موسسه مجازی طب جامع اسلامی شفای قرآن
‏وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا‏ 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه طب جامع اسلامی شفای قرآن و آدرس shefateb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

 

بعد از مدتها مجددا مجبور شدم قلم به دست شوم تا بلکه بتوانم برای رفع ابهامی که برایم مطرح شده است از شما کمک بگیرم.

 

 

خاطر مبارکتان باشد فروردین ماه سال گذشته خبری مبنی بر توزیع یک داروی حرام با منشاء خوکی با مجوز وزارت بهداشت بر روی سایت خبرگزاری ها قرار گرفت و خرداد ماه همان سال اعلام شد که دارو از چرخه توزیع جمع آوری شده است.

  

 

 

 

بنده شرح ماوقع را در  ذیل درج نموده بودم :

 1-

یک داروی حاوی ترکیبات حرام با قیمت بسیار گزاف در حال توزیع در داروخانه های کشور است.
به گزارش رجا، به‌تازگی داروی مکمل ساخت شرکت “Schiff” کشور امریکا با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌نام “Move Free Advanced” در حال فروش در داروخانه‌های کشور است که مطابق اظهارات مشخص شرکت سازنده حاوی ترکیبات حرام خوکی است.

 

بررسی خبرنگار رجا نشان می‌دهد که علاوه بر مشکلات متعدد فوق، این داروی مکمل با قیمت بسیار زیادی در حال فروش به هموطنان است و سود سرشاری را نصیب واسطه ها و دلالان فروش این دارو کرده است.

 

بهای این دارو در داروخانه های کشورهای اروپایی و امریکایی در حدود ۱۹ الی ۲۰ دلاربوده ولی این داروی مکمل با قیمتی در حدود ۷۰ هزار تومان یعنی معادل ۵۷ دلار و در حدود سه برابر قیمت عرضه خارجی آن در حال فروش در داروخانه های کشور است.

 

بر روی جعبه های این داروی مکمل به‌صورت مشخص قید شده :

 

Chondroitin Sulfate is derived from bovine and porcine sources

 

یعنی ترکیبات ژلاتینی این دارو از منابع خوکی و گاوی تهیه و مشتق شده است

 

بر اساس آئین نامه های مصوب، معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به‌تازگی نیز به سازمان غذا و داروی کشور تغییر ساختار داده و بر اساس اظهارات مسئولان این سازمان اختیارات گسترده تری نسبت به قبل به این سازمان واگذارشده است، وظیفه اعطای مجوز واردات و نظارت بر کیفیت داروها و نیز قیمت گذاری بر آنها را بر عهده دارد.

 

با مراجعه با پایگاه اطلاع رسانی این سازمان (fdo.behdasht.gov.ir) و نیز شرکت وارد کننده این مکمل دارویی (شرکت افق دارو پارس) مشخص می‌شود که هیچ ممانعت و یا اطلاع رسانی ویژه ای در مورد مشکلات این مکمل نشده، بلکه در پایگاه اینترنتی شرکت وارد کننده و دیگر سایت های تبلیغاتی داخلی، تبلیغات فراوان فروش این دارو مشاهده می‌شود

2-

رسول اکرم صل الله علیه و آله فرمود: «من تداوی بحرام لم یجعل الله فیه شفاء» یعنی «کسی که با حرام خود را درمان کند خداوند در آن شفا قرار نمی دهد»

یکی از مشکلات ما که همواره مصرف کننده بی چون و چرای داروهای طب رایج بوده ایم، این است که در فرآیند تولید بسیاری از آن ها از مواد حرام استفاده می شود مثلا در ترکیب بسیاری از شربتها، الکل و در پوشش قرصهای روکش دار و کپسولها ژلاتین با منشاء خوکی وجود دارد و این موضوعی است که معمولا مکتوم نگاه داشته می شود.

خوشبختانه هفته گذشته اعلام شد که وزارت بهداشت توزیع داروی یاد شده را متوقف و مجوز شرکت دارویی وارد کننده آن را ابطال نموده است. ابتدا به متن خبر توجه کنید:                                  

« به گزارش افکارنیوز دکتر محمدی اعلام داشت: در پی بازخوانی و جمع آوری آن دسته از محصولات این شرکت که به علت استفاده از منبع "خوک" حرام و غیر مجاز هستند؛ کلیه مجوزهای این محصولات باطل شده و پرونده این شرکت در حال بررسی و در صورت نیاز ارسال به مراجع ذی صلاح قضایی است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار خیزش نیوز که آیا این شرکت به علت خوراندن محصولات نجس و حرام در غالب مکمل غذایی به مردم مسلمان کشورمان مستحق پرداخت غرامت نیست؟ پاسخ داد: محاکمه و صدور حکم در این مورد در حیطه وظایف و اختیارات قوه قضاییه است. وی افزود: ما پس از ابطال مجوزهای این شرکت در حال تکمیل پرونده و ارسال آن به مراجع قضایی در صورت نیاز هستیم.
گفتنی است "شرکت افق داروی پارس" ابتدا گواهی حلال بودن داروی MOVE FREE ADVANCED را به سازمان غذا و دارو ارائه کرده اما کارشناسان این سازمان بر اساس محتویات درج شده روی جلد دارو متوجه خلاف واقع بودن گواهی صادره شده اند. ماده اصلی این محصول را "گلوکزامین" تشکیل می دهد. "گلوکزامین" مکمل رژیم غذایی است که از استخوان دام­هایی مانند گاو تهیه شده و برای تقویت مفاصل در سالمندان کاربرد دارد. اما گلوکزامین موجود در MOVE FREE ADVANCED از منبع خوک تهیه شده است. »

http://www.afkarnews.ir/vdchwwnz623nvxd.tft2.html

اولا این خبر، تاییدی است بر سخن قبلی ما که نظارت موثری بر حلال و حرام بودن داروها وجود ندارد و پاسخی است به آن عده که در برابر مصرف فرآورده های طب رایج، موضعی کاملا منفعل دارند که متاسفانه امروز حتی در میان روحانیون تعدادشان کم نیست.

ثانیا برخورد مسئولین مربوطه با این قضیه از وقایع نادر است (حداقل بنده در سال های اخیر نمونه ای از آن سراغ ندارم) لذا جای تقدیر دارد و می توان امیدوار بود که از این به بعد در این سیستم بهداشت و درمان فریاد به جایی برسد.

اما در اینجا دو سوال وجود دارد. سوال اول این که: شرکت "افق داروی پارس" چگونه توانسته برای یک محصول حرام گواهی حلال دریافت کند و چرا مسئولین این گواهی را پذیرفته اند؟ پاسخ این سوال در خبری که امروز توسط رجانیوز منتشر شده آمده است:

« در ایران موسسه صدور گواهی حلال نداریم :با وجود گذشت سه دهه از انقلاب بزرگ اسلامی ملت مسلمان ایران، هنوز هیچ موسسه ای برای بررسی حلال یا حرام بودن داروها و مواد خوراکی و آشامیدنی در کشور راه اندازی نشده است.

حلال یا حرام بودن کلیه­ ی داروها و مواد خوراکی و آشامیدنی برای واردات به کشور یا صدور از ایران به سایر کشورهای جهان، تنها به وسیله­ی موسسات "حلال" کشورهای خارجی بررسی می­گردد!! این درحالی است که علامت "حلال" روی بسته بندی همه­ ی محصولات وارداتی چاپ نشده و در اغلب موارد ارائه­ی یک گواهی حلال از موسسات خارجی برای صدور جواز واردات به شرکت وارد کننده، کفایت می­کند.

رییس بازرسی ویژه سازمان غذا و داروی کشور در این باره اعلام داشت: در پی خود اظهاری ناخواسته­ی شرکت "افق داروی پارس" روی جعبه­ی مکمل غذایی MOVE FREE ADVANCED مبنی بر استفاده از مشتقات "خوک"، پس از بازخوانی این فرآورده از بازار دارویی، دستوری اکید و با قید فوریت از سوی دکتر شیبانی، رییس سازمان غذا و دارو، برای تشکیل موسسه­ی "حلال" در کشور صادر شد.

دکتر محمدی در این باره افزود: به علت عدم وجود چنین موسسه­ای در کشور، بررسی حلیت محصولات دارویی، خوراکی و آشامیدنی که از کشورهای غیر وارد کشور می­شوند؛ به طور مستقیم برای ما وجود نداشته و ما به ناچار مجبور به پذیرش گواهی "حلال" از موسسات "حلال" کشورهای خارجی هستیم.

گفتنی است چندی پیش شرکت وارد کننده­ی مکمل غذایی MOVE FREE ADVANCED که "افق داروی پارس" نام دارد؛ با ارائه­ی گواهی حلال یکی از موسسات خارجی موفق به کسب مجوز واردات مکمل نجس و حرام خود شد. اما پس از حدود یک سال به علت گاف تجاری و اظهار محتویات واقعی محصول خود –که از مشتقات خوک است.- بر روی جعبه­ی آن محصول، کلیه­ی مجوزهای مربوط به این شرکت از سوی سازمان غذا و دارو باطل شده و محصول ایشان از داروخانه­های سطح شهر جمع آوری شد»

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=128485

این پاسخ یعنی عذر بدتر از گناه (که البته ممکن است برگردن مسئولین گذشته باشد). این که بعد از گذشت 30 سال از انقلاب هنوز هیچ کس متولی حلال و حرام بودن داروها نیست نشانه ای از قدرت مافیای دارو در کشور است و باید خطای شرکت یاد شده را که مجوز قلابی گرفته ولی در حذف توضیحات مندرج بر قوطی دارو دقت نکرده و فرصت رسانه ای کردن موضوع را به یک خبرنگار کنجکاو داده، از الطاف الهی دانست.

حال باید از سازمان غذا و دارو پرسید چرا باید به مجوزهای خارجی آنقدر اطمینان داشته باشید که حتی نیازی به خواندن بروشور آن ها احساس نکنید؟

و سوال دوم این که : چرا آقای دکتر محمدی در سخنان خود گفته اند پرونده این شرکت در صورت نیاز به مراجع قضایی ارسال می شود؟ اگر واقعا یک داروی حرام با مجوزی دروغین وارد کشور شده و هزاران نفر آن را خورده اند و با این وجود نیازی به پیگیری قضایی ندارد، پس بفرمایند سازمان غذا و دارو چه تخلف دیگری را قابل ارجاع به سیستم قضایی می داند؟

 

و اما سخن آخر با خوانندگان عزیز: در چنین آشفته بازاری که یک شرکت دارویی تازه تاسیس می تواند به پشتوانه برخی قدرتهای پنهان سلامت جسم و جان و حتی دین شما را به بازی بگیرد باید به خود به فکر خود باشید و از مصرف داروهای مشکوک خصوصا خارجی پرهیز کنید. تاکنون با بیماران زیادی از جماعت مومنان برخورد کرده ام که کیفشان مملو از داروهایی است که فرزندان مقیم آنها در آمریکا و اروپا برایشان ارسال کرده اند. ممکن است برخی بگویند که چون نمی دانند این داروها حرام است یا حلال، گناهی گردن آنها نیست. اگرچه این سخن صحیح است لیکن اثر وضعی لقمه حرام چه می شود؟

و فراتر از آن حتی به داروهای تولید داخل هم نمی توان اعتماد کامل داشت چراکه در ترکیب آنها از الکل و ژلاتین وارداتی استفاده می شود. همانطور که قبلا هم عرض کردم لازم است تا سطح آگاهی مردم در تمامی زمینه های تغذیه، بهداشت و درمان بالا برود تا بتوانند با به چالش کشاندن وزارت بهداشت وضعیت موجود را تغییر دهند. امری که بنده وظیفه خود دانسته ام.

و مورد اخیر یکی از نتایج میمون آگاهی مردم و مطالبه عمومی است که امید است تداوم پیدا کند.

 

3-

مطلع شدیم که شرکت "افق داروی پارس" وارد کننده داروی مکمل با منشاء خوکیپس از ابطال مجوزها و جلوگیری از توزیع داروی مکمل MOVE FREE ADVANCED در سطح کشور و جمع آوری این محصول از داروخانه­ها، از سازمان غذا و دارو به دیوان عدالت اداری شکایت کرده است.

 

دکتر محمدی رییس بازرسی سازمان غذا و دارو در مصاحبه با سایت عدالت­خواهان نظام سلامت گفت: ابطال مجوزهای "افق داروی پارس" اقدامی قانونی و در اختیارات سازمان غذا و دارو بود که از سوی این سازمان صورت گرفت اما این شرکت با تمام قوا و ارائه­ تمام اسناد به نفع MOVE FREE ADVANCED برای ابطال رای سازمان غذا و دارو، شکایت به دیوان عدالت اداری برد.

 

وی افزود: این شرکت متقاضی احیای موقت مجوز توزیع و فروش محصول MOVE FREE ADVANCED شده بود که البته با نظر مخالف دیوان عدالت اداری روبرو شد.

 

دکتر محمدی خاطرنشان کرد: این شرکت پشت خودش را به لابی­های حکومتی خود، از جمله همان نماینده­ی سابق مجلس هشتم گرم می­داند اما همه­ی این­ها خللی در عزم راسخ ما برای برخورد با این موارد به وجود نمی­آورد. رییس بازرسی ویژه سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در مصاحبه با سایت خبری تحلیلی عدالتخواهان نظام سلامت "خیزش نیوز" اعلام داشت که یک نماینده­ی مجلس پی گیر کارهای MOVE FREE ADVANCED بوده است. وی نام این نماینده را به علل اخلاقی اعلام نکرده اما خاطرنشان کرد ایشان در مجلس نهم دیگر نماینده­ نبوده و فرد دیگری در حوزه­ انتخابیه­ ایشان رای آورده است.

 

http://www.khizeshnews.ir/news/939

 

http://khizeshnews.ir/news/940

 

http://www.khizeshnews.ir/news/955

 

در پست قبلی به عنوان یک نقطه ابهام مطرح کرده بودم که چرا سازمان غذا و دارو اعلام کرده که در صورت نیاز پرونده شرکت یاد شده را جهت رسیدگی قضایی ارجاع می دهد؟ وقتی متن خبر فوق را خواندم جواب سوالم را دریافت کردم. شرکت مذکور آنقدر پشتوانه خود را قوی می داند که در شکایت پیش دستی کرده.

 

با مراجعه به سایت شرکت داروئی افق دارو پارس متوجه می شویم که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ در زمینه واردات مکمل‌های غذائی و داروئی آغاز کرده است و در این مدت کوتاه در عرصه های مختلفی وارد شده است مثلا در سایت شرکت آمده:

 

"شرکت افق دارو پارس به عنوان یکی از معتبرترین وارد کنندگان مکمل های غذائی در کشور این بار با حضور خود در مسابقات قهرمانی کشور در رشته پرطرفدار کیک بوکسینگ اسپانسر این سری رقابت ها شد"

 

http://www.ofoghdarou.com/fa/index.php?option=com_content&view=article&id=88%3Abreacking-news&catid=1%3Alatest-news&Itemid=88

 

"شرکت افق دارو پارس با حمایت انجمن متخصصین پوست ایران ، در تاریخ پنجشنبه 12 آبان 1390 در سالن دریای نور هتل استقلال ، با حضور متخصصین و پزشکان شاغل در عرصه پوست و مو ضیافت شام با شکوهی برگزار نمود."

 

http://www.ofoghdarou.com/fa/index.php?option=com_content&view=article&id=94:1390-09-06-13-25-55&catid=1:latest-news

 

"دومین کنگره پزشکی ورزشی با موضوعاتی پیرامون راهکارهای حفظ سلامت جسمانی در فعالیت های ورزشی پایان تیر ماه 1390 در هتل المپیک تهران برگزار شد، در این میان شرکت افق دارو پارس با معرفی محصولات خود نظیر مووفری ادونسد، کلسیم و ... که می توانند به سلامت جسمانی ورزشکاران و دیگر اقشار جامعه کمک شایانی نمایند را به مراجعین کنگره معرفی و مزیت های استفاده از آنها را برای آنها تشریح نمود."

 

http://www.ofoghdarou.com/fa/index.php?option=com_content&view=article&id=89:sport-seminar&catid=1:latest-news

 

شایان ذکر است اگر به آدرس ذیل مراجعه کنید خواهید دید که تبلیغات و تیزر داروی ممنوعه همچنان در حال پخش است و کسی جلوی آن را نگرفته:

 

http://www.ofoghdarou.com/fa/index.php?option=com_content&view=article&id=69%3Amove-free&catid=41%3Aschiff&Itemid=66

 

آیا این قبیل فعالیتها ظرف مدتی کوتاه جز با پشتوانه عناصر ناصالح نفوذ کرده در سیستم بهداشت و درمان کشور امکان پذیر می باشد؟

 

ما ضمن تشکر از آقای دکتر محمدی و حمایت از تلاشهای ایشان انتظار داریم صرفا به شاخ و برگ این فساد نپرداخته و همت خود را به مبارزه با ریشه آن از جمله آن نماینده مجلس هشتم مصروف دارند و نتیجه را اعلام دارند و از جماعت ساده لوحی که توطئه را توهم دانسته حضور استعمارگران در طب رایج را نفی می کنند می خواهیم تا این اخبار را تحویل بگیرند.

 

 

 

 

 

 

ماه گذشته بیماری به من مراجعه کرد. وقتی داروهایی که مصرف می کرد را دیدم با کمال تعجب چشمم به این دارو افتاد. بیمار اظهار داشت که دارو را با تجویز یکی از پزشکان از داروخانه خریده است. هفته پیش به داروخانه ای رفتم و در آنجا هم دیدم دارو در همان ویترین جلوی چشم قرار دارد. موضوع را مطرح کردم. رییس داروخانه گفت که دارو مجددا مجوز توزیع گرفته است.

 

 

این هم از مجوز سازمان غذا و دارو:

 

 

 

 

حالا شما بفرمایید چه اتفاقی افتاده است:

 

1- حرمت خوک به پایان رسیده و حلال شده؟

 

2- دارو از اول هم حلال بوده و دشمنان اسلام و مسلمین جوسازی کرده بودند؟

 

3-دارو حلال بوده و اشتباه روی جعبه آن نوشته بودند منشاء خوکی دارد؟

 

4- داروی حرام جمع آوری شده و شرکت وارد کننده سفارش داده تا دوستان خارجی تحریم کننده ما نوع حلالش را برایمان بسازند؟

 

5- دارو همان داروست ولی در این یکساله استحاله پیدا کرده و حلال شده؟

 

6- دارو الان هم حرام است و قرار شده تا فقط در اختیار اقلیتهای مذهبی قرار گیرد؟

 

7- خبرگزاری ها غلط کردند که از همان اول این خبر را منتشر کردند؟


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 1 مهر 1392برچسب:خوک های حلال گوشت؟!!!!, ] [ 19:14 ] [ لقمان محمدیان ]

 

□ سوزان الستونplastic

چکيده:

 

با گسترش و توسعه روزافزون تکنولوژي‌هاي مربوط به صنايع پتروشيمي و پليمر، قيمت انواع محصولات پلاستيکي آنچنان ارزان گرديده که گويي هزينه بازيافت آنها بيش از قيمت خريد يک محصول پلاستيکي نو است. نويسنده با نگاهي به مصرف روزانه ميلياردها کيسه پلاستيکي پلي‌اتيلني و آثار زيست‌محيطي ناگوار و فاجعه‌آميز آنها به دليل عمر طولاني چند صدساله، وجود انواع مواد سمي و کشنده در آن و آلوده نمودن محيط زيست، معتقد است که بايد سياست‌هاي مربوط به ممنوعيت مصرف، وضع ماليات‌هاي سنگين و استفاده از جايگزين‌هاي غيرآلاينده، در دستور کار دولت‌ها و شهروندان قرار گيرد.

 

من هم نظير اکثر کانادايي‌ها تعطيلات روز ويکتوريا را در ميان بوستان‌ها و پارک‌هاي عمومي و ضمن رسيدگي به باغچه گل‌هايم در خانه گذراندم. غير از گل ها و گيا‌هان چندساله‌اي که ما از باغچه پدربزرگ و مادربزرگم به ارث برده‌ايم، اکثر گل‌هاي حياط خانه ما، عمري يک ساله دارند. ما در سال جاري تصميم گرفتيم که تعداد گياهان با عمر طولاني‌تررا افزايش دهيم. در پايان هفته،‌ هنگامي که من به فهرست خريدهايم نگاهي انداختم، اين سؤال به وجود آمد که هر يک از گل و گياه  خريداري شده ما تا چه زماني عمر خواهند کرد؟ زماني که مشغول جمع‌آوري بسته‌بندي‌ها و پوشش‌هاي پلاستيکي اين گل‌ها بوديم، من پاسخ اين سؤال را يافتم: فصل‌ها و گل‌ها و حتي گياهان چندساله مي‌آيند و مي‌روند، اما پلاستيک‌ها براي هميشه باقي خواهند ماند. انگيزه اصلي من از نگارش اين مقاله، به اطلاعيه جديد فرمانداري ايالت اونتاريو مبني بر اجراي يک برنامه در جهت کاستن از تعداد کيسه‌هاي پلاستيکي مصرف شده در اين منطقه، به نصف مقدار کنوني در يک دوره پنج ساله، باز مي‌گردد. گفته مي‌شود که اگر اين برنامه‌هاي داوطلبانه کارايي لازم را نداشته باشد، مسئولان ايالت تصميماتي نظير افزايش قيمت اين کيسه‌هاي پلاستيکي و يا ممنوعيت‌هاي شديدتر را اجرا خواهند نمود. البته بايد سرانجام به سراغ اين راهکارها بروند.

 

از سوي ديگر، بسياري از مراجع قانوني ايالات متحده، هم اينک قوانيني نظير تصويب تعرفه‌هاي سنگين مالياتي و يا ممنوعيت استفاده از اين کيسه‌هاي پلاستيکي را به اجرا گذاشته‌اند. مثلاً در ماه گذشته، شهرداري شهر ليف راپيدز ايالت مانيتوبا، به عنوان اولين شهرداري کانادا، ممنوعيت کامل استفاده از اين کيسه‌ها را تصويب نمود. براساس اين قانون، فروشگاه‌هاي اين شهر در صورت تخطي از مقررات اعلام شده، حداکثر تا 1000 دلار جريمه مي‌گردند. مردم اين ايالت که همه روزه از هفت ميليون کيسه پلاستيکي استفاده مي‌کنند، بايد به حقايق فراروي استفاده از اين مواد پليمري، بيش از گذشته توجه کنند. کيسه‌هاي پلاستيکي، نظير ساير محصولات ديگر ساخته شده از مواد پليمري، از فراوري نفت که يک منبع انرژي تجديدناپذير است، به دست مي‌آيد. به علاوه، اين واقعيت که ما اين محصولات را براي يک بار استفاده خريداري مي‌کنيم و سپس آنها را دور مي‌اندازيم، مي‌تواند به عنوان يک جرم تلقي گردد. من معتقدم که استفاده از اين کيسه‌هاي پلاستيکي و همچنين پوشش‌هاي پلاستيکي به کار گرفته شده براي بسته‌بندي و لفافه کالاها، بايد در سراسر کشور ما ممنوع گردد و يا حداقل ماليات‌هاي سنگيني برآنها وضع شود. متأسفانه، با به کارگيري تکنولوژي‌هاي کنوني صنعت پتروشيمي، قيمت تمام شده ساخت اين مواد پلاستيکي آنچنان ارزان است که به نظر مي‌رسد، دور انداختن آنها در مقايسه با جمع‌آوري و بازيافتشان، هزينه کمتري به دنبال داشته باشد. به خاطر داشته باشيد که مواد پلاستيکي مورداستفاده توسط ما، بخش کوچکي از کل پسماندهاي پلاستيکي‌اي است که همه روزه دور ريخته مي‌شود. به عنوان مثال، پلاستيک‌هاي حاوي گل‌هاي خريداري توسط من را مي‌توان بارها بازيافت و مصرف نمود. اما متأسفانه، در مراکز جمع‌آوري پسماندها، اين نوع پلاستيک پذيرفته نمي‌شود. حتي باغ‌هايي هم که من اين گل‌ها را از آنها خريداري نموده بودم، حاضر به پس گرفتن اين کيسه‌ها نشدند. چرا که خريد مجدد اين محصولات براي آنها ارزان‌تر و سريع‌تر خواهد بود. حداقل امروزه که شرايط بدين‌گونه است.

 

در سال‌هاي اخير دانشمندان تلاش مي‌کنند که دريابند، طول عمر اين محصولات پلاستيکي يک بار مصرف چقدر است. آلن وايزمن در کتاب «دنياي بدون ما» مي‌نويسد: «حداقل ما مي‌دانيم که اين مواد پليمري عمري بسيار طولاني دارند، چرا که به جز پلاستيک‌هايي که سوزانده مي‌شوند، کليه مواد پلاستيکي‌اي که در 50 سال اخير ساخته شده‌اند، هم اينک هم در گوشه و کنار محيط زيست، قابل مشاهده‌اند.» وي مي‌افزايد: «کل محصولات ساخته شده از پلاستيک‌هاي پليمري در نيم قرن اخير، به بيش از يک ميليارد تن بالغ مي‌گردد. آنها شامل صدها نوع پلاستيک مختلف هستند که بايد به وجود مواد شيميايي و سمي ديگري در آنها نظير انواع رنگ‌ها،‌ نرم کننده‌ها،‌ منعطف کننده‌ها و مواد افزودني نظير تثبيت کننده‌هاي رنگ اشاره کرد... همچنين ماندگاري اين مواد بسيار زياد و حتي غيرقابل باور است. چرا که اصولاً آنها هيچ گاه از بين نمي‌روند. مثلاً بايد يادآور کنم که چندي پيش، پژوهشگران براي فهم مدت زماني که يک ماده پلي‌اتيلن به زنجيره‌هايي زيستي تبديل مي‌شود، يک نمونه را در محيطي باکتريايي و با استفاده از يک دستگاه تسريع‌کننده واکنش‌هاي شيميايي قرار دادند. پس از گذشت يک سال، تنها کمتر از 1% پيوندهاي آن تجزيه شده بود!» از سوي ديگر، آقاي وايزمن در مقاله‌اي با عنوان «پليمر؛ هشدارهايي در مورد مشکل‌آفرين‌ترين و شايع‌ترين ماده دنيا» به نکات قابل توجه ديگري هم اشاره مي‌کند:

 

الف: امروزه وجود آشغال‌هاي پلاستيکي غيرقابل بازيافت در سواحل کشورهاي مختلف، به يک مشکل مهم و لاينحل براي دولت‌ها تبديل شده است. همچنين ماهي‌هايي که اين آشغال‌ها را مي‌بلعند، به دليل وجود مواد شيمياي سمي مختلف، با بيماري و يا مرگ روبه‌رو مي‌گردند.

 

ب: در سال 1975 ميلادي، آکادمي ملي علوم ايالات متحده اعلام نموده بود که کشتي‌هاي اقيانوس‌پيما همه ساله 8 ميليون پوند زباله پلاستيکي به آب‌هاي آزاد مي‌ريزند. اين در حالي است که آمار کنوني حاکي از سرازير شدن 000/639 عدد محصولات پلاستيکي در هر روز به اين آب‌هاي بين‌المللي مي‌باشد. پرندگان و لاک‌پشت‌ها را بايد قربانيان ديگر شرايط کنوني دانست.

 

ج: کشورهاي آمريکاي شمالي و اروپاي غربي در مجموع 80 % کيسه‌هاي پلاستيکي دنيا را مصرف مي‌نمايند و بخش زيادي از اين محصولات هم در آسيا توليد مي‌گردد.

 

د: آمريکايي‌ها همه ساله 100 ميليارد کيسه پلاستيکي پلي‌اتيلني را دور مي‌اندازند و تنها 6/0 اين کيسه‌ها بازيافت مي‌شوند.

 

چه بايد کرد؟

 

يک: هنگامي که خريدهاي شما کم است و مي‌توانيد به آساني آن را حمل نماييد، از گرفتن کيسه‌هاي پلاستيکي از فروشگاه‌ها خودداري کنيد.

