موسسه مجازی طب جامع اسلامی شفای قرآن
‏وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا‏ 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه طب جامع اسلامی شفای قرآن و آدرس shefateb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





1. درمان و پیشگیري از بیماريها را از اصلاح تغذیه شروع کنید. به پزشکانی که پیرامون تغذیه با شما گفتگویی ندارند اعتماد نکنید، خواه حجامتگر باشند یا پزشک عادي، متخصص باشند یا فوق تخصص!

چرا که اصلاح مزاج و پاکسازي ارتباط عمیقی با بهتر نتیجه گرفتن از حجامت دارد. مصرف منضج و مسهل همانطور که قبلاً توضیح داده شد قبل از حجامت اثر درمانی آن را بسی افزایش میدهد.

 

2. تمام داروهاي شیمیایی از قبیل قرصها و آمپولها و روشهاي جراحی داراي عوارض خطرناکی میباشند، بنابراین از درمانهاي کم خطر و کم عارضه تر بهره بگیرید. حتی استامینوفن و آسپیرین عوارضی شدید در زمینه سازي سرطان کبد دارند و آسپیرین علاوه بر آن زمینه سکته هاي مغزي را مهیا کرده و خود موجب سکته میشود. شاید به جرأت بتوانیم ادعا کنیم که 70 %بیماريها، ناشی از داروهاي شیمیایی است که در طب جدید براي درمان تجویز میشود.

3. هیچگاه با شکم گرسنه حجامت نکنید چرا که این کار موجب خروج مقدار زیادي خون تمیز بجاي خون کثیف میشود.

4. سعی کنید حجامتها را بر اساس روزهاي ماه قمري تنظیم کنید. چراکه حجامت بر اساس ماه قمري تعیین میشود و هر روز آن داراي خواص ویژهاي میباشد.

5. انجام حجامت در روزهاي سیزدهم الی بیست و هفتم ماه قمري مطلوبتر است.

6. حجامت در روزهاي چهارشنبه و جمعه از لحاظ مفید بودن و ضرر داشتن مورد تردید است مخصوصا ظهر جمعه که منع شده است اما با خواندن آیته الکرسی و دادن صدقه درصورت تشخیص پزشک و ضروري بودن آن انجام میشود.

7. حجامت براي هر فرد بسته به طبع و مزاج وي متفاوت است.

8. حجامت براي مزاجهاي بلغمی که در هنگام حجامت بلغم بر آنها غلبه داشته باشد ممنوع است مگر آن که بلغم را با منضج و مسهل دفع کنند سپس در صورت عدم کم خونی حجامت کنند.

9. 24 ساعت قبل از حجامت باید از مصرف تخم مرغ اجتناب ورزید، چراکه همانگونه که تخم مرغ باعث چسبیدن مواد غذایی به یکدیگر می شود در خون هم به همین نحو عمل خواهد کرد.

10 . قبل و بعد از حجامت مصرف آب انار شیرین، شربت سکنجبین، عسلاب، شربت خاکشیر، بهلیمو، سیاهدانه، شربت بیدمشک و آب میوه هاي طبیعی مختلف مفید است، مشروط بر آن که سردي و گرمی شخص در نظر گرفته شود. ماءالشعیر براي مزاجهاي گرم مفید است، خوردن این مواد موجب رقیقتر شدن خون میشود.

11 . حتی المقدور بهتر است از 24 ساعت قبل تا 24 ساعت بعد از حجامت نزدیکی(مقاربت) نداشته باشید.

12 . حجامت براي بانوان هنگام دوران قاعدگی ممنوع است مگر آن که پزشک تشخیص ضرورت داده باشد.

13 . حجامت در روزهاي ماه مبارك رمضان ممنوع است و پس از افطار چنانچه حداقل 2 ساعت از افطار گذشته باشد بلامانع است، به شرط آن که توان شخص کافی باشد.

14 . حجامت از چهار ماهگی به بعد هیچ ضرري ندارد بلکه بسیار مفید است. حجامت در سنین کودکی باعث رشد قد و استحکام استخوانها میشود و ایمنی بدن را در مقابل سرماخوردگیها و بیماريهاي دیگر افزایش میدهد.

15 . براي سنین بیش از 60 سال زالودرمانی توصیه و ارجحیت به حجامت دارد.

