موسسه مجازی طب جامع اسلامی شفای قرآن
‏وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا‏ 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه طب جامع اسلامی شفای قرآن و آدرس shefateb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فرستادن به ایمیل

استفاده از مکمل ویتامین D در دوران بارداری یکی از مهمترین دلایل بروز آلرژی در کودکان است.

بین میزان غلظت ویتامین D در خون مادر و خون بند ناف نوزاد ارتباط مستقیم وجود دارد.
چنانچه میزان مصرف مکمل های ویتامین D در دوران بارداری کمتر باشد، احتمال وجود آلرژی در کودکان به خصوص در دوسال اول زندگی به مراتب کمتر است.
براساس نتایج تحقیقات قبلی ویتامین D نقش اساسی در استحکام استخوان ها و شکل گیری سیستم اعصاب و ماهیچه ها ایفا می کند؛ بنابراین کمبود آن نیز بسیار خطرناک است.
مهمترین راهکار در حفظ تعادل در این زمینه ، مراجعه دائم به متخصص مخصوصاً در زمان بارداری است.
استفاده از ویتامین D به شکل طبیعی به جای استفاده از مکمل های دارویی به دفعات توصیه شده است.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

فرستادن به ایمیل

نگاه متخصص پزشکی ورزشی

دکترامیر حسین عابدی یکتا عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌گوید:

تستوسترون یکی از هورمون‌های آنابولیک و از هورمون های شبه گنادی است. هورمون های آنابولیک باعث ساخت و ساز در بدن می‌شوند. این هورمون‌ها میزان ساخت پروتئین را افزایش و میزان تجمع چربی را کاهش می‌دهند و در نهایت با انتقال چربی از بافت چربی به خون، باعث می‌شوند بافت خشک بدن افزایش یابد. تستوسترون که به طور طبیعی در بدن ترشح می‌شود، در سنین رشد و بلوغ در کنار هورمون گنادوتروپین باعث بروز صفات ثانویه بلوغ در آقایان ( بزرگ شدن استخوان‌ها، حجیم و شکیل شدن عضلات، بم شدن صدا، رویش موهای صورت و ناحیه تناسلی و ... ) می‌شود. گاهی ورزشکاران به خصوص در ورزشهایی که نیاز به نیروی عضلانی دارد، ازاین هورمون نابجا و غیر از موارد درمانی، استفاده می‌کنند که این سوء مصرف بیشتر به این امید است که حجم بافت عضلانی افزایش یابد. در صورت مصرف نابجا، این هورمون می‌تواند ترشح طبیعی هورمون در بدن را مهار و ترشح آنزیم‌های لازم را نیز مختل کند و غده هیپوفیز  را که مسئول کنترل ترشح 6 هورمون دربدن است، تحت تأثیر قرار می‌دهد یعنی تزریق تستوسترون به بدن علاوه بر تأثیرات مستقیم، می‌تواند ترشح هورمون‌های تیرویید، رشد و کورتیزول را نیز مختل کند. شایع ترین عوارض سوء مصرف تستوسترون در مردان و زنان، آکنه های صورت، ریزش مو، تغییر میزان ترشح آنزیم‌های کبدی و ابتلا به کبد چرب، کاهش چربی خوب خون و افزایش چربی بد، افزایش تری گلیسرید، افزایش فشارخون، کاهش ایمنی بدن، بروز حالت های تهاجمی و کاهش میل و اذت جنسی است. عوارض شایع مصرف تستوسترون در مردان با مهار هورمون های محرک جنسی در هیپوفیز به وجو می‌آید که به کاهش اسپرم سازی و خیلی وقت ها به ناباروری فرد منجر می‌شود. علاوه بر این موارد، با تغییری که هورمون تستوسترون در بافت چربی ایجاد می‌کند، علایم افزایش سطح استروژن خون هم در فرد دیده می‌شود که به صورت بزرگ شدن سینه ها و تغییر در رشد موهای زاید بدن است. در مقاله های علمی متعددی نیز به ارتباط بسیاری از تومورها و سرطان ها از جمله سرطان پروستات با افزایش غیرطبیعی این هورمون دربدن اشاره شده است. وقتی این زیان‌ها را در کنار هدفی که فرد از مصرف غیر طبیعی تستوسترون دارد، قرار می‌دهیم، می‌بینم این کار بسیار غیر منطقی و نا معقول است.

در پزشکی فقط برای افرادی که به صورت طبیعی دچار کم کاری غدد جنسی هستند از تستوسترون استفاده می‌شود وگرنه استفاده از آن به دلیل عوارض متعدد توصیه نمی‌شود اما متاسفانه در سال های اخیر ورزشکاران این هورمون را استفاده می‌کنند. جالب  اینکه شرکت‌های تولیدکننده هم به شکل‌های مختلف از این کار استقبال می‌کنند زیرا بازار فروش این محصول در موارد پزشکی مقدار کمی از درصد فروش آن به ورزشکاران است. ضمن اینکه تعداد افرادی که قصد دارند ره صد ساله را در ورزش با این داروها یک شبه طی کنند، کم نیست. واقعیت این است که این دارو هیچ منفعتی برای ورزشکار ندارد و با ماهیت ورزش نیز در تضاد است زیرا جزو داروهای دوپینگ محسوب می‌شود.

