موسسه مجازی طب جامع اسلامی شفای قرآن وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا
| ||
|
خداوند بر بندگان جهت تقرّب و دستیابی به سعادت اموری را لازمالاجرا نموده است، که این مواضع خارج از اینکه عمق وجود را به رحمان نزدیک میکند . حساب قیامت را بر شخص آسان میکند و رضایت دنیوی و اخروی خداوند(جلّ و علا) را نصیب او میگرداند، در دنیا نیز منفعتهای فراوانی را نصیب او میگرداند، در این بخش چند نمونه از عباداتی که بر انسان اجرای آن لازم است نفع دنیوی آن را بحث مینمائیم: 1- وضو: پزشکان متخصص میگویند: اگر دستآوردهای علمی جدید را دربارهی بهداشت پوست مورد بررسی قرار دهیم به عمق اهمیّت تشریع وضو و طهارت پی میبریم. دست و صورت که غالبا در معرض مزاولت و مباشرت با کثافات و میکروبهای مختلفه میباشند در هر روزی چند مرتبه شستن آن لازم است. شستن دست و صورت و دستها تا پایان آرنج و پاها از ابتلا به بسیاری بیماریها پیشگیری میکند و با تحریک اعصاب منفعت فراوانی به دنبال دارد، وقتی اعضائی از بدن مانند صورت دست تا پایان آرنج موهای سر و پاها با آب خیس شوند، دمای این قسمتها از بدن پائین میآید و دستگاه گردش خون برای اینکه بتواند این بخشها را تا دمای 37 درجه ثابت نگه دارد فعالیت بیشتری انجام میدهد، که باعث تقویت سیستم گردش خون و اعصاب میشود. در قرآن درمورد عظمت و رحمتی که خداوند از طریق وضو نسیب فرد مسلمان میکند اشاره شده و این موضوع را به ما میفهماند که آنچه در دنیا برای انسان بطور کامل نافع و در روز واپسین او را به رحمت داخل میکند، خداوند منّان از طریق پیامبرr به ما ابلاغ نموده است. خداوند جلّ و علا و میفرماید: ای اهل ایمان هنگامی که میخواهید برای نماز بپا خیزید دست و صورت خویش را بشوئید و دستها را تا آرنج بشوئید و سرتان را مسح کنید و پاهایتان را تا دو قوزک بشوئید... خداوند هیچ گونه سختی برای شما قرار نخواهد داد ولیکن میخواهد تا(جسم و جان) شما را پاکیزه گرداند. (مائده 6) 2- غسل: یکی از مؤسسات علمی ایالات کالیفرنیا با همکاری مرکز پژوهشهای پزشکی آلمان در سال 1986 تحقیقاتی در مورد غسل و وضو انجام دادهاند که آن را در سال1994 د رنشریه علمی بین المللی پزشکی شماره A- 1994- P برروی شبکههای مختلف پزشکی ارائه دادند، که مطالبی مهم با خود داشت که بیش ازپیش عظمت اسلام را به رخ جهان میکشید و این عبارت بود از: غسلها و وضوهای مداوم انسان را از بیمارهای مختلف نجات میدهد مثلاً تراخم چشم بیماری مهلکی است که انسانها را به نابینائی و یا نقصان در عصبهای بینائی میکند که حدود 61 میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا هستند که حدود 32/7% از آنها در کشورهای اسلامی قرار دارند و دلیل كمي آن وضو و غسلهای مداوم است. خارج شدن منی و خون قاعدگی از بدن مرد و زن عملی موضعی نیست (مانند بول و سایر زواید) بدلیل اینکه اثر آن در تمام بدن آشکار میگردد و تمام سلولهای بدن به سستی میگرایند و طبق تحقیقات انجام شده دریافتهایم که دو سلسله اعصاب نباتی وجود دارد که تمام فعالیتهای بدن را کنترل میکند، اعصاب سمپاتیک و اعصاب پاراسمپاتیک، این دو رشته اعصاب در سراسربدن