16 . حجامت در افرادي که دچار بیماريهاي خونی مانند تالاسمی و سرطان خون و هموفیلی هستند باید با صلاحدید پزشک طب سنتی انجام شود.

17 . جنبه معنوي حجامت را رعایت کنید و با خواندن آیت الکرسی و داشتن وضو و زمزمه کردن صلوات اثرات حجامت را دو چندان کنید.

18 . تعداد دفعات حجامت براي افراد بسته به مزاج آنان متفاوت است. بهتر است با وضع فعلی هر کس حداقل 3 بار در بهار و 2 بار در پائیز حجامت کند.

19 . انواع حجامتها براي افراد مختلف در اندامهاي مختلف بدن انجام میشود. حجامت عام شایعترین حجامتهاست که بین دوکتف انجام میشود، اما حجامت در اندامهاي دیگر هر کدام خواصی در درمان و پیشگیري دارد. حجامت سر، حجامت ساق، حجامت سرین، حجامت اخدعین، حجامت ریه، حجامت کلیه و غیرو از انواع حجامتهاي توصیه شده در طب اسلامی ایرانی است.

20 . هنگام حجامت سیگار نکشید.

21 . پس از حجامت تا 24 ساعت کار سنگین انجام ندهید.

22 . تا 24 ساعت ترشی، ماهی، غذاي شور، چربی و غذاي سنگین نخورید.

23 . زخم حجامت را با عسل یا سرم آویشن یا طبیخ آویشن به تنهایی یا با گل ختمی و تخم گشنیز و روغن مرزنجوش مرهم کنید.

24 . پس از حجامت بهتر است 12 تا 24 ساعت استحمام نکنند.

25 . شستن محل حجامت تا 12 ساعت واجب و احتمال ضرر میرود و نماز خواندن پس از حجامت بلامانع است و طبق فتاوي مجتهدین نیاز به شستشو و استحمام نیست اما زمانیکه این ضرورت از بین رفت (بعد 12 ساعت)برای نماز بعدی باید بشوید  .

26 . اگر هنگام حجامت شخص دچار ضعف و سستی و یا بیحالی و بیهوشی شود، اولین اقدام آن است که سریعاً روي تخت یا زمین دراز بکشد و پاها را به حالت شیب دار قرار دهند تا خون به مغز باز گردد. در این حالت بدن عملیات جبرانی انجام میدهد و خونریزي حتی اگر لیوان حجامت هنوز روي بدن باشد بند میآید. عرق میکند و این عرق کردن نشانه بهبود وضع حجامت شونده است. معمولاً این ضعف و بیهوشی در آقایان اتفاق میافتد و بیشتر در اثر نوعی ترس درونی است و این که بدن افراد ذکور با خونریزي مانند بانوان آشنا نیست.

بهتر است هنگام بیهوشی مقداري آب به روي بیمار بپاشند و شربتی از آب و شکر یا عسلاب و امثال آن به وي بدهند. اگر بیهوشی شدید باشد ممکن است پس از بهوش آمدن دچار حالت تهوع و استفراغ شوند که این هم پس از مدتی برطرف میشود. اگر یکی دو روز پس از حجامت شخص دچار ضعف و سرگیجه شود با پزشک مشورت کند و با خوردن غذاهاي خونساز و داروهاي رساننده خون به اندامهاي بالایی این مشکل را برطرف کند. اگر در حالت غلبه بلغم حجامت صورت پذیرد معمولاً تا چند روز بعد ضعف و سرگیجه ایجاد میشود. در اولین حجامت این حالات در آقایان بخصوص جوانان بوجود میآید و در دفعات بعد بر طرف میشود.

27 . به هیچ وجه نگران سرایت بیماريهایی مانند ایدز و هپاتیت نباشید چرا که وسائل حجامت یک بار مصرف است و اغلب این شایعات از سوي سازمان انتقال خون براي تشویق مردم به خون دادن به نفع سازمان صورت میپذیرد.

28 . اگر به چیزي حساس هستید میتوانید هنگام حجامت آن را به محل حجامت بمالید. پس از چند بار متوجه میشوید که حساسیت شما از بین رفته است.

29 . حجامتها را در مدت تعیین شده توسط پزشک متخصص طب سنتی تکرار کنید تا اثرات حجامت را بخوبی و به وضوح مشاهده کنید.