متأسفانه امروز در کشور تزریق سیستمیک یا موضعی این هورمون به ماهیچه‌های خاص در باشگاه‌های ورزشی و به خصوص باشگاه‌های بدنسازی انجام می‌شود و هم باشگاهی‌ها و حتی گاهی مربیان باشگاه‌ها مصرف آن را به عنوان یک داروی مکمل به افراد توصیه می‌کنند. وجود نداشتن نظارت‌های مداوم و مستمر از سوی نهادهای دست اندرکار (مثل وزرات ورزش یا وزارت بهداشت)نیز مزید بر علت می‌شود تا هر روز شاهد بروز عوارض شدید و بلندمدت سوء مصرف این هورمون در میان ورزشکاران باشیم. اغلب افراد تازه زمانی به فکر چاره می‌افتند که عوارض حادی نظیر کوچک شدن بیضه ها، بزرگ شدن سینه ها، کبد چرب، کاهش میل جنسی و ناباروری که درمان‌های طولانی‌مدت دارند در آنها بروز کرده است. حتی گاهی درمان‌ها مؤثر نخواهند بود.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گسترش گیاهان دارویی، طب سنتی و افزایش مراكز آن را از مهمترین اقدامات وزارت بهداشت در سال تولید ملی دانست.

دكتر 'حسن امامی رضوی' روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در سال تولید ملی آیین نامه ای در راستای گسترش طب سنتی در كشور مصوب شده است.

وی ادامه داد: این آیین نامه برای ارایه خدمات طب سنتی و استفاده بیشتر مردم از گیاهان دارویی در كشور، بزودی توسط وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی ابلاغ خواهد شد.

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی مهمترین اقدام این وزارتخانه در سال جاری را گسترش طب سنتی در كشور دانست و گفت: طب سنتی و گیاهان دارویی یكی از ملزوماتی است كه در داخل كشور تولید می شود.

امامی رضوی با بیان اینكه در سال جاری مراكز طب سنتی گسترش می‌یابد، اظهار داشت: تمام مراكز طب سنتی و گیاهان دارویی، در سال جاری هدفمند و مناسب سازی می‌شوند.


منبع : ایرنا


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:گسترش طب سنتی و گیاهان دارویی در سال تولید ملی , ] [ 1:3 ] [ لقمان محمدیان ]

اولین کارگاه تخصصی درمانی بر پایه علوم قرآنی در ایران

مرکز در نظر دارد 10 جلسه کارگاهی را برای اولین بار در ایران برگزار نماید.
 این جلسات ماهانه و هرکدام با موضوع خاصی است که مردم برای درمان به آن احتیاج دارند.
 حضور در جلسات رایگان اعلام شده لیکن از کسانی که ثبت نام می نمایند برای هر جلسه 35.000 تومان  دریافت می شود و یا اینکه در عوض پرداخت حق ثبت نام می توانند 2 الی 3 صفحه مقاله یا گزارش درباره موضوع هر جلسه به مرکز ارائه نمایند.
جمعاً 350.000 تومان حق ثبت نام است که می توانید با ارائه ده مقاله و یا گزارش از پرداخت آن معاف شوید.
حاضرین در جلسه به دو دسته تقسیم می شوند:
  •  حضور رایگان: هیچ گونه تعهدی را مرکز در مقابل آنان در ارائه پایان نامه و غیره را ندارد و این افراد بصورت مستمع آزاد حق هیچ گونه سؤال را در جلسه نداشته وکارت عضویت دریافت نمیکنند.
  • حضور با ثبت نام: مرکز در مقابل امتحانی که در انتهای دوره آموزشی از آنان دریافت می نماید پایان نامه تحصیلی از مرکز بیروت (لبنان) به آنان اعطا خواهد نمود و این افراد حق سؤال در جلسه را داشته و حداقل حضور در جلسات 70% از کل است که ثبت خواهد شد.

محل برگزاری کارگاه آموزشی:

قم - خیابان معلم - سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

زمان برگزاری جلسه اول:

جمعه هفتم تیرماه 1392 ساعت 9 صبح

اولین کارگاه تخصصی درمانی بر پایه علوم قرآنی در استان قم

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:مژده مژده اولین کارگاه تخصصی درمانی بر پایه علوم قرآنی در ایران, ] [ 1:1 ] [ لقمان محمدیان ]

معاون طب سنتی وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده برای تدوین سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی، گفت: با رونمایی از این سند، ممنوعیت یکصد ساله استفاده از خدمات طب سنتی در کشور برداشته می‌شود.

دکتر محمود خدادوست در مراسم «رونمایی از سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی» با اشاره به آغاز رسمی دوره‌های تخصصی طب سنتی در کشور از سال ۱۳۸۶، گفت: تصویب و ابلاغ سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی ماه گذشته صورت گرفت و امروز نیز به صورت رسمی خدمات طب سنتی به نظام سلامت وارد می‌شود.

وی گفت: حدود صد سال پیش، استفاده از طب سنتی توسط کمیسیون صحت مجلس شورای اسلامی ممنوع شده بود و امروز با رونمایی از سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی، روح تازه‌ای در کالبد پزشکی کشور دمیده می‌شود.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آماده شدن بسته‌های آموزشی تدابیر طب سنتی ایران و دارونامه برای بهورزان و پزشکان خانواده خبر داد.

محمود خدادوست با اعلام این خبر گفت: بسته‌های آموزشی مخصوص بهورزها و بازنگری دارونامه بهورزان با رویکرد طب سنتی ایرانی اسلامی آماده تحویل به معانت بهداشتی است که پس از انجام اصلاحات در کارگروه مشترک معاونت طب سنتی و معاونت بهداشتی وارد سیستم آموزش بهورزان می‌شود.