انسان و در اطراف تمام دستگاه و جهازات داخلی و خارجی گستردهاند، که وظیفه اعصاب سمپاتیک تند کردن و به فعالیت واداشتن دستگاههای مختلف بدن است و وظیفه اعصاب پاراسمپاتیک تنظیم وتند کردن فعالیتهای دستگاههاست و از تعادل این دو دسته اعصاب نباتی سیستم بدن متعادل کار میکند. مسئله ارگاسم(اوج لذت جنسی) و خارج شدن منی، و خارج شدن خون نفاس و حیض از زن سلسله اعصاب پاراسمپاتیک را بر سمپاتیک پیش میاندازد و تعادل جسم و سلولها تا حدی مختل میشود. از طرفی روی پوست منافذی است که قریب به دو میلیون عدد هستند که مبادله گازی با هوا از طریق این بخش بر پوست صورت میگیرد، یعنی هفت درصداکسیژن مورد نیاز بدن از طریق این منافذ تأمین میشود و گازهای سمّی نیز از طریق عرق از این بخشها خارج میشوند؛ بنابراین در هنگام اوج لذت جنسی و یا نفاس و حیض زن رسوبی نازک روی این منافذ قرار میگیرد و محیط پرورش انگل در آنها(منافذ) فراهم میگردد. و هرگاه انسان بمیرد در حدود 12 هزار میکروب در هر سانتی متر مربع بر بدن او آماده فعالیت میشوند و از این تعداد حدود هشت هزار میکروب بسیار قوی و خطرناک در حال آمادگی برای نفوذ به بدن موجود زنده تماس گیرنده با بدن اوهستند که شست و شوی کامل درصد خطر تماس با میّت و انتشار میکروبها را به حدود 7/1 درصد میرساند. مسلمانان! خداوند متعال برای ارسال برکات خود بر بندگان در مورد غسل چنین میفرماید: (ای اهل ایمان هنگامی که میخواهید نماز بخوانید)... و اگر جُنب هستید پاکیزه شوید و غسل کنید...خدا هیچ گونه سختی برای شما قرار نخواهد داد ولیکن میخواهد تا(جسم و جان) شما را پاکیزه گرداند و نعمت خود را بر شما تمام کند.(مائده 6) کلمه جنب به معنی دور شونده است یعنی هرآنچه که شما با آن اجازه نماز خواندن ندارید و آن عبارت است از جنب عرفی-حیض- نفاس. 3- روزه: پزشکان غیر مسلمان در مورد روزه میگویند: دفع سموم متراکم بدن و استراحت نسبی دستگاه گوارش و تنظیم دستگاه گردش خون بدن انسان، نیاز دارد در طول سال در حدود 30 روز مداوم شخص روزه باشد. روزه باعث میشود از آسم و التهاب کلیوی و ریوی و معده پیشگیری کند و کاهش رسوبات چربی را در شریانها انجام داده و از تصلّب شرایین جلوگیری مینماید. دکتر هلبا پزشک مشهور مارکسیسم اتریش بیمارانش را از طریق روزه درمان میکند و دکتر بارسیلوس کسی که جایزه پزشکی گرفت میگوید روزه درمان گوارش و گردش خون است که هیچ دارویی به اندازه آن مؤثر نمیباشد. خداوند میفرماید: ای کسانی که ایمان آوردهاید روزه بر شما فرض است(که انجامش دهید و آن هر سال یک ماه مداوام است) همان گونه که برای کسانی که قبل از شما بودند نوشته و فرض شد- اگر میخواهید متّقی باشید(آن را انجام دهید). (بقره- 183) 4- نماز: کعبه مرکز تنظیم بار مغناطیسی جهان است که سجده بسوی آن بار الکتریکی بدن را تنظیم و انسان را از اختلالات عصبی نجات میدهد. تحقیقاتی در مورد رکوع و سجود انجام گرفته است که دانشمندان به این نتیجه رسیدهاند: چون فرد سرش را پائین بیاورد خون در آن جمع میشود و باعث افزایش فشار شرایینها میگردد، و چون ناگهانی سرش رابالا میبرد بلافاصله فشار از بین میرود و بدلیل این