده و موجب ضعف معده هاي سرد و نيروي جنسي و يبوست مي شود.

خرما:

كثيرالغذا و توليد كننده خون متين است. در امراض سرد و بلغمي، كمردرد و ساير بيماري هاي مفصلي وبيماري هاي ريوي سرد مفيد است. خيساندن آن در شير تازه همراه با دارچين در تقويت نيروي جنسي مفيد است. مداوم خوردن ان با مغز بادام فوق العاده چاق كننده بدن، محرك نيروي جنسي، مقوي كليه و ملين مي باشد. زياد خوردن ان در گرم مزاجا و سرزمين هاي گرم براي دندان، چشم،حنجره مضر، باعث توليد خون سوخته و سوداوي و ايجاد سردرد مي شود.

زردآلو:

باز كننده انسداد و ملين است اما زود در معده متعفن شده و باعث نفخ، اروغ ترش و تب هاي عفوني مي شود. آشاميدن اب پخته ان مانع جوشش خون و صفرا، تسكين دهنده تشنگي و مسهل صفرا بوده، در رفع آروغ و بوي بد دهان و التهاب معده موثر است. براي سرد مزاجان مضر بوده زياد خوردن آن موجب برص (ويتيليگو) مي شود. خوردن آن بلافاصله بعد از غذا و هم چنين خوردن اب بعد از آن فوق العاده مضر مي باشد.

زرشك:

تسكين دهنده صفرا وخون و تشنگي و حرارت معده و كبد، تقويت كننده قلب وكبد و معده گرم مي باشد. به تنهايي يا با داروهاي گرم مانند دارچين و عسل و ... براي تقويت كبد سرد و تر و باز كردن انسداد مجاري كبدي و سردي احشا مفيد است مصرف زياد ان براي سردمزاجان بلغمي و سوداوي مضر است.

زيتون:

بهترين آن زيتون سبز رسيده است كه در آب و نمك پرورده شده و همراه غذا ميل شود كه در اين صورت تقويت كننده معده است. زياد خوردن ان در گرم مزاجان باعث سوختن اخلاط مي شود. بخور زيتون سياه رسيده با هسته، جهت تنگي نفس و امراض ريه مفيد است. ضماد برگ آن جهت التيام پوست، زخم چشم و ورم هاي گرم و جويدن برگ ان براي افت دهان مفيد است. مضر ريه بوده كه براي جلوگيري از ان بايد با عسل مصرف شود. روغن ان مسهل قوي بوده و تقيه ان جهت كوليت التهابي و انسدادي، درد كمر و مفاصل مفيد است. چرب نمودن بدن (روغن مالي) با آن جهت دردهاي سرد مفيد است.

شفتالو:

ملين، تسكين دهند خون و صفرا و تشنگي بوده، براي خنك كردن مغز و مرطوب كردن مزاج سودا به خصوص سوداي سوخته و تب هاي صفراوي و دموي و رفع بوي بد دهان مفيد مي باشد. در مزاج هاي گرم موجب تحريك اشتها و هم چنين ميل جنسي شده و براي سردمزاجان و بيماري هاي سيستم عصبي مضر است. شفتالوي رسيده را اب گرفته و بگذاريد تا ته نشين شود و اب صاف بالاي آن را با شكر يا ترنجبين و يا شير خشت ميل كنيد و مسهل صفرا بوده و اخلاط سوخته و گرم را دفع مي كند.

گلابي

در خواص از سيب بهتر بوده و مفرح، تقويت كننده قلب و معده، تصفيه كننده خون، ملين مي باشد. در رفع تشنگي، تنگي نفس و سوزش مثانه موثر است. خوردن ان بعد از غذا مانع صعود بخارهاي معده به مغز شده و از بروز بيماري هاي عصبي جلوگيري مي كند. زياد خوردن آن براي افراد سردمزاج و كساني كه ضعف معده دارند باعث ايجاد نفخ و كوليت مي شود (به خصوص نارس آن) خوردن گلابي با معده خالي و نوشيدن آب بعد از خوردن آن براي بدن مضر مي باشد.

ليمو شيرين:

لطيف كننده و قطع كننده اخلاط لزج غليظ مي باشد. جهت سردرد گرم و سرگيجه ناشي از صعود بخارات غليظ به سر، ورم گرم حلق و تنگي نفس سوداوي، جوشش خون و صفرا، التهاب معده و استفراغ صفراوي مفيد است. براي تب هاي دموي و صفراوي مفيد بوده و باعث تقويت معده و كبد گرم مي شود. براي افراد سردمزاج و سرفه مضر بوده و زياد خوردن ان با معده خالي باعث ضعف معده مي گردد. ليمو را از وسط دو نيم كرده و گرم نماييد و طرف بريده را روي پيشاني بماليد موجب تسكين سردرد گرم مي شود.

موز:

كثيرالغذا و چاق كننده، قابض و بر طرف كننده ضعف كليه بوده، خون غليظ توليد

مي كند. ملين سينه بوده، جهت سرفه خشك و خشونت حلق و رطوبت معده مفيد

مي باشد. دير هضم و نفاخ است و زياد خوردن ان به خصوص در مزاج سرد و مرطوب و در سرزمين هاي رطوبي، موجب توليد باد در بدن و خون غليظ بلغمي و كوليت و انسداد عروق مي شود. ناشتا خوردن ان بسيار مضر مي باشد.