وی با بیان اینکه بسته آموزشی مجازی کوتاه مدت پزشکان خانواده در زمینه طب سنتی نیز هفته آینده تحویل معاونت بهداشتی خواهد شد، افزود: این بسته پس از نهایی شدن در کارگروه مشترک، به مجموعه آموزشی پزشکان خانواده اضافه می‌شود

خدادوست تصریح کرد: در بحث دارونامه طب سنتی ایران برای بهورزان و پزشکان خانواده، کارگروه مشترکی با سازمان غذا و دارو تشکیل شده و به زودی تمهیدات ورود آن به نظام سلامت و مراکز بهداشتی و درمان نهایی خواهد شد.

معاون طب سنتی خاطرنشان کرد: بسته خدمات و داروهای طب سنتی و گیاهی به دبیرخانه شورای عالی بیمه تحویل شده تا پس از تصویب تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

چندی پیش هیئت وزیران، با ایجاد «معاونت طب سنتی ایرانی اسلامی» در ساختار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب واحدهای سازمانی دفتر تعالی طب سنتی، دفتر فرآورده های طبیعی و طب مکمل، دفتر توسعه سلامت طب سنتی و دفتر نظارت و اعتبار بخشی طب سنتی موافقت کرد.

بنابراین گزارش، بر اساس مصوبه هیأت وزیران همچنین مقرر شده است واحدهای سازمانی متناظر «معاونت طب سنتی ایرانی اسلامی» در دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیز سازماندهی و تشکیل شود.

 

 

ممنوعیت یکصد ساله استفاده از طب سنتی حذف شد

معاون طب سنتی وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده برای تدوین سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی، گفت: با رونمایی از این سند، ممنوعیت یکصد ساله استفاده از خدمات طب سنتی در کشور برداشته می‌شود.

دکتر محمود خدادوست در مراسم «رونمایی از سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی» با اشاره به آغاز رسمی دوره‌های تخصصی طب سنتی در کشور از سال ۱۳۸۶، گفت: تصویب و ابلاغ سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی ماه گذشته صورت گرفت و امروز نیز به صورت رسمی خدمات طب سنتی به نظام سلامت وارد می‌شود.

وی گفت: حدود صد سال پیش، استفاده از طب سنتی توسط کمیسیون صحت مجلس شورای اسلامی ممنوع شده بود و امروز با رونمایی از سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی، روح تازه‌ای در کالبد پزشکی کشور دمیده می‌شود.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آماده شدن بسته‌های آموزشی تدابیر طب سنتی ایران و دارونامه برای بهورزان و پزشکان خانواده خبر داد.

محمود خدادوست با اعلام این خبر گفت: بسته‌های آموزشی مخصوص بهورزها و بازنگری دارونامه بهورزان با رویکرد طب سنتی ایرانی اسلامی آماده تحویل به معانت بهداشتی است که پس از انجام اصلاحات در کارگروه مشترک معاونت طب سنتی و معاونت بهداشتی وارد سیستم آموزش بهورزان می‌شود.

وی با بیان اینکه بسته آموزشی مجازی کوتاه مدت پزشکان خانواده در زمینه طب سنتی نیز هفته آینده تحویل معاونت بهداشتی خواهد شد، افزود: این بسته پس از نهایی شدن در کارگروه مشترک، به مجموعه آموزشی پزشکان خانواده اضافه می‌شود

خدادوست تصریح کرد: در بحث دارونامه طب سنتی ایران برای بهورزان و پزشکان خانواده، کارگروه مشترکی با سازمان غذا و دارو تشکیل شده و به زودی تمهیدات ورود آن به نظام سلامت و مراکز بهداشتی و درمان نهایی خواهد شد.

معاون طب سنتی خاطرنشان کرد: بسته خدمات و داروهای طب سنتی و گیاهی به دبیرخانه شورای عالی بیمه تحویل شده تا پس از تصویب تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

چندی پیش هیئت وزیران، با ایجاد «معاونت طب سنتی ایرانی اسلامی» در ساختار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب واحدهای سازمانی دفتر تعالی طب سنتی، دفتر فرآورده های طبیعی و طب مکمل، دفتر توسعه سلامت طب سنتی و دفتر نظارت و اعتبار بخشی طب سنتی موافقت کرد.

بنابراین گزارش، بر اساس مصوبه هیأت وزیران همچنین مقرر شده است واحدهای سازمانی متناظر «معاونت طب سنتی ایرانی اسلامی» در دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیز سازماندهی و تشکیل شود.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 3 تير 1392برچسب:ممنوعیت یکصد ساله استفاده از طب سنتی حذف شد, ] [ 9:5 ] [ لقمان محمدیان ]

 مصرف زیاد مسکن  دشمن کلیه می باشد

یک فوق تخصص كلیه گفت:
مصرف بیش از حد مسكن‌ها از جمله استامینوفن كدئین‌دار و همچنین مصرف زیاد نمك، روغن‌های جامد ، استعمال دخانیات ، نداشتن تحرک بدنی و چاقی در بروز بیماری‌های كلیوی موثرند.
اگر فردی برای بار دوم با تولید سنگ در كلیه‌اش مواجه شود، باید تا پایان عمر برای پیشگیری از ایجاد مجدد سنگ، داروهای مخصوص مصرف كند.
از‌ آنجا كه سنگ‌ها به بافت كلیه‌ آسیب می‌زنند، در صورتی كه سنگی در بخشی از كلیه باقی بماند، مایع ادرار پشت آن جمع و منجر به ایجاد عفونت ادراری می‌شود و در صورت عدم درمان این عفونت، كلیه از بین خواهد رفت.
جلال‌زاده جایگزینی كلیه‌های از دست رفته را با دو روش پیوند كلیه و دیالیز امكان پذیر دانست و اظهار كرد:

از بین رفتن سایر اندام ‌ها مانند قلب و كبد در صورت عدم پیوند، منجر به مرگ بیمار خواهد شد، اما در كلیه امكان جایگزینی با دیالیز وجود دارد.
این استادیار  خاطرنشان كرد:
در صورت انجام پیوند كلیه ، نیاز به تضعیف سیستم ایمنی فرد بیمار با داروهای خاصی همچون كورتون می‌باشد. این داروها بسیار خطرناك هستند و در صورت عدم آگاهی و مصرف نادرست، ممكن است منجر به ایجاد عفونت و سرطان‌های متعدد و در نهایت مرگ بیمار شود.
سوزش، تكرر و تغییر رنگ ادرار را از جمله علائم هشدار‌دهنده ی وجود عفونت اداری هستند.
وی ادامه داد:
اختلال هوشیاری، خونریزی معده ، بی‌نظمی‌های قلبی، ورم در اندام‌ها در پی تجمع آب، پوكی استخوان ، تجمع آب در ریه و پیرامون قلب می‌تواند در پی نارسایی‌های كلیوی ایجاد شود.
جلال‌زاده راه‌های درمان و جراحی بیماری‌های كلیوی را بسته به نوع و شدت بیماری متفاوت دانست و ابراز كرد:
در نارسایی‌های حاد كلیوی، امكان درمان قطعی به وسیله داروها وجود دارد و در نارسایی‌های مزمن کلیوی، در صورت مراجعه به موقع می‌توان پیشرفت بیماری را كنترل كرد، اگرچه به‌طور کامل قابل پیشگیری نمی‌باشد.
این استادیار دانشگاه علوم پزشكی زنجان، امكان ابتلا به بیماری‌های كلیوی را در هر سنی امكانپذیر دانست و خاطرنشان كرد:
امكان ابتلا به عفونت ادراری در كودكان دختر بالای 2 سال، بیش از پسران بوده و زنان در سنین باروری تا هنگام یائسگی مستعدتر هستند.
پس از 50 سالگی میزان ابتلا به عفونت‌های ادراری در هر دو جنس تقریبا برابر است.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 2 تير 1392برچسب:مضرات مصرف مسکن از نظر طب سنتی, ] [ 22:46 ] [ لقمان محمدیان ]

دلائل طب قرآنی

۱- وَلَا رَطْبٍ وَ لَا يَابِسٍ اِلّا فِي كِتَابٍ مُبينٍ . ( انعام ۵۹ ) .
۲- وَ نَزّلنَا عَلَيكَ الكِتَابَ تِبيَاناً لِكُلِ شَي هُدي و رَحْمَة وَ بُشْرَي لِلْمُسْلِمِينَ . ( نحل ۸۹) .
۳- وجود ۱۶۰ آيه در مورد تغذيه در قرآن كريم .
۴- وجود چهار كلمه‌ فلينظر در قرآن كريم .
۵- اختصاص دو كلمه فلينظر به غذاي انسان .
۶- وجود چهار كلمه شفا در قرآن .
۷- شِفا يعني درمان، بهبودي و سلامتي.
۸- شَفا يعني بيماري و كسالت و از دست دادن سلامتي.
۹- اختصاص شفا به يكي از مواد غذائي ( عسل ).
۱۰- اختصاص شفا به قرآن در سه مورد ديكر .
۱۱- بدون غذا زندگي و ادامه حيات مفهومي ندارد = مرگ .
۱۲- غذاي انسان داروي او و داروي او غذايش بايد باشد .
۱۳- نوع تغذيه در رفتار و اعمال انسان تاثير بسزائي دارد .
۱۴- از اهميت غذا اين كه در زندگي اخروي به انسان آن را به عنوان پاداش مي دهند

توضيح چهارده مورد فوق

۱- هيچ تر و خشكي نيست كه در قرآن نباشد، اين آيه جامع و كامل بودن اين كتاب را ميرساند و بيان كننده كليه امورات زندگي و هر چيزي كه در زندگي انسان به آن نياز پيدا مي كند. اين آيه يكي از معجزات بزرگ الهي در قرآن كريم است. (دقت شود).

۲- خداوند متعال كتابي را براي ما انسانها فرستاد كه بيان كننده تمام مطالب در كليه زمينه ها است، علاوه بر آن مايه هدايت و رحمت و بشارت براي كل مسلمين بوده و در صورت درك و فهم اين كتاب و بكار گيري آن به سعادت و سلامت و موفقيت عظيمي خواهند رسيد.

۳- وجود (۱۶۰ ) آيه در زمينه غذا، اهميت غذا را مي رساند كه خداوند متعال چقدر به انسان ارزش قائل است و چقدر به سلامت و سعادت او علاقمند است.

۴- چهار كلمه فلينظر در قرآن كريم نشان دهنده اهميت موضوع است كه معمولاَ ما مسلمين از اين نكات با عظمت هشداري بي بهره ايم! چرا در مورد قرآن تفكر و تدبر نداريم.

توجه :
فلينظر از نظر دستوري فعل امر بوده و انسان را ملزم به تحقيق و تدبر دراين زمينه مي كند.

دو مورد از فلينظرها را خداوند به غذاي انسان اختصاص داده است. (دقت شود).

الف : يك مورد به نوع غذاي انسان اختصاص داده شده است. (سوره مباركه عبس آيه ۲۴).
ب : يك مورد به كيفيت غذاي انسان اختصاص داده شده است. (سوره مباركه كهف آيه ۱۹).
ج : يك مورد به خلقت انسان اختصاص داده شده است. (سوره مباركه ‌طارق آيه ۵).
د : يك مورد به اعمال انسان اختصاص داده شده است. (سوره مباركه حج آيه‌ ۱۵).