 

دو: از کيسه‌هاي برزنتي محکم و با داوم در منزل،‌اداره و خودروي خود استفاده کنيد و آنها را در دسترس قرار دهيد تا در هنگام ضرورت از آنها استفاده کنيد.

 

سه: از فروشگاه محله‌تان بخواهيد که از ارائه رايگان کيسه‌هاي پلاستيکي به مشتريانش خودداري کند و يا براي آنان که از اين کيسه‌ها استفاده نمي‌کنند،‌ تخفيفي قائل شود.

 

چهار: ضمن برقراري ارتباط با سياست مداران و قانون گذاران محلي، از آنها بخواهيد که براي مصرف اين کيسه‌هاي پلاستيکي ماليات وضع نموده و يا استفاده از آنها را به صورت کامل ممنوع کنند.

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 1 مهر 1392برچسب:پلاستیک؛ برای همیشه!, ] [ 19:12 ] [ لقمان محمدیان ]
تبليغ غذاي حرام در شبكه استاني!؟

 

جوان- اين روزها بازار تبليغات در قاب تلويزيون داغ شده است، البته تبليغ به خودي خود بد نيست، بلكه مي‌تواند تسهيل‌كننده هزينه‌هاي اين سازمان عريض و طويل باشد. اما آنچه اهميت دارد نظارت بر چگونگي و كيفيت تبليغات تلويزيوني است تا مبادا تبليغي خلاف شرع در رسانه ملي پخش شود.

 

در برنامه تلويزيوني «زنده رود» كه جمعه‌ها از شبكه استاني اصفهان و شبكه «شما» پخش مي‌شود، ‌قسمت آشپزي وجود دارد كه در آن يك رستوران چهارستاره خارجي با سرآشپزهاي خارجي آموزش غذا مي‌دهد - البته مجري و آشپز به خارجي بودن اين رستوران تأكيد زيادي دارند- در اين برنامه خانم آشپز از غذاهاي درياي و خرچنگ مخصوص رستوران با آب وتاب سخن مي‌گفت و اين را به مشتريان نويد مي‌داد! مجري هم كه سرگرم تست غذاي خارجي پخته شده بود با علامت سر اين خبر نويد‌بخش را تأييد كرد.

 
اما سؤال اينجاست چرا بايد در تلويزيون مواد غذايي حرام تبليغ شود؟! و چرا به اين سهولت سبك زندگي اسلامي را فراموش كرده‌ايم و با يك تبليغ‌ها آن را بي‌اثر مي‌كنيم؟! چطور در جمع حاضر اين برنامه زنده و عوامل آن هيچ كس درباره موضوع فقهي غذاي تبليغ شده اطلاعي نداشت تا مانع شود؟! چه آنكه در اغلب اوقات اين اشتباهات سهواً و از روي نااگاهي است. مطمئناً در اين جريان سيستم‌هاي آموزشي ما هم تقصير كار هستند، سيستم‌هايي كه حوزه علميه و صداوسيما به عنوان دانشگاه عمومي در صدر آن قرار دارند.
 
در نمايشگاه اخير قرآن يكي از مبلغان و فعالان مذهبي معروف به آخوند چيني مي‌گفت: فردي درشرق آسيا براي پرداخت خمس مالش به يكي از علما گفته بود مي‌خواهم خمس مالم را بدهم. آن روحاني مبلغ گفت كار و كسبت چيست؟ گفت رستوران مواد غذايي دارم. آن روحاني در مورد نوع غذايي كه در رستوران تهيه مي‌كند پرسيد. فرد پاسخ او را داد و روحاني با ناراحتي گفت متأسفم تمام غذاها ونوشيدني‌هاي كه سرو مي‌كنيد، حرام است. چگونه مي‌خواهيد خمس بدهيد. صاحب رستوران به شدت ناراحت شد زيرا تاكنون نمي‌دانست به كار حرام اشتغال دارد. او مي‌گفت تمام اقلام حرام را از رستوران دور ريختم تا مرضي درگاه خداوند باشم.
همان‌طور در اين خاطره مي‌بينيم دراغلب اوقات افراد نسبت به حلال يا حرام اطلاعي ندارند. اين مسئله درخارج از كشور عيب محرز نيست، ‌زيرا نهادهاي اطلاع‌رساني اسلامي ندارند، اما چرا دركشور ما كه حكومت، آموزش‌و‌پرورش، صداوسيما و... همه اسلامي هستند بايد آموزش احكام و مسائل شرعي در سطح پايين قرار داشته باشد كه نمود آن را در صداوسيماي استاني شاهد باشيم؟! چرا و چطور در جامعه اسلامي آموزش احكام و فقه اسلامي جايگاهي ندارد و ماحصل اين مي‌شود كه در يك برنامه زنده پربيننده تلويزيوني به راحتي تبليغ غذاي حرامي مي‌شود و هيچ كس هم نيست تا در اين رابطه تذكري بدهد. چگونه شوراي عالي امربه معروف و نهي از منكر در مورد چنين مسائلي سكوت كرده‌اند؟! آيا امر به معروف ونهي از منكر تنها به مسائلي چون بدحجابي منوط است؟!

منبع :

رجانیوز


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 1 مهر 1392برچسب:تبليغ غذاي حرام در شبكه استاني!؟, ] [ 19:8 ] [ لقمان محمدیان ]

فرستادن به ایمیل

JAMA Internal Medicine August 5, 2013

تازه ترین بررسی ها نشان می دهد مصرف طولانی مدت مسدود کننده های کلسیم با خطر دو برابری سرطان پستان در زنان یائسه همراه است.

در یک مطالعه 900 زن یائسه که دچار سرطان پستان مهاجم مجاری پستان بودند، 110 زن مبتلا به سرطان لوبول های مهاجم و 900 زن سالم در گروه کنترل مورد مطالعه قرار گرفتند. پس از تعدیل داده ها، مشخص شد استفاده اخیر از مسدود کننده های کانال کلسیم به مدت 10 سال یا بیشتر در قیاس با عدم مصرف این داروها، تقریباً با افزایش خطر 5/2 برابری انواع سرطان های پستان همراه است. استفاده کوتاه مدت و مصرف این داروها در گذشته یا مصرف سایر داروهای ضد فشار خون(نظیر بتابلوکرها و دیورتیک ها) با هیچ گونه افزایش خطری همراه نبود.

محققان می گویند اگرچه این یافته ها تأثیری روی طبابت بالینی ندارد، اما دلیل قانع کننده ای برای پیگیری ارتباط بالقوه بین مسدود کننده های کانال کلسیم و سرطان پستان است.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 1 مهر 1392برچسب:سرطان حاصل مصرف دارو, ] [ 19:4 ] [ لقمان محمدیان ]

فرستادن به ایمیل

نگاه متخصص تغذیه و رژیم درمانی

دکتر سعید حسینی

سلامت: آقای دکتر! آیا این داروهای چربی سوزی که به تازگی طرفداران زیادی هم بین تمام افراد به خصوص آنهایی که قصد لاغر شدن دارند، پیدا کرده است، واقعاً می توانند چربی های اضافی بدن را بسوزانند و از بین ببرند؟

خیر. ما دارویی که چربی های بدن با مصرف آن، بسوزد و از بین برود، نداریم. بهتر است بدانید که هرگاه تعادلی بین انرژی دریافتی و مصرفی بدن به وجود بیاید، بدن می تواند انرژی مورد نیاز خود را از طریق سوزاندن چربی ها به دست بیاورد. با این حساب اگر فردی بخواهد چربی های بدنش را بسوزاند تا لاغر شود یا حتی اندام عضلانی تری داشته باشد، یا باید انرژی بیشتری در طول روز بسوزاند، یا میزان دریافت کالری اش را کم کند یا اینکه متابولیسم بدنش را به نحوی بالا ببرد. مثلاً ورزش کردن راهی برای افزایش سوزاندن انرژی از طریق مصرف منابع چربی بدن است یا کم کردن کالری دریافتی از طریق کاهش حجم وعده های غذایی، می تواند باعث کاهش چربی ذخیره شده در بدن شود.

 

سلامت: به نظر شما چرا بیشتر ورزشکاران رشته بدنسازی یا آنها که می خواهند وزنشان را پایین بیاورند، اقدام به مصرف خودسرانه داروهای چربی سوز می کنند؟

معمولاً افرادی که ورزش می کنند، نمی توانند حجم کالری دریافتی شان را کاهش دهند. یعنی دریافت انرژی آنها یا تغییری نمی کند یا افزایش می یابد، اما از طرف دیگر به دلیل ورزش کردن، میزان انرژی مصرفی شان هم قدری افزایش پیدا می کند. گاهی افرادی به ورزش روی می آورند و هدفشان کاهش وزن است و با این حساب، اگر قرار باشد چنین افرادی، در کنار ورزش و افزایش کالری دریافتی، مقداری چربی هم از دست بدهند، ترجیح می دهند که دارو های به اصطلاح چربی سوزی که معمولاً تعدادشان هم محدود است را مصرف کنند.

سلامت: شما به تعداد محدود داروهای چربی سوز مورد استفاده در باشگاه ها اشاره کردید. ممکن است چند نمونه از آنها را معرفی کنید و در موردشان توضیحاتی بدهید؟

یکی از داروها، ال کارنیتین است. البته این داروی نسبتاً پر مصرف، چندان کارآمد هم نیست و نقش اصلی اش را به عنوان حامل چربی ایفا می کند. یعنی چربی را از جایی که هست بر می دارد و به سلولی می برد که قرار است در آنجا سوزانده شود. به عبارت ساده تر، اگر فردی کمبود ال کارنیتین داشته باشد، می تواند تعادلی در سوخت و ساز چربی های بدنش توسط مصرف این دارو و البته با تجویز پزشک، ایجاد کند. این در حالی است که بیشتر انسان های سالم، با کمبود ال کارنیتین مواجه نیستند و ضرورتی به مصرف آن برایشان وجود ندارد. با این حساب، مصرف ال کارنیتین نه تنها کمکی به سوزاندن چربی در بدن افراد معمولی و سالم نمی کند بلکه به جای چربی پول آنها را می سوزاند.

سلامت: کمی هم در مورد کرومیوم پیکولینیت، بگویید؟

کرومیوم پیکولینیت یا کرومیوم پیکولینات هم دارویی است که برخی از افراد و مربیان باشگاه های بدنسازی ادعا می کنند با مصرف آن می توان میزان متابولیسم بدن را تا حد چشمگیری افزایش داد و در نتیجه باعث سوخت و ساز بیشتر چربی ها، کاهش وزن و افزایش حجم عضلات شد.

سلامت: شما این ادعا را قبول دارید؟

خیر. یعنی در مورد کارکرد کرومیوم پیکولینیت هم بحث کمبود آن در بدن مطرح است که بدن ما معمولا با کمبود این ماده هم مواجه                نیست و بنابراین نیازی به مصرف اضافی آن وجود ندارد. با این حساب نه کرومیوم پیکولینیت و نه ال کارنیتین به عنوان مکمل هایی غذایی، نمی توانند معجزه هایی که در تبلیغات آنها عنوان می شود را برای لاغر کردن افراد و سوزاندن چربی های بدن انجام دهند.

سلامت: آیا از داروی معروف و بسیار پر طرفدار اورلیستات هم در باشگاه های بدنسازی استفاده می شود؟

معمولاً این داروی معروف که طرفداران زیادی هم دارد، کمتر در باشگاه های بدنسازی مورد استفاده قرار می گیرد. هر چند این دارو، دارویی تایید شده است و مصرف آن اگر با تجویز پزشک باشد، مشکل چندانی ایجاد نمی کند.

سلامت: مکانیسم اثر اورلیستات به چه صورت است؟

اگر فردی میزان دریافت چربی بالایی در وعده های غذایی خود داشته باشد، می تواند با مصرف اورلیستات همراه غذا، باعث دفع چربی از بدنش شود. یعنی اورلیستات اجازه جذب یک سوم از چربی دریافتی از طریق مصرف غذاهای مختلف را در بدن نمی دهد و آن را دفع می کند. به همین دلیل هم خیلی ها به اورلیستات، لقب چربی سوز می دهند در حالی که کار این دارو یه هیچ عنوان سوزاندن چربی های بدن نیست.

سلامت: دفع چربی ها با این شیوه ضرری برای بدن ندارد؟

قطعاً بی ضرر نیست زیرا دفع چربی از بدن با دفع مقداری از ویتامین های محلول در چربی همراه خواهد بود. به همین دلیل اگر فردی به صورت خودسرانه و طولانی مدت از اورلیستات استفاده کند، به طور حتم با مشکلات تغذیه ای و کمبود ریزمغذی های مختلف هم مواجه خواهد شد.

سلامت: شما در چه مواردی مصرف اورلیستات را برای بیمارانتان تجویز می کنید؟

زمانی که فردی چربی زیادی به واسطه مصرف غذاهای مختلف دریافت کند و اضافه وزن و چاقی او به حدی برسد که ما بتوانیم برای یک دوره محدود، مصرف این دارو را برای او تجویز کنیم.

سلامت: آیا درست است که برخی از افراد می گویند هورمون های رشد هم خاصیت چربی سوزی دارند؟

متأسفانه این روزها کار خطرناکی که توسط برخی از ورزشکاران رشته بدنسازی انجام می شود، استفاده از داروهای هورمونی مانند سوماتوتروپین یا همان سوما برای چربی سوزی است. معمولاً اگر این هورمون ها پس از بسته شدن صفحه های رشد طولی افراد مصرف شوند، می توانند نقش کمرنگی هم در چربی سوزی داشته باشند اما از عوارض مصرف آن می توان به افزایش رشد عرضی استخوان ها، بزرگ شدن بینی و انگشتان، چهارگوش شدن صورت، افزایش قند خون، ابتلا به مشکلات کبدی و آب مروارید اشاره کرد. به همین دلیل ما به هیچ عنوان مصرف هورمون رشد را برای بهره بردن از خاصیت کمرنگ چربی سوزی اش توصیه نمی کنیم.

سلامت: حرف آخر؟

به طور کلی گاهی استفاده از انسولین یا چای سبز هم در باشگاه های بدنسازی برای چربی سوزی تجویز می شود که این موارد هم نمی توانند کمک چندانی به سوزاندن چربی های بدن بکنند. متأسفانه مصرف خودسرانه انسولین، حتی می تواند افراد را به کام مرگ بکشانند کما اینکه در کشور خودمان و در سال های اخیر، شاهد مرگ چند نفر از ورزشکاران رشته بدنسازی به دلیل مصرف ناآگاهانه انسولین بوده ایم.

نه کرومیوم پیکولینیت و نه ال کارنیتین به عنوان مکمل هایی غذایی، نمی توانند معجزه هایی را که در تبلیغات آنها عنوان می شود برای لاغر کردن افراد و سوزاندن چربی های بدن انجام دهند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 21 شهريور 1392برچسب:, ] [ 23:39 ] [ لقمان محمدیان ]

افراد مسنی که سن بالای 70 سال دارند و روزانه بین 2100 تا 6000 کالری انرژی از طریق مصرف خوراکی های بیش از حد دریافت می کنند. در معرض خطر دو برابر نقصان حافظه و فراموشی قرار دارند.

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 21 شهريور 1392برچسب:, ] [ 23:37 ] [ لقمان محمدیان ]

فرستادن به ایمیل

دکتر محمدرضا صفری نژاد

جراح و متخصص بیماری های کلیه و مجاری ادراری، رییس انجمن علمی سلامت خانواده ایران

ساعت درونی بدن چرخه شبانه روزی تمام فعالیت های بدن را از چرخه خواب و بیداری گرفته تا اشتها و ترشح هورمون ها تنظیم می کند و فعالیت آن تحت تأثیر عواملی چون نور، تاریکی و ... است. براساس نتایج تحقیق های انجام شده یکی از عوامل مؤثر در برهم زدن تنظیم ساعت درونی بدن مشاغلی است که در آن شیفت چرخشی وجود دارد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 30 مرداد 1392برچسب:کار شیفتی می تواند باروری مردان را مختل کند, ] [ 18:32 ] [ لقمان محمدیان ]

فرستادن به ایمیل

چکیده: این مقاله مروری است بر سه فرضیه متفاوت که به بررسی دلایل گرایش مردم به طب مکمل می پردازد. براساس فرضیه های مبتنی بر نتایج، دلیل گرایش به درمان های طب مکمل، نارضایتی مردم از نتایج درمان های طب رایج است. براساس فرضیه های مبتنی بر برخوردارهای پزشکان، دلیل این گرایش نارضایتی مردم از الگوهای کنش و تعامل پزشک-بیمار است. براساس فرضیه های"پست مدرن" دلیل گرایش مردم به طب مکمل، ظهور یک نظام ارزشی جدید متناسب با محتوای فلسفی طب جایگزین است. تحلیل های چند متغیره نتایج براساس یک نمونه تصادفی، فرضیه های برخورد پزشکی و پست مدرن را تأیید می کند و نشان می دهد که مجموعه ای از ارزش های پست مدرن در مقایسه با نارضایتی از برخوردهای پزشکی، پیش بینی کننده بهتری برای تبیین گرایش به درمان های طب مکمل اند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 30 مرداد 1392برچسب:, ] [ 18:28 ] [ لقمان محمدیان ]
 
هوالشافی    

تشنگی طولانی در روزه، مفید یا مضر؟

این روزها شاهد تبلیغات فراوانی بر علیه روزه ماه مبارک رمضان، خصوصاً تشنگی طولانی آن در روزهای گرم تابستان و ادعای اثرات سوء آن بر روی کلیه ها هستیم، در این مقاله از لحاظ علمی به بررسی اثرات استرس تشنگی طولانی در تابستان گرم بر روی سلول ها می پردازیم.

همانگونه که می دانیم سراسر بدن ما از تعداد بسیار زیادی سلول تشکیل یافته و این سلول ها برای انجام عملکردهای حیاتی خود به شدت وابسته به انرژی هستند و این انرژی از طریق سوختن مواد غذایی که عمدتاً شامل گلوکز می باشد، در داخل سلول ها تولید می شود و حتی چربی ها و پروتئین ها نيز برای تبدیل شدن به انرژی لازم است ابتدا به گلوکز تبدیل شوند و سپس گلوکز با اکسیژن ترکیب شده و ماحصل این فرآیند تولید انرژی می باشد که به صورت مولکول های ATP در دسترس قسمت های مختلف سلول ها، برای انجام عملکرد های خود، خواهند بود.

در واقع ترکیب گلوکز با اکسیژن پایه تولید انرژی در بدن ما می باشد، یا به اصطلاح عمومی فرآیند سوختن شامل واکنش زیر می باشد:

C6H12O6  +  6O2  =>  6CO2  +  6H2O  +  Energy

(انرژی بصورت ATP) + (6 مولکول آب خالص) + (6 مولکول دی اکسید کربن) => (شش مولکول اکسیژن) + (یک مولکول گلوکز)

همانگونه که مشاهده می فرمائید از ترکیب یک مولکول گلوکز و شش مولکول اکسیژن، شش مولکول آب خالص و انرژی تولید می شود.

سلول های بدن ما در طی فرایند متابولیسم یا سوخت و ساز دائمی خود، دچار انباشتگی و رسوبات فراوانی می شوند که این رسوبات موجب اختلال عملکرد قسمت های مختلف سلولی می شوند که از جمله این رسوبات می توانیم به لیپوفوشین یا پیگمان پیری اشاره کنیم که در اثر افزایش سن، بارز شده و موجب اختلال عملکرد سلولی بخصوص در سلول های قلبی می گردد، جنس رسوبات سلولی معمولا از مواد پروتئینی، چربی ها و قند ها می باشد. یکی از راه های حذف این رسوبات مختل کننده ی عملکرد های سلولی، گرسنه و تشنه نگهداشتن سلول هاست، تا سلول ها به علت کمبود انرژی مجبور شوند این مواد را به گلوکز تبدیل نموده و بسوزانند و تولید انرژی نمایند، اگر کمبود آب برای سلول ها بوجود نیاید، فرآیند کامل نمی شود و آخرین آثار رسوبات مذکور در سلول ها باقی می ماند، ولی در صورتیکه سلول ها به مدت طولانی در تابستان گرم، دچار کمبود آب شوند، مجبور می شوند علاوه بر کمبود انرژی با سوزاندن آخرین بازمانده های رسوبات سلولی به هر نحو که شده برای سلول آب تأمین نمایند، لذا روزه کامل اسلامی که از مبطلات آن مصرف آب است حتی یک قطره، این زمینه ی سازنده و مثبت را برای سلول های بدن ما فراهم می نماید خصوصاً در تابستان گرم و این فرآیند نه تنها برای سلول های کلیه زیانی ندارد بلکه با آزاد شدن سلول های توبولهای کلیوی از شر انباشتگی ها و رسوبات سلولی، عملکرد آنها بهتر نیز می شود چون بنا به گفته کتاب رابینز که از کتب اصلی و مرجع آسیب شناسی می باشد، یکی از علت های اصلی تشکیل سنگ کلیه عملکرد نامناسب سلول های توبولهای کلیوی است، که با روزه می توانیم این سلول ها را پاک سازی و به چرخه عملکرد طبیعی خود باز گردانیم.

نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که اساساً تئوری خوردن فراوان آب (به استثنای آب جوش ولرم شده) با عملکرد طبیعی سلول ها منافات دارد، زیرا در فرآیند تولید انرژی که از سوختن مواد غذایی انجام می شود، آب سرد شامل آب لوله های شهری، آب معدنی، آب یخچال و آب آبسرد کن می تواند با کم کردن حرارت محیط، که باید در طول فرآیند 37 درجه باشد، تداخل ایجاد نمايد و تولید مولکول های حامل الکترون مانند NADH را کاهش داده و باعث کمتر تولید شدن انرژی در سلول ها به صورت کاهش تولید ATP می گردد.

لذا توصیه ما مصرف آب جوش با خرما یا آب جوش ولرم شده و یا شربت عسل خنک به جای آب سرد خصوصاً در کسانی است که دچار بیماری هستند، می باشد.

البته استثنایی نیز وجود دارد مانند اینکه در ماه تموز (23 تیر ماه تا 22 مرداد ماه) به علت گرمای ذاتی هوا نوشیدن آب سرد به صورت ناشتا توصیه شده است ولی این موضوع را نباید به خوردن آب سرد فراوان تا روزی 8 یا 16 لیوان در روز در تمام ایام سال و برای همه افراد تعمیم داد، ضمن اینکه در بعضی روایات خوردن آب سرد بیماری زا و خوردن آب گرم دارو تلقی شده است.

خوردن زیاد آب سرد، با کم کردن انرژی سلولی موجب کاهش انرژی پمپ های سطح سلولی به نام Na-K ATPase می گردد و کاهش عملکرد این پمپ ها با احتباس سدیم در داخل سلول ها موجب ورود آب به داخل سلول ها شده و باعث تورم سلولی می گردد و خود می تواند باعث اختلال عملکرد سلول های سراسر بدن شده و ضمن ایجاد اضافه وزن، باعث اختلال عملکرد سلول های ایمنی بدن شده و نهایتاً شناخت خود و عوامل بیگانه را مختل نموده و باعث بروز بیماری های با منشا خود ایمنی مثل ام اس، لوپوس، آرتریت روماتوئید و ویتیلیگو گردد و همچنین می تواند با کم کردن قدرت سیستم ایمنی بروز برخی عفونت های شایع مثل عفونت های مجاری ادراری و کلیه ها، سینوزیت و سایر مشکلات گردد.

تورم سلول ها در پروستات می تواند علائم پروستاتیسم در مردان مسن را مثل نازک شدن قطر ادرار، تکرّر ادرار و قطره قطره آمدن ادرار را موجب شود.

بنابراین مصرف فراوان آب سرد بیماری زاست و توصیه ما مصرف شربت عسل خنک در مواردی است که نوشیدنی خنک مطلوب است و مصرف آب جوش و خرما و دمجوش ها و عرقیات در مواردی است که مصرف نوشیدنی های گرم مطلوب می باشد.

 

دکتر حسن اکبری

متخصص و دانشیار آسیب شناسی سلولی

مدرس و محقق طب اسلامی ایرانی


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 13 مرداد 1392برچسب:تشنگی طولانی در روزه، مفید یا مضر؟, ] [ 19:42 ] [ لقمان محمدیان ]

«کرم حلزون اصل»؛ این شعار که پیشتر به گوش بینندگان ماهواره آشنا بود، مدتی است که به مدد تبلیغات گسترده در شبکه های مختلف صداو‌سیما، تا دورترین روستاهای کشور هم نفوذ کرده و این بار نه تنها از اعجاز استفاده از آن سخن به میان می‌آید، بلکه بر "ایرانی" بودن آن، تاکید مشددی می‌شود تا شرایط برای کلاهبرداری در مقیاس کلان فراهم‌تر از هر زمانی شود!

به گزارش «تابناک»، شنبه هشتم تیرماه جاری، بازرسان اداره کل نظارت بر مواد آرایشی وزارت بهداشت به سمت کارخانه "پالیز طب شرق" در کرج، جایی که "کرم حلزون و نیو تودی" به سفارش شرکت «سپیده ماهان» تولید می‌شد، حرکت کردند و پس از سپری شدن زمانی کوتاه، نتیجه بازرسی نشان داد که هیچ‌گونه سندی مبنی بر وجود مواد اولیه "عصاره حلزون" و همچنین ماده "الانتویین" در انبار و یا خط تولید کارخانه وجود ندارد.

اداره بهداشتی-آرایشی دانشگاه علوم پزشکی کرج (البرز) محل دیگری بود که بازرسی شد و البته آنجا هم مدارکی برای اثبات ساخت و آزمایشات کنترلی چنین فرمولی یافت نشد تا معلوم شود که ظاهرا کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز چشمان خود را بر همه چیز بسته و نظارتی روی صدور پروانه و فرایند تولید نداشته‌اند تا به این ترتیب راه برای تقلب و فروشی بیش از 100 میلیارد تومان در سال برای چند نوکیسه هموار شود.

با آشکار شدن این حقایق، کمیته فنی و قانونی آرایشی بهداشتی وزارت بهداشت که گزارش بازرسان را دریافت کرده بود، بلافاصله پروانه محصولات شرکت سپیده ماهان را باطل کرد و متعاقب آن، حق صدور پروانه ها را از دانشگاه علوم پزشکی البرز سلب نمود و در اقدام تکمیلی، سازمان غذا و دارو هم طی نامه‌ای به تاریخ دوازدهم تیر ماه (چهارشنبه گذشته) به رئیس سازمان صداوسیما، خواستار توقف تبلیغ محصولات شرکت سپیده ماهان شد.
 

برای مشاهده تصاویر در ابعاد بزرگتر، روی آنها کلیک کنید
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو طی نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما، ضمن اعلام توقف تولید محصولات تقلبی شرکت سپیده ماهان، توقف پخش آگهی‌های آن در رسانه ملی را خواستار شد
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو طی نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما، ضمن اعلام توقف تولید محصولات تقلبی شرکت سپیده ماهان، توقف پخش آگهی‌های آن در رسانه ملی را خواستار شد
این نوکیسه‌ها که بودند؟

گزارش های دریافتی حکایت از آن دارند که در پشت پرده ماجرا، آقای «م.ی» و خانم «ر.پ» (اسامی نزد «تابناک» محفوظ است) دو نفری بودند که در اولین تجربه کاری خود، در نهم شهریورماه سال 82، یک شرکت "مسئولیت محدود" را به نام شرکت خدماتی و بازرگانی سپیده ماهان و با سرمایه اولیه دو میلیون تومان ثبت کردند. شرکتی که حتی توانایی خرید محلی برای خود نداشت و مجبور بود تا سال 90 چندین نوبت در محدوده خیابان آزادی تغییر آدرس دهد؛ چه برسد به اینکه دارای کارخانه و تولید صنعتی باشد.



