موسسه مجازی طب جامع اسلامی شفای قرآن
‏وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا‏ 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه طب جامع اسلامی شفای قرآن و آدرس shefateb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





افراد مسنی که سن بالای 70 سال دارند و روزانه بین 2100 تا 6000 کالری انرژی از طریق مصرف خوراکی های بیش از حد دریافت می کنند. در معرض خطر دو برابر نقصان حافظه و فراموشی قرار دارند.

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 21 شهريور 1392برچسب:, ] [ 23:37 ] [ لقمان محمدیان ]

فرستادن به ایمیل

دکتر محمدرضا صفری نژاد

جراح و متخصص بیماری های کلیه و مجاری ادراری، رییس انجمن علمی سلامت خانواده ایران

ساعت درونی بدن چرخه شبانه روزی تمام فعالیت های بدن را از چرخه خواب و بیداری گرفته تا اشتها و ترشح هورمون ها تنظیم می کند و فعالیت آن تحت تأثیر عواملی چون نور، تاریکی و ... است. براساس نتایج تحقیق های انجام شده یکی از عوامل مؤثر در برهم زدن تنظیم ساعت درونی بدن مشاغلی است که در آن شیفت چرخشی وجود دارد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 30 مرداد 1392برچسب:کار شیفتی می تواند باروری مردان را مختل کند, ] [ 18:32 ] [ لقمان محمدیان ]

فرستادن به ایمیل

چکیده: این مقاله مروری است بر سه فرضیه متفاوت که به بررسی دلایل گرایش مردم به طب مکمل می پردازد. براساس فرضیه های مبتنی بر نتایج، دلیل گرایش به درمان های طب مکمل، نارضایتی مردم از نتایج درمان های طب رایج است. براساس فرضیه های مبتنی بر برخوردارهای پزشکان، دلیل این گرایش نارضایتی مردم از الگوهای کنش و تعامل پزشک-بیمار است. براساس فرضیه های"پست مدرن" دلیل گرایش مردم به طب مکمل، ظهور یک نظام ارزشی جدید متناسب با محتوای فلسفی طب جایگزین است. تحلیل های چند متغیره نتایج براساس یک نمونه تصادفی، فرضیه های برخورد پزشکی و پست مدرن را تأیید می کند و نشان می دهد که مجموعه ای از ارزش های پست مدرن در مقایسه با نارضایتی از برخوردهای پزشکی، پیش بینی کننده بهتری برای تبیین گرایش به درمان های طب مکمل اند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 30 مرداد 1392برچسب:, ] [ 18:28 ] [ لقمان محمدیان ]

فرستادن به ایمیل

ایرنا : محققان می گویند از آنجا که یک سوم زنان و یک دهم مردان مرتب موهای خود را رنگ می کنند ، بررسی خطر سلامت رنگ های مو ضرورت دارد . دانشمندان هشدار دادند مواد شیمیایی موسوم به آمین ثانویه که در تمام رنگ های دائم مو دیده می شود ، می تواند هفته ها ، ماه ها و سال ها در مو باقی بماند . این مواد شیمیایی در طول زمان می توانند با دود سیگار و دود اگزوز واکنش نشان داده و مواد شیمیایی به شدت سمی به نام ان- نیتروزامین تولید کنند ، در حالی که استفاده از این مواد که باعث ابتلا به سرطان می شوند در لوازم آرایشی ممنوع شده است اما محققان استدلال می کنند که این مواد هنوز می توانند

از طریق یک واکنش شیمیایی ساده تولید  می شوند.

 

منبع : روزنامه سلامت


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, ] [ 19:3 ] [ لقمان محمدیان ]

عسل سیب زمینی مثل شهد عسل و از آن سفت تر می باشد. طعمش شیرین و رنگش مثل شهد عسل. اکثرأ آن را قنادیها در عوض شکر مصرف می کنند و شیرینی آب نبات و مثل آن شیرینیها که سخت است از عسل سیب زمینی درست می کنند و بقال های تقلبی عسل سیب زمینی را در قوطی های عسل می ریزند به جای شهدعسل می فروشند.