30 . پس از حجامت از مصرف غذاهاي قوي و چرب به منظور جبران خون از دست رفته خودداري کنید زیرا که خون کثیف از بدن شما خارج شده است که براي بدن مضر بوده است.

http://www.jataportal.ir


 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:, ] [ 10:41 ] [ لقمان محمدیان ]

تأخير در غسل بعد از مقاربت زناشويي منجر به كمر درد مي شود علم پزشکی جدید به کشف تازه ی دست یافته که پزشکان را شگفت زده نموده است، ولی طب نبوی قبل از چهارده قرن پیش در این باره لب به سخن گشوده، و به آن اشاره نموده است. یکی از پزشکان مسلمان که در بیمارستانهای غرب و در سعودی مشغول تحقیقات بوده به این کشف دست یافته است، وی الان در یکی از بیمارستانهای تخصصی در بریده پزشک است، و در زمینه ارتوپدی تخصص دارد، این طبیب می گوید سبب کمر درد نزد بسیاری از سعودیها و عرب ها به خاطر تأخیر در غسل جنابت است، و یا عدم وضو گرفتن بعد از مقاربت زناشویی درهنگام به تأخیر انداختن غسل می باشد. ایشان به شرح این اکتشاف پرداخته و می گویند: همانا مهره های استخوانهای کمر بین آنها مایع شفافی است که مغز پوشیده با غضروف را برگرفته است، این مایع نیاز به جریان خون دارد،

وقتی که شخص مقاربت زناشویی داشته و یا جنب شده باشد، اگر فورا غسل نکند و یا وضو نگیرد، و مدت زمانی از آن بگذرد منجر به خشک شدن این مایع می شود و در پی آن سبب فرسایش و خشکی غضروفها (احاطه شده به مایع شفاف) می شوند؛ و باعث فشار مداوم بر مهره های استخوانهای کمر، و در نتیجه درد در پایین کمر می شود. حل این مشکل همان دوش گرفتن فوری بعد از جنابت، یا حداقل بر وضو اکتفا کردن است، غسل کردن و یا وضو گرفتن سبب بازسازی گردش خون، و رسیدن خون به مغز،  و در نتیجه محافظت بر غضروف خواهد بود، با جریان خون هیچ نوع فشاری بر مهره های کمر وارد نشده، و کمر دردی در بر نخواهد داشت.  این اعجاز علمی که سر دستور رسول گرامی اکرم به غسل یا وضو بعد از جنابت اشکار می نماید، و در حدیث صحیح نقل شده: که رسول الله  (صلی الله علیه وسلم) هیچ گاه بعد از جنابت بدون غسل یا وضو نمی خوابیدند، و هر وقت قصد تأخیر غسل را داشتند، بعد از جنابت وضو گرفته و در آخر شب غسل می نمودند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:غسل جنابت دواست,, ] [ 1:38 ] [ لقمان محمدیان ]

عَنْ أَبِی هُرَیْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم قَالَ: «إِنْ کانَ فِی شَیْءٍ مِمَّا تَدَاوَیْتُمْ بِهِ خَیْرٌ فَالْحِجَامَةُ.» ابن ماجه (۳۴۷۶)؛ ابوداود (۳۸۵۷)؛ اگر در داروهای شما نفعی باشد، پس حجامت است.

عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ: سَمِعْتُ النَّبِیَّ صَلَّى اللّٰهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَقُولُ: «إِنْ کانَ فِی شَیْءٍ مِنْ أَدْوِیَتِکمْ خَیْرٌ فَفِی شَرْبَةِ عَسَلٍ أَوْ شَرْطَةِ مِحْجَمٍ أَوْ لَذْعَةٍ مِنْ نَارٍ وَمَا أُحِبُّ أَنْ أَکتَوِیَ.» صحیح بخاری (۵۸۰۲)؛ اگر در داروهای شما نفعی باشد، در نوشیدن عسل و نیشتر حجامت‌گر و داغ کردن با آتش است و من دوست ندارم که خود را داغ کنم.