نوسان فشاری انعطاف درظرفیتهای خونی ایجاد میگردد و چنانچه فشار انسان به 22 درجه جیوهای برسد در صورت انجام نماز آن را تحمل میکند و اما اگر شخص اهل نماز نباشد فشار تا 11 درجه جیوهای باعث پارهگی در رگهای مغزی میگردد. نماز ورزشی همگانی است و از التهاب مفاصل و خستگی مفرط ناحیه ستون فقرات پیشگیری مینماید. نماز از یاوه گویی بچهگانه در سن پیری تا 98% پیشگیری میکند، و تا حدود56% به درمان دردها و بیماریها کمک میکند. مطالبی که گذشت حاصل تحقیقات چند دانشگاه اروپائی و آمریکائی است که در سال 1998 ارائه شده است. خداوند میفرماید: حقیقتاً نماز شما را از فحشاء و منکرات و مشکلات روانی(سرکشی و طغیان و غرور و ظلم) بر حذر میدارد. (عنکبوت 45) و فرمود: بتحقیق رستگار شدند ایمان داران- آن کسانی که در نمازهایشان خاشعاند(آن را همیشه با اخلاص انجام میدهند.) (مؤمنون 1و2) 5- قرائت و گوشدادن به قرآن: در سال 1899 در فرانسه انجمنی پزشکی تحقیقاتی در مورد بیماران عصبی را انجام داد که 7 مسلمان و 6 یهودی و 33 نفر با مذاهب مختلف دیگر را مورد بررسی قرار دادند که تأثیر قرآن و موسیقی مورد تفحص قرار گرفت در پایان دریافتند که قرآن در درمان آنان 3/98 درصد تأثیر گذاشته و اعلام کردند در جهت درمان بیماریهای فکری از خواندن و گوش دادن قرآن دریغ نورزید. در سال 1996 دانشمندی دیگر تحقیقات بر گیاهان را انجام میداد که با بهرهگیری از علم نوین در اثبات اعجاز قرآن برآید، او دو گیاه را در باغچهای قرار داد که روزانه بر یکی از آنها قرآن قرائت میکرد و بر دیگری سخن زشت میگفت و در برابر آن گیاهان دیگر را پاره میکرد که در پایان گیاه اولی رشد بسیار زیبا و حیرتانگیزی داشت و دیگری رشد خوب نداشته بود و بعد از مدتی پژمرده شد. اینجانب (مؤلف کتاب) در 20/2/1389 پرتقالی را نصف کردم و آن را در دو ظرف جداگانه قرار دادم که بر یکی از آنها کلمات سبحان الله- الحمد لله- الله اکبر- لا اله الا الله- و السلام علیک و شهادتین نوشتم و بر دیگری کلمات دوستی شیطان- شیطان ملعون و رجیم- کثافت- احمق- و سام علیک نوشتم و آن را با فاصله 20 سانتیمتر از هم در جایی قرار دادم و به مدت سه روز، روزی یکبار آیه الکرسی و آیاتی از قرآن بر اولی میخواندم و بر دیگری کلمات زشت و ناپسند میگفتم، بعد از هفت روز دیدم که اولی شفاف و خوشبو ماند، و دیگری بسیار بدبو شده و پرتقال کپک زده است. خداوند میفرماید: وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ (اسراء-82) و ما آیاتی را از قرآن فرو فرستادیم که مایه بهبودی دلها ار بیماریهای نادانی و گمراهی و تباهی است و مایه رحمت بر مؤمنین است(و درون و بیرون مؤمنان را به شفا میرساند.) و در جایی دیگر میفرماید: و قرآن را با ترتیل(شمرده شمرده و با دقت) قرائت کن(تا مایه خیر و برکت شود.) (مزمّل 4) وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنْصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ (اعراف 204) هنگامی که قرآن خوانده میشود، گوش فرا دهید و ساکت باشید تا رحمت(دنیایی و اخروی) خدا شاملتان شود. موضوعات مرتبط: برچسبها:
سلامتی در دوری از محرّمات نهی شده در اسلام بر ما روشن است خداوند آنچه را بر ما حرام کرده نفع دنیوی و اخروی در دوری آنها برای ما به ارمغان میآید و بسی دارای حکمتهای فراوان است، در این بخش چند نمونه از محرّمات قرآنی که ما را به خداشناسی و ایمان بیشتر به قرآن و پیامبرr فرا میخواند بحث میکنیم. 1- تحریم گوشت خوک: دانشمندان در مورد گوشت خوک و مصرف آن به بررسی پرداختهاند که ما به اختصار نظریه ثابت شده علمی آنان را بیان میکنیم، آنان میگویند: «در گوشت خوک میکروبها و انگلهایی است که از بین نمیروند و به بدن انسان منتقل میشود و انسان را دچار بیماریهایی شدید و لاعلاج مینماید، خوک انگلهایی به نام بالانتی دیوم و انتامیب هیستولتیک را به انسان منتقل که دچار اسهال خونی و اسهال آمیبی مینماید، بیماری شدید شبیه باد سرخ که تاول سرخ دردناک همراه با سوزش بر روی پوست است، از نتایج مصرف گوشت خوک است، یرقان عفونی رومنا از طریق خوک به انسان میرسد کسانی که گوشت خوک میخورند دردهای مفصلی و تصلب شرایین در آنها بیشتر به چشم میخورد؛ کرم کدو که حالت قلاب مانندی دارد در گوشت و شیر خوک فراوان است که از طریق حرارت از بین نمیرود که ورود آن از طریق مصرف گوشت خوک و شیر خوک به بدن، انسان را دچار بیماریهای نارسائی گوارشی میکند. کرم تری شینوز یکی دیگر از انگلهای خوک است که بیماریهای درد عضلانی و ضعف ماهیچهها و تب و عفونت خون از آثار فعالیت آن در بدن است. آثار روانی ناشی از مصرف غذاها امری ثابت شده است و مصرف شیر و گوشت خوک روحیه انسان را از لحاظ اخلاقی دچار دو معضل میکند: 1- خونخواری و کم شدن مهر و محبت2- بیغیرتی ناموسی.» خداوند متعال در قرآن میفرماید: إِنَّمَا حَرَّمَ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةَ وَالدَّمَ وَلَحْمَ الْخِنْزِيرِ(بقره 73 ) خداوند بر شما مردار و خون و گوشت خوک را حرام نموده است. 2- مردار: تحقیقات علمی ثابت کرده است که دستگاه گوارش نمیتواند از گوشت مردار غذای سالم و خون مورد نیاز بدن را تهیه کند و نتیجتاً تبدیل به سم میشود و در خون و بدن قرار میگیرد، پزشکان در مورد مردار میگویند: در بدن مردار خون رسوب میکند و اسیدهای فسفریک و فورمیک و لالتیک بالا میرود و این امر باعث میشود که فوراً بدن مردار به کانون میکروبها تبدیل شود، و مصرف آن عفونت خونی و بیماریهای پوستی و استخوان به دنبال دارد، مردار فوراً میکروب وبا در هوا میگیرد و این موضوع باعث انتقال آن میشود، همه این موارد به دلیل این است که خون بستر تولید و جذب میکروبهاست.» خداوند میفرماید: إِنَّمَا حَرَّمَ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةَ (نحل 115)حقاً بر شما گوشت مردار حرام است. 3- خون: با خارج شدم خون از بدن و یا از جریان افتادن آن حتی برای لحظهای گلبولهای سفید که کار دفاع انجام میدهند میمیرند و این امر باعث رشد میکروبها در خون و سرحال شدن آنها میشود؛ در کتب پزشکی در مورد خون آمده است: خون هضم نمیشود، و بدلیل داشتن اسید اوریک و کریاتینین و دی اکسيد کربن مسموم کننده بسیار خطرناکی است و از نظر روانی انسان را دچار بداخلاقی میکند، خون سیستم عصبی را مختل که عصبانیتهای بی مورد را بدنبال دارد.