ماجرای برملا شده امروز زمانی ابعاد حقیقی تر خود را نشان خواهد داد که بدانیم این شرکت در سال 90 اقدام به ثبت اسامی تجارتی زیر نموده است:



نیوتودی، حلزون، تن تاک، آدلی، مدارا، ترنتو، اینام، پنیلو و پلیل؛ اسامی متعدد و چه بسا خوش آب و رنگی که برای محصولاتی همچون: انواع کرم‌ها، صابون، شامپو و انواع محصولات بهداشتی و آرایشی، لاغری، کاهش وزن، کرم حلزون، روغن شتر مرغ(!)، محصولات آشپزخانه، بدنسازی و... تقاضای ثبت داده شده‌اند.



راز این ثبت اسامی هم چیزی نیست جز اینکه قرار بوده تمامی این محصولات به مرور (احتمالا طی مدتی کوتاه و به صورت پی در پی) روانه بازار شوند؛ به این صورت که پس از پی بردن مردم به بی‌تاثیر بودن یا بی ارزش بودن یکی از این محصولات تقلبی، مدتی بعد محصولی مشابه اما این بار با نام و شمایلی دیگر به بازار عرضه شده و کلاهبرداری ادامه بیابد.



ثبت نام تجاری
ثبت نام تجاری "حلزون" در میان آگهی‌های ثبت نام تجاری توسط این شرکت، از این رو جالب توجه است که در بازرسی از کارخانه آن، نه حلزونی مشاهده شده و نه عصاره و یا مواد برگرفته از آن!
برخی از آگهی‌های ثبت
برخی از آگهی‌های ثبت "نام تجاری" که نشان از ادامه‌دار بودن برنامه مدیران شرکت سپیده ماهان برای عرضه محصولات قبلی با نام دیگر در آینده دارد
شائبه ارتباط با جریانات خارج از کشور

تولیدکنندگان کرم‌هایی با نام "حلزون" و "نیو تودی" سالهای متمادی حمایت مالی شبکه‌های تلویزیونی وابسته به جریانات برانداز نظام را در خارج از کشور به عهده داشته اند و با فروش کالای خود به صورت قاچاق در کشور، توانمندی سازمانهای نظارتی را برای جلوگیری از ورود و  فروش این محصول به کشور را به چالش کشیده بودند.



اینجاست که وقتی یک شرکت مسئولیت محدود که سالها در پستویی در حال دست و پا زدن برای تامین دو میلیون تومان حقوق موسسین و مدیران خود بوده، بدون هیچ سابقه‌ای در تولید و برندی سازی تجارتی-آن هم در زمینه تخصصی حوزه سلامت،- ناگهان با چنین اعداد و ارقامی وارد فعالیت می‌شود، این شک را تقویت می‌کند که جریانی در پشت این حرکت قرار داشته و امثال مدیران این شرکت‌ها، تنها بازیگرانی بیش نیستند.



چه کسی به این محصولات مجوز داده است؟

صدور این مجوزها در زمان ریاست سابق سازمان غذا و دارو با همکاری معاونت سابق این نهاد در حوزه غذا و بهداشتی-آرایشی صورت گرفته که با ورود دکتر عباس حاجی آخوندی به این سازمان، به رغم مخالفت‌های برخی کارشناسان، موضوع پیگیری و این تقلب آشکار گردید.



در این نوع از تجارت که تجار یهودی در اروپا، امریکا و آفریقای جنوبی مبدع آن هستند، همانند شرکتهای هرمی، محصولات در بازار اصلی عرضه نمی‌شوند که مبادا مردم با دیدن و لمس کردن آنها، قادر به محک زدن‌شان شده و حتی نارضایتی خریداران از طریق زنجیره فروشنده، توزیع کنندگان خرد و کلان و نهایتا شرکت، قابل پیگیری مستقیم باشد، بلکه تنها با نشان دادن کاتالوگ‌های فریبنده و فروش تلویزیونی و تلفنی، کالا  به محل اقامت مشتری ارسال می‌شود.



برخی از آگهی‌های ثبت تغییرات شرکت سپیده ماهان که نشان از تغییرات متعدد آدرس شرکت در طول چند سال داشته و حجم سرمایه‌گذاری و ارقام مالی آن را نشان می‌دهد!
برخی از آگهی‌های ثبت تغییرات شرکت سپیده ماهان که نشان از تغییرات متعدد آدرس شرکت در طول چند سال داشته و حجم سرمایه‌گذاری و ارقام مالی آن را نشان می‌دهد!
ضرر ریالی صداوسیما چقدر بوده است؟

با آشکار شدن نقش عواملی که مجوزها را صادر کرده و نظارت را فراموش کرده بودند، نقش ضلع سوم ماجرا آشکار می‌شود؛ جایی که رسانه ملی به عنوان بازوی قدرتمند تبلیغ این کالا، رخ نمایی کرده و نه تنها سهم بزرگی در رقم خوردن این رویداد تلخ به خود اختصاص داده، بلکه از جهات دیگری، خود هم طعمه این کلاهبرداری واقع شده است.



ماجرا از این قرار است که تعرفه پخش آگهی در صداوسیما برای محصولات ساخت ایران خیلی ارزانتر از محصولات وارداتی تعیین شده است و در کمال تعجب، در حالی که شرکت سپیده ماهان فقط پروانه ساخت کرم حلزون را در دست داشته و بقیه محصولاتش، وارداتی است، از تعرفه در نظر گرفته شده برای محصولات داخلی بهره برده است؛ موضوعی عجیب که با آرم "ساخت ایران" در بالای تبلیغات تلویزیونی محصولات این شرکت، خودنمایی می‌کرد اما کشفیات اخیر بر صحت آن خط بطلان کشید.



این در حالی است که سازمان غذا و دارو در نامه خود اعلام نموده که تجهیزات تبلیغ شده این شرکت نه مجوز تولید داخل دارند و نه مجوز واردات! گزاره‌ای به معنای نابود کردن تولید کننده داخلی در سال هایی که کمک به اقتصاد، محور اصلی شعار نظام بوده است.



به عبارت بهتر، می‌توان این گونه ادعا کرد که طی این مدت، شرکت سپیده ماهان به همراه شرکت مشاور تبلیغاتی خود (نام محفوظ است) میلیاردها تومان از پول صداوسیما (بیت‌المال) را نیز در جیب خود گذاشته و با زدوبند با چند کارمند واحد بازرگانی این سازمان، مدارک جعلی دال بر "تولید داخل" را در پرونده جا داده‌اند؛ البته این ضرر جدای از خسارت معنوی وارد شده بر اعتبار رسانه ملی نزد افکار عمومی است که پرداختن به آن در این مقال نمی‌گنجد.



شائبه تبلیغ کالای قاچاق از رسانه ملی؟

اگر بازرگانی صدا و سیما خوش شانس باشد، باید کالاهای غیر تولید داخل این شرکت به هر شکل ممکن که شده، برگ سبز گمرکی داشته باشند چراکه در غیر این صورت باید گفت که از بدو تاسیس رادیو و تلویزیون در کشور، برای نخستین بار خواهد بود که کالای قاچاق از این رسانه تبلیغ شده و به فروش رسیده است.



در صورت اثبات چنین تخلفی که مبنای آن "جعل سند پروانه تولید داخلی محصول" است، مدیران شرکت سپیده ماهان و شرکت تبلیغاتی مشاور آن (نام نزد تابناک محفوظ است) با مجازات های سنگینی مواجه خواهند بود.



بازپس گیری حقوق خریداران

 دادستان بعنوان مدعی العموم با ورود به پرونده می‌بایست در صدد بازپس گیری پول خریداران برآید، چراکه گزارش بازرسان و رای کمیته فنی وزارت بهداشت تایید می‌کند که در ساخت و فروش کرم حلزون تقلب رخ داده و آنچه که ادعا می شده با چیزی که فروش رفته مطابقت ندارد و در این میان میلیاردها تومان از این تجارت(!) کسب مال شده است.



گفتنی است که با توجه به ابعاد گسترده ماجرا، در گزارش‌های تکمیلی بعدی به ریشه یابی جنبه‌های دیگر این موضوع خواهیم پرداخت.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

بسم الله الرحمن الرحیم. آیا تابحال شده تا بروشور توضیحی یکی از داروهای طب مدرن را مطالعه کنید. یکی از خادمین پایگاه جامع اطلاع رسانی امام مهدی عجل الله تعالی فرجهبروشور توضیحی داروی ذیل را که در درمان کودکی کمتر از دو سال (توجه کنید : کودکی کمتر از دوسال)  تجویز شده بود را در اختیار ما قراردادند. داروی زیر تنها جهت پیشگیری از عفونت شکستگی بسیار سطحی سر این کودک تجویز شده است.

پیروی بی چون و چرا از غرب (یا قرآنی بگوییم اهل کتاب) که به فرمایش قرآن وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ هستند عقول ما را نیز زایل نموده و حتی بدون کوچکترین تفکری این دارو بصورت انبوه در کشور تولید شده و به حلق کودکان معصوم ما ریخته می شود.  بعد هم آن می شود که نباید ..........

حال اگر یکی از حکمای طب اسلامی عسل را برای برای زخم کوچک این کودک تجویز کند متهم به دیوانگی و غیر علمی بودن و .... می شود.

قضاوت با محققین فهم درست قرآنی...

 

به این نکته بسیار مهم توجه فرمائید که بیماریهای زیر عوارض شایع این دارو هستند

 

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 14 تير 1392برچسب:, ] [ 22:28 ] [ لقمان محمدیان ]

با توجه به رشد روز افزون بيماري ها، آلزايمر و ابتلا يک نفر به اين بيماري در هر هفت دقيقه، دولت جديد بايد براي کنترل اين بيماري تدبيري بيانديشيد.

معصومه صالحي، رئيس انجمن آلزايمر ايران، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در مورد انتظار انجمن آلزايمر ايران از وزير بهداشت دولت جديد گفت: در سال‌هاي اخير با توجه به احتمال وجود بحران ناشي از رشد چشمگير بيماري آلزايمر در کشور هيات مديره انجمن آلزايمر ايران جلسات گوناگوني با وزير بهداشت سابق داشته و جلسات کار گروه متعددي را نيز تشکيل داديم ولي متاسفانه هيچ برنامه‌ قابل قبولي در اين زمينه به مرحله اجرا نرسيد.

وي در ادامه با تاکيد بر اينکه در جهان هر چهار ثانيه يک نفر و در ايران نيز هر هفت دقيقه يک نفر به بيماري آلزايمر مبتلا مي‌شود، افزود: دولت جديد بايد براي کنترل رشد روز افزون بيماري آلزايمر در کشور تدبيري بيانديشيد و براي بيست سال آينده در حوزه سلامت به منظور کنترل دقيق اين بيماري چشم انداز تعريف کند.

صالحي يادآور شد: افزايش آمار مبتلايان به آلزايمر نه تنها تاثير زيادي به سوي وضعيت روحي و اقتصادي خانواده‌ها دارد بلکه مي‌تواند به اقتصاد کشور نيز لطمه وارد کند بنابراين بايد رشد روزافزون اين بيماري را کنترل کنيم تا کشور را با چالشي جديد در سال‌هاي آتي روبرو نسازد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 14 تير 1392برچسب:, ] [ 22:27 ] [ لقمان محمدیان ]

فرستادن به ایمیل

استفاده از مکمل ویتامین D در دوران بارداری یکی از مهمترین دلایل بروز آلرژی در کودکان است.

بین میزان غلظت ویتامین D در خون مادر و خون بند ناف نوزاد ارتباط مستقیم وجود دارد.
چنانچه میزان مصرف مکمل های ویتامین D در دوران بارداری کمتر باشد، احتمال وجود آلرژی در کودکان به خصوص در دوسال اول زندگی به مراتب کمتر است.
براساس نتایج تحقیقات قبلی ویتامین D نقش اساسی در استحکام استخوان ها و شکل گیری سیستم اعصاب و ماهیچه ها ایفا می کند؛ بنابراین کمبود آن نیز بسیار خطرناک است.
مهمترین راهکار در حفظ تعادل در این زمینه ، مراجعه دائم به متخصص مخصوصاً در زمان بارداری است.
استفاده از ویتامین D به شکل طبیعی به جای استفاده از مکمل های دارویی به دفعات توصیه شده است.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گسترش گیاهان دارویی، طب سنتی و افزایش مراكز آن را از مهمترین اقدامات وزارت بهداشت در سال تولید ملی دانست.

دكتر 'حسن امامی رضوی' روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در سال تولید ملی آیین نامه ای در راستای گسترش طب سنتی در كشور مصوب شده است.

وی ادامه داد: این آیین نامه برای ارایه خدمات طب سنتی و استفاده بیشتر مردم از گیاهان دارویی در كشور، بزودی توسط وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی ابلاغ خواهد شد.

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی مهمترین اقدام این وزارتخانه در سال جاری را گسترش طب سنتی در كشور دانست و گفت: طب سنتی و گیاهان دارویی یكی از ملزوماتی است كه در داخل كشور تولید می شود.

امامی رضوی با بیان اینكه در سال جاری مراكز طب سنتی گسترش می‌یابد، اظهار داشت: تمام مراكز طب سنتی و گیاهان دارویی، در سال جاری هدفمند و مناسب سازی می‌شوند.


منبع : ایرنا


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:گسترش طب سنتی و گیاهان دارویی در سال تولید ملی , ] [ 1:3 ] [ لقمان محمدیان ]

اولین کارگاه تخصصی درمانی بر پایه علوم قرآنی در ایران

مرکز در نظر دارد 10 جلسه کارگاهی را برای اولین بار در ایران برگزار نماید.
 این جلسات ماهانه و هرکدام با موضوع خاصی است که مردم برای درمان به آن احتیاج دارند.
 حضور در جلسات رایگان اعلام شده لیکن از کسانی که ثبت نام می نمایند برای هر جلسه 35.000 تومان  دریافت می شود و یا اینکه در عوض پرداخت حق ثبت نام می توانند 2 الی 3 صفحه مقاله یا گزارش درباره موضوع هر جلسه به مرکز ارائه نمایند.
جمعاً 350.000 تومان حق ثبت نام است که می توانید با ارائه ده مقاله و یا گزارش از پرداخت آن معاف شوید.
حاضرین در جلسه به دو دسته تقسیم می شوند:
  •  حضور رایگان: هیچ گونه تعهدی را مرکز در مقابل آنان در ارائه پایان نامه و غیره را ندارد و این افراد بصورت مستمع آزاد حق هیچ گونه سؤال را در جلسه نداشته وکارت عضویت دریافت نمیکنند.
  • حضور با ثبت نام: مرکز در مقابل امتحانی که در انتهای دوره آموزشی از آنان دریافت می نماید پایان نامه تحصیلی از مرکز بیروت (لبنان) به آنان اعطا خواهد نمود و این افراد حق سؤال در جلسه را داشته و حداقل حضور در جلسات 70% از کل است که ثبت خواهد شد.

محل برگزاری کارگاه آموزشی:

قم - خیابان معلم - سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

زمان برگزاری جلسه اول:

جمعه هفتم تیرماه 1392 ساعت 9 صبح

اولین کارگاه تخصصی درمانی بر پایه علوم قرآنی در استان قم

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:مژده مژده اولین کارگاه تخصصی درمانی بر پایه علوم قرآنی در ایران, ] [ 1:1 ] [ لقمان محمدیان ]

فرستادن به ایمیل

نگاه متخصص پزشکی ورزشی

دکترامیر حسین عابدی یکتا عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌گوید:

تستوسترون یکی از هورمون‌های آنابولیک و از هورمون های شبه گنادی است. هورمون های آنابولیک باعث ساخت و ساز در بدن می‌شوند. این هورمون‌ها میزان ساخت پروتئین را افزایش و میزان تجمع چربی را کاهش می‌دهند و در نهایت با انتقال چربی از بافت چربی به خون، باعث می‌شوند بافت خشک بدن افزایش یابد. تستوسترون که به طور طبیعی در بدن ترشح می‌شود، در سنین رشد و بلوغ در کنار هورمون گنادوتروپین باعث بروز صفات ثانویه بلوغ در آقایان ( بزرگ شدن استخوان‌ها، حجیم و شکیل شدن عضلات، بم شدن صدا، رویش موهای صورت و ناحیه تناسلی و ... ) می‌شود. گاهی ورزشکاران به خصوص در ورزشهایی که نیاز به نیروی عضلانی دارد، ازاین هورمون نابجا و غیر از موارد درمانی، استفاده می‌کنند که این سوء مصرف بیشتر به این امید است که حجم بافت عضلانی افزایش یابد. در صورت مصرف نابجا، این هورمون می‌تواند ترشح طبیعی هورمون در بدن را مهار و ترشح آنزیم‌های لازم را نیز مختل کند و غده هیپوفیز  را که مسئول کنترل ترشح 6 هورمون دربدن است، تحت تأثیر قرار می‌دهد یعنی تزریق تستوسترون به بدن علاوه بر تأثیرات مستقیم، می‌تواند ترشح هورمون‌های تیرویید، رشد و کورتیزول را نیز مختل کند. شایع ترین عوارض سوء مصرف تستوسترون در مردان و زنان، آکنه های صورت، ریزش مو، تغییر میزان ترشح آنزیم‌های کبدی و ابتلا به کبد چرب، کاهش چربی خوب خون و افزایش چربی بد، افزایش تری گلیسرید، افزایش فشارخون، کاهش ایمنی بدن، بروز حالت های تهاجمی و کاهش میل و اذت جنسی است. عوارض شایع مصرف تستوسترون در مردان با مهار هورمون های محرک جنسی در هیپوفیز به وجو می‌آید که به کاهش اسپرم سازی و خیلی وقت ها به ناباروری فرد منجر می‌شود. علاوه بر این موارد، با تغییری که هورمون تستوسترون در بافت چربی ایجاد می‌کند، علایم افزایش سطح استروژن خون هم در فرد دیده می‌شود که به صورت بزرگ شدن سینه ها و تغییر در رشد موهای زاید بدن است. در مقاله های علمی متعددی نیز به ارتباط بسیاری از تومورها و سرطان ها از جمله سرطان پروستات با افزایش غیرطبیعی این هورمون دربدن اشاره شده است. وقتی این زیان‌ها را در کنار هدفی که فرد از مصرف غیر طبیعی تستوسترون دارد، قرار می‌دهیم، می‌بینم این کار بسیار غیر منطقی و نا معقول است.

در پزشکی فقط برای افرادی که به صورت طبیعی دچار کم کاری غدد جنسی هستند از تستوسترون استفاده می‌شود وگرنه استفاده از آن به دلیل عوارض متعدد توصیه نمی‌شود اما متاسفانه در سال های اخیر ورزشکاران این هورمون را استفاده می‌کنند. جالب  اینکه شرکت‌های تولیدکننده هم به شکل‌های مختلف از این کار استقبال می‌کنند زیرا بازار فروش این محصول در موارد پزشکی مقدار کمی از درصد فروش آن به ورزشکاران است. ضمن اینکه تعداد افرادی که قصد دارند ره صد ساله را در ورزش با این داروها یک شبه طی کنند، کم نیست. واقعیت این است که این دارو هیچ منفعتی برای ورزشکار ندارد و با ماهیت ورزش نیز در تضاد است زیرا جزو داروهای دوپینگ محسوب می‌شود.

متأسفانه امروز در کشور تزریق سیستمیک یا موضعی این هورمون به ماهیچه‌های خاص در باشگاه‌های ورزشی و به خصوص باشگاه‌های بدنسازی انجام می‌شود و هم باشگاهی‌ها و حتی گاهی مربیان باشگاه‌ها مصرف آن را به عنوان یک داروی مکمل به افراد توصیه می‌کنند. وجود نداشتن نظارت‌های مداوم و مستمر از سوی نهادهای دست اندرکار (مثل وزرات ورزش یا وزارت بهداشت)نیز مزید بر علت می‌شود تا هر روز شاهد بروز عوارض شدید و بلندمدت سوء مصرف این هورمون در میان ورزشکاران باشیم. اغلب افراد تازه زمانی به فکر چاره می‌افتند که عوارض حادی نظیر کوچک شدن بیضه ها، بزرگ شدن سینه ها، کبد چرب، کاهش میل جنسی و ناباروری که درمان‌های طولانی‌مدت دارند در آنها بروز کرده است. حتی گاهی درمان‌ها مؤثر نخواهند بود.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

معاون طب سنتی وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده برای تدوین سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی، گفت: با رونمایی از این سند، ممنوعیت یکصد ساله استفاده از خدمات طب سنتی در کشور برداشته می‌شود.

دکتر محمود خدادوست در مراسم «رونمایی از سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی» با اشاره به آغاز رسمی دوره‌های تخصصی طب سنتی در کشور از سال ۱۳۸۶، گفت: تصویب و ابلاغ سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی ماه گذشته صورت گرفت و امروز نیز به صورت رسمی خدمات طب سنتی به نظام سلامت وارد می‌شود.

وی گفت: حدود صد سال پیش، استفاده از طب سنتی توسط کمیسیون صحت مجلس شورای اسلامی ممنوع شده بود و امروز با رونمایی از سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی، روح تازه‌ای در کالبد پزشکی کشور دمیده می‌شود.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آماده شدن بسته‌های آموزشی تدابیر طب سنتی ایران و دارونامه برای بهورزان و پزشکان خانواده خبر داد.

محمود خدادوست با اعلام این خبر گفت: بسته‌های آموزشی مخصوص بهورزها و بازنگری دارونامه بهورزان با رویکرد طب سنتی ایرانی اسلامی آماده تحویل به معانت بهداشتی است که پس از انجام اصلاحات در کارگروه مشترک معاونت طب سنتی و معاونت بهداشتی وارد سیستم آموزش بهورزان می‌شود.

وی با بیان اینکه بسته آموزشی مجازی کوتاه مدت پزشکان خانواده در زمینه طب سنتی نیز هفته آینده تحویل معاونت بهداشتی خواهد شد، افزود: این بسته پس از نهایی شدن در کارگروه مشترک، به مجموعه آموزشی پزشکان خانواده اضافه می‌شود

خدادوست تصریح کرد: در بحث دارونامه طب سنتی ایران برای بهورزان و پزشکان خانواده، کارگروه مشترکی با سازمان غذا و دارو تشکیل شده و به زودی تمهیدات ورود آن به نظام سلامت و مراکز بهداشتی و درمان نهایی خواهد شد.

معاون طب سنتی خاطرنشان کرد: بسته خدمات و داروهای طب سنتی و گیاهی به دبیرخانه شورای عالی بیمه تحویل شده تا پس از تصویب تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

چندی پیش هیئت وزیران، با ایجاد «معاونت طب سنتی ایرانی اسلامی» در ساختار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب واحدهای سازمانی دفتر تعالی طب سنتی، دفتر فرآورده های طبیعی و طب مکمل، دفتر توسعه سلامت طب سنتی و دفتر نظارت و اعتبار بخشی طب سنتی موافقت کرد.

بنابراین گزارش، بر اساس مصوبه هیأت وزیران همچنین مقرر شده است واحدهای سازمانی متناظر «معاونت طب سنتی ایرانی اسلامی» در دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیز سازماندهی و تشکیل شود.

 

 

ممنوعیت یکصد ساله استفاده از طب سنتی حذف شد

معاون طب سنتی وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده برای تدوین سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی، گفت: با رونمایی از این سند، ممنوعیت یکصد ساله استفاده از خدمات طب سنتی در کشور برداشته می‌شود.

دکتر محمود خدادوست در مراسم «رونمایی از سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی» با اشاره به آغاز رسمی دوره‌های تخصصی طب سنتی در کشور از سال ۱۳۸۶، گفت: تصویب و ابلاغ سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی ماه گذشته صورت گرفت و امروز نیز به صورت رسمی خدمات طب سنتی به نظام سلامت وارد می‌شود.

وی گفت: حدود صد سال پیش، استفاده از طب سنتی توسط کمیسیون صحت مجلس شورای اسلامی ممنوع شده بود و امروز با رونمایی از سند توسعه طب سنتی ایرانی اسلامی، روح تازه‌ای در کالبد پزشکی کشور دمیده می‌شود.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آماده شدن بسته‌های آموزشی تدابیر طب سنتی ایران و دارونامه برای بهورزان و پزشکان خانواده خبر داد.

محمود خدادوست با اعلام این خبر گفت: بسته‌های آموزشی مخصوص بهورزها و بازنگری دارونامه بهورزان با رویکرد طب سنتی ایرانی اسلامی آماده تحویل به معانت بهداشتی است که پس از انجام اصلاحات در کارگروه مشترک معاونت طب سنتی و معاونت بهداشتی وارد سیستم آموزش بهورزان می‌شود.

وی با بیان اینکه بسته آموزشی مجازی کوتاه مدت پزشکان خانواده در زمینه طب سنتی نیز هفته آینده تحویل معاونت بهداشتی خواهد شد، افزود: این بسته پس از نهایی شدن در کارگروه مشترک، به مجموعه آموزشی پزشکان خانواده اضافه می‌شود

خدادوست تصریح کرد: در بحث دارونامه طب سنتی ایران برای بهورزان و پزشکان خانواده، کارگروه مشترکی با سازمان غذا و دارو تشکیل شده و به زودی تمهیدات ورود آن به نظام سلامت و مراکز بهداشتی و درمان نهایی خواهد شد.

معاون طب سنتی خاطرنشان کرد: بسته خدمات و داروهای طب سنتی و گیاهی به دبیرخانه شورای عالی بیمه تحویل شده تا پس از تصویب تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

چندی پیش هیئت وزیران، با ایجاد «معاونت طب سنتی ایرانی اسلامی» در ساختار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب واحدهای سازمانی دفتر تعالی طب سنتی، دفتر فرآورده های طبیعی و طب مکمل، دفتر توسعه سلامت طب سنتی و دفتر نظارت و اعتبار بخشی طب سنتی موافقت کرد.