روزهای حجامت: عَنْ نَافِعٍ، عَنْ ابْنِ عُمَرَ، قَالَ: یَا نَافِعُ، قَدْ تَبَیَّغَ بِیَ الدَّمُ، فَالْتَمِسْ لِی حَجَّامًا وَاجْعَلْهُ رَفِیقًا إِنِ اسْتَطَعْتَ، وَلَا تَجْعَلْهُ شَیْخًا کبِیرًا وَلَا صَبِیًّا صَغِیرًا، فَإِنِّی سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، یَقُولُ: «الْحِجَامَةُ عَلَى الرِّیقِ أَمْثَلُ، وَفِیهِ شِفَاءٌ وَبَرَکةٌ، وَتَزِیدُ فِی الْعَقْلِ وَفِی الْحِفْظِ، فَاحْتَجِمُوا عَلَى بَرَکةِ اللَّهِ یَوْمَ الْخَمِیسِ، وَاجْتَنِبُوا الْحِجَامَةَ یَوْمَ الْأَرْبِعَاءِ، وَالْجُمُعَةِ وَالسَّبْتِ، وَیَوْمَ الْأَحَدِ تَحَرِّیًا، وَاحْتَجِمُوا یَوْمَ الِاثْنَیْنِ وَالثُّلَاثَاءِ، فَإِنَّهُ الْیَوْمُ الَّذِی عَافَى اللَّهُ فِیهِ أَیُّوبَ مِنَ الْبَلَاءِ، وَضَرَبَهُ بِالْبَلَاءِ یَوْمَ الْأَرْبِعَاءِ، فَإِنَّهُ لَا یَبْدُو جُذَامٌ وَلَا بَرَصٌ، إِلَّا یَوْمَ الْأَرْبِعَاءِ أَوْ لَیْلَةَ الْأَرْبِعَاءِ». سنن ابن ماجه (۳۴۸۷)؛ عبدالله بن عمر رضی الله عنهما به نافع گفت: خون در من متردد و سرگردان شده است، حجامی را برای من جست و جو کن و اگر ممکن است حجام مهربانی انتخاب کن و خیلی پیر و خیلی خردسال نباشد، من از پیامبر صلى الله علیه وسلم شنیدم که فرمود: حجامت قبل از صبحانه بهتر است، در آن شفا و برکت است، بر عقل و حافظه می‌افزاید، بر برکت الله روز پنج شنبه حجامت کنید و از حجامت در روز چهار شنبه، جمعه، شنبه و یک‌شنبه قصداً پرهیز کنید، روز دوشنبه و سه شنبه حجامت کنید، و این روزی است که الله در آن ایوب علیه السلام را از بلا عافیت بخشیده است و روز چهارشنبه او را به مصیبت مبتلا کرده است و هیچ جزام و برصی پیدا نمی‌شود مگر روز چهارشنبه، یا شب چهار شنبه.

تاریخ حجامت: عن أنس بن مالک أن رسول الله صلى الله علیه وسلم قال: «مَنْ أَرَادَ الْحِجَامَةَ فَلْیَتَحَرَّ سَبْعَةَ عَشَرَ، وَتِسْعَةَ عَشَرَ، وَإِحْدَى وَعِشْرِینَ لاَ یَتَبیَّغْ بِأَحَدِکمُ الدَّمُ فَیَقْتُلَهُ.» ابن ماجه (۳۴۸۶)؛ هر کس اراده‌ی حجامت دارد، هفدهم و نوزدهم و بیست و یکم ماه را قصد کند و خون در هیچ یک از شما سرگردان و حیران نباشد که او را می‌کشد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:حجامت شفای بیماریها, ] [ 1:29 ] [ لقمان محمدیان ]

الله تعالی در سوره‌ی نحل می فرماید: ﴿فِیهِ شِفَاءٌ لِلنَّاسِ﴾ [۶۹]؛ در عسل برای مردم شفاست. عن عبد الله قال: قال رسول الله صلى الله علیه وسلم: «عَلَیْکمْ بِالشِّفَاءَیْنِ الْعَسَلِ وَالْقُرْآنِ.» سنن ابن ماجه (۳۴۵۲)؛ فی الزوائد: إسناده صحیح، رجاله ثقات. قال الحاکم: هذا إسناد صحیح على شرط الشیخین ولم یخرجاه. و وافقه الذهبی.