هر قدر شکر گران باشد برای تولیدکنندگان و مصرف کننده های عسل سیب زمینی استفاده زیاد می شود.

پژوهنده: الهام عبد منافی


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, ] [ 19:2 ] [ لقمان محمدیان ]

فرستادن به ایمیل

نگاه فوق تخصص غدد و متابولیسم

دکتر محمد رضا مخاجر تهرانی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران

هورمون های استروئیدی که معمولاً ورزشکاران رشته بدنسازی آنها را مصرف می کنند، 2 نوع اثر دارند؛ اثر هورمون های مردانه و عوارض خاص آن و اثر آنابولیکی. اثر آنابولیکی هورمون های استروئیدی باعث پروتئین سازی، تجمع پروتئین و افزایش حجم و ضخامت عضلات می شود. به طور کلی علت اینکه بیشتر ورزشکاران بدنساز استرویید مصرف می کنند، حجیم کردن عضلاتشان است.

 

در مورد آثار داروهای استروییدی، می توان به ریزش مو در آقایان یا خانم ها، تشدید جوش های صورت و چرب تر شدن پوست اشاره کرد. مصرف این داروها، عوارض کبدی به صورت افزایش آنزیم های کبدی یا حتی خونریزی در کبد را هم به دنبال دارد. استروییدها می توانند باعث ازدست رفتن قدرت باروری مردان هم بشوند. از سوی دیگر، با توجه به اینکه معمولاً این داروها غیر استریل استفاده و گاهی هم مستقیم در خود عضله تزریق می شوند، می توانند باعث ایجاد آبسه و عفونت های عضلانی بشوند. استفاده بیش از اندازه از چنین هورمون هایی بزرگ شدن غیرطبیعی بافت سینه و پستان ها را در آقایان به دنبال دارد. بنابراین با توجه به اینکه عوارض مصرف داروهای استروئیدی بسیار بیشتر از فواید آنهاست، استفاده خودسرانه از آنها برای رسیدن به هدف های غیر منطقی در بدنسازی، به هیچ وجه درست و عاقلانه نیست.

برخی افراد فکر می کنند استفاده کوتاه مدت از استروییدها عوارضی ندارد اما بدنسازی که برای افزایش حجم عضله این داروها را مصرف می کند، در نهایت مجبور می شود برای رسیدن به هدفش، استروییدها را طولانی مدت و چند برابر دوز طبیعی بدنش مصرف کند. به همین دلیل استفاده از دوز پایین این داروها دلیلی ندارد و فردی که برای عضلانی کردن اندام خود اقدام به مصرف کند، نا خودآگاه مجبور به استفاده در دوزهای بالا و به مدت طولانی می شود. به عبارت ساده تر، در مورد مصرف استروییدها، دوز پایین مصرف فایده چندانی نخواهد داشت و به همین دلیل هم هیچ فردی این دارو را با دوز پایین مصرف نمی کند.

گاهی هم ورزشکاران رشته بدنسازی برای بالا رفتن وزنشان داروهای کورتیکواستروییدی یا هورمون هایی که حاوی کورتو ن هستند مصرف می کنند. این داروهای حاوی کورتون عوارض زیادی دارند و علاوه بر پوکی استخوان، می توانند آثار منفی بر سلامت قلب، چشم ها و عروق خونی بگذارند و باعث شکستگی  استخوان ها هم بشوند.

منبع: هفته نامه سلامت – شماره 416- 24 فروردین


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, ] [ 19:1 ] [ لقمان محمدیان ]

درباره صابون های گیاهی و آنتی باکتریال و صابون های نسبتا نوظهوری مانند انواع خرچنگ و خاویار و ترکیبی، سؤال های زیادی مطرح است. این مطلب، پاسخی است به ۷ پرسش رایج درباره انواع رایج تر صابون ها...