بنابراین گزارش، بر اساس مصوبه هیأت وزیران همچنین مقرر شده است واحدهای سازمانی متناظر «معاونت طب سنتی ایرانی اسلامی» در دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیز سازماندهی و تشکیل شود.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 3 تير 1392برچسب:ممنوعیت یکصد ساله استفاده از طب سنتی حذف شد, ] [ 9:5 ] [ لقمان محمدیان ]

 مصرف زیاد مسکن  دشمن کلیه می باشد

یک فوق تخصص كلیه گفت:
مصرف بیش از حد مسكن‌ها از جمله استامینوفن كدئین‌دار و همچنین مصرف زیاد نمك، روغن‌های جامد ، استعمال دخانیات ، نداشتن تحرک بدنی و چاقی در بروز بیماری‌های كلیوی موثرند.
اگر فردی برای بار دوم با تولید سنگ در كلیه‌اش مواجه شود، باید تا پایان عمر برای پیشگیری از ایجاد مجدد سنگ، داروهای مخصوص مصرف كند.
از‌ آنجا كه سنگ‌ها به بافت كلیه‌ آسیب می‌زنند، در صورتی كه سنگی در بخشی از كلیه باقی بماند، مایع ادرار پشت آن جمع و منجر به ایجاد عفونت ادراری می‌شود و در صورت عدم درمان این عفونت، كلیه از بین خواهد رفت.
جلال‌زاده جایگزینی كلیه‌های از دست رفته را با دو روش پیوند كلیه و دیالیز امكان پذیر دانست و اظهار كرد:

از بین رفتن سایر اندام ‌ها مانند قلب و كبد در صورت عدم پیوند، منجر به مرگ بیمار خواهد شد، اما در كلیه امكان جایگزینی با دیالیز وجود دارد.
این استادیار  خاطرنشان كرد:
در صورت انجام پیوند كلیه ، نیاز به تضعیف سیستم ایمنی فرد بیمار با داروهای خاصی همچون كورتون می‌باشد. این داروها بسیار خطرناك هستند و در صورت عدم آگاهی و مصرف نادرست، ممكن است منجر به ایجاد عفونت و سرطان‌های متعدد و در نهایت مرگ بیمار شود.
سوزش، تكرر و تغییر رنگ ادرار را از جمله علائم هشدار‌دهنده ی وجود عفونت اداری هستند.
وی ادامه داد:
اختلال هوشیاری، خونریزی معده ، بی‌نظمی‌های قلبی، ورم در اندام‌ها در پی تجمع آب، پوكی استخوان ، تجمع آب در ریه و پیرامون قلب می‌تواند در پی نارسایی‌های كلیوی ایجاد شود.
جلال‌زاده راه‌های درمان و جراحی بیماری‌های كلیوی را بسته به نوع و شدت بیماری متفاوت دانست و ابراز كرد:
در نارسایی‌های حاد كلیوی، امكان درمان قطعی به وسیله داروها وجود دارد و در نارسایی‌های مزمن کلیوی، در صورت مراجعه به موقع می‌توان پیشرفت بیماری را كنترل كرد، اگرچه به‌طور کامل قابل پیشگیری نمی‌باشد.
این استادیار دانشگاه علوم پزشكی زنجان، امكان ابتلا به بیماری‌های كلیوی را در هر سنی امكانپذیر دانست و خاطرنشان كرد:
امكان ابتلا به عفونت ادراری در كودكان دختر بالای 2 سال، بیش از پسران بوده و زنان در سنین باروری تا هنگام یائسگی مستعدتر هستند.
پس از 50 سالگی میزان ابتلا به عفونت‌های ادراری در هر دو جنس تقریبا برابر است.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 2 تير 1392برچسب:مضرات مصرف مسکن از نظر طب سنتی, ] [ 22:46 ] [ لقمان محمدیان ]

دلائل طب قرآنی

۱- وَلَا رَطْبٍ وَ لَا يَابِسٍ اِلّا فِي كِتَابٍ مُبينٍ . ( انعام ۵۹ ) .
۲- وَ نَزّلنَا عَلَيكَ الكِتَابَ تِبيَاناً لِكُلِ شَي هُدي و رَحْمَة وَ بُشْرَي لِلْمُسْلِمِينَ . ( نحل ۸۹) .
۳- وجود ۱۶۰ آيه در مورد تغذيه در قرآن كريم .
۴- وجود چهار كلمه‌ فلينظر در قرآن كريم .
۵- اختصاص دو كلمه فلينظر به غذاي انسان .
۶- وجود چهار كلمه شفا در قرآن .
۷- شِفا يعني درمان، بهبودي و سلامتي.
۸- شَفا يعني بيماري و كسالت و از دست دادن سلامتي.
۹- اختصاص شفا به يكي از مواد غذائي ( عسل ).
۱۰- اختصاص شفا به قرآن در سه مورد ديكر .
۱۱- بدون غذا زندگي و ادامه حيات مفهومي ندارد = مرگ .
۱۲- غذاي انسان داروي او و داروي او غذايش بايد باشد .
۱۳- نوع تغذيه در رفتار و اعمال انسان تاثير بسزائي دارد .
۱۴- از اهميت غذا اين كه در زندگي اخروي به انسان آن را به عنوان پاداش مي دهند

توضيح چهارده مورد فوق

۱- هيچ تر و خشكي نيست كه در قرآن نباشد، اين آيه جامع و كامل بودن اين كتاب را ميرساند و بيان كننده كليه امورات زندگي و هر چيزي كه در زندگي انسان به آن نياز پيدا مي كند. اين آيه يكي از معجزات بزرگ الهي در قرآن كريم است. (دقت شود).

۲- خداوند متعال كتابي را براي ما انسانها فرستاد كه بيان كننده تمام مطالب در كليه زمينه ها است، علاوه بر آن مايه هدايت و رحمت و بشارت براي كل مسلمين بوده و در صورت درك و فهم اين كتاب و بكار گيري آن به سعادت و سلامت و موفقيت عظيمي خواهند رسيد.

۳- وجود (۱۶۰ ) آيه در زمينه غذا، اهميت غذا را مي رساند كه خداوند متعال چقدر به انسان ارزش قائل است و چقدر به سلامت و سعادت او علاقمند است.

۴- چهار كلمه فلينظر در قرآن كريم نشان دهنده اهميت موضوع است كه معمولاَ ما مسلمين از اين نكات با عظمت هشداري بي بهره ايم! چرا در مورد قرآن تفكر و تدبر نداريم.

توجه :
فلينظر از نظر دستوري فعل امر بوده و انسان را ملزم به تحقيق و تدبر دراين زمينه مي كند.

دو مورد از فلينظرها را خداوند به غذاي انسان اختصاص داده است. (دقت شود).

الف : يك مورد به نوع غذاي انسان اختصاص داده شده است. (سوره مباركه عبس آيه ۲۴).
ب : يك مورد به كيفيت غذاي انسان اختصاص داده شده است. (سوره مباركه كهف آيه ۱۹).
ج : يك مورد به خلقت انسان اختصاص داده شده است. (سوره مباركه ‌طارق آيه ۵).
د : يك مورد به اعمال انسان اختصاص داده شده است. (سوره مباركه حج آيه‌ ۱۵).

از اين چهار كلمه فرمول رياضي زير بدست مي آيد:

( خلقت انسان + اعمال انسان = غذاي انسان )

نتيجه:
الف : اختصاص كلمه فلينظر دو بار به غذاي انسان نشانگر اهميت بالاي غذا ست!
ب : در صورت حذف غذا، خلقت مفهوم خود را از دست خواهد داد!
ج : غذاي انسان برابر با خلقت و اعمال اوست!

۵- در قرآن كريم چهار بار كلمه شفا بيان شده است .
الف : سوره مباركه آل عمران آيه ‌۱۰۳
ب : سوره مباركه‌ توبه آيه‌ ۱۰۹
ج : سوره ‌مباركه اسراء آيه ۸۲
د : سوره مباركه نحل آيه ۶۹

نتيجه:
اختصاص شفا به مواد غذائي مانند عسل كه حقيقتاً جاي تامل و بررسي است.
اختصاص سه مورد ديگر به قرآن كه در واقع ِشفا به اين چهار مورد است.
(غذا و كلام الهي است).
حقيقتاَ براي هيچ موجودي زندگي بدون غذا ممكن نيست. بدون غذا امكان ادامه حيات امر محالي است.

۶- در حقيقت غذاي انسان داروي اوست و داروي او غذاي اوست!
در جهان خلقت مي بينيم و پر واضح است كه حيواناتي كه در نقاط مختلف جهان زندگي مي كنند نياز به دارو ندارند و معمولاَ بيمار نمي شوند.

توجه:
همه موجودات در جهان هستي طبق غريزه و فطرت خود غذا مي خورند. به جز انسان كه از غريزه و فطرت خود عدول مي كند و هرج و مرج را اشاعه مي دهد. (روم ۳۰)


۷- نوع تغذيه در رفتار و كردار آدمي اثر بسزائي دارد و مي تواند او را سخي و يا شقي كند.
خداوند متعال در اين زمينه بيان زيبائي دارد، كه مي فرمايد:

يَا اَيّهَا الرّسُلِ كُلُوا مِنَ الطّيّبَاتِ وَاعْمَلوا صَالِحاً اني بِمَا تَعْمَلونَ عَليمٌ. ( سوره مباركه مومنون آيه‌ ۵۱).

يا در جاي ديگر خداوند متعال چنين مي فرمايد:

مَيْتَهً اَوْ دَمَاً مَسْفوحاً اَو لَحْمِ خِنزير فَانّه رِجْسٌ. ( سوره‌ مباركه انعام آيه‌ ۱۴۵).

نتيجه: از دو آيه‌ فوق چنين مي گيريم كه غذاي روزمره انسان چقدر در زندگي تاثير بسزائي را دارد!
الف : مي تواند او را سعادتمند كند و به سرچشمه‌ نور و حكمت سوق دهد. (پيامبر اسلام).
ب : همچنين انسان شقي و پليدي ببار آورد. (نوع تغذيه).

۸- خداوند كريم به انسانها در سراي آخرت بر مبناي اعمالي كه انجام داده اند پاداش و جزا مي دهد، از جمله:
به نيكو كاران چنين پاداشي را در نظر گرفته است:

وَ فَاكِهَةٌ مِمّا يَتَخَيّرُونَ . وَ لَحْمِ طَيْرٍ مِمَّا يَشْتَهونَ . وَ حُورٌ عين . كَاَمْثَالِ الّلُولُوِ المَكْنُون . جَزَاٌ بِمَا كَانُوا يَعْمَلونَ . ( سوره مباركه واقعه آيات ۲۰ تا ۲۴).

نتيجه
: در اين آيات مي بينيم كه خداوند عظيم الشان به انسانهاي نيكو كار ابتدا غذا را پاداش مي دهد، سپس نعمتهاي ديگر را ارزاني مي دارد. (دقت شود).

اما خداوند كريم به بد كاران چنين جزائي را مي دهد .

لَآكِلُونَ مِنْ شَجَرٍ مِنْ زُقّوم. (سوره مباركه واقعه آيه ۵۲).

نتيجه
: باز در اين آيه مي بينيم كه خداوند به بدكاران به عنوان جزا غذا (زقوم) مي دهد.

باز هم به اهميت غذا پي مي بريم كه چه در بهشت و چه در جهنم و چه در اين جهان غذا حرف اول را مي زند و بدون غذا در هيچ جهاني زندگي امكان پذير نيست!

البته دلائل قرآني بسيار زياد است، اگر بخواهم همه را بيان كنم نياز به كتاب مستقلي دارد!
در آينده نزديك اين كتاب را به دوستاران طب قرآني تقديم خواهم كرد انشاالله.

ضمناً ياد آور شوم كه ممكن است افراد ناآگاه و مغرض چنين مطلبي را عنوان كنند كه چرا صحبتي از ائمه معصومين به ميان نيامده است و آن را مستمسك قرار دهند و از آن استفاده سوء نمايند!
در جواب اينگونه افراد بايد عنوان كنم كه وقتي صحبت از قرآن مي شود در حقيقت عترت در دل قرآن نهفته است، زيرا پيامبر گرامي در اين مورد مي فرمايد:

(اِنّي تَاركٌ فيكُمُ الثَّقَلَينِ كِتَابَ اللهِ وَ عِتْرَتي وَ اَهْلَ بَيتي لَنْ يَفْتَرِقَا … )

در حقيقت كلمه ( لَنْ ) نفي ابد است. يعني قرآن و عترت تا ابد از يكديكر جدا شدني نيستند. (دقت شود).

جالب توجه اينكه ائمه معصومين (ع) چقدر در مورد غذا و بهداشت آن توصيه كرده اند و ما انسانها را به رعايت آن تشويق نموده اند.

حضرت علي (ع) در اين مورد كلام گهر باري دارد كه مي فرمايد: ( وصيتي است براي فرزندان خويش) در حقيقت توصيه ايست براي ما انسانها، با رعايت اين نسخه از طبيب بي نياز خواهيد شد.

(نسخه حضرت علي (ع) براي پيشگيري از بيماريها)
¤ تا زماني كه گرسنه نشده ايد سر سفره ننشينيد.
¤ كمي قبل از سير شدن دست از غذا برداريد.
¤ هنگام خواب اجابت مزاج كنيد.
با رعايت سه مورد بالا در عمل مي بينيم كه پيشگيري از بيماريها به راحتي انجام مي گيرد.

توجه: در عمل مي بينيم كه ائمه معصومين (ع) براي پيشگيري و درمان غذا را توصيه مي كنند و دقيقاً با قرآن كريم سنخيت كامل دارد!

اين دلائل مختصري بود از اين كتاب. شگفتيهائي در طب قرآني وجود دارد كه در هيچ طبي وجود ندارد.


اهداف طب قرآنی

۱- مهمترين و اساسي ترين اهداف طب قرآني پيشگيري از بيماريهاي جسمي و روحي است.
۲- پيشگيري امري است مهمتر از درمان.
۳- با پيشگيري حقيقي در اين طب فرهنگ قرآني ايجاد و ساخته مي شود.
۴- در اصل اشاعه فرهنگ قرآني همان طب قرآني است در بدست آوردن سلامتي.
۵- در طب قرآني ، غذاي اصلي انسان كه در قرآن بيان شده است اشاعه داده مي شود.
۶- انسان با مصرف غذاي بيان شده در قرآن پيشگيري از بيماريها را انجام مي دهد.
۷- با اشاعه فرهنگ طب قرآني روابط اجتماعي سالمي ايجاد مي شود.
۸- با اشاعه طب قرآني آداب غذا خوردن صحيح را فرا خواهيم گرفت.
۹- با فراگيري آداب غذا خوردن، از مبتلا شدن به بيماريها پيشگيري خواهد شد.
۱۰- با رعايت فرهنگ قرآني پيوسته سالم و شاد زندگي خواهيم كرد.
۱۱- با رعايت فرهنگ قرآني رواني شاد و افكاري آرام خواهيم داشت.
۱۲- با طب قرآني، سالم و تندرست زندگي كنيد.
۱۳- هنگام كسالت و بيماري با رعايت فرهنگ طب قرآني سلامتي را هرچه سريعتر بدست آوريد.
۱۴- با رعايت فرهنگ قرآني بيماريهاي صعب العلاج را بزودي از بين خواهيد برد.
۱۵- سلامتي و تندرستي نعمتي است از نعمات بزرگ الهي كه توسط قرآن به انسان هديه شده است.
۱۶- با داشتن قرآن و عمل به آن از درد و رنج روحي و جسمي رهائي خواهيد يافت.
۱۷- طب قرآني يكي از طبهاي موجود در جهان است كه شگفتي مي آفريند.
۱۸- اهداف اصلي اين طب آرزوي سلامتي همه مردم جهان است.
۱۹- افراد زيادي هستند كه با رعايت طب قرآني سلامتي را بدست آورده اند از جمله تعدادي از دوستان پزشك .
۲۰- از بركات طب قرآني همين بس ،كه تعدادي از خانمهاي نازا فعلاً صاحب فرزنداني هستند. ( درمان بيماري آندومتريوز توسط غذاي روزانه).
۲۱- داروهاي اين طب همان موادغذائي روزمره زندگي است!
۲۲- داروهاي اين طب هيچگونه عوارض جانبي نخواهند داشت. ( عسل ، سبزيجات و ميوه جات و جوانه ها و ساير مواد خوراكي).
۲۳- داروهاي اين طب بسيار خوش طعم و خوشمزه بوده و در حداقل زمان اثر گذار هستند و با استفاده از اين داروها بيماري بسرعت جاي خود را به سلامتي واگذار خواهد كرد.
۲۴- بهبودي بيماري و رفع كسالت، هزينه اي در بر نخواهد داشت.
۲۵- با اشاعه فرهنگ طب قرآني از صرف هزينه هاي بيمورد جلوگيري خواهد شد.
۲۶- در طب قرآني داروهائي ( مواد غذايي ) وجود دارد كه در ساير طبها به آن اشاره نشده است.
۲۷- در طب قرآني آنزيم LDH و CPK به راحتي قابل پيشگيري و كنترل است.
۲۸- در اين طب بسياري از جراحي ها نياز نبوده و با يك رژيم غذائي مناسب بيماري بهبودي خواهد يافت (قلب، افتادگي رحم و مثانه و … ).
۲۹- با رعايت و پيشگيري، انسان ديگري خواهيم شد با افكاري سازنده و متعالي.
۳۰- با رعايت قوانين اين طب از وابستگي هاي بيمورد نجات خواهيم يافت.

مراجع علمی طب قرآنی

نوشته شده در تاریخ 26 مهر 84

ممكن است كه دوستان گرامي چنين سوالي در ذهن داشته باشند كه پايه و اساس طب قرآني چيست؟
در جواب بايد گفت: كه سوال بسيار جالبي است!
براي بيان اين طب از مراجع زير استفاده هاي بسيار ارزنده و مفيدي شده است، زيرا صرف علم به كشور و گروه خاصي تعلق ندارد و علم و دانش متعلق به همه مردم جهان است. متاسفانه افرادي پيدا مي شوند و علوم را طبقه بندي كرده و آن را به كشور خاصي نسبت ميدهند!
مانند : علوم غربي يا علوم شرقي ويا طب غربي، طب شرقي، در حالي كه طب، طب است شرقي و غربي ندارد.
تنها تفاوت در قديم وجديد بودن آن است . حسن طب جديد و مدرن بررسي سلول است و طب قديم بيشتر علل بيماري ها را مورد بررسي و مداقه قرار ميدهد .

نتيجه: پس هر دو طب در مورد بيماريها و درمان انسان صحبت مي كنند، هر كدام به زباني!


بنده نيز از اين روش استفاده كرده وطب قرآني را توضيح مي دهم در واقع استفاده ابزاري است، اين چيزي نيست به جز لطف خاص الهي كه به بنده حقير داده شد. كه شكر گذار الطاف بيكران الهي هستم و خواهم بود.

بر حسب وظيفه انساني اين تفكر در بنده حقير ايجاد شد كه اين علم مترقي را در دسترس ساير عزيزان قرار دهم تا همه مردم از اين نعمت الهي بر خوردار شوند و سلامتي و تندرستي را به عنوان ارمغان زندگي هيشه همراه داشته باشند.

اما مراجع اصلي و علمي اين طب عبارتند از:
۱- قرآن كريم
۲- طب قديم سرزمين ايران عزيز خودمان
۳- طب جديد يا مدرن و كلاسيك امروزي


با استفاده از مراجع فوق اين طب پيشرفته و مترقي ابداع شد. كه بسياري از بيماريها را به لطف الهي بهبودي بخشيد و انسانها را از اين معضل نجات داد، اين چيزي نبود جز لطف بيكران الهي!
در حقيقت از اين مراجع علمي براي توضيح و بيان قرآن كريم استفاده شده است نه تفسير، زيرا تفسير بعهده افراد با صلاحيت است كه از عهده‌ بنده‌ حقير خارج است.
بنده فقط مسائل موجود در قرآن را كه مربوط به طب است بيان مي كنم. قرآن در زمينه طب مطالب بسيار جالب و ارزنده اي دارد كه بمرور به سمع و نظر عزيزان خواهد رسيد.


اما توضيح مختصري در مورد منابع طب قرآني

۱- قرآن : كتابي است كه بيان كننده كليه علوم است البته بصورت اشاره و جزئي . قرآن كريم در اين باره چنين مي فرمايد :
الف : ولا رطب و لا يابس الا في كتاب مبين ( انعام ۵۹ )
ب : و نزلنا عليك الكتاب تبياناً لكل شي هدي و رحمة وبشري للمسلمين ( نحل ۸۹ )
ج : سوره مباركه لقمان ۲۷ و سوره مباركه كهف ۱۰۹

۲- طب قديم : بيان كننده‌ بيشتر علل بيماريهاي اتو ايميون، آناتومي و كار كرد اندامهاست.
الف : بيان طبع ها ومزاج ها ي آدمي
ب : بيان طبع ها و مزاج هاي غذا
ج : بيان طبع ها و مزاج هاي فصل ها
د : ساير مطالب ديگر

۳- طب جديد و امروزي : بررسي سلول

الف : بيان رابطه سلولي
ب : فيزيولوژي
ج : بيوشيمي
د : شيمي آلي
ه : كاركرد اندامها و رابطه بين آنها و ...

توضيحاً بيان مي شود كه ممكن است اشخاصي به بنده‌ حقير ايراد بگيرند و بگويند كه طب قرآني شما بر مبناي طب جديد يا بهتر بگويم طب غربي استوار است!

افرادي كه چنين بياني دارند در جقيقت به كنه مطلب پي نبرده اند، زيرا اگر چنين باشد كه طب قرآني نيست!

همانطور كه قبلاً بيان كردم مبنا، طب غربي نيست بلكه استفاده‌ ابزاري است براي بيان مسائل علمي در محافل علمي براي افرادي كه با طب جديد آشنائي دارند.

جالب اينكه اشخاصي هستند كه علم را تقسيم بندي كرده و آن را به شرق و غرب نسبت مي دهند. در حاليكه علم به همه مردم جهان تعلق دارد. همه مي توانند از آن استفاده ابزاري كنند.

آيا مي توان گفت: علم رياضي به كشور خاصي تعلق دارد؟ علم طب چطور؟ همچنين علم شيمي و...
اما طب قرآني علمي است كه در قرآن كريم بوده و بنده حقير آن را كشف كرده ام.

مهمتر از همه داروهاي اين طب است كه همگي مواد غذائي روزمره زندگي است. بعنوان مثال: براي درمان هليكوباكتر پيلوري معده يك رژيم غذائي سه تا چهار روزه لازم است كه بيمار فقط از شربت عسل با ليمو ترش تازه و يخ استفاده مي كند و بيماري به لطف الهي از بين ميرود .
ولي در طب غربي (به بيان بعضي ها) درمان اين بيماري بين يك تا دو ماه با روزي ۱۲ تا ۱۴ قرص و كپسول آنتي بيوتيك بيمار بايد مصرف كند تا شايد برطرف شود.

انشا الله در آينده در باره طب قرآني مطالب جالبي را بيان خواهم كرد كه در هيچ طبي وجود ندارد.

خداوند متعال كساني را هدايت مي كند كه حقيقتاً در جستجوي حق و حقيقت باشند و غرض و مرضي در قلب نداشته باشند.

بنده حقير پيوسته در حال شكر گذاري هستم، ياد و عظمت پروردگار مرا نيرو و آرامش مي دهد


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 2 تير 1392برچسب:دلائل طب قرآن, ] [ 22:44 ] [ لقمان محمدیان ]

نگاه متخصص پوست

دکتر غلامحسین غفار پور عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گوید:

هورمون‌های مردانه از جمله تستوسترون که برخی ورزشکاران بدون اینکه از نظر پزشکی لازم باشد، به عنوان مکمل دارویی برای افزایش حجم ماهیچه‌های خود استفاده می‌کنند، عوارض مختلفی دارند که بخشی از این عوارض در پوست و مو اتفاق می‌افتد.

یکی از عوارض مصرف تستوسترون در افرادی که به طور ژنیتیکی استعداد ریزش موی تیب مردانه دارند، ریزش زودرس مو است. تزریق این هورمون به بدن، میزان طبیعی آن را در بدن مختل می‌کند و این اختلال در افراد مستعد، باعث می‌شود ریزش مویی که باید در سنین میانسالی و بعد از آن اتفاق بیفتد، در ابتدای سنین جوانی رخ دهد.

میزان غیر طبیعی این هورمون در بدن، باعث بزرگ شدن غیر طبیعی غدد چربی روی پوست می‌شود و در صورت، پوست حالت پوست پرتقالی (دارای منافذ درشت و متعدد) پیدا می‌کند. اگر زمینه جوش و آکنه نیز در فرد وجود داشته باشد، ضایعاتی شبیه به جوش و آکنه روی پوست ظاهر می‌شود که حتی با قطع مصرف دارو تا مدت‌ها (حتی تا بیش از 6 ماه) روی پوست باقی می‌مانند.

عارضه پوستی دیگر، در پی بزرگ شدن غیر طبیعی بافت ماهیچه اتفاق می‌افتد زیرا رشد پوست با رشد عضلات هماهنگ نیست و رشد عضلات سریع‌تر است بنابراین الیاف پوست پاره و خطوطی به رنگ قرمز یا بنفش در سطح پوست نمایان می‌شود که به «خطوط کششی» موسوم هستند. بافت همبند پوست در نواحی این خطوط نازک‌تر است و درمان قطعی ندارد. این خطوط پس از چند ماه به رنگ سفید در می‌آیند و معمولاً تا پایان عمر باقی می‌مانند.

البته موارد ناشایع دیگری از عوارض پوستی تستوسترون وجود دارند مانند به وجود آمدن برخی خال‌ها روی پوست که «خال بکر» نام دارند و تزریق تستوسترون می‌تواند آنها را از حالت نهفتگی به شکل فعال درآورد.

تشدید بیماری فاکس – فوردایس نیز از دیگر عوارض ناشایع تزریق تستوسترون است که در نتیجه اختلال عملکرد غدد آپوکرین پوست در مردان ایجاد می‌شود. در این بیماری دانه هایی در زیر بغل به وجود می‌آید که به شدت خارش دارند و به آن ناحیه نمایی شبیه پوست غاز می‌دهند. مصرف تستوسترون می‌تواند تعداد این دانه‌ها و میزان خارش پوست این ناحیه را به شدت افزایش دهد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

ت !

بسم الله الرحمن الرحیم

بی حلزون فطیر است!

چند وقت پیش یکی از نانوایان محترم می گفت : بهداشت ، غله ، اتحادیه همه و همه به ما می گویند از جوهر قند استفاده نکنید اما کسی نمی گوید جایگزین آن چیست؟ چرا که با این آردهایی که به ما می دهند باور کنید نه تنها مایه خمیر بلکه جوش شیرین نیز نمی تواند آنرا به عمل بیاورد .

به قول معروف به خرگوش می گویند بدو به تازی می گویند بگیر. مقصر کیست ؟ وقتی گندم های تغییر ژنتیک یافته که از آزمایشگاه های دانشمندان حکیم به استناد ثبت در مقالات (ISI) و امثال آن خارج شده و مجوز کشت می گیرد ، نانوا چکاره است که نظر بدهد گندم این آرد خوب است یا نه !  سواد ما کجا و سواد یک شاطر کجا ! شاطر چه می فهمد ترانس ژنیک Trasnsgenic چیست ؟ اصلا این شاطر بی سواد می داند چقدر بودجه مملکت را صرف تولید این نوع از گندم کرده ایم که نه آفت می بیند و نه فاسد می شود ؟ وقتی بلد نیستید نان بپزید چرا به گندم ما گیر می دهید ؟

البته که حق با این حکمای ترانس ژنیک می باشد چرا که سوت و کف های مراکز تولید مدرک و مقاله مجال ایستادن در صفوف نانوایی را از آنها می گیرد تا چه رسد به شنیدن درد و دل های این زحمتکشان . آری معیار خوش پخت بودن این گندم ها همان کوره و انکوباتور و ژرمیناتور  آزمایشگاه های پیشرفته بیت المال است که صبح تا شب برای ملت نان می پزند و تقدیرنامه می گیرند ! اما دریغ که خود از این نان آزمایشگاهی نمی خورند چرا که بر اساس جدیدترین مقالات  روز دانشگاههای معتبر آمریکایی «قرص فیبر» تامین کننده همه نیازهای روزمره انسان است  و من متحیرم که پنیر را کجای این قرص می مالند و میل می کنند ؟!

حالا فهمیدید مقصر کیست ؟ مقصر آن شاطری است که نان به دست من پدر می دهد که فرزند خود را به دانشگاه کشاورزی بفرستم تا گندمی را که خداوند در خلقت آن دچار اهمال شده بود را به مدد علمش! اصلاح کند تا در آینده نوه عزیزم به جای بربری و سنگک ، نان زنجبیلی آندرویدی ((Ginger bread  بخورد و رشته فناوری اطلاعات تحصیل کند و بر قبر پدربزرگش یک فاتحه پیامک بکند .

براستی که امروز بعضی از نانوایان متدین صورت خود را باسیلی سرخ نگه می دارند لیکن ما نیز بدانیم که با این آرد ها : 

خمیرو نانوا دیوانه گردند       تنورش بیت مستانه سراید!

نمی دانم ، شاید ما خیلی حساس شده ایم یا عقب مانده ایم که هنوز نان می خوریم و نان می خواهیم شاید از نسل نان خور ها فقط ما مانده ایم و امروزه با پیشرفت علم?؟ واقعا دیگر نان خورده نمی شود چرا که آنچه از نان شب واجب تر است کرم حلزونی است که دختری 19 ساله را از شرمندگی و افسردگی پوستش خلاصی می دهد و مردی 40 ساله را در رویاهای شبانه اش برقرار می دارد تا صبح که از خواب بیدار می شود متحیر بماند و یا خانواده ای که به بهانه استفاده از کرم حلزون از وسایل همدیگر دزدی می کنند ولی کمپانی حلزون سازی با افزودن حجم آن مانع از رواج دزدی بین اهل خانواده می شود یا از همه مهمتر اینکه جوانی می گوید عدم ورزش و آلودگی هوا و ... باعث مشکلات پوستی می شود و ما راه حل آن را پیدا کرده ایم :    « کرم حلزون»  . بله کرم حلزون رخشی است که تن رستم می کشد و می تواند هم کار ورزش را انجام دهد و هم آلودگی هوا را اصلاح کند و هم ....