ترجمه: دو شفا، یعنی عسل و قرآن را لازم بگیرید.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, ] [ 1:28 ] [ لقمان محمدیان ]

عن جابر رضی اللّه عنه قال: قال رسول اللّه صلى الله علیه وسلم: «مَاءُ زمْزَمَ لِما شُرِبَ لَهُ.» مصنف ابن أبی شیبة (۲۴۱۹۱). آب زمزم شفاست برای هر چه که نوشیده شود. امام نووی می‌گوید: علما و نیکان بر این عمل کرده‌اند و برای مقاصد مهم آب زمزم نوشیده‌اند و به مراد خود رسیده‌اند،‌ علما می‌گویند: برای کسی که آب زمزم جهت مغفرت یا شفا یابی و غیره می‌نوشد سنت است که هنگام نوشیدن بگوید: بار الها! به من خبر رسیده که رسول صلى الله علیه وسلم فرموده: آب زمزم شفاست برای هر مقصدی که نوشیده شود، ای الله! من آب زمزم می‌نوشم تا مرا بیامرزی و تا فلان حاجت  مرا برآری پس مرا ببخش یا حاجتم را برآر. یا این‌که بگوید: ای الله! من آب زمزم را می‌نوشم و به وسیله آن شفا می‌خواهم پس مرا شفا ده و مانند این. اللَّهُمَّ إنَّهُ بَلَغَنِی أنَّ رَسُولَ اللّه صلى الله علیه وسلم قال: «ماءُ زَمْزَمَ لِمَا شُرِبَ لَهُ»، اللَّهُمَّ وإنی أشْرَبُهُ لِتَغْفِرَ لی وَلِتَفْعَلَ بی کذَا وکذَا، فاغْفِرْ لی أوِ افْعَلْ. أو: اللَّهُمَّ إنی أشْرَبُهُ مُسْتَشْفِیاً بِهِ فَاشْفِنی، ونحو هذا، واللّه أعلم. الأذکار النوویة (ج ۱/۲۰۲).


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, ] [ 1:27 ] [ لقمان محمدیان ]


عَنْ خَالِدِ بْنِ سَعْدٍ قَالَ خَرَجْنَا وَمَعَنَا غَالِبُ بْنُ أَبْجَرَ فَمَرِضَ فِی الطَّرِیقِ فَقَدِمْنَا الْمَدِینَةَ وَهُوَ مَرِیضٌ فَعَادَهُ ابْنُ أَبِی عَتِیقٍ فَقَالَ لَنَا عَلَیْکمْ بِهَذِهِ الْحُبَیْبَةِ السَّوْدَاءِ فَخُذُوا مِنْهَا خَمْسًا أَوْ سَبْعًا فَاسْحَقُوهَا ثُمَّ اقْطُرُوهَا فِی أَنْفِهِ بِقَطَرَاتِ زَیْتٍ فِی هَذَا الْجَانِبِ وَفِی هَذَا الْجَانِبِ فَإِنَّ عَائِشَةَ حَدَّثَتْنِی أَنَّهَا سَمِعَتْ النَّبِیَّ صَلَّى اللّٰهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَقُولُ: «إِنَّ هَذِهِ الْحَبَّةَ السَّوْدَاءَ شِفَاءٌ مِنْ کلِّ دَاءٍ إِلَّا مِنْ السَّامِ» قُلْتُ:وَمَا السَّامُ ؟قَالَ: الْمَوْتُ. صحیح بخاری (۵۶۸۷).؛ خالد بن سعد می‌گوید: ما در سفری بر آمدیم و غالب بن ابجر با ما بود، در راه بیمار شد، ما به مدینه رسیدیم و او هم‌چنان بیمار بود. ابن ابی عتیق به عیادت وی آمد و به ما گفت: شما او را با سیاه‌ دانه درمان کنید، پنج یا هفت دانه‌ی سیاه‌ دانه را بگیرید و بسایید و با روغن زیتون یک‌جا کنید و در سوراخ‌های بینی وی بچکانید، زیرا عایشه رضی الله عنها به من گفت که از پیامبر صلى الله علیه وسلم شنیده‌ام که می‌فرمود: همانا این سیاه ‌دانه شفای هر بیماری است به جز سام. گفتم: سام چیست؟ فرمود: مرگ.