مويز:

هضم كننده غذا، گرم كننده كل بدن بخصوص كليه و مثانه ، تحليل برنده باد، تقويت كننده معده و كبد و كليه و مثانه، باز كننده انسداد عروقي، مدر، ملين ،محرك نيروي جنسي سردمزجان و توليد كننده خون صالح بوده، موجب تنقيه ريه و سينه از اخلاط لزج مي شود. خوردن ان با عسل باعث افزايش قدرت نفوذ و رسيدن آن به اعمال بدن

مي شود. زياد خوردن ان در گرم مزاجان و سرزمين هاي گرم، سوزاننده خون و غليظ كننده اخلاط، مولد بيماري هاي سوداوي به خصوص طحال و مغز مي باشد. كشمش در خواص مانند مويز بوده و بهترين آن، نوع سبز است كه از انگور عسكري تهيه شده باشد.

نارنج:

اشاميدن اب نارنج باشكر مسهل  مدر صفرا و تسكين دهنده عطش و حرارت مي باشد. پوست زرد آن مفرح بوده و خوردن خشك كرده پوست آن با اب براي رفع استفراغ و درد شكم و روده و اخراج كرم شكم مفيد است ولي قبل از آن بايد معده را از اخلاط پاك كرد. براي رفع سرفه گرم و نزله ريه نارنج را از وسط دو نيم كرد و تخم هاي آن را خارج كنيد و قدري نبات روي آن پاشيده بر آتش بگذاريد تا دو سه جوش بخورد سپس برداشته و نيم گرم بمكيد. ضماد پخته پوست و مغز و تخم نارنج با سركه جهت خارش بدن و جوش هاي سر و نرم كردن پوست و مو مفيد است. ضرر آب نارنج براي اعصاب كمتر از ساير ترشي ها بوده ولي زياد خوردن ان كبد را ضعيف مي كند بخصوص اگر ناشتا مصرف شود.


giyahanedarouei.ir


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 2 تير 1392برچسب:مزاج انواع میوه ها از نظر طب اسلامی و طب سنتی و طب ایرانی, ] [ 22:33 ] [ لقمان محمدیان ]

زیاده‌روی در آمیزش جنسی از نظر طب اسلامی و طب سنتی ایرانی


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ یک شنبه 2 تير 1392برچسب:زیاده‌روی در آمیزش جنسی ازنظر طب سنتی و طب اسلامی, ] [ 22:28 ] [ لقمان محمدیان ]

نگاه متخصص پوست

دکتر غلامحسین غفار پور عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گوید:

هورمون‌های مردانه از جمله تستوسترون که برخی ورزشکاران بدون اینکه از نظر پزشکی لازم باشد، به عنوان مکمل دارویی برای افزایش حجم ماهیچه‌های خود استفاده می‌کنند، عوارض مختلفی دارند که بخشی از این عوارض در پوست و مو اتفاق می‌افتد.

یکی از عوارض مصرف تستوسترون در افرادی که به طور ژنیتیکی استعداد ریزش موی تیب مردانه دارند، ریزش زودرس مو است. تزریق این هورمون به بدن، میزان طبیعی آن را در بدن مختل می‌کند و این اختلال در افراد مستعد، باعث می‌شود ریزش مویی که باید در سنین میانسالی و بعد از آن اتفاق بیفتد، در ابتدای سنین جوانی رخ دهد.

میزان غیر طبیعی این هورمون در بدن، باعث بزرگ شدن غیر طبیعی غدد چربی روی پوست می‌شود و در صورت، پوست حالت پوست پرتقالی (دارای منافذ درشت و متعدد) پیدا می‌کند. اگر زمینه جوش و آکنه نیز در فرد وجود داشته باشد، ضایعاتی شبیه به جوش و آکنه روی پوست ظاهر می‌شود که حتی با قطع مصرف دارو تا مدت‌ها (حتی تا بیش از 6 ماه) روی پوست باقی می‌مانند.

عارضه پوستی دیگر، در پی بزرگ شدن غیر طبیعی بافت ماهیچه اتفاق می‌افتد زیرا رشد پوست با رشد عضلات هماهنگ نیست و رشد عضلات سریع‌تر است بنابراین الیاف پوست پاره و خطوطی به رنگ قرمز یا بنفش در سطح پوست نمایان می‌شود که به «خطوط کششی» موسوم هستند. بافت همبند پوست در نواحی این خطوط نازک‌تر است و درمان قطعی ندارد. این خطوط پس از چند ماه به رنگ سفید در می‌آیند و معمولاً تا پایان عمر باقی می‌مانند.

البته موارد ناشایع دیگری از عوارض پوستی تستوسترون وجود دارند مانند به وجود آمدن برخی خال‌ها روی پوست که «خال بکر» نام دارند و تزریق تستوسترون می‌تواند آنها را از حالت نهفتگی به شکل فعال درآورد.

تشدید بیماری فاکس – فوردایس نیز از دیگر عوارض ناشایع تزریق تستوسترون است که در نتیجه اختلال عملکرد غدد آپوکرین پوست در مردان ایجاد می‌شود. در این بیماری دانه هایی در زیر بغل به وجود می‌آید که به شدت خارش دارند و به آن ناحیه نمایی شبیه پوست غاز می‌دهند. مصرف تستوسترون می‌تواند تعداد این دانه‌ها و میزان خارش پوست این ناحیه را به شدت افزایش دهد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ در جهت آموزش و ترویج پزشکی اسلامی راه ندازی شده است
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 128
بازدید کل : 91686
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


محکوم کردن توهین به پیامبر

تماس با ما
داستان روزانه