«و ما ادرئک الحلزون»

خدا را چه دیدید شاید همین عصاره بزاق حلزونی که مشکل پوست پیرزن 19 ساله را حل می کند  بتواند از عهده این آردهای پیشرفته هموپاسترژنیتکال! (همونژیزه+پاستوریزه+ ژنتیکال ) بر آید و باعث تخمیرخمیر های این نانوایان متحجر شود .  خوشا به حالت جناب حلزون که در لب های پر بزاقت این قدر خواص نهفته داری ولی ما از تو غافلیم . امیدوارم برای صله شعر ما یک عدد کرم حلزون دوآتشه مخصوص عنایت نمایید.

با اجازه از حضرت حافظ (ره)

از روان بخشی عیسی نزنم دم هرگز       زانکه در روح فزایی چو لبت ماهر نیست 

صورت پُر لَک  ما جز به لبت ناظر نیست     نان سرگشته ما غیر تو را ذاکر نیست 

شاطرا ! گر تو نیایی به خدا می دانیم     که پریشانی این سلسله را آخر نیست


شاید روزی نیز فرا برسد (انشاء الله ) که با مجوز مراکز مجوز تولید کن ، پودر براق حلزون را جایگزین مخمرهای موجود کنیم ودر رسانه ملی (شبکه سلامت)نیز از هر 20 دقیقه یکبار از خواص (الانتوئین )موجود  این پودر  در تخمیر کردن نان بگوییم .

اما در پایان...

خواستیم در این وجیزه ، مطلبی را از متون اصیل طب سنتی ایرانی اسلامی جهت تخمیر کردن نان برای علاقه مندان نقل قول کنیم اما وقتی بذر گندم آلوده باشد (به استناد این لینک ) چه فرقی می کند با چه ماده ای آن را تخمیر کنید ولی مطمئن باشید که مخمر های طبیعی جرآت تخمیر کردن این آردها راندارند و کار کار همان حضرت جوهر قند علیه السلام ویا شاید جناب حلزون حفظه الله  باشد و اینکه دوستان عزیز  آگاه باشید که حکمای قدیم ما در گود زورخانه های امروزی نمی توانند با این هیولاهای هورمونی، مرام پهلوانی را اجرا کنند چرا که خانه از پایبست متعلق به ثریا است و دیوار کج همسایه ویرانست و دیگر هیچ.

 

زیر نوشت :

(به این لینک توجه کنید)

حالا در این بلبشوی پیشرفت علم نمی دانم عزای این پشه بدبخت را کجای دلم جا بدهم شاید اگر حلزون بیچاره از دست این پیرزن های 19 ساله خلاصی یافت یک فکری هم به حال آینده پشه ها بکند . و ما ادرئک الحلزون ....

قسمت هایی از مناجات المتجددین 

الهی ؛ لماذا خلق المخلوقات المردم آزار؟

ترجمه :(خدایا چرا مخلوقات مزاحم را آفریدی؟)

الهی ؛ لماذا خلق المخلوقات الناقصة التي مجبورنا، لتعديلها؟

ترجمه :(خدایا چرا مخلوقات ناقص آفریدی که ما مجبور شویم آنها را اصلاح کنیم ؟)

 



موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:بی حلزون فطیر است!,نان بی کیفیت,گندم آلوده, ] [ 19:19 ] [ لقمان محمدیان ]
[ پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:, ] [ 19:2 ] [ لقمان محمدیان ]
[ پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:, ] [ 18:58 ] [ لقمان محمدیان ]

چکیده

در این مقال می خوانیم که قوم یهود که البته خود ادعای سلطه و تسلط بر جهان را دارند و خود را نژاد برتر می خوانند، طغیانگر و متجاوز و مفسد فی الارض می باشد و همچنین باید دانست که در درجه نخست اینکه دانشمندان یهود، دستورات و قوانین آسمانى تورات را تحریف کردند،و در درجه دوم این که تجّار و ثروتمندان آنان نیز به ربا و حرام‏خوارى و رفاه‏طلبى روى آوردند، ودر درجه سوم : این که عامّه مردم نیز در برابر دعوت به جهاد و مبارزه، از روى تن‏پرورى و ترس، از رفتن به جبهه نبرد و ورود به سرزمینِ مقدّس، سر باز زدند.و همچنین قرآن کریم به عنوان الگوی جهانیان برخی از ویژگیهای بارزی که باعث شده قوم یهود از دنائت و پستی ویژه ای برخوردار باشد را یاد آور شده ایم.
کلید واژه : یهود ، بنی اسرائیل ،پیشینه یهود ، واژه یهود ، قساوت قلب ، دنیا پرستی،


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:, ] [ 18:54 ] [ لقمان محمدیان ]

فرستادن به ایمیل

نگاه فوق تخصص گوارش و کبد

دکتر ناصر ابراهیمی دریانی

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران

بدنسازی یکی از ورزشهای مورد علاقه جوانان امروز است و متأسفانه تمایل به داشتن اندام عضلانی و حجیم باعث شده بسیاری از آنها بدون توجه به عوارض و مشکلات کوتاه‌مدت و بلندمدت داروهای مکمل و هورمون‌ها، به مصرف این مواد روی بیاورند. یکی از داروهای پرمصرف، هورمون تستوسترون است که مصرف آن عوارض شدیدی دارد. در چند سال اخیر تعداد زیادی از ورزشکاران این هورمون را که در دسته هورمون‌های آنابولیزان قرار دارد، استفاده می‌کنند و ناآگاهی آنها از عوارض متعدد تستوسترون باعث شده مصرف آن به خصوص بین علاقه مندان بدنسازی فراگیر شود. اغلب این افراد پس از یک یا چند دوره مصرف، به دلیل بروز مشکلات مختلف مجبور به مراجعه به پزشک می‌شوند.

 

مصرف هورمون تستوسترون در ورزشکارانی که از آن برای افزایش توده عضلانی خود استفاده می‌کنند، باعث افزایش میزان آنزیم‌های کبدی، زردی شدید، غلظت هماتوکریت، خارش‌های طولانی مدت، یرقان کلستاتیک، سیروز یا حتی سرطان کبد شود. خیلی از ورزشکارانی که مثلاً زمینه تومور آدنوم در کبد داشته‌اند، در پی مصرف این هورمون به سرطان کبد مبتلا شده‌اند.

علاوه بر این، هورمون تستوسترون می‌تواند باعث بزرگ شدن پستان‌ها، بروز اختلال‌های چربی، بی‌نظمی در میزان الکترولیت‌ها و افزایش کلسیم در بدن شود. همچنین ثابت شده مصرف این هورمون خطر ابتلا به سرطان پروستات را به خصوص در افرادی که مشکلاتی مثل هیپوتروفی پروستات دارند، افزایش دهد. آنچه بیش از همه در مورد مصرف تستوسترون برای متخصصان گوارش نگران کننده است، عوارض کبدی این هورمون است زیرا این عوارض ممکن است تا مدت‌ها آثار بالینی خود را نشان ندهد و بدن فقط دچار خارش شود و فرد زمانی از مشکل خود با خبر شود که کار از کار گذشته و به درمان‌های جدی و حتی پیوند کبد نیاز باشد.

تستوسترون که یکی از هورمون‌هایی است که به طور طبیعی در بدن ترشح و باعث بلوغ مردان می‌شود ولی برخی افراد برای افزایش بافت عضلانی، آن را تزریق می‌کنند در حالی که مقدار بیش از حد طبیعی این هورمون بر سلول‌های هپاتوسیت کبد اثر می‌گذارد و باعث ایجاد عوارض جدی در این اندام می‌شود .

عده‌ای گمان می‌کنند عوارض مربوط به تزریق تستوسترون پس از دوره طولانی مصرف این هورمون بروز می‌کند، در حالی که بروز این عوارض به دوز مصرف بستگی ندارد و گاهی حتی با یکی یا دو بار تزریق ظاهر می‌شود حتی افرادی که محدود از این هورمون استفاده می‌کنند، از عوارض آن در امان نیستند. بهترین روش درمان مشکلات و عوارض ناشی از مصرف هورمون تستوسترون، قطع فوری مصرف آن است. کبد در طول مدت مصرف تستوسترون مانند یک اسب خسته است و به دلیل متابولیزه شدن دارو در کبد، مصرفش مانند شلاق زدن این اسب خسته خواهد بود و آن را از کار می‌اندازد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

نگاه پزشک فوق تخصص زنان و زایمان و ناباروری

 

دکتر ابوالفضل مهدی زاده

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران

اگرچه در نظر بسیاری از ورزشکارانی که از تستوسترون به عنوان داروی مکمل بدنسازی استفاده می‌کنند، این هورمون مفید است اما فواید ظاهری آن باید در کنار عوارض کوتاه‌مدت و بلندمدت آن سنجیده شود تا نتیجه قابل قبولی به دست آید.

تستوسترون در مدت کوتاهی حجم بافت ماهیچه در ورزشکاران را افزایش می‌دهد ولی وجود بیش از حد طبیعی این هورمون در بدن باعث بروز علایم آندروژنی در خون و در نتیجه عوارضی نظیر جوش صورت، افزایش موهای زائد بدن، ریزش موی سر، عوارض کبدی و ناباروری می‌شود. مصرف تستوسترون به عنوان مکمل دارویی، ظرفیت و فعالیت محور هیپوتالاموس- هیپوفیز بدن را کاهش می‌دهد به همین دلیل در مواردی امکان دارد بیضه ها از کار بیفتد یا فعالیت آنها بسیار کم شود. این روند باعث مختل شدن نطفه سازی، کم شدن تعداد اسپرم ها و در نهایت نا باروری مردان خواهد شد. تستوسترون حتی در گذشته در کشور چین به عنوان یک ماده مؤثر در ناباروری مردان برای کنترل جمعیت به کار برده می‌شد که البته بعدها به دلیل عوارض جدی آن، استفاده از آن منسوخ شد. مکانیسم اثر این هورمون بسیار واضح است؛ هورمون تزریق شده به بدن، هیپوفیز را به اشتباه می‌اندازد و دلیل غلظت بالای تستوسترون را فعالیت زیاد بیضه‌ها تصور می‌کند بنابراین FSH و LH (هورمون‌هایی که از مغز ترشح شده و تنظیم کننده هورمون‌های تخمدان هستند) خود را کاهش می‌دهد تا فعالیت بیضه‌ها کاهش یابد بنابراین هم تعداد اسپرم‌ها کاهش پیدا می‌کند و هم حرکت آنها کم می‌شود. البته همانطور که می‌دانیم تولید اسپرم در بیضه‌ها حدود 89 روز طول می‌کشد بنابراین میزان کاهش و اختلال (در این خصوص) با توجه به دوز دارو و مدت مصرف آن متفاوت است.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

به گزارش افکارنیوز، محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه درخت گیلاس از دو نوع ترش و شیرین است گفت: نوع شیرین آن را گیلاس و نوع ترش آن را آلبالو می گوییم.

دکتر انوشه با اشاره به اینکه این میوه بیشتر در مناطق کوهستانی کشت می شود افزود: این میوه ۱۰ تا ۱۵ درصد قند دارد و یک واحد آن تقریبا ۷۳ گرم یا یک فنجان کوچک که ۱۲ تا ۱۵ گیلاس است ۵۲ تا ۶۰ کالری دارد.

وی در ادامه در خصوص ویتامین این میوه اظهار داشت: ویتامین A,C فولیک اسید، پتاسیم، منیزیم، کلسیم از جمله ویتامین های مفید در این میوه هستند.

این متخصص تغذیه همچنین تصریح کرد: این میوه در موارد دارویی به عنوان یک گیاه قابض برای رفع خشکی حلق و ریه مفید است و به دلیل اینکه باعث هضم سریع غذای می شود توصیه می شود بعد از غذا خورده نشود.

وی در ادامه گفت: در پزشکی سنتی از گیلاس برای ناراحتی های کلیه و کیسه صفرا و نقرس استفاده می شود.

دکتر انوشه با بیان اینکه گیلاس گیاهی ضد باکتری است که برای جلوگیری از فساد دندان بکار می رود افزود: عصاره گیلاس تا ۸۹ درصد فعالیت آنزیم های عامل تشکیل پلاک دندان را متوقف می کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به علت مزایای فراوانی این میوه برای بدن و پایین بودن میزان قند موجود در آن بیماران دیابتی نیز از این میوه می توانند استفاده کنند.

کد مطلب: 238299

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:این میوه را بعد از غذا نخورید!, ] [ 10:7 ] [ لقمان محمدیان ]

يك دانشمند ژاپني در اثبات ضرب‌المثل قناعت، بي‌نيازي است،‌ دست به ساخت يك همبرگز گوشت از اجزاي فضولات انساني زده‌ است!

به گزارش ايسنا، ميتسويوكي ايكدا، پژوهشگر آزمايشگاه اوكاياماي ژاپن پس از درخواست سازمان فاضلاب توكيو براي پيدا كردن راهي براي استفاده از ضايعات شهري، دست به اين ابتكار نامطبوع زده است.
 


ايكدا دريافت كه مدفوع موجود در فاضلاب شهري به دليل وجود باكتري‌هاي بسيار مي تواند به يك منبع پروتئيني تبديل شود. اين دانشمند ژاپني با كمك همكارانش توانستند پروتئين‌ها را از اين مواد جدا كرده و با آن نوعي گوشت مصنوعي درست كنند كه با رنگ غذايي به رنگ قرمز درآمده و با سويا طعم گرفته است.

 اين گوشت مصنوعي از 63 درصد پروتئين، 25 درصد كربوهيدرات،‌ سه درصد چربي و 9 درصد مواد معدني تشكيل شده‌است. مساله جالب‌تر اينكه در آزمايش‌هاي انجام شده، داوطلبان طعم اين گوشت را خوشمزه و مانند گوشت طبيعي توصيف كرده‌اند! همچنين اين پژوهشگران اين ماده جديد را با وجود ريشه نامعمول و نامطبوع آن، دوستدار بهتري از گوشت گاو براي محيط زيست خوانده‌اند كه ميزان زيادي گازهاي گلخانه‌اي از خود توليد مي‌كنند.

 قيمت اين گوشت مصنوعي در حال حاضر 10 تا 20 بار از گوشتهاي عادي گرانتر بوده و دانشمندان اميدوارند كه بتوانند قيمت آنرا پايين‌تر بياورند. ايكدا همچنين اطمينان داده كه گواهي سبز اين ماده به مصرف‌كنندگان كمك مي‌كند تا بر تمام موانع رواني خود غلبه كنند.

سایت:http://www.tabnak.ir

کدخبر: ۱۷۱۶۳۱


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:ساخت گوشت مصنوعي از فضولات انساني!+عکس , ] [ 9:52 ] [ لقمان محمدیان ]

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام اینکه ۲۰درصد مرغ‌های بازار قبل از ذبح مرده‌اند، گفت: ‌آمار چاقی کودکان ایرانی از آمار کودکان کشورهای اروپایی پیشی گرفته است.

به گزارش فارس احمدرضا درستی مطلق امروز در نشست خبری بسیج تغذیه که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: شیوع چاقی در کودکان و بزرگسالان افزایش پیدا کرده و در افراد سالمند باید به سختی به دنبال افراد سالم بگردیم زیرا با مشکلات تغذیه امروزه سالمند سالم به ندرت می‌بینیم.

وی گفت: شیوع اضافه وزن و کم‌وزنی در میان افراد جامعه بررسی شده است که بیش از ۵۰ درصد از سالمندان چاق هستند. اگر فرد به اندازه کافی نتواند غذای مفید مصرف کند باید بداند که بروز بیماری در آن حتمی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: در برخی موارد افراد برای خرید تغذیه مناسب صرفه‌جویی می‌کنند و فکر می‌کنند که پول خود را هدر می‌دهند و به دنبال مواد غذایی ارزانتر هستند ولی باید بدانیم اگر زمانی این فرد بیمار شد حاضر است وسایل زندگی خود را بفروشد تا سلامتی خود را به دست آورد پس صرفه‌جویی در خرید مواد غذایی سالم می‌تواند به سلامتی ضرر برساند.

درستی مطلق بیان داشت: تبلیغات افزایش وزن و پرورش‌اندام در رسانه ها و فضای مجازی تبلیغاتی غلط است و دانش افراد در جامعه به اندازه کافی نیست که نقد اطلاعات می‌تواند بسیار اهمیت داشته باشد. به تبلیغات باید توجه خاص داشت و افراد باید بدانند چه تبلیغی غلط و چه تبلیغی درست است.

وی بیان داشت: ‌تبلیغات مواد غذایی بسیاری از افراد را گول می‌زند و رسانه‌ها در زمینه تبلیغات غذایی بسیار غلط عمل می‌کنند.

لبنیات‌های آلوده به سم افلاتوکسین می‌خوریم

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: سیستم کشاورزی ما نیز ایراد دارد و محصولاتی را به مردم عرضه می‌کند که سرشار از کودهای شیمیایی است و بخش دامپروری ما نیز نان‌های کپک زده را به دام‌ها می دهد که شیر سرشار از افلاتوکسین مصرف می‌کنیم.

وی گفت: حتی در صنعت لبنیات نیز پنیرهایی تهیه می‌شود که سرشار از نمک است و زمانی از این قضیه شکایت می‌شود آب نمک را زیاد می‌کنند.

اطلاع رسانی تغذیه ضعیف است

وی افزود: همه ارگان‌ها باید با یکدیگر فعالیت کنند تا سلامتی جامعه حفظ شود. اطلاع‌رسانی در بخش تغذیه کم است. بسیاری از افراد نمی‌دانند که مصرف فست‌فودها موجب چاقی آنها می‌شود. همچنین آمار چاقی کودکان ایرانی از کشورهای اروپایی پیشی گرفته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در اطلاع‌رسانی پیام‌های بهداشتی باید بسیار دقیق باشیم که تبلیغات در مخاطب تأثیر می‌گذارد.

۲۰درصد مرغ‌های بازار قبل از ذبح مرده‌اند

درستی مطلق با بیان اینکه افراد در خرید مواد غذایی باید دقت کافی را داشته باشند، ادامه داد: ۲۰ درصد مرغ‌هایی که در سطح مرغ‌فروشی‌های شهر به فروش می‌رسد قبل از ذبح مرده‌اند و افراد مرغ‌هایی را مصرف می‌کنند که قبل از ذبح خودشان از بین رفته‌‌اند. البته ما نمی‌توانیم همه این مسائل را از نو آغاز کنیم ولی می‌توانیم به مردم آموزش دهیم که در تهیه مواد غذایی سالم دقت کافی به خر دهند.

وی گفت: دانش‌آموزان مجبورند زیاد درس بخوانند به خاطر اینکه تحت فشار خانواده قرار دارند. این افراد تا پاسی از شب بیدار هستند و مدام در حال درس خواندن هستند و در حین مطالعه نیز از مواد غذایی و تنقلاتی مصرف می‌کنند که بتواند مانع از خواب آنها شود که این مصرف مواد غذایی و کمی فعالیت دانش‌آموزان موجب چاقی آنها می‌شود که باید بدانیم که خواب نامناسب و فعالیت‌‌های کم دانش‌آموزان در چاق شدن آنها اثر می‌گذارد.

سایت:http://www.tabnak.ir

کدخبر:‌۲۱۴۶۳۹


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:۲۰درصد مرغ‌های بازار قبل از ذبح مرده‌اند , ] [ 9:49 ] [ لقمان محمدیان ]

فرستادن به ایمیل

بسم الله الرحمن الرحیم

((فأین تذهبون))

هر روز که می گذرد شاهد عجایبی در خلقت هستیم که رفته رفته برایمان عادی می شود . انگار دیگر عجیب نیست که کودکی با سه سر دنیا بیاید یا چهار پا ، جوجه ای با چهار پا یا تخم مرغی مربع ، گاوی با سری شبیه به خر و پاهایی شبیه به شتر!

شاید بعضی از این موارد که گفتیم واقع شده باشند وبعضی نیز از دوراندیشی طنز پردازانه ما باشد اما دور نیست این عجایب را ببینید و صد البته بدتر از آنها را. وقتی دانشمندان موفق به ساخت گوشت مصنوعی از فضولات انسانی می شوند(لینک خبر) ؛ دور نیست که روزی نیز فرا برسد تا سیب را با طعم کچاپ و یا هندوانه را با طعم ژامبون مرغ مشاهده کنیم و دعا کنیم به اموات دانشمندانی که یک تیر با دو نشان زدند و ما را از طعم های تکراری خلاص نمودند .واقعا چرا به چنین روزی گرفتار شده ایم ؟ مسخ شده ایم یا مسخ می کنیم؟


چه شد که با عَلَم «عِلم!»  ژنتیک دست به نابودی علوم فلاحت و زراعت و باغبانی و دامداری و...زدیم ؟ چه شد که با تعابیری چون نانو تکنولوژی طعم سیب و انگور پرتغال و.... را از بین بردیم و آنها را روز به روز بزرگتر و بی آفت تر و ماندگارتر و در کلام آخر زیبنده دکوراسیون قرار دادیم تا شایسته مصرف خوراکی؟ . براستی این بود هدف ما از تاسیس رشته های کشاورزی در دانشکده ها و دانشگاهها ؟

ای کاش به همان سیب کرم زده ای که زود می گندید قانع مانده بودیم.


وقتی دانشمندان به جای ماندگاری اصالت طعم و عطر سیب صرفا به چگونگی افزایش وزن و ماندگاری و آفت آن می اندیشند و به مرور بر نقص خلقت خداوند یقین پیدا می کنند سپس این نقص را با اصلاح ژنتیکی جبران می کنند  ، وقتی که باغبان آن نهال اصلاح شده؟؟؟ را که خداوند ناقص خلق کرده بود غرس می کند به امید آن که میوه ای بدون آفت و بزرگ حتی به قیمت بی طعمی و بی عطری به بار آید و درپایان وقتی که ما میوه را نه برای خوردن بلکه برای زیبایی و عدم سرافکندگی مقابل میهمان خرید می کنیم ، محکوم به مشاهده سطح براق و واکس خورده سیب خواهیم بود .

آری در دستان شما سیبی است که اندرونش اسفنجی و بی طعم و ظاهرش نیز همانند کفشی واکس خورده صاف و شفاف و صیقلی است که هیچ کرمی رغبت نزدیک شدن به آن را ندارد . پس بهتر است سختی های  شستن و پوست کندن و خوردن یک سیب بی مزه را با یک پاکت آب سیب پاستوریزه بهداشتی خوشمزه پالپ دار  تجربه و جایگزین نمایید که انّ مع العسر یسرا .

وقتی خیاری را می خرید که طعم مقوای کاغذی میدهد و بنابر توصیه دانشمندان حکیم!  نیز می بایست آن را بدون نمک بخورید تا فشارخون نگیرید آیا بهتر نیست کاشت خیار را ممنوع کنیم تا منجر به افزایش آمار فشارخونی ها نگردد؟ بهتر نیست به جای مصرف خیار با آن همه مشقات و تبعات از قرص خیار استفاده کنیم که هم ارزان است و  هم مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) .

برنجی را که به رنج شالی کاران زحمتکش مهیا می شد  با مدد علم تکنولوژی زده ژنتیک که آن را «ضد آفت» نموده است و « قد بلند» به خواستگاری باقالی خانم فرستادیم تا به میمنت ومبارکی ، منتظر محصول این ازدواج یعنی « باقارنج » باشیم تا از 27 شعبه سطح شهر پیتزای  « باقارنج» سفارش بدهیم که بر اساس تحقیقات جدید دانشمندان گیاه «باقارنج» حاوی مواد معدنی فراوان و ویتامینهای گروه «ب» تا «ق» می باشد و هر مادر بارداری می بایست از آن بخورد تا فرزندش دکتر مهندس بشود . و بیچاره آن مادری که نتوانست از این گیاه پر خاصیت بخورد و مجبور است فرزندی کارگر تحویل جامعه بدهد.

اولی گفت : هم سفره ما آن قدر مرغ خورد تا منفجر شد دومی گفت:  خوب الحمدلله سیر شد و از دنیا رفت .

الغرض :

عادت کرده ایم تا مرغ هایی را بخوریم که 20 درصدشان قبل از ذبح مرده اند (لینک خبر).

چرا که طعم مرده خواری را در گوشت برادرانمان هنگام غیبت ها چشیده ایم و بدان خو گرفته ایم . بیچاره این مرغ زبان بسته که نه در عزا و عروسی بلکه هر روز در سر سفره ما انسانهای حریص خورده می شود.  اگرچه همه اعتراف می کنیم که از طعم مرغ متنفر شده ایم  ، ولی می خوریم و خسته می شویم از مرغ خوردن و باز هم می خوریم که چاره ای جز خوردن مرغ نداریم چراکه بانوان کارمندو صنعتگر و معدنچی و ...  امروز که وقت آشپزی ندارند ساده ترین گزینه را پختن مرغ می دانند . شاید جناب مرغ علیه السلام خلق شد برای چنین روزی تا بانوان قهرمان را از بند ریحانگی برهاند .

که فرمود : فَإِنَّ الْمَرْأَةَ رَیْحَانَةٌ، لَیْسَتْ بِقَهْرَمَانَة ( نامه 31 –نهج البلاغه )

دیگر بوئیدن خیار برای صداع حارّ بی اثر است چرا که به دلیل خاصیت ضد باکتری و ضد آلرژی و دیگر اضداد ضارّه بذر اصلاح شده خیار گزینه بو از آن حذف شد  .دیگر سیب رابرای تفریح و تقویت قوا و ارواح مجرب ندانیدکه دیگر از آن عطر مفرح سیب ، بوی روغنی به جا مانده است که برای ماندگاری بیشتر سیب روی آن واکس نموده اند. دیگر آن طعم شیرین و عطر مفرح سیبی سرخ که در سفره هفت سین اتاقی کوچک به یاد داشتید به مدد پیشرفت علم به خاطره ها پیوست .

جناب شیخ الرئیس بوعلی (ره) در کتاب قانون در مورد نوعی گلابی که درشهر خودشان یعنی بخارا و توابع آن حاصل می گشت وصفی می نماید که امروزه آن را در افسانه های کودکانه می بایست جست.

وصفی بدین شرح که :

« در بخارا نوعی از گلابی می باشد که آن را شاه امرود گویند . بزرگ حجم است و در نهایت کرویت . پوست آن نازک است و خوش رنگ. گویا که شفاف است مانند بلور. گویا که شیره شکری است که بسته شده باشد به سبب جمود و نه غلظت جوهر مانند یخ . بسیارخوش بو است و هرگاه از درخت به زمین بیفتد مضمحل و از هم پاشیده می شود به سبب اینکه می گدازد و آب می شود و در این صنف از اصناف گلابی هیچ ضرری نیست ( ادویه قلبی. حکیم محمد باقر موسوی . ص 368 . با اندکی تغییر ) . »

وکلام آخر اینکه چرامحصولی را که خداوند ابر و ماه خورشید را به کار می گیرد تا آن را به دست من انسان برساند ناگهان با نزول آفتی از میان می برد ؟ چرا به دنبال یافتن علت آفت زدگی ، در صدد کشتن آفت ها در حوزه وسیع بر آمدیم ؟ شاید پاسخ این سوال ها را در عدم پرداخت زکات ، آبیاری نامشروع ، و... بیابیم و هزاران شاید ها که بهتر بود به دنبال یافتن آن ها می رفتیم  تا اینکه رشته های آفت شناسی و آفت کشی تاسیس کرده و نعمات الهی را با زبان علم به اصطلاح ژنتیک و نانو ضایع می کردیم .

هنوز فرصت باقی است ...

وَ لَأُضِلَّنَّهُمْ وَ لَأُمَنِّيَنَّهُمْ وَ لَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُبَتِّكُنَّ آذانَ الْأَنْعامِ وَ لَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ وَ مَنْ يَتَّخِذِ الشَّيْطانَ وَلِيًّا مِنْ دُونِ اللَّهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْراناً مُبيناً (جزء ۵ - سوره النساء - آیه 119)

يَعِدُهُمْ وَ يُمَنِّيهِمْ وَ ما يَعِدُهُمُ الشَّيْطانُ إِلاَّ غُرُوراً (جزء ۵ - سوره النساء - آیه 120)

و آنان را سخت گمراه و دچار آرزوهاى دور و دراز خواهم كرد، و وادارشان مى‏كنم تا گوشهاى دامها را شكاف دهند، و وادارشان مى‏كنم تا آفريده خدا را دگرگون سازند.» ولى‏] هر كس به جاى خدا، شيطان را دوست [خدا] گيرد، قطعاً دستخوش زيان آشكارى شده است.