 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, ] [ 1:25 ] [ لقمان محمدیان ]

مشخصات افراد صفراوی ( گرم و خشک) :

طبیعت تابستانی ـ کشیده و لاغر اندام ـ نسبتا قد بلند ـ رنگ پوست زرد رنگ ـ

ممکن است کم مو و یا پر مو باشند ـ معمولا رنگ مویشان سیاه و خرمایی ـ

پوست بدن خشک ـ کم رطوبت ـ رگ دست بیشتر برجسته و آشکار ـ

علاقه مند به فصلهای سرد ـ متنفر از فصلهای گرم ـ تمایل به خوردن

سردیجات و ترشیجات ـ دهان معمولا خشک و مدام تشنه ـ معمولا کم

 اشتها ـ گاهی تلخی صبحگاهی ـ گاهی خیلی علافه مند به ریاضی گاهی

علاقه مند به شعر و شاعری ـ گاهی پر انرژی گاهی کم انرژی ـ گاهی

عاشق گاهی فارق ـ معمولا استعداد خشونت و بد خلقی دارند ـ معمولا

تند و آتشین مزاج ـ معمولا رزمی کارند و علاقه مند به کارهای خشن ـ

معمولا بیقرار ـ گاهی با اراده گاهی سست اراده ـ خیلی احساساتی

و آتششان سریع فروکش میکند ـ افراد دقیق و تیز بین ـ مدیرهای موفق ـ

مقید به نظم و ساعت - آدمهای پر حرف و پر انرژی ـ گاهی مشکل یبوست

دارند ـ رنگ ادرارشان معمولا زردتر ـ معمولا گروه خونی AB ـ

* توجه : در مردان صفراوی اگر غلبه صفرا داشته باشند موهای سرشان

از قسمت جلو شروع به ریزش می کند .

* توجه : بیماریهای شایع در این طبع :

اگزمای پوستی ـ یبوست مزمن ـ بیش فعالی ـ سردرد صفراوی ـ جوش ـ ...

توجه : بهترین پیشنهاد برای سلامت این گروه شربت سرکه انگبین ـ شربت

آبلیمو ـ آب زرشک و غیره ضمنا  حجامت عام سالانه ۱ الی ۲ مرتبه به این

افراد توصیه می شود.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, ] [ 1:24 ] [ لقمان محمدیان ]

مشخصات افراد سودایی ( سرد و خشک) :

طبیعت پاییزی ـ رطوبت بدن همیشه پایین ـ بافت چربی در بدن کم ـ فاقد

عضله و لاغر اندام و قد متوسط ـ افراد پوست و استخوانی جامعه ـ چاق شدنی

نیستند ـ دارای پوست خشک ـ به شدت علاقه مند به حسابگری و محاسبه ـ

خیلی افراد با احساس ـ افراد کل نگر ـ بسیار محتاط و کمال گرا ـ بسیار با

پشتکار و منظم ـ با دقت همه جانبه ـ معمولا دارای گروه خونی A ـ تمایل کم

به مسائل مذهبی ـ نا آرام ـ حالت وسواس گونه و بسیار حساس ـ خیلی فکر

و خیال میکنند ـ افسردگی در آنها بسیار است ـ معمولا نگران و خودخوری

 میکنند ـ دچار غم و غصه اند ـ بیشتر در فکرند ـ اگر لج کنند بسیار لجباز

می شوند ـ منتقدهای بسیار خوب ـ یکدنده ـ رگهای دست ریز ـ در لمس 

تن سرد ـ بوی بد دهان ـ پوست کم طراوت ـ معمولا دارای یبوست ـ سرطان

در آنها بیشتر رخ می دهد ـ کم اشتها ـ موهای خشک و مجعد ـ احساس

سرما دارند ـ تمایل به خوردن شیرینیجات ـ دارای سوزش معده ـ قهرهای

طولانی ـ دارای اندیشه های بد و افکار منفی ـ بی خوابی ـ زود رنج ـ خیلی

مغرور ـ علاقه مند به سیگار ـ کم ظرفیت ـ اهل جار و جنجال ـ علاقه مند به

تنهایی و گوشه نشینی

* توجه : بیماریهای شایع در این گروه :

افسردگی  ـ سیاهی دور چشم ـ یبوست ـ سندرم روده تحریک پذیر ـ

کابوسهای شبانه ـ اگزمای پوستی و شوره سر ـ سوزش معده ـ سرطان

وسواس و ....