 

۱. این درست است که می گویند صابون، پوست را خشک می کند؟

قبل از اینکه به این پرسش پاسخ دهم، لازم است بدانید که pH طبیعی پوست ۵/۵(اسیدی) و این pH برای مبارزه با میکروب ها و قارچ ها و آلودگی ها مناسب است. وقتی دست های ما در اثر تماس با آلاینده ها کثیف می شود و باید از شوینده ای مانند صابون استفاده کنیم اما معمولا صابون های معمولی pH قلیایی دارند و pH اسیدی طبیعی پوست را قلیایی می کنند و ۳ تا ۴ساعت طول می کشد تا این pH به حالت طبیعی برگردد. به همین دلیل اگر کسی مدام دست هایش را با صابون یا هر شوینده دیگری بشوید، پوستش دچار خشکی و شکنندگی می شود. به خاطر همین، محصولات مختلفی ساخته شده تا هر فرد بر اساس شرایط خود از آنها استفاده کند.

۲. صابون های خرچنگ و خاوریار واقعا مؤثرند؟

از نظر علمی این صابون ها هیچ مزیتی بر دیگر صابون ها ندارند. خیلی از تولیدکنندگان این صابون ها می گویند خاویار، خرچنگ و... نامی است که روی محصولشان گذاشته اند و منظور وجود خاصیت یا ویژگی ای در این صابون ها نیست درحالی که به نظر می رسد در حقیقت برای القای وجود اثری خاص چنین نامی روی صابون گذاشته شده است. نکته دیگر این است که مثلا مگر خرچنگ چه خاصیتی دارد که اگر در صابون باشد، می تواند باعث مفیدتر شدن آن شود؟

3. صابون ترکیبی چیست؟

برای اینکه عوارض و خشکی پوست در تماس با شوینده های دست کاهش یابد، صابون های ترکیبی ای (سنتتیک) به اسم «پن» و« سیندت» syndet ساخته شده که خاصیت پاک کنندگی آنها مانند صابون است ولی عوارض چربی زدایی و تغییر pH پوست را به حداقل ممکن می رسانند.

4. صابون آنتی باکتریال برای همه مناسب است؟

این صابون ها حاوی داروهای باکتری کش هستند و برای کسانی که جوش چرکی دارند یا به دلیل ضعف سیستم ایمنی، مدام دچار عفونت پوستی می شوند، مناسب است نه افراد عادی، چون مثل این است که بدون اینکه بیمار باشیم، دارو مصرف کنیم.

5. صابون بدن و صورت چه تفاوتی دارند؟

پوست بدن مانند پوست دست و صورت در طول روز چند بار شسته نمی شود بنابراین صابون های مخصوص بدن قدرت پاک کنندگی بیشتری دارند ولی استفاده از آنها برای صورت در افرادی که پوست چربی دارند هم اشکالی ایجاد نمی کند.

6. صابون خوب با چربی چه می‌کند؟

برخی فکر می کنند صابون یا شوینده ای خوب است که صددرصد چربی پوست را از بین ببرد ولی خداوند این چربی را برای حفظ پوست و مو و لطافت و نگهبانی از آن قرار داده است و اگر نبود، پوست به شدت صدمه می دید ولی با فعالیت روزانه و قرار گرفتن در معرض آلودگی های محیطی و استرس ها، این چربی افزایش می یابد و محیط پوست برای رشد میکروب ها مساعد می شود بنابراین باید پوست را از این چربی های اضافی پاک کرد ولی نه اینکه هر بار چندمرتبه آن را بشوییم یا با دستمال های مرطوب و ژل ها پاک کنیم تا صددرصد چربی ها از بین بروند چون وقتی پوست بسیار خشک می شود، پیغامی از مغز به غدد چربی می رسد که دستور چربی سازی می دهد به همین دلیل افرادی که در حمام از شوینده زیاد استفاده می کنند، بعد از چند روز چربی بیشتری در پوستشان ایجاد می شود.

دکتر حسین طباطبایی

متخصص پوست، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران

منبع: هفته نامه سلامت – شماره 416- 24 فروردین 1392


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, ] [ 19:0 ] [ لقمان محمدیان ]

بررسی جامع بر روی انواع مداخلات پیشگیری کننده از کاهش کارکرد در بالغین نشان می دهد که تنها ورزش ها و تمرینات ذهنی (mental exercises) هستند که می توانند کارکرد شناختی مغز را به خوبی حفظ کنند.