[آرى،] شيطان به آنان وعده مى‏دهد، و ايشان را در آرزوها مى‏افكند، و جز فريب به آنان وعده نمى‏دهد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:هنر خرابکاری بشر تمامی ندارد!, ] [ 9:46 ] [ لقمان محمدیان ]

 

با نابودي كشاورزي سنتي كشورها
آمريكا مواد غذايي دنيا را تحت تسلط خود در مي آورد
مونسانتو نام شركتي آمريكايي است كه دستور دارد از طريق كنترل دانه، توليدات جهاني مواد غذايي را تحت تسلط خود در آورد.
به گزارش فارس، پايگاه تحليلي «فورث مديا» در گزارشي اعلام كرد كه آمريكا از طريق شركت هاي خود درصدد فروش دانه هاي اصلاح شده ژنتيكي به كشورهاي آسيايي است. براساس اين گزارش، مونسانتو يك شركت معمولي فروش دانه نيست. به اين شركت دستور داده شده است كه از طريق كنترل دانه، توليدات جهاني مواد غذايي را تحت تسلط خود درآورد. اين شركت موظف است همه سازمان هاي مواد غذايي طبيعي را آلوده كند و همچنين همه سنت هاي كشاورزي در جنوب آسيا را نابود سازد.

 

دانه هاي اصلاح شده ژنتيكي تبديل به سلاح هاي كشتار جمعي شده اند. مقامات دولتي به منظور «توسعه كشاورزي» به وسيله مهندسي ژنتيك «آژانس توسعه بين المللي آمريكا» و شركت مونسانتو را دعوت به همكاري كرده اند و با اين جهالت خود باعث نابودي دام ها و انسان هاي كشور خود خواهند شد. آلودگي كه به اكوسيستم كشورها وارد شده است براي هميشه باقي خواهد ماند.
البته مردم از اين مسئله آگاه نيستند كه دانه هاي اصلاح شده ژنتيكي براي آمريكا ارزش نظامي دارد: اين دانه ها نه باعث افزايش محصول مي شود، نه ارزش غذايي مواد را بالا مي برد و نه هزينه توليد را براي كشاورزان كاهش مي دهد. ايده كنترل ژني و مشتقات آن كاربردهاي نظامي دارد و به طراحان دولت آمريكا كمك نموده است تا راهبردهاي نظامي متفاوتي را به كار گيرند. مونسانتو گروهي از مشاوران را استخدام كرده است تا بر روي راهبرد كنترل مواد غذايي دنيا به بحث و بررسي بپردازند و به آن ها گفته شده است كه تنها با تحت كنترل درآوردن قوانين دولتي مي توانند موفق شوند. مديران مونسانتو آگاه بودند كه مي توانند همه جوانب تصميم گيري ها را در دست بگيرند چراكه از حمايت دولت آمريكا برخوردار هستند.
به عنوان مثال، همان طور كه مقررات مربوط به كاشت دانه را در آمريكا تحت كنترل خود درآوردند، توانستند بر روي قوانين كشور هند مسلط شوند و تقريبا قوانين كشورهاي اروپايي را در دست گرفتند. فرماندهان نظامي آمريكا دقيقا پس از اشغال عراق دستور دادند كه كشاورزان عراقي فقط دانه هاي مونسانتو را در مزارع خود بكارند.
مونسانتو يك شركت معمولي فروش دانه نيست. اين شركت موظف است همه سازمان هاي مواد غذايي طبيعي را آلوده كند و همچنين همه رسوم بهداشتي در جنوب آسيا را نابود سازد.
نقش اصلي «آژانس توسعه بين المللي» نفوذ به ساختار اجتماعي، اقتصادي كشورها است تا همانند موريانه يكپارچگي ملي جوامع را از درون نابود سازد و استقلال كشورها را تضعيف كند. زماني كه اين آژانس با شكست مواجه مي شود، حمله ارتش نظامي آمريكا آغاز مي گردد.
شركت مونسانتو در قبال فروش مواد شيميايي سرطان زاي «بي فنيل چند كلري»، كه عامل نارنجي ناميده مي شود و در سرتاسر ويتنام پخش گرديد، مسئول است. اين شركت براي فروش تركيبات «گليفسات» كه در دانه هاي اصلاح شده ژنتيكي به كار مي روند مقصر است. دكتر «دان هابر»، در گفت وگويي با دكتر «مركولا» اظهار داشت كه تركيبات «گليفسات» باعث ازبين رفتن مواد مورد نياز گياهان در خاك مي شود. اين تركيبات باعث مي شوند كه مواد غذايي بسياري از خواص خود را از دست دهند و در نتيجه سطح سلامت مواد غذايي كاهش خواهد يافت. اين تركيبات همچنين گياهان را در برابر بيماري ها و آفت ها آسيب پذيرتر مي كنند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب:آمريكا مواد غذايي دنيا را تحت تسلط خود در مي آورد , ] [ 18:46 ] [ لقمان محمدیان ]

بسم الله الرحمن الرحیم
درود و سپاس بیکران به محضر ملت ایران که با حضور حماسی خود در24 خرداد نمایشی بزرگ از اتحاد،وفاق، وحدت و همبستگی ملی را در معرض قضاوت جهانیان قرار داد. ملت فهیم و غیور با رای قاطع و پر صلابت خود قلب صاحب اصلی کشور حضرت بقیه الله اعظم (عج) را شاد و روح ملکوتی امام (ره) و شهدا را مسرور کردند وبه فراخوان رهبر فرزانه انقلاب درحضور حداکثری لبیک گفتند تا بستر ساز خدمت بیش از پیش دولتمردان باشد. این حضورپر شور را به محضر رهبر معظم انقلاب و حجت الاسلام والمسلمین روحانی تبریک می گوییم و تصریح می کنیم که دولت آینده بایستی در وفاق ملی ، همگرایی با سایر قوا بهره گیری از همه شایستگان برای اداره بهتر کشور ، کاهش تنش و اختلاف، ایجاد امنیت و آرامش کشور نقش متمایزی را ایفا کند که این دولت را از سایر دولت های پیش متمایز سازد. آرای مردم رای به اصولگرایی، اصلاح طلبی،ولایت مداری، اعتدال، شایسته سالاری، قانون گرایی، مردم سالاری دینی، امنیت، تامین زندگی شرافتمندانه برای مردم است و این را نشان داد که مردم خواهان کارآمدی بیش از پیش حکومت دینی در سایه ولایت فقیه، اعتدال و آرامش، خدمت صادقانه و پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی هستند. رئیس جمهور منتخب از امروز باید تلاش نماید تا با به کار گیری مشاورینی دلسوز به مشکلات واقعی و حقیقی مردم بپردازد. در پایان جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران بار دیگر خلق حماسه سیاسی را به رهبر فرزانه انقلاب، ملت شریف ایران و حجت الاسلام و المسلمین روحانی تبریک گفته و حمایت خود رااز رئیس جمهور منتخب مردم اعلام می نماید.
اللهم وفقنا لما تحب و ترضی
جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران
دبیر کل
دکتر حسین روازاده


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

فرستادن به ایمیل

گلایه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با گلایه از صادرات فله ای گیاهان دارویی از کشور به صنعت فرآوری این گیاهان اشاره کرد و افزود: «باید این گیاهان در کشور فرآوری شده و با ارزش افزودگی بالا به کشور های مختلف صادر شود. این حرکت علمی در ستاد ایجاد شده است. افراد فعال در این حوزه با پشتیبانی ستاد وظیفه این فرآوری را بر عهده دارند و در زمینه تبدیل داروها به ما کمک می کنند. همچنین در این زمینه با وزارت کشاورزی و بهداشت و درمان نیز همکاری های مناسبی صورت گرفته است.» نشست رسانه ای نخستین نمایشگاه جشنواره ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران در ساختمان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور دکتر سلطان خواه برگزار شد.

در این نشست دکتر سلطان خواه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از اولویت های این معاونت را نگاه ویژه به بالا بردن جایگاه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در طب سنتی ایرانی دانست و افزود: « مقام معظم رهبری بارها به احیای طب سنتی در کشور تأکید کرده اند. با توجه به فرمایشات ایشان پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار دادیم که ساختاری با اهداف بلند در این حوزه ایجاد شده است.» وی ادامه داد:« این ستاد در سال های اخیر فعالیت های بسیار خوبی داشته است که چکیده ای از آن در این نمایشگاه برای عموم مردم و شناسایی آن برای بازدید کنندگان به نمایش گذاشته خواهد شد.»

سلطان خواه تأسیس این ستاد را از چند زاویه قابل بررسی دانست و ادامه داد:« توجه مسئولان ارشد کشوری به موضوع طب سنتی و داروهای گیاهی یکی از این زوایا است. در دنیا 13 اقلیم شناخته شده است که 11 اقلیم آن در ایران است. همچنین بیش از 800 هزار گیاه در مناطق مختلف کشور وجود دارد که که بیش از 2100 نوع از آن دارای خواص دارویی شناسایی شده اند که ستاد قصد دارد این رقم را به 2700 نوع برساند.» وی با اشاره به نگاه ویژه دیگر کشورها به داروهای گیاهی و جایگزینی آنها با داروهای شیمیایی، افزود:« در کشوری مانند آلمان 70 درصد داروها گیاهی هستند که به دلیل عوارض ناشی از داروهای شیمیایی جایگزین آن شده است. همچنین تجارت این حوزه در جهان بین 40 تا 60 میلیارد دلار است که پیش بینی می شود در سال 2050 به بیش از 5 هزار میلیارد دلار برسد.»

سلطان خواه افزود:«بیش از70 داروی گیاهی و فرآورده های طبیعی مجوز وزارت بهداشت را دریافت کرده اند. تعدادی از این داروها در لیست بیمه قرار گرفته اند که امیدواریم این فهرست افزایش چشمگیری داشته باشد؛ چون این کار هم به نفع بیمه و هم به نفع سلامت جامعه است.»

دکتر سلطان خواه در پایان خاطر نشان کرد:« حضور 177 شرکت دانش بنیان و 102 فعال دانشگاهی در کنار کارگاههای آموزشی از برنامه های این جشنواره است. همچنین در کنار این جشنواره یک بازار فروش از داروهای مختلف گیاهی پیش بینی شده است.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب:صادرات گیاهان دارویی نیازمند نظارت بیشتر, ] [ 18:41 ] [ لقمان محمدیان ]

فرستادن به ایمیل

دکتر محمدرضا گلشنی؛ دبیر انجمن متخصصان پوست ایران:

از همان موقعی که آخرین مدهای لباس اروپا از شبکه های ماهواره ای ظرف چند ثانیه به مخاطبان ایرانی منتقل شد، مدهایی مثل رنگ برنزه هم نظر خیلی از مخاطبان را جلب کرد و حالا دیگر کمتر کسی برای شنا به استخرهای روباز می رود و در خیلی از استخر های خصوصی، سالن های بدن سازی، آرایشگاهها حتی خانه های شخصی، می شود دستگاه سولاریوم را دید.

برنزه شدن هنوز در ایران یک مد فصلی است و با اینکه سولاریوم ها در تمام طول سال فعال هستند اما تابستان ها مشتریان بیشتری دارند. در کنار این دستگاهها، عده ای هستند که همچنان برنزه شدن طبیعی را ترجیح می دهند و در استخرهای روباز، همچنان می توان طرفداران خورشید را دید که خودشان را زیر آن کباب می کنند. درباره اینکه اصلاً برنزه شدن تا چه حد برای بدن مضر است و پاسخ به برخی از شایعات در این زمینه با دکتر محمد رضا گلشنی، دبیر انجمن متخصصان پوست ایران گفت و گو کردیم.

» آفتاب گرفتن دقیقاً به چه حدی از در معرض آفتاب بودن گفته می شود؟ و این کار چه مضراتی دارد؟

آفتاب گرفتن یعنی ما پوست خودمان را بدون محافظ در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار دهیم. اشعه ماورای بنفش سه دسته اشعه هستند. یکی یو وی تی با طول موج زیر 290 نانومتر که توسط لایه ازن جذب می شود و به سطح زمین نمی رسددر واقع مشکل ما یو وی تی نیست مشکل ما یو وی بی با طول موج 290 تا 320 نانو متر و یو وی ای با طول موج 320 تا 400 نانومتر است.

پس کسی که آفتاب می گیرد این دو طول موج را مستقیماً به پوستش می تاباند. عمده مضرات این دو طول موج شامل لکه های پوستی، خشک شدن پوست و نهایتاً سرطان پوست  وسرطان خال یا ملانوم است.

بعضی ها می گویند که بدن با یک بار آفتاب گرفتن در سال کنار می آید و مضراتش را دفع می کند.

حتی با یکبار آفتاب گرفتن در سال هم اثرات ملانوم افزایش پیدا می کند. البته اثرش کمتر از کسانی است که دائم در معرض آفتاب هستند. اما با یکبار هم ممکن است این اتفاق بیفتد. از طرفی کسی که در معرض آفتاب مستقیم است به پیری زودرس دچار می شود و کیفیت زندگی اش پایین می آید. نکته مهم دیگر این است که آفتاب گرفتن نه تنها در بزرگسالی ممنوع است، بلکه در بچه ها ممنوع است و افراد از کودکی باید کرم های ضد آفتاب مخصوص کودکان استفاده کنند.

خیلی ها می گویند که آفتاب گرفتن برای سبزه ها اشکالی ندارد،آیا این حرف درست است؟

سیاه پوست ها و سبزه ها فاکتور حفاظتی دارند و کمتر آسیب می بینند و پیری زودرس می گیرند ولی این مقاومت تا حدی است و اینها هم حتماً باید از کرم های ضد آفتاب و کلاه لبه دار و عینک آفتابی و لباس پوشیده استفاده کنند.

می گویند که کسی که خیلی پوستش سفید است وقتی یکبار آفتاب بگیرد با اینکه با گذشت چند وقت روشن می شود ولی هیچ وقت به رنگ اصلی پوستش بر نمی گردد.

اگر به صورت لکه هایی مثل لنتیگو بشود درست است، لنتیگو لکه ای به نام ملاسما یک جور تیرگی پوست است که به خاطر آفتاب، حاملگی یا قرص های ضد بارداری به وجود می آید در این صورت رنگشان دیگر بر نمی گردد و باید معالجه شوند ولی اگر به صورت یکدست رنگشان عوض شود بعد از مدتی رنگ پوستشان بر می گردد.

بعضی بر این باورند که رطوبت مضرات اشعه ها را کاهش می دهد شما این حرف را تأیید می کنید؟

رطوبت مقاومت پوست را بالا می برد و پوست مرطوب مقاومتش بالاتر از پوست خشک است ولی نهایتاً اثر این دو اشعه را از بین نمی برد و همچنان اشعه هایی که نام بردم برای پوست ضرر بسیاری دارد.

برای برنزه کردن دستگاه بهتراست یا روش آفتاب گر فتن طبیعی؟

هردو مضر است و اینکه می گویند آفتاب طبیعی است و ضرری برای پوست ندارد اشتباه مهلکی است و همینطور کسانی که می گویند آفتاب ویتامین دی دارد اشتباه می کنند، چرا که اشعه ماوراء بنفش باعث تولید ویتامین دی می شود و اگر دو کف دست را یک ربع تا نیم ساعت درهوای آزاد قرار دهیم ویتامین در مورد نیاز بدنمان سنتز می شود. یک مسئله خیلی مهم که باید در نظر داشته باشیم، این است که در ایران به خاطر مسائل فرهنگی پوشیده تر از بقیه افراد جهان هستیم و رنگ پوستمان سبزه تر است به همین خاطر کمتر به سرطان مبتلا می شویم.

بعضی ها می گویند که دستگاه سولاریوم از آفتاب بهتر است چون آفتاب همه اشعه ها را دارد ولی دستگاه نه، آیا این حرف درست است؟

خیر، هر دوتای اینها مضراتی دار ند که ما نمی توانیم با اطمینان دادن درباره اینکه این روش بهتر از روش دیگر است به این کارها رسمیت بدهیم، مهم تاباندن اشعه ماوراء بنفش است که در هر دو صورت می گیرد و هر دو کار را بسیار مضر می کند. ضررهایی مثل سرطان،پیری زودرس، چروک، به وجود آمدن لکه های پوستی و در نهایت افت کیفیت زندگی و اعتماد به نفس.

آیا افراد بدون مراجعه به پزشک می توانند برای خودشان کرم ضد آفتاب تهیه کند؟

بله، به طور کلی کرم های ضد آفتابی که مجوز وزارت بهداشت و اس پی اف بالاتر از 25 دارند برای پوست بزرگسالان مناسب اند البته اگر برای تهیه کرم ضد آفتاب با یک متخصص پوست مشاوره کنند بهتر است.

در خانم های تهران با توجه به رنگ پوستشان چه ضد آفتابی را توصیه می کنید؟

ضد آفتاب هایی که در رنج اس پی اف 30 تا 50 باشن برای آب و هوای تهران و شهرهای مشابه کافی است، البته مناطق مختلف از نظر اس پی اف کرم ها تفاوتی ندارند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب:مضرات اشعه ماوراء بنفش, ] [ 11:40 ] [ لقمان محمدیان ]

بسمه تعالی

طب و تهدید نرم

مقدمه اول : دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد امروز طب استعماری تبدیل به تهدیدی جدی برای ملت ما شده است

آنچه در تشریح وضعیت فعلی ما قابل ذکر می باشد این است :

الف) گسترش روزافزون آمار بیماریها و پائین آمدن سن ابتلا به آنها :

  • علت نیمی از مرگ و میرها قلبی است ، آمار فشار خون به 20% و سن سکته به 30 سال رسیده است.
  • عامل 20% مرگ و میرها سرطان است (سومین علت مرگ) و از هر چهار خانم یکی به سرطان سینه دچار می شود و چشم انداز آن ابتلای 15 میلیون نفر از 75 میلیون جمعیت کشور است
  • 50% مردان و70% زنان مبتلا به پوکی استخوان یا کمبود تراکم استخوان هستند، 2 میلیون نفر در معرض شکستگی خود به خود استخوان می باشند، سن طبیعی پوکی استخوان از 70 به 45 سالگی رسیده است و می گویند مفصل زانوی نیمی از زنان بالای 55 سال باید تعویض شود.
  • آمار دیابت به 10% و سن ابتلا به آن که در دنیا 65-55 سال است در ایران به 45 رسیده و دومین علت قطع پا در کشور بعد از حوادث است.
  • آمار ابتلا به ام اس به 000/50 نفر رسیده (در چند سال اخیر 10 برابر شده) در حالی که طبق آمار جهانی نباید در ایران بیش از 2000 مبتلا وجود داشته باشد. این درحالی است که هزینه ماهیانه درمان ام اس 5 میلیون تومان است و دولت سالیانه 60 میلیارد تومان یارانه بابت آن می دهد.
  • سالیانه4000 نفر کلیه های خود را از دست می دهند و تعداد بیماران دیالیزی بیش از 6 برابر دستگاههای دیالیز است. در حال حاضر 15-10میلیون نفر درجاتی از بیماری کلیه را دارند که بیماری در آنها هنوز خاموش است. برابر اعلام وزارت بهداشت در 30 سال آینده به تعداد تختهای بیمارستانی موجود در کشور باید تخت دیالیز داشته باشیم ! این در حالی است که هزینه انجام یک پیوند برای دولت 150-100 میلیون تومان است
  • سه میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد و از هر 5 ازدواج یک زوج دچار نا باروری می شوند

 

ب) سوء مدیریت و عدم نظارت : نمونه های آن عبارت است از :

  • واردات بیش از حد تجهیزات پزشکی: مثلاً تعداد دستگاههای ام آر آی در تهران از کل کشور انگلستان بیشتر است لذا 94% تصویربرداری ها غیرضروری است که این امر باعث تحمیل هزینه فراوان به مردم و تحمل عوارض ناشی از اشعه شده است
  • ورود فرآورده های آلوده مانند فاکتور های خونی حاوی ویروس هپاتیت و ایدز از شرکت فرانسوی مریو که صدها نفر بیمار مبتلا به هموفیلی و تالاسمی مبتلا شده و جان خود را از دست دادند. وزارت بهداشت محکوم به پرداخت دیه شد ولی وقتی مقرر شد از شرکت مریو شکایت شود، وزارت بهداشت منکر وجود هرگونه مدرک برعلیه این شرکت شد در حالی که عراق با همه اوضاع نابسامان خود از این شرکت غرامت دریافت کرد
  • واردات واکسنهای آنفولانزای مشکوک از شرکت های صهیونیستی نوارتیس و گلاکسو

ج) هزینه های خانمان برانداز:

  • به گفته معاونت درمان سالیانه 700 هزار نفر در اثر پرداخت هزینه های درمان همه دارایی خود را از دست می دهند

            مثلاً هزینه جراحی قلب در بخش خصوصی 50-30 میلیون تومان است

  • هزینه هرنوبت IVF در مراکز دولتی 1.5 میلیون تومان است و زوجهای جوان برای تامین هزینه درمان باید همه

           دارایی خود را بدهند.

  • هزینه درمان ام اس در ماه 5 میلیون تومان است

 

مقدمه دوم : هر حرکت موثر توحیدی یک جنبه نفی دارد و یک جنبه اثبات (لااله الاالله) و جنبه نفی آن مقدم و بر جنبه اثبات و مهمتر از آن است (فمن یکفر بالطاغوت و یومن بالله.)

بنظر می رسد این یک اصل اساسی است و هیچ مصلحت اندیشی نمی تواند آن را تعطیل کند. اگر چنین بود پیامبران الهی اینقدر درگیر نمی شدند و حرکت اصلاحی خود را بدون ایجاد حساسیت در مخالفین به پیش می بردند.

ظاهراً نقطه ضعف اساسی علاقمندان طب اسلامی در دانشکده طب سنتی همین اصل مهم است که آنها طب غربی و مظاهر آن را خوب و مورد اعتماد می دانند و مدام صحبت از تعامل این دو مکتب درمانی با هم می کنند و بین آن دو رابطه گرگ و میش قائل نیستند. نتیجه اش این شده که آن استاد معتقد به طب اسلامی، آنچه را که پیشرفت های طب غربی می پندارد، جزء طب اسلامی بر می شمارد و قائل به کلام حضرت امام خمینی (ره) که آن را «طب استعماری» نامید نمی باشد و تهدید هایش را نمی بیند.

 

بحث:

اولاً: اگر این آمار و ارقام دروغ است چرا توسط وزارت بهداشت و مسئولین آن اعلام شده و کسی هم آنها را رد نمی کند؟

پس اگر راست است باید وضعیت موجود را یک تهدید ملی و یک وضعیت بحرانی قلمداد کرد.

ثانیاً : گسترش آمار بیماریها در روستاها که از هوای سالمی برخوردارند و پایین تر بودن سن ابتلا به بیماری ها در ایران نسبت به کشور های غربی نشان دهنده آن است که نمی توان علت این بحران را صرفاً  استرس، کم تحرکی، چاقی و آلودگی هوا دانست و قطعاً باید عوامل دیگری را مضاف بر عوامل یاد شده جستجو نمود.

ثالثاً : به نظر می رسد عوامل ذیل باعث شده تا وضعیت ما از نظر سطح سلامت و گسترش بیماریها و هزینه ها حتی از کشور های غربی بدتر باشد :

الف) مواد غذایی ناسالم : تولید و مصرف وسیع فست فود و مواد غذایی که حاوی انواع نگهدارنده های صنعتی می باشند (نیتریت،

بنزوات سدیم و ...) و بنابر برخی گزارش ها میزان آنها در اغذیه ما حتی بیش از سایر نقاط دنیاست. و نیز مواد غذایی شبیه سازی شده مثل آبلیموی تهیه شده از کاه یا شیرهایی که بنا به اعتراف برخی مسئولین یک قطره شیر هم ندارند!

و جالب است که که دولت بعضاً برای تبدیل یک ماده غذایی مفید به مضر هزینه می کند، مثلاً شکر سرخ تهیه شده از نیشکر در خوزستان که ضد سودا و مفید برای مزاج است کیلویی 5000 تومان و نایاب می باشد در حالی که همین شکر وارد کارخانه شده بعد از افزودن مواد شیمیایی سفید کننده با حمایت دولت کیلویی1500 تومان عرضه می شود!

ب) استفاده وسیع از کود های شیمیایی در کشاورزی : چندی قبل وزیر بهداشت اعلام کرد استفاده از این کودها در کشور بیش از حد مجاز است و باعث سرطان می شود. کافی است به این آمار دقت شود تا به عمق فاجعه پی ببریم:

« میزان واردات کود شیمیایی به کشور در اولین سال ورود (1325)، یازده تن بوده که الآن به 4 میلیون تن در سال رسیده»

 تاسف بارتر این که دولت برای واردات این حجم کود شیمیایی یارانه هم می پردازد..

ج) مصرف بیش از حد داروهای شیمیایی : میزان تجویز و مصرف دارو در ایران از کل اروپا بیشتر است ، استاندارد جهانی تجویز دارو در یک نسخه دو قلم است ولی در ایران بعضاً پزشک10 قلم دارو تجویز می کند و هیچ کس او را بازخواست نمی کند. تجویز داروهای کورتونی برای کوچکترین علائم مثل تب و سرماخوردگی به امری معمول تبدیل شده است . حذف طرح ژنریک نیز که از اوایل انقلاب برای مبارزه با سودجویی کارتلهای دارویی اجرا می شد نیز به این آشفته بازار دامن زده است

د) جراحی های غیر ضروری و سودجویانه :کافی است به این آمار دقت شود که میزان جراحی قلب در ایران با چین که 60 برابر ما جمعیت دارد برابر است. یعنی مردم ما با صرف هزینه فراوان، سلامت خود را می فروشند و هرگز به سطح سلامت قبلی باز   نمی گردند. وزیر بهداشت ما متخصص زنان است ولی همچنان زایمان طبیعی امری نادر و تاریخی است.

 

نتیجه:

با دقت در شرایط موجود متوجه می شویم که موضوع پزشکی و سلامت برای ما یک موضوع امنیتی و استراتژیک است و تداوم وضع موجود در آینده ای نزدیک مارا از پای در می آورد و دیگر نیازی به جنگ برای تسلیم شدن ما نیست

آسیب های  های موجود در حوزه سلامت را در چهار سطح کلی می توان فهرست نمود :

1-جانی         2- مالی       3- فرهنگی     4- اعتقادی

درک صحیح وضع موجود ما را به این نتیجه می رساند که اولین و مهمترین وظیفه بسیج ، محافظت از جامعه در برابر این تهدید نرم است .

اول ای دل دفع شر موش کن               وانگهی در جمع گندم کوش کن

در برابر سونامی سد سازی نمی کنند بلکه مردم را آگاه می کنند تا فرار کنند. ابتدا باید مردم را آگاه کرد تا تهدید های طبی و تغذیه ای آنها را هلاک نکند، حضرت امام خمینی (مبدع واژه طب استعماری) نیز فرمودند هرکجا دیدید مسئولین گوش       نمی کنند بروید به مردم بگویید.

بر این اساس به نظر بنده محقق نمودن اهداف طب اسلامی که البته در اساسنامه به خوبی تبیین شده، در اولویت دوم فعالیت بسیج قرار دارد.

این که می بینیم وزارت بهداشت دل ما را به تاسیس چهار تا دانشکده طب سنتی خوش و سر اساتید طب سنتی را به آن گرم می کند، این که شاهدیم موسسه تحقیقات حجامت برای کسب مدرک طب اسلامی به ارمنستان می رود و این که نظاره گریم حوزه های علمیه ما نسبت به این موضوع کاملاً خواب هستند، ناشی از عدم درک شرایط تهدید آمیز فعلی است. در چنین شرایطی، تاسیس پژوهشکده طب اسلامی اگرچه امری مبارک است ولی بخاطر زمانبر بودن اهداف تعیین شده در اساسنامه مربوطه، از جامعه رفع تهدید نمی کند لذا یا باید اهدافی که اولیت دارد در اساسنامه درج شود و یا اگر پژوهشکده طب اسلامی این ظرفیت را در خود نمی بیند که وارد آن شود ، تشکیلات دیگری توسط بسیج برای این مهم راه اندازی شود تا به هر دو موضوع همزمان پرداخته شود.