* توجه : بهترین توصیه برای سلامت این گروه خوراک گرمیجات ( گرم وتر ) ـ

خوردن غذاهای ملس یا همان ترش و شیرین ( رب انار ـ انار ملس) ـ استفاده

 از مسهل بهترین پاک کننده تن سوداویی ها است.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, ] [ 1:23 ] [ لقمان محمدیان ]

مشخصات افراد دموی ( گرم و تر ) :

طبیعت بهاری ـ درشت اندام ـ چهره گلگون و پر خون ـ پوستشان گلگون یا

گندمگون ـ موهای سرشان پر پشت ـ فراوانی موهای بدن ـ موهای سیاه

یا خرمایی ـ موهای ضخیم ـ پیچش موی زیاد ـ چشمان به قرمزی میزند ـ

 رگ دست برجسته ـ پوست مرطوب و گرم ـ دهان کم رطوبت و تشنگی

مدام ـ حرارت بدن خیلی زیاد -زیاد حرف می زنند ـ یبوست و مشکلات

گوارشی کمتری دارند ـ خوش اشتها و خوش خوراک ـ علاقه مند به

ترشیجات و سردیجات ـ علاقه مند به موسیقی و شعر و شاعری ـ

عاشق پیشه ـ اهل طبیعت ـ بلند پرواز ـ دور اندیش ـ خوش رو و خوش 

اخلاق ـ بذله گو و شوخ ـ خوش مشرب و خوش گذران ـ توان ریسک بالا ـ

فرمانده در جنگ ـ خیلی سخاوتمند و شجاع و جسور ـ معمولا بی نظم ـ

خیلی پر انرژی و چابک و توانمند ـ معمولا گروه خونی o + ـ عرق زیاد ـ

خونریزی لثه ـ شیرینی دهان صبحگاهان ـ جوشهای بزرگ چرکی ـ

* توجه : در مردان دموی اگر غلبه دم داشته باشند موهای سر از وسط

شروع به ریزش می کند .

* توجه : بیماریهای شایع در دمویها عبارتند از :

سردردهای دموی ـ دیابت ـ فشار خون ـ سکته های قلبی و مغزی ـ ....

توجه : بهترین پیشنهاد برای سلامتی این گروه حجامت عام سالانه ۲ الی

۳ مرتبه می باشد .

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, ] [ 1:22 ] [ لقمان محمدیان ]

مشخصات افراد بلغمی ( سرد وتر ) :

طبیعت زمستانی ـ در ظاهر درشت اندام ـ استخوان باریک ( باریک و درشت

اندام ) ـ تپل ـ معمولا دارای موهای کم پشت و صاف و نرم و نازک ـ سردی در

سرتاسر بدن ـ پوست سرد و نرم و مرطوب ـ رنگ پوست سفید ـ منافذ پوست

ریز ـ رگ دست پنهان ـ دهان مرطوب و پر آب ـ معمولا دارای چشمان رنگی

و روشن ـ اشتهای زیاد و خوش خوراک ـ دارای موهای خرمایی روشن یا بور ـ

بسیار دل نازک ـ معمولا دارای ناخن صورتی ـ معمولا دارای چهره های ظریف ـ

آدمهای آرام و حسابگر و محتاط ـ گرایش به علوم عقلی و ریاضیات ـ آدمهای

منطقی و عاقل ـ دارای حوصله زیاد ـ اکثرا فشار پایین ـ معمولا گروه خونی B ـ

تجارت پیشه ـ میانه رو ـ معمولا گذشته نگر ـ خیلی کینه ای ـ خیلی سرد و

آرام ـ دارای استعداد افسردگی ـ معمولا اهل سازش ـ تاثیر پذیر ـ افراد خودخور

آدمهای راحت ـ آدمهای متعادل

* توجه : بیماریهای شایع در این گروه :

دیابت ـ فشار خون ـ افسردگی ـ سردرد سرد ـ چاقی ـ چربی خون ـ بیماریهای

گوارشی ـ کبد چرب ـ ...

* توجه : بهترین توصیه برای سلامت این گروه خوراک گرمیها (گرم و خشک)

قی کردن سالی یکی دو بار ـ بادکش (حجامت گرم وخشک ) سالی دو هفته


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:مزلج شناسی طب اسلامی , ] [ 1:21 ] [ لقمان محمدیان ]
صفحه قبل 1 ... 15 16 17 18 19 ... 22 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ در جهت آموزش و ترویج پزشکی اسلامی راه ندازی شده است
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 237
بازدید کل : 91920
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


محکوم کردن توهین به پیامبر

تماس با ما
داستان روزانه