خداوند میفرماید: حُرِّمَتْ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةُ وَالدَّمُ (مائده 3)براستی بر شما خوردن گوشت مردار و خون حرام است.
در سالهای 1980 تا 1987 در اروپا و آمریکا تحقیقاتی در مورد جنایات صورت گرفت که در پایان آمار آن را چنین اعلام کردند، کسانی که مشروبی هستند بیشترین جنايات را انجام میدهند، 50% قتلها توسط انسانهای مشروبخوار صورت گرفته است، 76% دعواهای خیابانی از آثار مصرف مشروبات بوده است، 7/89% تجاوزهای جنسی توسط مشروبخواران انجام گرفته است، 8/79% سرقتها نیز بدست مشروبخواران صورت گرفته است و... مشروبات از نظر علم پزشکی چهرهی خوبی ندارد، زیرا آنان با تحقیقات به این نتیجه رسیدهاند که: 1- هر نوع شرابی حاوی الکل است! که به سرعت جذب خون میشود و حدود0005/0آن دفع میگردد. 2- شراب در کار تعدادی از سیستم عصبی اختلال ایجاد میکند و عصب بینائی را ملتهب میکند، و سبب ایجاد اختلالات روانی میشود و عوارضی از قبیل هذیانگوئی و رعشه، بیماریهای مغزی مانند جنون کورساکوف و ورینکه پدید میآورد، و دچار ضعف ذاکره همراه با عدم توانائی کنترل احساسات و التهاب پایانههای عصبی میشود. 3- مصرف شراب درتولید سنگ کلیه و ورم مثانه و افزایش اوره خون که بیماری نقرس به دنبال دارد، تأثیر بالائی دارد. 4- نوشیدن شراب سیستم گوارشی را تخریب میکند، که ظاهر شدن پلاکهای سفیدروی زبان که منجر به سرطان میشود و خراش غشاهای مخاطی دهان و حلق و رساندن آسیب به پرزهای چشایی زبان از آثار فساد شراب است. آمار نشان داده است 7/91% مبتلایان به سرطان مری ومعده از مصرف کنندگان مشروبات هستند. کبد از اثر نوشیدن شراب دچار تشمع(سیروز) میشود. 5- استفاده از مشروبات خون را مختل و گلبول سفید را در آن ضعیف و قدرت جذب ویتامین را از بین میبرد، و دچار ضعف ماهیچههای قلب میشود. آهن خون و اسیدکولیک و گلبولهای قرمز خون بدلیل مصرف مشروبات بسیار کم میشوند و بیماری هموسدرین خونی نیز از آثار مصرف آن است. (و بیماریهای بسیار دیگر...) خداوند میفرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ - إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ فِي الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ وَيَصُدَّكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَعَنِ الصَّلَاةِ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ (مائده 90و91) اي مؤمنان ! ميخوارگي و قماربازي و بتان ( سنگيي كه در كنار آنها قرباني ميكنيد ) و تيرها ( و سنگها و اوراقي كه براي بختآزمائي و غيبگوئي به كار ميبريد ، همه و همه از لحاظ معنوي ) پليدند و ( ناشي از تزيين و تلقين ) عمل شيطان ميباشند . پس از ( اين كارهاي ) پليد دوري كنيد تا اين كه رستگار شويد، اهريمن ميخواهد از طريق ميخوارگي و قماربازي در ميان شما دشمنانگي و كينهتوزي ايجاد كند و شما را از ياد خدا و خواندن نماز باز دارد . پس آيا ( از اين دو چيزي كه پليدند ، و دشمنانگي و كينهتوزي ميپراكنند ، و بندگان را از ياد خدا غافل ميكنند ، و ايشان را از همهي عبادات ، به ويژه نماز كه مهمترين آنها است ، باز ميدارند ) دست ميكشيد و بس ميكنيد ؟ ! خداوند در این آیات آثار مخرب از شراب را به ما اعلام میکند و حتی یکی از پایههای اساسی گمراهی و مشکلات روانی و اجتماعی برمیشمارد، در این آیات شراب قبل از سه مورد اسباب دیگر گمراهی حتی قبل از بتپرستی آمده است؛ انگار راه گمراه شدن فکری و روانی که شیطان در میان مردم ایجاد میکند شرابخواری است؛ پس از آن برحذر باشیم. 5- اسراف: اسراف به معنی رعایت نکردن حدود و زیادهروی در مصرف است، محققین آثار اسراف را در دو بخش روانی و جسمانی چنین بیان میکنند: «انسانی که اسرافکار است آرامش فکری ندارد و هیچ وقت از داشتههایش لذت نمیبرد و نمیتواند از آن به خوبی استفاده کند، و دچار خلأ روانی میشود که غرور و از خودبیگانگی دو بیماری مهلک از آثار اسراف هستند. کسانی که در خوردن و نوشیدن اسراف میکنند، خارج از بیماریهای روحی از نظر جسمی متضرر میشوند، پاره شدن جداره معده به علت پرخوری و غلیظشدن خون و کمک به رشد میکروبها در بدن و کسالت در مفاصل از نتیجه اسراف است. اسراف در نوشیدن و خوردن سوزش قلب و خناق سینه و کسالت در ناحیه صورت و سر را به دنبال دارد؛ پرخوری در مصرف گوشت تصلب شرائین و نقرس و بیماری قلب و عروق و پیری زودرس و ورم معده و روده را ایجاد میکند. دانشمندان میگویند: کسانی که از پرخوری و اسراف دوری میکنند آرامش روحی بیشتری دارند و بهتر فکر میکنند و کمتر دچار بیماری میشوند. خداوند میفرماید: وَكُلُوا وَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ (اعراف 31) بخورید و بیاشامید ولی اسراف(زیاده روی) نکنید که خداوند اسرافکنندگان را دوست ندارد. خداوند جل و علاء در چند کلمه بصورت موجز و مفید به ما میفهماند که اسراف و زیادهروی انسان را از محبت خدا دور میکند و به او ضرر دنیائی نیز میزند. 6- زنا: ارتباط نا مشروع زن و مرد در هر اجتماعی فساد به بار میآورد و تمدن آن اجتماع را به تخریب میکشاند. پیدایش هرج و مرج و نماندن رابطه مهر و محبت میان خانواده، ایجاد کشمکشهای روانی و اجتماعی از آثار زنا است. امروزه علم ثابت کرده که بیماریهایی بسیار خطرناک نیز از نتیجه ارتباطهای نامشروع در اجتماع رواج مییابد و یافته است! دانشمندان علوم پزشکی میگویند: «علت انتشار بیماریهای آمیزشی اساساً به روابط جنسی آزاد و نامشروع برمیگردد.» اگر کتاب عملکرد سمینار جهانی بیماریهای مقاربتی(که در سال 1964 این سمینار با حضور 1500 متخصص با شرکت بیش از پنجاه کشور صورت گرفت) دقت کنیم، با اسناد مشخص شده است که بیماریهای آمیزشی طی سالهای 1950 تا 1960 در 71 کشور شیوع شدیدی پیدا کرده است؛ از این مجموع 20 کشور اروپائی است که در 19 کشور آن افزایش این بیماریها از تمام نقاط دنیا بیشتر است؛ که در کشورهای شرق مدیترانه از هر 11 کشور در 4 کشور این بیماری شایع است و حدّ شدت آن بسیار پائین است؛ در کشور آمریکا در طی 4 سال 2 برابر میشود! بیماریهای آمیزشی عبارتند از: 1- سیفلیس که در جهان حدود 22 میلیون نفر مبتلا وجود دارد که با آزمایشات مشخص شده است 000/708/19 نفر از طریق زنا دچار این بیماری شدهاند. 