مشکل امروز ما این نیست که از طب اسلامی یا طب سنتی برخوردار نیستیم، مشکل ما این است که وزارت بهداشت ما از نظر عملکرد و سیاستگذاری کاملاً وابسته است. وزارتخانه ای که اساس آن سکولارست با آمدن دولت اصولگرا و انتخاب وزیری که البته مومن و محجبه است مشکلش حل نمی شود. شخص آقای دکتر لنکرانی وزیر سابق و دکتر علویان معاون ایشان و نیز سایر معاونین بارها اعلام کرده اند که حریف مافیای حاکم بر سیستم پزشکی نمی شوند. و بدیهی است تا وضعیت چنین باشد مردم روی سلامت را نخواهند دید و سایر اقدامات روبنایی است.

 

نقش بسیج در این راستا: 

1-  به چالش کشاندن وزارت بهداشت:

قطعاً این که مقام معظم رهبری در مورد کرسیهای آزاد اندیشی فرمودند، 100 بار گفتم و انجام ندادید، حوزه بهداشت و سلامت را هم شامل می شود. در شرایطی که وزارت بهداشت کوچکترین حرکتی در این جهت انجام نمی دهد، جا دارد که بسیج جامعه پزشکی با برقراری این کرسیها، مسئولین وزارتخانه را به جد به چالش بکشد تا موظف شوند علت وضع موجود را توضیح دهند و بگویند برای رفع آن چه کرده اند؟ توضیح دهند که :

  • چرا آمار پیشرفت بیماریها (بنا بر گزارش خودشان) بیش از هرجای دیگر دنیاست ؟
  • چرا آمار جراحی قلب ما با چین برابر است ؟
  • چرا فقط در ایران این تعداد دختر جوان مبتلا به ام اس داریم؟
  • چرا سن بروز بیماریها در کشور ما پائیین تر است؟
  • چرا آمار رشد جمعیت را در تنها کشور شیعی، به 1.3 در صد رسانده اند آن هم در کشوری که 6 برابر انگلستان خاک دارد و نصف وسعت اروپا در خاک آن جا می شود و رهبرش فرموده است تا جمعیت به 150 میلیون نرسیده آن را کنترل نکنید؟
  • چرا شرکتهای دارویی آمریکا ما را تحریم نمی کنند و داروهای آنها به وفور با قیمت گزاف در داروخانه ها عرضه می شود؟

 مسئولان وزارت بهداشت و مافیای حاکم بر نظام سلامت باید بدانند که دیگر نمی توانند هر سیاستی را به هر شکل که می خواهند و بدون هیچ مقاومتی پیاده کنند و پاسخگو هم نباشند.

 

 

2-   آگاهسازی عمومی:

-       مردم باید آگاه شوند که در معرض تهدید می باشند

-       باید بدانند که وزارت بهداشت آنان بدون چون و چرا تابع سیاستهای سازمان جهانی بهداشت است و طبیعتاً همان مقدار که سازمان ملل در جهان صلح را گسترش می دهد، سازمان جهانی بهداشت که شعبه ای از آن است نیز سلامت را توسعه می دهد.

-       نباید از آگاه شدن مردم  ترسید. آگاهی آنان باعث می شود تا جلوی خیلی از سوء استفاده ها گرفته شود و حتی کارخانه های تولید ساندویچ و سس و روغن صنعتی و پفک مجبور به تغییر خط تولید خود شده تا ورشکسته نشوند.

-       باید اصول تغذیه ای قرآنی و اسلامی برای همگان تبیین شود.

از آیه :«فالینظر الانسان الی طعامه» الهام می گیریم که شرط انسان بودن این است که بدانیم چه می خوریم. یعنی فقط چیزی را مجاز به خوردنیم که مفید بودنش بر ما روشن شده باشد در حالی که مردم خیلی هم که اهل دقت باشند، از مواد غذایی مضر پرهیز می کنند ولی اغذیه مشکوک را با این توجیه که نمی دانیم خوب یا بد است می خورند که این برخلاف معیار قرآنی است

-       باید بدانند که سیستم پزشکی موجود برایشان ضمانت بخش نیست و ممکن است سلامت خود را همراه با همه دارایی خود از دست بدهند.

 

بنده در این شرایط، حتی مشغول شدن به امر درمان انفرادی بیماران را نیز در اولویت ندیدم لذا براساس احساس وظیفه مطب شخصی ام را نیز تعطیل کردم تا وقت بیشتری برای آگاه نمودن جامعه صرف کنم. طبیعتا در این راستا و در چارچوبی که بیان کردم از هر کمکی که از دستم بر آید دریغ نخواهم کرد.

 

 

والسلام

دکتر رضا منتظر


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:طب و تهدید نرم, ] [ 21:34 ] [ لقمان محمدیان ]

دکتر دهقانی:

جناب دکتر در مورد شکایت اشتباه میکنید. اولا که کلکم راع و کلکم مسئول.
پس من و شما و همه مسئول هستیم.
بخصوص که اگر شما به عنوان پزشک عمومی که از مهمترین ارکان نظام سلامت است و از پر وظیفه ترین اعضا این نظام هستید به شرح وظایف پیشنهادی سازمان های مختلف کشوری و بین المللی مراجعه بفرمائید خواهید دید که ارتقا نظام سلامت، آگاهی و آموزش از وظایف ماست. گرچه این مطلب از دیگر کمتر شرح وظیفه بنده خواهد بود اما همچنان به وظایف دوران پزشکی عمومی پایبندم. امیدوارم شما هم اینچنین باشید
در ثانی با نگاهی به قانون انتظامی نظامی پزشکی و شرح تخلفات و .. آن متوجه می شوید این کار دور از انتظار نیست.
من گمان میکنم که شما هنوز عمق تخلفات را کمتر از آنچه هست تخمین می زنید و مواردی وجود دارد که از اهمیت و ارزش آن غافل هستید و متاسفانه این محیط مجال مباحثی چون مالکیت های معنوی و ... را ندارد. در عین حال اگر شما مشتاق باشید راه ارتباطی را خدمتتان معرفی کرده ام
اما در مورد طبابت افراد غیر پزشک. شما خود معترف بودید که درمان هایی وجود دارد در طب مدرن که موثرتر هستند و ... من همیشه این مثال ها را زده ام که البته علت آن بوده که میخواستم آن تاجران که شما فرمودید ساکت شوند.
همیشه مثال زده ام که طب مدرن امروز کر مادرزاد که ساختار گوش داخلی را اصلا ندارد! شنوا میکند. و یا دست قطع شده را دوباره وصل میکند!
این نمونه ها مواردی است که نشان دهد اگر قرار باشد کسی که پزشک نیست در "خط اول" بیمار ببیند ممکن است با ناآگاهی خود از توانایی طب مدرن موجب ضرر بیمار شود و وقت او را تلف کند. البته در جایگاه های دیگر نظام سلامت افرادی که صاحبان قدیمی طب سنتی هستند ارزشمند هستند.
البته این بحث مجال دیگری میخواهد. اما مطمئن هستم شما آن را تائید میکنید.

 

دکتر منتظر:

مفهوم مسئول بودن افراد این نیست که همه آنها در همه شرایط یکسان عمل کنند. این به تشخیص افراد وحیطه وظایفشان بر می گردد

وظیفه ما آگاهی دادن به جامعه است و وظیفه نظام پزشکی و نهادهای قانونی برخورد با متخلف

در نقد همکاران هم واقع بینی شرط است و نباید دچار ریزبینی یا بزرگ بینی شد. نقدهایی که در صدا و سیما و جراید و فضای سایبری دیده می شوند عمدتا از نوع استقلالی و پرسپولیسی است. من نوعی چون به طب سنتی علاقمندم همه منتقدان را عامل دشمن می دانم و شمای نوعی که شیفته طب رایج هستید مخالفین آن را از دم متحجر و شیاد می نامید. ما عادت کرده ایم که عینک پیش داوری بر چشم زده و همه را صفر یا صد ببینیم.

البته هریک از ما چنانچه مستندات محکمه پسندی از اطبای از خدا بی خبر (چه غربی و چه سنتی) داریم موظفیم راسا اقدام کنیم. شما اگر دارید بسم الله. پیگیری کنید. ولی این پذیرفته نیست که یکنفر استفاده ابزاری استعمارگران از طب که بیماران را مستاصل کرده را نبیند یا ببیند و سکوت کند و آنگاه در برابر تخلفات عده ای از اطبای سنتی که دل ما هم از آنها خون است فریاد وا اسفا سر دهد و با چماق کردن آن بر سر همه حتی طب سنتی بکوبد. چنین نقدی نامتقارن و مبتلا به سرطان است.

در این که طب رایج در کنار ضعفهای فراوانش از توانایی هایی هم برخوردار است تردیدی نیست و خود سودجویان هم این را می دانند منتهی نفعشان در این است که طب رایج را کامل رد کنند تا مشتریهایشان زیاد شوند همانطور که بسیاری از پزشکان رایج نیز با همین هدف، طب سنتی را از اساس انکار می کنند

حذف غیر پزشکان متبحر از چرخه درمان به بهانه این که شاید به بیمار لطمه بزنند کار صحیحی نیست. این همان کاری است که برخی اطبای سودجوی سنتی هم ناجوانمردانه در سخنان و آثار خود مطرح کردند تا همه بیماران را به سوی خود جلب کنند. بنده حداقل خودم چند طبیب سنتی را می شناسم که 50 سال است تجارب خود را که سینه به سینه از پدرانشان آموخته اند رایگان در اختیار بیماران قرار می دهند و تشخیص هم می دهند که کجا احتمال خطر هست و نباید دخالت کنند. حالا این صحیح است که من از راه برسم و جلوی آنها را بگیرم؟ این کار را زکریای رازی هم انجام نداد. حتما شنیده این که او از اطبای بغداد امتحان گرفت و مدعیان دروغین را جدا کرد و سایرین را هم بر حسب توانایی هایشان طبقه بندی کرد و به هر دسته تا حدی اجازه کار داد تا جایی که به فلان پیرمرد فقط اجازه تجویز ملین داد. ای کاش نظام سلامت ما به اندازه زکریا در هزار سال قبل درک صحیح از خود نشان دهد

اینکه اگر آمار تخلفات یک گروه وجود داشته باشد قدم اول قانون و اخلاق است موقعی صحیح است که وزارتخانه مربوطه اش نگوید توانایی برخورد با آن را ندارم. وقتی معاون وزیر بهداشت می گوید گروه کوچکی از پزشکان که سهامدار بیمارستانهای خصوصی هستند تمام نظام سلامت را به چالش کشانده اند و به وزارت بهداشت هم فشار وارد می کنند، و وقتی می گوید در سال 700 هزار نفر در کشور در اثر پرداخت هزینه های درمان فقیر می شوند، دیگر آمار داشتن به چه درد می خورد؟ این که بدانیم تعداد دستگاههای ام آر آی در تهران از کل کشور انگلستان بیشتر است و 94 درصد تصاویر آن (با آن هزینه های هنگفت و عوارض اشعه و .....) منفی و طبیعی است، این که تعداد جراحی قلب در ایران با چین که 60 برابر ما جمعیت دارد مساوی است و بعد خودشان اذعان می کنند که غالب جراحی ها غیرضروری و سودجویانه است و..... حال انصاف خود را بگذارید وسط و بگویید اطبای سنتی سودجو بیشتر آسیب زا هستند یا سودجویان طب تکنولوژیک؟ سوال من از شما این است که چرا در مورد این بدبختیها صحبت نمی کنید؟ فریاد شما در مورد فرصت طلبان طب سنتی حق است ولی چرا آمار و ارقام سوء استفاده های وحشتناک پزشکان آلوپات داد شما را در نمی آورد؟

در صحت این که فرمودید آمار هایی هست که نشان می دهد بیشترین شکایات از پزشکان عمومی مربوط به طب سنتی و حجامت است تردید دارم. لطف کرده اثبات فرمایید

سوال فرمودید حال که قبول دارم وزارت بهداشت متولی سلامت جامعه است. پس میپذیرم که توصیه کنیم بیماران به مراکزی مراجعه کنند که مجوز از وزارت بهداشت دارند؟

جواب شما از مطالب قبلی روشن شد. خیر. وزارت بهداشت متولی ناتوانی است. چون نتوانسته بر روی مراکزی که خود مجوز به آنها داده نظارت کافی داشته و جلوی تخلفات آنها را بگیرد. وقتی خودشان اذعان کرده اند که نمی توانند جلوی مافیای دارو و تجهیزات پزشکی و سهامداران کلان بخش خصوصی را بگیرند پس ارجاع بیماران به این مراکز ضمانت بخش نیست و تضمینی وجود ندارد که جان و مالشان حفظ شود.

در چنین شرایطی وظیفه ماست که همتمان را متمرکز بر آگاه کردن مردم نماییم و چه باک که مطب شخصی را تعطیل و از درآمد آن بگذریم تا بتوانیم فارغ البال فریاد بزنیم و متهم به سینه زدن برای منافع شخصی نشویم. به شرط آن که در نظرات خود تقوا را رعایت کنیم و از طریق صواب و تواضع خارج نگردیم که امیرمومنان علی ابن ابیطالب علیه السلام در اوصاف متقین فرمود: "و منطقهم الصواب و مشیهم التواضع"

این است وظیفه حقیر تا وظیفه شما چه باشد.

دکتر دهقانی:

سلام خدمت دکتر گرامی
نکته اول در باب وظیفه ما.
اخلاق اینچنین حکم میکند که وظیفه من و شما به طور مستقیم افزایش آگاهی و فرهنگ سلامت است. امری که متاسفانه اینجانب گمان میکردم با مطرح شدن طب سنتی و اسلامی بسیار رشد خواهد کرد و بیماران دست از اصرار بر دارو درمانی برمیدارند. از خوردن غذا که چه عرض کنم سموم تجاری دست بر میدارند و ...
اما آنچه که در نهایت دیدم توصیه به نعل اسب بود و ….! اندک مسائلی هم که به خوبی در مورد بهداشت غذا مطرح شد با تفکرات خاص و عجیب مخلوط شد و ایجاد ناامیدی و ترس از دیگر پزشکان!
بنابراین اگر شما قدم در راه آموزش صحیح بردارید. که البته میدانم احتمالا فرصت آن را ندارید. مانند همه پزشکان دیگر که به دلیل پزشک محوری سیستم بار سنگینی به دوش میکشند، امثال من هم به شما یاری خواهند رساند.
اما این آموزش صحیح شرط و شروط دارد. بگردیم ببینیم مشکلات بهداشتی ما چیست و ... و فی المثل اینکه از نظر تئوریک اندوسکوپی چه خطراتی دارد در مقابل خطرات زندگی بدون تحرک امروز و نوشابه های گاز دار و فست فود و ... ناچیز است.
اما در مورد وظیفه غیرمستقیم ما. ما مسئولیم با گزارش موارد تخلف به مراکز قانونی آنها را ترغیب به برخورد کنیم. اگر تعداد زیادی از پزشکان این کار را انجام دهند مطمئن باشید موثر است. از طرفی ما مامور به انجام وظیفه هستیم و نتیجه در دست خداست. اما در مورد نقد. هیچ عیبی ندارد که در یک محیط علمی دو نفر بر عقیده خود به صورتی علمی پافشاری کنند. البته تعصب بیجا امری باطل است. اما آنچه که امروز از همکاران طب سنتی شما دیده میشود، "فرار به رسانه" است. این بحث نیست. شما که پزشک هستید و حداقل سالها تجربه کسب کرده اید پیش قدم شوید مجموعه ای پرسش و پاسخ های صحیح و علمی را شروع کنید، و اینها را در فضای رسانه جایگزین موارد ناشایست کنید. در این مورد هم میتوانید روی همکاری بنده حساب کنید.
در مورد تخلفات سایرین، باور بفرمایید رطب خورده نیستم اگر منع رطب میکنم. خوشبختانه حداقل در جمع سیستم های دولتی فضای مناسبی در شیراز ایجاد شده و امکان مطرح شدن موارد غیر اخلاقی در شیراز از مدت ها قبل فراهم شده و الگوهایی وجود دارد که اگر مایل بودید میتوانید از چند و چون آن باخبر شوید. توجه دارید که گزارش تخلفات پزشکان بسیار امر حساسی است. چه آنکه بی اعتمادی مردم به پزشک بزرگترین لطمه به بیماران است.
اما سخن از حذف غیر پزشکان نیست. بلکه
1- حذف غیرپزشکان سودجوست. شما خودتان سخن از قدمای این رشته را به میان آوردید من هم این گروه را به طور ضمنی در حرف هایم پذیرفته بودم. خوشبختانه شخصا با یکی از این بزرگان در شیراز در ارتباطم و بسیار از دانش این فرد استفاده کرده ام. اما افرادی در این حیطه وارد شده اند که شما میدانید نه پزشک هستند نه از قدما و صاحبان گنجینه های سینه به سینه نقل شده. فردی با تحصیلات فلان ناگهان مدعی ابداع مثلا طب آن هم طب .... شده! این افراد منظور است
2- قرار ندادن همان قدما در خط اول درمان است. مثالی زدم که کمک کننده بود. بیماری هایی وجود دارد که امروز در طب مدرن برای آن درمان وجود دارد ولی طب سنتی درمانی برای آن ندارد و این بیماری ها فرصت طلایی دارند. مراجعه به غیر پزشک باعث از دست رفتن آن فرصت طلایی میشود. که بنده بارها شاهد آن بوده ام

در مورد دردهای سیستم سلامت حرف بسیار است. که مثال بارز آن همان MRI است که فرمودید اما این درد، دردی فرهنگی و سازمان یافته است. مطمئن باشید این افراد پایشان به طب سنتی هم برسد همین آش و همین کاسه است!!و تنها راه اصلاح تقویت نظارت و قدرت سازمان های بیمه است که آن هم امری دولتی است.
اما نحوه بیان آن در فضای عمومی باید به دور از ایجاد رعب و بی اعتمادی باشد. مثلا اینکه گفته شود تنها عده بسیار کمی از بیماران کمر درد احتیاج به عکس MRI دارند بسیار بهتر است تا اینکه صرفا به باند های موجود این سیستم بپردازیم
سخن آخر اینکه:
عده ای متاسفانه مشغول تغذیه از رنج بیماران هستند. اما شما تائید میکنید و درخواست میکنم موکد تاکید کنید که این عده در برابر جمعیت چندصد هزار نفری پرسنل بهداشتی که صادقانه با خطرات بسیار زیاد خدمت میکنند کم هستند. گرچه ضرری که می زنند زیاد است
گروهی با ابزار مدرن مشغول شیادی هستند که انقدر کارشان گرفته که کاری به کار دیگران هم ندارند! گروهی هم با اسم سنتی بودن که از قرار کسب شهرت را در سخنان عجیب در مورد خود و طب دیده اند.
آنچه مسلم است، باید کاری کرد!
اینکه چه کاری و چطور، من معتقدم اصول دارد. تدریجی است و با صبر ممکن میشود.
همچنان معتقدم که حس کردن درد و تب کردن علامت خوبی است. اینکه شما امروز و احتمالا در گذشته بیان میکنید که افراط ها و شیادی هایی وجود دارد این بسیار پیش آگهی مطلوبی دارد.
من به طب سنتی علاقه مندم و در مورد 3 سالی که پزشک عمومی بودم از آن استفاده کردم و حتی نتایج را ثبت میکردم اما آینده خودم را در این طب نمی دیدم، اما شما که در این زمینه مشغول هستید قطعا بسیار بیشتر موثر هستید

این لینک خبر نقل از سازمان نظام پزشکی را هم اضافه میکنم البته در حاشیه بحث ماست ولی چون سند زیاد بودن شکایت به خاطر حجامت را خواستید:

http://www.pezeshk.info/view.asp?catId=66&id=5578
در مورد وزارت بهداشت اما سخن شما متناقض است. وقتی گفته میشود همت کنید و از مجاری موجود قانونی با متخلفان برخورد کنید، میگویید آنها مسئول هستند!اما وقتی بحث وظیفه آنها به میان می آید میگویید آنها ضعیف هستند پس نظرشان را قبول ندارید. باید تکلیف را مشخص کنید. اگر هم وزارت بهداشت ضعیف است این ضعف به خاطر دخالت سایرین است.
از طرفی دیگر شما حداکثر بتوانید ثابت کنید که وزارت بهداشت نمیتواند همه زیرمجموعه خود را نظارت کند اما چطور میخواهید ثابت کنید جایی که از نظر وزارت بهداشت خطرناک است خطرناک نیست؟ این دو دو مقوله جدا از هم است.از طرفی شما که نباید موجب تضعیف بیشتر و بیشتر وزرات بهداشت باشید!! و بگویید چون مثلا فلان جا ضعف داشته پس دیگر به هیچ دردی نمیخورد!

تحلیل وضعیت سلامت کشور به نقل از استاد گرامی جناب دکتر منتظر

بسمه تعالی

در خصوص وضعیت سلامت کشور مطالبی را به شرح ذیل به عرض می رسانم. لازم است ذکر کنم که تمامی آمار و ارقام از زبان وزیر محترم بهداشت، معاونین ایشان و سایر مسئولین بهداشتی می باشد که سند آن موجود است:

مقدمه اول : دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد امروز طب استعماری تبدیل به تهدیدی جدی برای ملت ما شده است

آنچه در تشریح وضعیت فعلی ما قابل ذکر می باشد این است :

الف) گسترش روزافزون آمار بیماریها و پائین آمدن سن ابتلا به آنها :

  • علت نیمی از مرگ و میرها قلبی است ، آمار فشار خون به 20% و سن سکته به 30 سال رسیده است.
  • عامل 20% مرگ و میرها سرطان است (سومین علت مرگ) و از هر چهار خانم یکی به سرطان سینه دچار می شود و چشم انداز آن ابتلای 15 میلیون نفر از 75 میلیون جمعیت کشور است
  • 50% مردان و70% زنان مبتلا به پوکی استخوان یا کمبود تراکم استخوان هستند، 2 میلیون نفر در معرض شکستگی خود به خود استخوان می باشند، سن طبیعی پوکی استخوان از 70 به 45 سالگی رسیده است و می گویند مفصل زانوی نیمی از زنان بالای 55 سال باید تعویض شود.
  • آمار دیابت به 10% و سن ابتلا به آن که در دنیا 65-55 سال است در ایران به 45 رسیده و دومین علت قطع پا در کشور بعد از حوادث است.
  • آمار ابتلا به ام اس به 000/50 نفر رسیده (در چند سال اخیر 10 برابر شده) در حالی که طبق آمار جهانی نباید در ایران بیش از 2000 مبتلا وجود داشته باشد. این درحالی است که هزینه ماهیانه درمان ام اس 5 میلیون تومان است و دولت سالیانه 60 میلیارد تومان یارانه بابت آن می دهد.
  • سالیانه4000 نفر کلیه های خود را از دست می دهند و تعداد بیماران دیالیزی بیش از 6 برابر دستگاههای دیالیز است. در حال حاضر 15-10میلیون نفر درجاتی از بیماری کلیه را دارند که بیماری در آنها هنوز خاموش است. برابر اعلام وزارت بهداشت در 30 سال آینده به تعداد تختهای بیمارستانی موجود در کشور باید تخت دیالیز داشته باشیم ! این در حالی است که هزینه انجام یک پیوند برای دولت 150-100 میلیون تومان است
  • سه میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد و از هر 5 ازدواج یک زوج دچار نا باروری می شوند

 

ب) سوء مدیریت و عدم نظارت : نمونه های آن عبارت است از :

  • واردات بیش از حد تجهیزات پزشکی: مثلاً تعداد دستگاههای ام آر آی در تهران از کل کشور انگلستان بیشتر است لذا 94% تصویربرداری ها غیرضروری است که این امر باعث تحمیل هزینه فراوان به مردم و تحمل عوارض ناشی از اشعه شده است
  • ورود فرآورده های آلوده مانند فاکتور های خونی حاوی ویروس هپاتیت و ایدز از شرکت فرانسوی مریو که صدها نفر بیمار مبتلا به هموفیلی و تالاسمی مبتلا شده و جان خود را از دست دادند. وزارت بهداشت محکوم به پرداخت دیه شد ولی وقتی مقرر شد از شرکت مریو شکایت شود، وزارت بهداشت منکر وجود هرگونه مدرک برعلیه این شرکت شد در حالی که عراق با همه اوضاع نابسامان خود از این شرکت غرامت دریافت کرد
  • واردات واکسنهای آنفولانزای مشکوک از شرکت های صهیونیستی نوارتیس و گلاکسو

ج) هزینه های خانمان برانداز:

  • به گفته معاونت درمان سالیانه 700 هزار نفر در اثر پرداخت هزینه های درمان همه دارایی خود را از دست می دهند

            مثلاً هزینه جراحی قلب در بخش خصوصی 50-30 میلیون تومان است

  • هزینه هرنوبت IVF در مراکز دولتی 1.5 میلیون تومان است و زوجهای نابارور جوان برای تامین هزینه درمان باید همه دارایی خود را بدهند.
  • هزینه درمان ام اس در ماه 5 میلیون تومان است

 

مقدمه دوم : هر حرکت موثر توحیدی یک جنبه نفی دارد و یک جنبه اثبات (لااله الاالله) و جنبه نفی آن مقدم و بر جنبه اثبات و مهمتر از آن است (فمن یکفر بالطاغوت و یومن بالله.)

بنظر می رسد این یک اصل اساسی است و هیچ مصلحت اندیشی نمی تواند آن را تعطیل کند. اگر چنین بود پیامبران الهی اینقدر درگیر نمی شدند و حرکت اصلاحی خود را بدون ایجاد حساسیت در مخالفین به پیش می بردند.

ظاهراً نقطه ضعف اساسی علاقمندان طب اسلامی در دانشکده طب سنتی همین اصل مهم است که آنها طب غربی و مظاهر آن را خوب و مورد اعتماد می دانند و مدام صحبت از تعامل این دو مکتب درمانی با هم می کنند و بین آن دو رابطه گرگ و میش قائل نیستند. نتیجه اش این شده که آن استاد معتقد به طب اسلامی، آنچه را که پیشرفت های طب غربی می پندارد، جزء طب اسلامی بر می شمارد و قائل به کلام حضرت امام خمینی (ره) که آن را «طب استعماری» نامید نمی باشد و تهدید هایش را نمی بیند.

بحث:

اولاً: اگر این آمار و ارقام دروغ است چرا توسط وزارت بهداشت و مسئولین آن اعلام شده و کسی هم آنها را رد نمی کند؟

پس اگر راست است باید وضعیت موجود را یک تهدید ملی و یک وضعیت بحرانی قلمداد کرد.

ثانیاً : گسترش آمار بیماریها در روستاها که از هوای سالمی برخوردارند و پایین تر بودن سن ابتلا به بیماری ها در ایران نسبت به کشور های غربی نشان دهنده آن است که نمی توان علت این بحران را صرفاً  استرس، کم تحرکی، چاقی و آلودگی هوا دانست و قطعاً باید عوامل دیگری را مضاف بر عوامل یاد شده جستجو نمود.

ثالثاً : به نظر می رسد عوامل ذیل باعث شده تا وضعیت ما از نظر سطح سلامت و گسترش بیماریها و هزینه ها حتی از کشور های غربی بدتر باشد :

الف) مواد غذایی ناسالم : تولید و مصرف وسیع فست فود و مواد غذایی که حاوی انواع نگهدارنده های صنعتی می باشند (نیتریت،

بنزوات سدیم و ...) و بنابر برخی گزارش ها میزان آنها در اغذیه ما حتی بیش از سایر نقاط دنیاست. و نیز مواد غذایی شبیه سازی شده مثل آبلیموی تهیه شده از کاه یا شیرهایی که بنا به اعتراف برخی مسئولین یک قطره شیر هم ندارند!