از اين چهار كلمه فرمول رياضي زير بدست مي آيد:

( خلقت انسان + اعمال انسان = غذاي انسان )

نتيجه:
الف : اختصاص كلمه فلينظر دو بار به غذاي انسان نشانگر اهميت بالاي غذا ست!
ب : در صورت حذف غذا، خلقت مفهوم خود را از دست خواهد داد!
ج : غذاي انسان برابر با خلقت و اعمال اوست!

۵- در قرآن كريم چهار بار كلمه شفا بيان شده است .
الف : سوره مباركه آل عمران آيه ‌۱۰۳
ب : سوره مباركه‌ توبه آيه‌ ۱۰۹
ج : سوره ‌مباركه اسراء آيه ۸۲
د : سوره مباركه نحل آيه ۶۹

نتيجه:
اختصاص شفا به مواد غذائي مانند عسل كه حقيقتاً جاي تامل و بررسي است.
اختصاص سه مورد ديگر به قرآن كه در واقع ِشفا به اين چهار مورد است.
(غذا و كلام الهي است).
حقيقتاَ براي هيچ موجودي زندگي بدون غذا ممكن نيست. بدون غذا امكان ادامه حيات امر محالي است.

۶- در حقيقت غذاي انسان داروي اوست و داروي او غذاي اوست!
در جهان خلقت مي بينيم و پر واضح است كه حيواناتي كه در نقاط مختلف جهان زندگي مي كنند نياز به دارو ندارند و معمولاَ بيمار نمي شوند.

توجه:
همه موجودات در جهان هستي طبق غريزه و فطرت خود غذا مي خورند. به جز انسان كه از غريزه و فطرت خود عدول مي كند و هرج و مرج را اشاعه مي دهد. (روم ۳۰)


۷- نوع تغذيه در رفتار و كردار آدمي اثر بسزائي دارد و مي تواند او را سخي و يا شقي كند.
خداوند متعال در اين زمينه بيان زيبائي دارد، كه مي فرمايد:

يَا اَيّهَا الرّسُلِ كُلُوا مِنَ الطّيّبَاتِ وَاعْمَلوا صَالِحاً اني بِمَا تَعْمَلونَ عَليمٌ. ( سوره مباركه مومنون آيه‌ ۵۱).

يا در جاي ديگر خداوند متعال چنين مي فرمايد:

مَيْتَهً اَوْ دَمَاً مَسْفوحاً اَو لَحْمِ خِنزير فَانّه رِجْسٌ. ( سوره‌ مباركه انعام آيه‌ ۱۴۵).

نتيجه: از دو آيه‌ فوق چنين مي گيريم كه غذاي روزمره انسان چقدر در زندگي تاثير بسزائي را دارد!
الف : مي تواند او را سعادتمند كند و به سرچشمه‌ نور و حكمت سوق دهد. (پيامبر اسلام).
ب : همچنين انسان شقي و پليدي ببار آورد. (نوع تغذيه).

۸- خداوند كريم به انسانها در سراي آخرت بر مبناي اعمالي كه انجام داده اند پاداش و جزا مي دهد، از جمله:
به نيكو كاران چنين پاداشي را در نظر گرفته است:

وَ فَاكِهَةٌ مِمّا يَتَخَيّرُونَ . وَ لَحْمِ طَيْرٍ مِمَّا يَشْتَهونَ . وَ حُورٌ عين . كَاَمْثَالِ الّلُولُوِ المَكْنُون . جَزَاٌ بِمَا كَانُوا يَعْمَلونَ . ( سوره مباركه واقعه آيات ۲۰ تا ۲۴).

نتيجه
: در اين آيات مي بينيم كه خداوند عظيم الشان به انسانهاي نيكو كار ابتدا غذا را پاداش مي دهد، سپس نعمتهاي ديگر را ارزاني مي دارد. (دقت شود).

اما خداوند كريم به بد كاران چنين جزائي را مي دهد .

لَآكِلُونَ مِنْ شَجَرٍ مِنْ زُقّوم. (سوره مباركه واقعه آيه ۵۲).

نتيجه
: باز در اين آيه مي بينيم كه خداوند به بدكاران به عنوان جزا غذا (زقوم) مي دهد.

باز هم به اهميت غذا پي مي بريم كه چه در بهشت و چه در جهنم و چه در اين جهان غذا حرف اول را مي زند و بدون غذا در هيچ جهاني زندگي امكان پذير نيست!

البته دلائل قرآني بسيار زياد است، اگر بخواهم همه را بيان كنم نياز به كتاب مستقلي دارد!
در آينده نزديك اين كتاب را به دوستاران طب قرآني تقديم خواهم كرد انشاالله.

ضمناً ياد آور شوم كه ممكن است افراد ناآگاه و مغرض چنين مطلبي را عنوان كنند كه چرا صحبتي از ائمه معصومين به ميان نيامده است و آن را مستمسك قرار دهند و از آن استفاده سوء نمايند!
در جواب اينگونه افراد بايد عنوان كنم كه وقتي صحبت از قرآن مي شود در حقيقت عترت در دل قرآن نهفته است، زيرا پيامبر گرامي در اين مورد مي فرمايد:

(اِنّي تَاركٌ فيكُمُ الثَّقَلَينِ كِتَابَ اللهِ وَ عِتْرَتي وَ اَهْلَ بَيتي لَنْ يَفْتَرِقَا … )

در حقيقت كلمه ( لَنْ ) نفي ابد است. يعني قرآن و عترت تا ابد از يكديكر جدا شدني نيستند. (دقت شود).