 

منبع: Canadian Medical AssociationJournal. Online April 15.2013

پی نوشت سایت نگاه احیای سلامت:

چنین گفت پیغمبر راست گوی                          ز گهواره تا گور دانش بجوی


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, ] [ 18:59 ] [ لقمان محمدیان ]

فرستادن به ایمیل

نگاه فوق تخصص گوارش و کبد

دکتر شهرام آگاه  - عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران

داروهای مختلفی که اغلب بی رویه و بدون تجویز پزشک و حتی گاهی بدون داشتن اطلاعات علمی برای افزایش غیر طبیعی حجم عضلات یا افزایش انرژی بدن مصرف می شوند ، عوارض متعددی برای تمام ارگان های بدن مانند دستگاه گوارش و کبد دارند .

از مهم ترین آثار منفی داروهای آنابولیزان ( که جزو مواد نیروزا هستند ) در دستگاه گوارش ، می توان به عوارض حاد و مزمن کبدی ناشی از مصرف آنها اشاره کرد . آثار مزمن این داروها می توانند خود را به صورت ابتلا به کبد چرب ، تومورهای عروقی در کبد و تغییر در رشد سلولی مانند ایجاد اختلال در عروق کبد نشان دهند و در مواردی هم باعث ابتلا به کیست های خونریزی دهنده کبد شوند . این داروها می توانند افزایش آنزیم های کبدی را به دنبال داشته باشند و علاوه بر آن باعث ابتلا به انواع سرطان های کبدی بشوند و به همین دلیل مصرف آنها ممنوع و بسیار خطرناک است . گاهی استروییدهای آنابولیک می توانند با اثر موضعی حاد درون دستگاه گوارش ، باعث بروز بیماری هایی مانند سوء هاضمه یا مشکلات معده هم بشوند . عوارض کبدی و سرطان کبد ، از شایع ترین مشکلات گوارشی این داروهاست و نمی توان از سایر عوارض منفی آنها بر دستگاه گوارش هم غافل ماند.

 

منبع: هفته نامه سلامت – شماره 419 – اردیبهشت ماه 92


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, ] [ 18:58 ] [ لقمان محمدیان ]

فرستادن به ایمیل

Time : کارآزمایی های بالینی نشان می دهد که ختنه شدن می تواند میزان عفونتHIV  را کاهش دهد ، اما تا این اواخر دانشمندان دلیل آن را دقیقا نمی دانستند اکنون نتایج مطالعه ای منتشر شده که محققان در آن توضیح می دهند شاید تغییرات در جمعیت باکتری هایی که روی یا اطراف آلت تناسلی زندگی می کنند ، مسئول آن باشد .

با کمک یک تکنولوژی جدید که امکان بررسی ژن های ارگانیسم ها را سریع تر کرده ، پژوهشگران به آنالیز ژنتیکی میکروبی پاتوژن های آلت تناسلی میان گروهی از مردان اوگاندایی ، قبل و بعد از ختنه شدن پرداختند . در نهایت مشخص شد 12 ماه بعد از انجام ختنه باکتری های اطراف آلت تناسلی آنها به طور معنی داری کمتر شده بودند ( 81 درصد کمتر ) . محققان به این نتیجه رسیدند که شاید همین امر دلیل اصلی ابتلای کمتر آنها به عفونت HIV باشد . مطالعات پیشین حاکی از کاهش 50 درصدی خطر انتقال HIV میان مردان با انجام ختنه بوده است ، به این ترتیب ختنه به روشی مهم در کاهش ابتلا به HIV معرفی شده است .

 

منبع: هفته نامه سپید – شماره 347 – اردیبهشت ماه 1392

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, ] [ 18:57 ] [ لقمان محمدیان ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 22 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ در جهت آموزش و ترویج پزشکی اسلامی راه ندازی شده است
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 125
بازدید کل : 91683
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


محکوم کردن توهین به پیامبر

تماس با ما
داستان روزانه