و جالب است که که دولت بعضاً برای تبدیل یک ماده غذایی مفید به مضر هزینه می کند، مثلاً شکر سرخ تهیه شده از نیشکر در خوزستان که ضد سودا و مفید برای مزاج است کیلویی 5000 تومان و نایاب می باشد در حالی که همین شکر وارد کارخانه شده بعد از افزودن مواد شیمیایی سفید کننده با حمایت دولت کیلویی1500 تومان عرضه می شود!

ب) استفاده وسیع از کود های شیمیایی در کشاورزی : چندی قبل وزیر بهداشت اعلام کرد استفاده از این کودها در کشور بیش از حد مجاز است و باعث سرطان می شود. کافی است به این آمار دقت شود تا به عمق فاجعه پی ببریم:

« میزان واردات کود شیمیایی به کشور در اولین سال ورود (1325)، یازده تن بوده که الآن به 4 میلیون تن در سال رسیده»

 تاسف بارتر این که دولت برای واردات این حجم کود شیمیایی یارانه هم می پردازد..

ج) مصرف بیش از حد داروهای شیمیایی : میزان تجویز و مصرف دارو در ایران از کل اروپا بیشتر است ، استاندارد جهانی تجویز دارو در یک نسخه دو قلم است ولی در ایران بعضاً پزشک10 قلم دارو تجویز می کند و هیچ کس او را بازخواست نمی کند. تجویز داروهای کورتونی برای کوچکترین علائم مثل تب و سرماخوردگی به امری معمول تبدیل شده است . حذف طرح ژنریک نیز که از اوایل انقلاب برای مبارزه با سودجویی کارتلهای دارویی اجرا می شد نیز به این آشفته بازار دامن زده است

د) جراحی های غیر ضروری و سودجویانه :کافی است به این آمار دقت شود که میزان جراحی قلب در ایران با چین که 60 برابر ما جمعیت دارد برابر است. یعنی مردم ما با صرف هزینه فراوان، سلامت خود را می فروشند و هرگز به سطح سلامت قبلی باز   نمی گردند. وزیر بهداشت ما متخصص زنان است ولی همچنان زایمان طبیعی امری نادر و تاریخی است.

نتیجه:

با دقت در شرایط موجود متوجه می شویم که موضوع پزشکی و سلامت برای ما یک موضوع امنیتی و استراتژیک است و تداوم وضع موجود در آینده ای نزدیک مارا از پای در می آورد و دیگر نیازی به جنگ برای تسلیم شدن ما نیست

آسیب های  های موجود در حوزه سلامت را در چهار سطح کلی می توان فهرست نمود :

1-جانی         2- مالی       3- فرهنگی     4- اعتقادی

درک صحیح وضع موجود ما را به این نتیجه می رساند که اولین و مهمترین وظیفه ما، محافظت از جامعه در برابر این تهدید نرم است .

اول ای دل دفع شر موش کن               وانگهی در جمع گندم کوش کن

در برابر سونامی سد سازی نمی کنند بلکه مردم را آگاه می کنند تا فرار کنند. ابتدا باید مردم را آگاه کرد تا تهدید های طبی و تغذیه ای آنها را هلاک نکند، حضرت امام خمینی (مبدع واژه طب استعماری) نیز فرمودند هرکجا دیدید مسئولین گوش       نمی کنند بروید به مردم بگویید.

این که می بینیم وزارت بهداشت دل ما را به تاسیس چهار تا دانشکده طب سنتی خوش و سر اساتید طب سنتی را به آن گرم می کند، این که شاهدیم موسسه تحقیقات حجامت برای کسب مدرک طب اسلامی به ارمنستان می رود و این که نظاره گریم حوزه های علمیه ما نسبت به این موضوع کاملاً دچار رخوت هستند، ناشی از عدم درک شرایط تهدید آمیز فعلی است.

مشکل امروز ما این نیست که از طب اسلامی یا طب سنتی برخوردار نیستیم، مشکل ما این است که وزارت بهداشت ما از نظر عملکرد و سیاستگذاری کاملاً وابسته است. وزارتخانه ای که اساس آن سکولارست با آمدن دولت اصولگرا و انتخاب وزرایی که البته مومن و محجبه هستند، مشکلش حل نمی شود. شخص آقای دکتر لنکرانی وزیر سابق و دکتر علویان معاون ایشان و نیز سایر معاونین بارها اعلام کرده اند که حریف مافیای حاکم بر سیستم پزشکی نمی شوند. و بدیهی است تا وضعیت چنین باشد مردم روی سلامت را نخواهند دید و سایر اقدامات روبنایی است.

نقش شخصیت ها و نهادها در این راستا: 

1-  به چالش کشاندن وزارت بهداشت:

قطعاً این که مقام معظم رهبری در مورد کرسیهای آزاد اندیشی فرمودند، 100 بار گفتم و انجام ندادید، حوزه بهداشت و سلامت را هم شامل می شود. در شرایطی که وزارت بهداشت کوچکترین حرکتی در این جهت انجام نمی دهد، جا دارد که مراکز علمی دانشگاهی و همه نهادهای انقلابی با برقراری این کرسیها، مسئولین وزارتخانه را به جد به چالش بکشد تا موظف شوند علت وضع موجود را توضیح دهند و بگویند برای رفع آن چه کرده اند؟ توضیح دهند که :

  • چرا آمار پیشرفت بیماریها (بنا بر گزارش خودشان) بیش از هرجای دیگر دنیاست ؟
  • چرا آمار جراحی قلب ما با چین برابر است ؟
  • چرا فقط در ایران این تعداد دختر جوان مبتلا به ام اس داریم؟
  • چرا سن بروز بیماریها در کشور ما پائیین تر است؟
  • چرا آمار رشد جمعیت را در تنها کشور شیعی، به 1.3 در صد رسانده اند آن هم در کشوری که 6 برابر انگلستان خاک دارد و نصف وسعت اروپا در خاک آن جا می شود و رهبرش فرموده است تا جمعیت به 150 میلیون نرسیده آن را کنترل نکنید؟
  • چرا شرکتهای دارویی آمریکا ما را تحریم نمی کنند و داروهای آنها به وفور با قیمت گزاف در داروخانه ها عرضه می شود؟

 مسئولان وزارت بهداشت و مافیای حاکم بر نظام سلامت باید بدانند که دیگر نمی توانند هر سیاستی را به هر شکل که می خواهند و بدون هیچ مقاومتی پیاده کنند و پاسخگو هم نباشند.

 

2-   آگاهسازی عمومی:

-       مردم باید آگاه شوند که در معرض تهدید می باشند

-       باید بدانند که وزارت بهداشت آنان بدون چون و چرا تابع سیاستهای سازمان جهانی بهداشت است و طبیعتاً همان مقدار که سازمان ملل در جهان صلح را گسترش می دهد، سازمان جهانی بهداشت که شعبه ای از آن است نیز سلامت را توسعه می دهد.

-       نباید از آگاه شدن مردم  ترسید. آگاهی آنان باعث می شود تا جلوی خیلی از سوء استفاده ها گرفته شود و حتی کارخانه های تولید ساندویچ و سس و روغن صنعتی و پفک مجبور به تغییر خط تولید خود شده تا ورشکسته نشوند.

-       باید اصول تغذیه ای قرآنی و اسلامی برای همگان تبیین شود.

از آیه :«فالینظر الانسان الی طعامه» الهام می گیریم که شرط انسان بودن این است که بدانیم چه می خوریم. یعنی فقط چیزی را مجاز به خوردنیم که مفید بودنش بر ما روشن شده باشد در حالی که مردم خیلی هم که اهل دقت باشند، از مواد غذایی مضر پرهیز می کنند ولی اغذیه مشکوک را با این توجیه که نمی دانیم خوب یا بد است می خورند که این برخلاف معیار قرآنی است

-       باید بدانند که سیستم پزشکی موجود برایشان ضمانت بخش نیست و ممکن است سلامت خود را همراه با همه دارایی خود از دست بدهند.

 

انشاء الله هریک از ما بتوانیم به سهم خود به وظیفه مان در این شرایط حساس تاریخی عمل کنیم


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

تریپتوفان یک اسیدآمینه‌ی ضروری برای بدن است که باعث ساخت سروتونین در مغز و در نتیجه تسکین و آرامش می‌شود.

با مصرف مواد غذایی که در ذیل به آن‌ها اشاره شده، مابقی زندگی را با اعصابی آرام و روانی سالم ادامه دهید. بر کسی پوشیده نیست که تغذیه تأثیر چشمگیری بر خلقیات و احساسات انسان می‌گذارد. برای مثال، هنگامی که مقدار زیادی شکر تصفیه‌شده (شکر سفید) مصرف می‌کنید، تا چند ساعت بعد احساس افسردگی و بی‌حوصلگی می‌کنید. این افزایش سطح قند خون بر روی تمرکز فرد تأثیر می‌گذارد و متعاقب آن در کار و روابط او خلل وارد می‌کند.
پرهیز از خوردن این‌گونه مواد به معنای رسیدن به آخر دنیا نیست، بلکه در عوض با خوردن این مواد مفید و مغذی علاوه بر داشتن اندامی متناسب، از استرس و اضطراب به دور خواهید بود.

از مغزها استفاده کنید

کمبود سلنیوم در بدن باعث اضطراب، افسردگی و خستگی می‌شود. آجیل (مغزها) سرشار از سلنیوم هستند، لذا مصرف مقداری از انواع آن به طور روزانه برای کاهش اضطراب و دل‌آشوب مفید می‌باشد.

قارچ، ماهی تن و ماهی سالمون نیز حاوی مقادیر مناسبی از سلنیوم هستند. با این وجود، مصرف مغزها را فراموش نکنید.
مانند ملوان زبل غذا بخورید!
منیزیم باعث آرامش اعصاب و عضلات می‌شود. همچنین بدن ما برای جلوگیری از فشارهای عصبی به منیزیم نیاز دارد، لذا کمبود آن منجر به تنش‌های عصبی، گرفتگی عضلانی و خستگی می‌شود. اسفناج یک موتورخانه منیزیم است و به علاوه سرشار از ویتامین‌های A، C و اسیدفولیک و کمی آهن می‌باشد.
سعی کنید روزانه یک پیمانه اسفناج تازه و خام یا نیم پیمانه اسفناج پخته بخورید، البته ماهی و تخم کدو حلوایی نیز جایگزین‌های مناسبی برای اسفناج می‌باشند.

برای درمان از گیاهان کمک بگیرید

ریحان منبع خوبی از منیزیم است که باعث آرامش اعصاب، شل شدن عضلات و راحتی رگ‌های خونی می‌شود. همچنین در ریحان خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی دیده شده که برای بهبود افراد مبتلا به ورم مفاصل (آرتریت روماتوئید) یا التهاب روده مفید می‌باشد. با مصرف مشتی برگ ریحان به همراه غذا، علاوه بر مزه‌ای دلپذیر، مقدار زیادی آهن، کلسیم، پتاسیم و ویتامین C نیز دریافت خواهید کرد.
برای این که طعم و عطر ریحان از بین نرود، می‌توان آن را در انتهای پخت به غذا اضافه کرد. گفتنی است که بادرنجبویه و بابونه هم از سبزی‌های معروف در رفع استرس و کاهش اضطراب می‌باشند.

 

تلخ‌های مفید را فراموش نکنید

تریپتوفان یک اسیدآمینه‌ی ضروری برای بدن است که باعث ساخت سروتونین در مغز و در نتیجه تسکین و آرامش می‌شود.
شکلات تلخ جدا از خواص آنتی‌اکسیدانی آن، سبب تقویت قلب می‌گردد، لذا به هنگام خرید شکلات دقت کنید تا میزان کاکائوی آن زیاد و شکرش کم باشد.

از فواید جو بهره ببرید

مجموعه کربوهیدرات‌های موجود در بدن سبب افزایش جذب تریپتوفان و در پی آن ساخت سروتونین می‌شود.
جو دارای نشاسته مفید است و در نتیجه باعث تجمع مواد قندی در خون و به دنبال آن شوک انسولینی نمی‌شود.
به علاوه جو منبع خوبی از فیبر محلول است که در پایین آوردن کلسترول خون نقش مهمی دارد.
برای داشتن اثر تسکین‌دهنده، توصیه می‌گردد جو را همراه با مقداری مواد پروتئینی (مانند مغزها و یا دانه‌های مفید) مصرف کنید. برنج قهوه‌ای، غلات خام و حبوبات نیز منابع خوبی از کربوهیدرات‌ها به شمار می‌آیند و می‌توانند جایگزین مناسبی برای جو باشند.

به لبنیات «نه» نگویید!

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید شیر اثر آرام‌بخش دارد. فقط کافی است شب‌هایی را به یاد آورید که مادرتان شیشه شیر گرمی را در دهان‌تان می‌گذاشت.
شیر از آنجایی که حاوی تریپتوفان می‌باشد (تریپتوفان در ساخت سروتونین نقش دارد) باعث تسکین و آرامش مغز می‌شود.
سروتونین علاوه بر احساس آرامش، باعث خواب عمیق و راحت هم می‌شود.
اگر بدن شما قادر به هضم لاکتوز موجود در شیر نیست، از شیرهای بدون لاکتوز استفاده نمایید.

 

از خوردن غذاهای دریایی لذت ببرید

میگو ممکن است ظاهری کوچک داشته باشد، ولی از نظر ارزش غذایی، ماده‌ای کامل به حساب می‌آید.
این موجودات دریایی کوچک منابع بسیار خوبی از تریپتوفان و سلنیوم هستند که برای حفظ آرامش و اعصاب بدن ضروری می‌باشند.
همچنین میگو دارای مقادیر مناسبی از اسیدهای چرب امگا-3 و ویتامین‌های D و B12 می‌باشد.
آبزیان دیگر مانند ماهی هم همان خواص میگو را دارند و مصرف ماهی نیز توصیه می‌گردد.

 

مصرف گل‌های خوردنی را افزایش دهید

همان‌طور که می‌دانید کمبود پتاسیم سبب خستگی عضلات، بی‌حوصلگی و ضعف، تندمزاجی و اضطراب می‌شود، اما با مصرف کلم بروکلی می‌توانید مقدار مناسبی از پتاسیم لازم را دریافت کنید.
به علاوه، بروکلی سرشار از بتاکاروتن و ویتامین‌های C و E می‌باشد که تقویت سیستم ایمنی بدن را به همراه دارد، لذا مصرف آن در چند وعده طی هفته توصیه می‌گردد.
منابع دیگر پتاسیم شامل آواکادو، موز، کلم پیچ، کلم بروکسل، کدوحلوایی، گوجه‌فرنگی و بادمجان هستند.
روز را با نوشیدن چای آغاز کنید
برگ‌های چای حاوی یک اسیدآمینه ضروری برای بدن می‌باشند که با تولید امواج مغزی آلفا سبب کاهش استرس و افزایش آرامش می‌شود.
چای سبز نیز که لقب پادشاه گیاهان را به خود اختصاص داده است، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی و سرطان را کاهش می‌دهد و از فشار خون بالا جلوگیری می‌کند.

 

با کیوی اوج بگیرید!

مغز برای تبدیل تریپتوفان به سروتونین نیازمند ویتامین C است. در واقع، مغز یک پمپ مخصوص برای ویتامین C دارد و ویتامین C اضافی در خون را به سمت خود می‌کشد و نگاه می‌دارد.

میوه کیوی منبع خوبی از ویتامین C است که مصرف روزانه آن توصیه می‌شود.

اگر از کیوی خوشتان نمی‌آید، می‌توانید میوه‌های دیگر غنی از ویتامین C را جایگزین آن کنید که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از توت‌فرنگی، پرتقال و گریپ‌فروت.

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
دکتر ناصر رضایی‌پور
دستیار دکترای تخصصی طب سنتی ایران
مدیر رسانه شرکت سیمرغ حکمت ایرانیان
--------------------

برای نگاهداشت سلامتی کبد، باید به رعایت اصول شش‌گانه تندرستی یا همان «سته ضروریه» توجه داشت که شاید بتوان مهم‌ترین آنها را چنین برشمرد:

1. خواب خوب: بهترین زمان خواب از 9 شب تا 3 صبح است که بر اساس مزاج فرد، سن، جنس، اقلیم، فصل و... تنظیم می‌شود. توصیه می‌کنیم دست‌کم تا 22:30 بخوابید و پیش از طلوع خورشید از خواب برخیزید. خواب خوب، به گوارش درست کمک می‌کند و موجب تقویت قوای کبدی می‌شود.

2. ورزش: حد و اندازه ورزش نیز با توجه به همان تفاوت‌های فردی و... که اشاره شد، تعیین می‌گردد. ورزش خوب نیز با کمک به گوارش و همچنین کمک به تحلیل و دفع مواد زاید، به سلامتی کبد کمک می‌کند.

3. تغذیه: برای نگاهداشت سلامتی کبد توصیه می‌شود از خوراک‌های خوب و لطیف و به‌ویژه خوشبو استفاده شود که از آن جمله است: نانی که از خمیر و آرد و گندم خوب به عمل آمده و نمک به‌اندازه داشته باشد، گوشت‌های زودگوار از گوسفند و پرندگان مناسب، مویز، انجیر، فندق و....

در مقابل، می‌توان رفتارهای زیان‌بار برای کبد را نیز چنین برشمرد:

1. خواب نامناسب (کم یا زیاد یا خواب در طول روز)

2. سکون زیاد و دوری از ورزش و فعالیت بدنی مناسب

3. زیاده‌روی در نوشیدن آب و مایعات که امروزه به‌خطا به آن دامن زده می‌شود.

4. زیاده‌روی در مصرف میوه‌ها و لبنیات که باز امروزه به غلط مورد توصیه اکید این و آن است.

5. برهم‌خوری و با‌هم‌خوری و عدم رعایت ترتیب غذاها

6. خوردن آب سرد ناشتا، داخل و پس از حمام، پس از ورزش و نزدیکی جنسی

7. زیاد خوردن خوراک غلیظ چون گوشت گاو و گوساله، فست‌فودها، نان خمیر و فطیر و بیات، غذاهای خمیری و لزج مانند قارچ و سیب‌‌زمینی و پاچه و ماکارونی و لازانیا و... که موجب انسداد در مسیرهای داخلی کبدی می‌شوند

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:کوتاه در باره مراقبت از کبد عزیز, ] [ 21:10 ] [ لقمان محمدیان ]

همین چند سال پیش بود که انتشار گزارش اداره استاندارد تهران درباره کشف تخلفات گسترده در صنعت سوسیس و کالباس جنجال زیادی را در کشور به پا کرد و بسیاری از تولیدکنندگان فعال در این صنعت در مظان اتهام قرار گرفتند. از زمان انتشار آن گزارش تاکنون بیش از سه سال می‌گذرد. اما آیا در این مدت تحولی در کیفیت سوسیس و کالباس تولید داخل رخ داده است؟

به گزارش ایسنا، در شهریور سال 1388 اداره استاندارد تهران اقدام به نمونه‌برداری از 26 نمونه سوسیس و کالباس و همبرگر از مراکز عرضه و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کرد و این نمونه‌ها از نظر منشا بافت گوشتی مورد آزمون قرار گرفت. نتایج این آزمون نشان داد که از 20 نمونه سوسیس و کالباس 18 مورد نامنطبق بودند.
 
موارد مردودی نشان می‌داد که تولیدکنندگان سوسیس و کالباس از چربی صفاقی (چربی موجود در دستگاه گوارش و لابه‌لای روده‌ها)، غضروف شفاف مربوط به دستگاه تنفسی و ریه، عروق، رگ و اعصاب و بافت پیوندی (پوست رگ و پی و چربی ضایعات گوشتی) در تولید محصولات خود استفاده کرده بودند. این در حالی بود که این بافت‌ها عضله نیستند و تولیدکنندگان طبق استاندارد ملی مجاز به استفاده از این بخش از لاشه دام در تولید فرآورده‌های گوشتی نیستند.
 
بعدا در سال 1390 نیز بار دیگر یکی از مدیران سازمان استاندارد از کشف موارد تازه‌ای تخلف در صنعت سوسیس و کالباس خبر داده و گفت که استفاده از خمیر مرغ در تولید انواع فرآورده‌های گوشتی ممنوع شده است.
 
به گفته مهدی جعفری تقریبا تا آن زمان در تولید انواع فرآورده‌های گوشتی مانند همبرگر، ژامبون، کباب لقمه و ناگت مرغ از خمیر مرغ استفاده می‌شد که به دلیل مورد قبول نبودن استاندارد این محصول، این استاندارد مورد تجدید‌نظر قرار گرفت و قرار شد استفاده از خمیر مرغ در تولید انواع فرآورده‌های گوشتی ممنوع شود. همچنین قرار شد از آن پس خمیرمرغ تنها در تولید خوراک دام و طیور مورد استفاده قرار گیرد.
 
در تازه‌ترین اظهارنظر نیز مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار اوایل سال جاری اعلام کرد که مرغ‌های تخم‌گذار پس از حذف شدن از گردونه تولید تخم‌مرغ، به دلیل پایین بودن کیفیت با نصف قیمت مرغ گوشتی روانه مصارف صنعتی سوسیس و کالباس می‌شوند.
 
به گفته هدایت اصغری "مرغ تخم‌گذار که درصد گوشت آن از مرغ گوشتی کمتر است، کیفیت آن هم از مرغ‌های گوشتی پایین‌تر بوده بنابراین پس از این‌که از چرخه‌ تولید تخم‌مرغ حذف می‌شوند، گوشت‌شان برای مصارف صنعتی به کار می‌رود."
 
اما در حالی بیش از سه سال از انتشار گزارش تخلفات گسترده صنعت سوسیس و کالباس توسط اداره استاندارد تهران می‌گذرد که عضو هیات مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که برخی کارخانه‌های تولید سوسیس و کالباس از شرایط سوءاستفاده کرده و مرتکب تخلفات و تقلباتی شده‌اند، گفت: نباید همه تولیدکنندگان سوسیس و کالباس را به یک چشم دید. تولیدکنندگانی هم هستند که تمامی استانداردهای لازم برای تولید فرآوردهای پروتئینی را رعایت می‌کنند.
 
واغیناک قازاریان درباره استفاده از خمیرمرغ در تولید سوسیس و کالباس توضیح داد: متاسفانه به دلیل برخی تخلفات انجام شده توسط برخی تولیدکنندگان سوسیس وکالباس سازمان استاندارد به طور کلی استفاده از خمیرمرغ و دستگاه جداسازی گوشت از استخوان را در تولید فرآورده‌های گوشتی ممنوع کرده است. در حالی که در صورت استفاده اصولی از این دستگاه می‌توان با استفاده از گوشت‌های چسبیده به استخوان دام ذبح شده به میزان بیشتری فرآورده‌های گوشتی تولید کرد که این رقم بعضا به 25 تا 30 درصد هم می‌رسد.
 
او با اذعان سوءاستفاده‌ها و تقلب‌های رخ داده در صنعت سوسیس و کالباس اظهار کرد: تاکنون دستگاهی در کارخانه‌های تولید سوسیس و کالباس وجود داشت که با استفاده از آن گوشت چسبیده به استخوان جداسازی می‌شد اما برخی سوءاستفاده کردند و استخوان را نیز با آن دستگاه خرد کرده و از آن در تولید سوسیس و کالباس استفاده کردند که سازمان استاندارد بعد از مشاهده تخلفات به طور کلی استفاده ازاین دستگاه را ممنوع اعلام کرد، در حالی که این کار اشتباه است و باید جلوی سوءاستفاده‌ها گرفته شود.
 
او همچنین با اشاره به اجباری شدن آزمون بافت‌شناسی در صنعت تولید سوسیس و کالباس عنوان کرد: در حال حاضر 135 کارخانه تولید فرآورده‌های پروتئینی در کشور وجود دارد و بحث‌هایی هم که بعضا درباره استفاده از تاج خروس یا گوشت گربه در تولید سوسیس و کالباس می‌شود، به هیچ‌وجه صحت ندارد و در بسیاری از موارد خنده‌دار است.
 
این فعال صنعتی با رد اخبار منتشر شده درباره آلودگی گوشت‌های گاو وارداتی به کشور گفت: کلیه گوشت‌های وارداتی پس از بررسی‌های چند باره توسط سازمان دامپزشکی وارد کشور می‌شوند و هیچ‌گونه مشکلی ندارند.
 
عضو هیات مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی اضافه کرد: هم‌اکنون به دلیل محدودیت‌های به وجود آمده واردات گوشت گاو از برزیل کاهش یافته و ما مجبور به تامین گوشت از کشورهای دیگر شده‌ایم؛ از جمله این‌که گوشت گاومیش از هند وارد می‌شود. اگرچه کلیه گوشت‌های وارداتی علاوه بر این‌که در مبداء چک می‌شوند، در هنگام ورود به کشور نیز مجددا از نظر مسائل بهداشتی مختلف مورد آزمون قرار می‌گیرند و گوشت هندی هم هیچ مشکلی از نظر سلامتی ندارد.
 
او با اشاره به ورود گاو زنده از پاکستان اظهار کرد: دام‌های زنده‌ای که از طریق استان سیستان و بلوچستان و از پاکستان وارد کشور می‌شوند به عنوان گوشت ایرانی در بازار توزیع می‌شود و شاید دلیل اصلی آن این است که ذبح آن در ایران انجام می‌شود.
 
قازاریان درباره بحث‌های مطرح شده مبنی بر استفاده بیش از حد از نگهدارنده‌ها در تولید سوسیس و کالباس نیز عنوان کرد: بحث اصلی در این مورد مربوط به استفاده از نیترات در تولید سوسیس و کالباس است که میزان آن در ایران هم‌اکنون به 100 پی‌پی‌ام می‌رسد، در حالی که این رقم در آمریکا بالای 200 پی‌پی‌ام‌ است.
 
وی همچنین با بیان این‌که تشدید تحریم‌ها باعث افزایش قیمت گوشت و ادویه موردنیاز وارداتی در صنعت سوسیس و کالباس شده است، افزود: ادویه‌های مورد استفاده در صنایع سوسیس و کالباس علاوه بر تامین از تولیدات داخلی، از کشورهای هند و ویتنام نیز وارد می‌شوند و قیمت این ادویه‌ها بعضا تا 300 درصد افزایش یافته است.
 
این فعال صنعتی همچنین با اشاره به این‌که سازمان حمایت امسال با افزایش 15 تا 18.5 درصدی قیمت فرآورده‌های گوشتی موافقت کرد، افزود: مصرف سرانه سوسیس و کالباس در ایران تنها 150 تا 200گرم است، در حالی که این رقم در اروپا و آمریکا حتی به 15 کیلوگرم هم می‌رسد.
http://rajanews.com/detail.asp?id=147278

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:تخلفات عجیب در تولید سوسیس و کالباس!,س,سوسیس نخورید!!!, ] [ 21:8 ] [ لقمان محمدیان ]

فرستادن به ایمیل

این مطلب از کتاب کشف الاسرار ایشان چاپ قدیم، صفحه 281و282 آورده شده است:

همه می دانید اروپایی ها در شکسته بندی هیچ تخصص ندارند و بجای بستن موضع، عضو را بسیار شود، که می برند و در ایران استادانی بودند که هر عضو شکسته را بطوری می بستند که مانند روز اول میشد و اکنون هم کم و بیش اشخاصی هستند که در این فن، از دکتر های درجه اول ما بهتر و بالاتر هستند. لکن از بی عنایتی دولت در این باره، اینها نیز ازمیان می روند و این خصارت بزرگ به کشور عاید می شود.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 25 خرداد 1392برچسب:دیدگاه امام خمینی (ره) درباره طب سنتی (شکسته بندی – ردادی), ] [ 23:21 ] [ لقمان محمدیان ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ در جهت آموزش و ترویج پزشکی اسلامی راه ندازی شده است
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 278
بازدید دیروز : 343
بازدید هفته : 757
بازدید ماه : 757
بازدید کل : 92799
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


محکوم کردن توهین به پیامبر

تماس با ما
داستان روزانه