جالب توجه اينكه ائمه معصومين (ع) چقدر در مورد غذا و بهداشت آن توصيه كرده اند و ما انسانها را به رعايت آن تشويق نموده اند.

حضرت علي (ع) در اين مورد كلام گهر باري دارد كه مي فرمايد: ( وصيتي است براي فرزندان خويش) در حقيقت توصيه ايست براي ما انسانها، با رعايت اين نسخه از طبيب بي نياز خواهيد شد.

(نسخه حضرت علي (ع) براي پيشگيري از بيماريها)
¤ تا زماني كه گرسنه نشده ايد سر سفره ننشينيد.
¤ كمي قبل از سير شدن دست از غذا برداريد.
¤ هنگام خواب اجابت مزاج كنيد.
با رعايت سه مورد بالا در عمل مي بينيم كه پيشگيري از بيماريها به راحتي انجام مي گيرد.

توجه: در عمل مي بينيم كه ائمه معصومين (ع) براي پيشگيري و درمان غذا را توصيه مي كنند و دقيقاً با قرآن كريم سنخيت كامل دارد!

اين دلائل مختصري بود از اين كتاب. شگفتيهائي در طب قرآني وجود دارد كه در هيچ طبي وجود ندارد.


اهداف طب قرآنی

۱- مهمترين و اساسي ترين اهداف طب قرآني پيشگيري از بيماريهاي جسمي و روحي است.
۲- پيشگيري امري است مهمتر از درمان.
۳- با پيشگيري حقيقي در اين طب فرهنگ قرآني ايجاد و ساخته مي شود.
۴- در اصل اشاعه فرهنگ قرآني همان طب قرآني است در بدست آوردن سلامتي.
۵- در طب قرآني ، غذاي اصلي انسان كه در قرآن بيان شده است اشاعه داده مي شود.
۶- انسان با مصرف غذاي بيان شده در قرآن پيشگيري از بيماريها را انجام مي دهد.
۷- با اشاعه فرهنگ طب قرآني روابط اجتماعي سالمي ايجاد مي شود.
۸- با اشاعه طب قرآني آداب غذا خوردن صحيح را فرا خواهيم گرفت.
۹- با فراگيري آداب غذا خوردن، از مبتلا شدن به بيماريها پيشگيري خواهد شد.
۱۰- با رعايت فرهنگ قرآني پيوسته سالم و شاد زندگي خواهيم كرد.
۱۱- با رعايت فرهنگ قرآني رواني شاد و افكاري آرام خواهيم داشت.
۱۲- با طب قرآني، سالم و تندرست زندگي كنيد.
۱۳- هنگام كسالت و بيماري با رعايت فرهنگ طب قرآني سلامتي را هرچه سريعتر بدست آوريد.
۱۴- با رعايت فرهنگ قرآني بيماريهاي صعب العلاج را بزودي از بين خواهيد برد.
۱۵- سلامتي و تندرستي نعمتي است از نعمات بزرگ الهي كه توسط قرآن به انسان هديه شده است.
۱۶- با داشتن قرآن و عمل به آن از درد و رنج روحي و جسمي رهائي خواهيد يافت.
۱۷- طب قرآني يكي از طبهاي موجود در جهان است كه شگفتي مي آفريند.
۱۸- اهداف اصلي اين طب آرزوي سلامتي همه مردم جهان است.
۱۹- افراد زيادي هستند كه با رعايت طب قرآني سلامتي را بدست آورده اند از جمله تعدادي از دوستان پزشك .
۲۰- از بركات طب قرآني همين بس ،كه تعدادي از خانمهاي نازا فعلاً صاحب فرزنداني هستند. ( درمان بيماري آندومتريوز توسط غذاي روزانه).
۲۱- داروهاي اين طب همان موادغذائي روزمره زندگي است!
۲۲- داروهاي اين طب هيچگونه عوارض جانبي نخواهند داشت. ( عسل ، سبزيجات و ميوه جات و جوانه ها و ساير مواد خوراكي).
۲۳- داروهاي اين طب بسيار خوش طعم و خوشمزه بوده و در حداقل زمان اثر گذار هستند و با استفاده از اين داروها بيماري بسرعت جاي خود را به سلامتي واگذار خواهد كرد.
۲۴- بهبودي بيماري و رفع كسالت، هزينه اي در بر نخواهد داشت.
۲۵- با اشاعه فرهنگ طب قرآني از صرف هزينه هاي بيمورد جلوگيري خواهد شد.
۲۶- در طب قرآني داروهائي ( مواد غذايي ) وجود دارد كه در ساير طبها به آن اشاره نشده است.
۲۷- در طب قرآني آنزيم LDH و CPK به راحتي قابل پيشگيري و كنترل است.
۲۸- در اين طب بسياري از جراحي ها نياز نبوده و با يك رژيم غذائي مناسب بيماري بهبودي خواهد يافت (قلب، افتادگي رحم و مثانه و … ).
۲۹- با رعايت و پيشگيري، انسان ديگري خواهيم شد با افكاري سازنده و متعالي.
۳۰- با رعايت قوانين اين طب از وابستگي هاي بيمورد نجات خواهيم يافت.

مراجع علمی طب قرآنی

نوشته شده در تاریخ 26 مهر 84

ممكن است كه دوستان گرامي چنين سوالي در ذهن داشته باشند كه پايه و اساس طب قرآني چيست؟
در جواب بايد گفت: كه سوال بسيار جالبي است!
براي بيان اين طب از مراجع زير استفاده هاي بسيار ارزنده و مفيدي شده است، زيرا صرف علم به كشور و گروه خاصي تعلق ندارد و علم و دانش متعلق به همه مردم جهان است. متاسفانه افرادي پيدا مي شوند و علوم را طبقه بندي كرده و آن را به كشور خاصي نسبت ميدهند!
مانند : علوم غربي يا علوم شرقي ويا طب غربي، طب شرقي، در حالي كه طب، طب است شرقي و غربي ندارد.
تنها تفاوت در قديم وجديد بودن آن است . حسن طب جديد و مدرن بررسي سلول است و طب قديم بيشتر علل بيماري ها را مورد بررسي و مداقه قرار ميدهد .

نتيجه: پس هر دو طب در مورد بيماريها و درمان انسان صحبت مي كنند، هر كدام به زباني!


بنده نيز از اين روش استفاده كرده وطب قرآني را توضيح مي دهم در واقع استفاده ابزاري است، اين چيزي نيست به جز لطف خاص الهي كه به بنده حقير داده شد. كه شكر گذار الطاف بيكران الهي هستم و خواهم بود.

بر حسب وظيفه انساني اين تفكر در بنده حقير ايجاد شد كه اين علم مترقي را در دسترس ساير عزيزان قرار دهم تا همه مردم از اين نعمت الهي بر خوردار شوند و سلامتي و تندرستي را به عنوان ارمغان زندگي هيشه همراه داشته باشند.

اما مراجع اصلي و علمي اين طب عبارتند از:
۱- قرآن كريم
۲- طب قديم سرزمين ايران عزيز خودمان
۳- طب جديد يا مدرن و كلاسيك امروزي


با استفاده از مراجع فوق اين طب پيشرفته و مترقي ابداع شد. كه بسياري از بيماريها را به لطف الهي بهبودي بخشيد و انسانها را از اين معضل نجات داد، اين چيزي نبود جز لطف بيكران الهي!
در حقيقت از اين مراجع علمي براي توضيح و بيان قرآن كريم استفاده شده است نه تفسير، زيرا تفسير بعهده افراد با صلاحيت است كه از عهده‌ بنده‌ حقير خارج است.
بنده فقط مسائل موجود در قرآن را كه مربوط به طب است بيان مي كنم. قرآن در زمينه طب مطالب بسيار جالب و ارزنده اي دارد كه بمرور به سمع و نظر عزيزان خواهد رسيد.


اما توضيح مختصري در مورد منابع طب قرآني

۱- قرآن : كتابي است كه بيان كننده كليه علوم است البته بصورت اشاره و جزئي . قرآن كريم در اين باره چنين مي فرمايد :
الف : ولا رطب و لا يابس الا في كتاب مبين ( انعام ۵۹ )
ب : و نزلنا عليك الكتاب تبياناً لكل شي هدي و رحمة وبشري للمسلمين ( نحل ۸۹ )
ج : سوره مباركه لقمان ۲۷ و سوره مباركه كهف ۱۰۹

۲- طب قديم : بيان كننده‌ بيشتر علل بيماريهاي اتو ايميون، آناتومي و كار كرد اندامهاست.
الف : بيان طبع ها ومزاج ها ي آدمي
ب : بيان طبع ها و مزاج هاي غذا
ج : بيان طبع ها و مزاج هاي فصل ها
د : ساير مطالب ديگر

۳- طب جديد و امروزي : بررسي سلول

الف : بيان رابطه سلولي
ب : فيزيولوژي
ج : بيوشيمي
د : شيمي آلي
ه : كاركرد اندامها و رابطه بين آنها و ...

توضيحاً بيان مي شود كه ممكن است اشخاصي به بنده‌ حقير ايراد بگيرند و بگويند كه طب قرآني شما بر مبناي طب جديد يا بهتر بگويم طب غربي استوار است!

افرادي كه چنين بياني دارند در جقيقت به كنه مطلب پي نبرده اند، زيرا اگر چنين باشد كه طب قرآني نيست!

همانطور كه قبلاً بيان كردم مبنا، طب غربي نيست بلكه استفاده‌ ابزاري است براي بيان مسائل علمي در محافل علمي براي افرادي كه با طب جديد آشنائي دارند.

جالب اينكه اشخاصي هستند كه علم را تقسيم بندي كرده و آن را به شرق و غرب نسبت مي دهند. در حاليكه علم به همه مردم جهان تعلق دارد. همه مي توانند از آن استفاده ابزاري كنند.

آيا مي توان گفت: علم رياضي به كشور خاصي تعلق دارد؟ علم طب چطور؟ همچنين علم شيمي و...
اما طب قرآني علمي است كه در قرآن كريم بوده و بنده حقير آن را كشف كرده ام.

مهمتر از همه داروهاي اين طب است كه همگي مواد غذائي روزمره زندگي است. بعنوان مثال: براي درمان هليكوباكتر پيلوري معده يك رژيم غذائي سه تا چهار روزه لازم است كه بيمار فقط از شربت عسل با ليمو ترش تازه و يخ استفاده مي كند و بيماري به لطف الهي از بين ميرود .
ولي در طب غربي (به بيان بعضي ها) درمان اين بيماري بين يك تا دو ماه با روزي ۱۲ تا ۱۴ قرص و كپسول آنتي بيوتيك بيمار بايد مصرف كند تا شايد برطرف شود.

انشا الله در آينده در باره طب قرآني مطالب جالبي را بيان خواهم كرد كه در هيچ طبي وجود ندارد.

خداوند متعال كساني را هدايت مي كند كه حقيقتاً در جستجوي حق و حقيقت باشند و غرض و مرضي در قلب نداشته باشند.

بنده حقير پيوسته در حال شكر گذاري هستم، ياد و عظمت پروردگار مرا نيرو و آرامش مي دهد


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 2 تير 1392برچسب:دلائل طب قرآن, ] [ 22:44 ] [ لقمان محمدیان ]

 

انزالی که بر خلاف میل شخص و بدون کنترل او انجام میگرد را انزال زود رس گویند که بر طبق آن فرد از زمان انزال و کیفیت رابطه ناراضی است و این نارضایتی میتواند یک طرفه یا دو طرفه باشد ، به طوریکه حتی اگر شریک جنسی فرد از زمان انزال ناراضی باشد ، انزال را زود رس گویند . ( مثلا اگر مرد در ۸ دقیقه ارضاء میشود و زن در ۱۰ دقیقه ، انزال را زود رس گویند اما اگر مرد در ۲۰ دقیقه ارضاء شود و زن در ۱۰ دقیقه ، مورد را مربوط به انزال زود رس نمیدانند )

به طور کلی بیماری های جنسی به دسته های زیر تقسیم می شوند:

بی میلی جنسی , اختلالات نعوظ ، عدم سیخ شده آلت ، انزال زود رس ، عدم لذت جنسی ، پرتاب کم منی

که موضوع این بحث ما انزال زود رس می باشد.

علل انزال زود رس:

رقت منی ، ضعف نیروی ماسکه ، زیادی منی ، تندی منی(غلبه صفرا)، گشادی مجرای منی ، ضعف قلب یا کبد یا مغز یا اعصاب یا کلیه .

درصد ابتلا مزاج ها به انزال زود رس به ترتیب اولویت:

بلغمی ها – صفراوی ها – دموی ها – سوداوی ها

که علت اکثر انزال های زود رس رقت منی و ضعف نیروی ماسکه است. که متاسفانه برخی ها برای درمان از تریاک استفاده می کنند که در درمان زودانزالی جواب می دهد لکن اثرات سوء زیادی دارد مثلا استمرار مصرف آن سبب بی میلی جنسی می شود و از این رو استفاده از مخدرات خیلی توصیه نمی شود.

جهت رفع رقت منی می بایست از مغلظاتی مانند کتیرا ، قدامه ، بهمن و ... استفاده نمود و برای گشادی مجرای منی از قابضات به صورت موضعی بین مقعد و کیسه س بیضه ها استعمال شود مانند کافور ، مازو و هلیله و ... و جهت تقویت نیروی ماسکه می توان از عاقرقرحا ، مغز تخم تمر هندی ، اسفند ، زنجبیل ، میخک ، جوز هندی و ... استفاده کرد.

که ابتدای امر می بایست سوء مزاج رفع گردد و سپس اقدام به درمان نمائیم و با رعایت نکات فوق داروی مناسب ساخته شود.

و در کنار موارد فوق اجرای دستورهای زیر نیز توصیه می شود:

هر روز به اندازه یک نخود کندر به مدت 15 دقیقه جویده شود.

بعد از ظهرها یک لیوان دم کرده اسطوخودوس مصرف شود (جهت تقویت اعصاب)

بادکش گرم و خشک کمر یک روز در میان(همراه روغن مالی)

ترک سردی جات و ترشی جات یا خوردن کم انان همراه مصلحات( زیرا ترشی جات مانند آبغوره و ... به شدت سبب انزال زود رس می شود و قبل از جماع نباید مصرف شوند)

افزایش فعالیت بدنی و ورزش های گروهی و تفریح در طبیعت

تکنیکهای درمانی:

روغن تاتوره طبیعی نه کارخانه ای کف پا مالیده شود و کف پا بر زمین  قرار نگیرد تا روغن از طریق پا جذب شود


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 2 تير 1392برچسب:درمان و عوامل انزال زودرس در طب سنتی, ] [ 22:41 ] [ لقمان محمدیان ]
چگونه خشکی لب هایمان را درمان کنیم؟

1- برای مرطوب کردن لب می توانید مقداری گل سرخ خشک خردشده را با گلیسیرین مخلوط کرده و آن را برای لب هایتان استفاده کنید. یک پیمانه گل سرخ و دو پیمانه گلیسیرین برای تهیه این محلول کافی است.

2- ژل آلوئه ورا را روی لب های ترک خورده و آفتاب سوخته خود بمالید.

3- مقداری کمی گلیسیرین را با عسل مخلوط کنید و این مخلوط را چند بار در روز بر روی لب های خود بمالید تا ترک های لب برطرف شود.

4- برای کاهش خشکی لب ها، از برق لب های چرب استفاده کنید.

5- روغن کرچک و عسل را مخلوط کرده، دو شب متوالی روی لب هایتان بمالید.

6- در زمستان از کرم های مرطوب کننده و در تابستان از ضد آفتاب برای لب هایتان استفاده کنید.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 2 تير 1392برچسب:درمان خشکی لب در طب سنتی, ] [ 22:38 ] [ لقمان محمدیان ]

 

شربت

شربتی برای تابستان


* عسل با خیار و لیموترش

مزاج: گرم و خشک        

 ملیّن، مفید برای کبد و کلیه

* مواد لازم                

آب : یک لیوان

عسل : یک قاشق غذاخوری

آب لیموترش تازه : یک قاشق مرباخوری

خیار رنده شده : یک قاشق غذاخوری

* روش تهیه :

 عسل را در آب حل کرده، و سپس خیار رنده شده و آب لیموترش تازه را نیز به آن اضافه می کنیم.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 2 تير 1392برچسب:شربتی برای تابستان, ] [ 22:36 ] [ لقمان محمدیان ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 22 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ در جهت آموزش و ترویج پزشکی اسلامی راه ندازی شده است
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 126
بازدید کل : 91684
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


محکوم کردن توهین به پیامبر

تماس با ما
داستان روزانه