2- سوزاک که فقط در کشور آمریکا 870/1 (یک میلیون و هشتصد و هفتاد هزار) مبتلا به این بیماری مشخص که 003/632/1 نفر از طریق زنا دچار این بیاری شدهاند. 3- شانکر یا آتشک 4- گرانولوم آمیزشی 5- التهاب مهبل 6- و مهمترین بیماری ایدز که در کشورهای اروپائی و غرب گسترش مییابد و 9/87% شیوع این بیماری از طریق زنا صورت میگیرد. دانشمندان میگویند: «تنها راه نجات از این آتشهای ویرانگر کانون اجتماع دوری نمودن افراد از روابطهای آزاد و نامشروع است.» خداوند متعال در جهت دچار نشدن به این بلاها ما را به اخلاق رهنمون میسازد و در چند مرحله بسیار کارساز ما را به پیشگیری حکیمانهای راهنمایی میکند. 1- قرآن میفرماید: (ای رسول) به مردان مؤمن بگو تا چشما را از نگاه ناروا بپوشند و فروج و اندامشان را(از دچار شدن به روابط نامشروع و آزاد) محفوظ دارند که این پاکیزگی برای جسم و جان(و اجتماع شما) اصلح است و البته هر چه انجام دهید خداوند کاملاً آگاه است؛ و(ای رسول) به زنان مؤمن بگو تا چشمها را از نگاه ناروا بپوشانند و فروج و اندامشان را از عمل(زشت و زنا و رابطههای آزاد و نامشروع) محفوظ دارند. (نور 30 و31) این آیه با توصیه به رعایت عفت که جامعه را از آلودگی میرهاند، پیشگیری از فساد و زنا را به حقطلبان آموزش و امر میکند. 2- قرآن میفرماید: هر یک از زن ومرد زناکار را صد تازیانه بزنید و نباید رأفت و محبت نسبت به آن دو شما را از اجرای حکم الهی مانع شود، اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید و باید گروهی از مؤمنان مجازاتشان را مشاهده کنند، مرد زناکار جز با زن زناکار و مشرک(اجازه نداشته باشد و) نباید ازدواج کند، و زناکاران بر مؤمنان حرام هستند(که با آنان ازدواج کنند). (نور2و3) اگر این حکم جاری شود مردم دچار زنا نمیشوند و این فساد اخلاقی و اجتماعی رادرجامعه رواج نمیدهند. خداوند میفرماید: و هرگز به عمل زنا نزدیک نشوید(شوخی کردن، چشمک زدن، تلفنی ارتباط برقرار کردن و...) که کار بسیار زشت است(که فرد و جامعه را از حیث اخلاقی و روانی دچار تزلزل میکند و کانون خانواده و مهر و محبت میان انسان را پاره پاره میکند) و راهی ناپسند است(که بیماریها و تباهی اجتماع از آثار فساد آن است.) (اسراء- 32) 7- لواط: عمل زشتی که از طریق مقعد با مرد یا زن رابطه جنسی برقرار شود، لواط است که بسیار پلید است. با تحقیقات علمی که طی سالهای 1957 تا 1963.م صورت گرفت دانشمندان مردم را از رابطه شنیع لواط بارها با تأکید بر حذر داشتند، زیرا آنان در آزمایشات و پژوهشهایشان به این نتیجه رسیده بودند که: «کسانی که لواط انجام میدهند دچار تمام بیماریهای مقرابتی که از طریق زنا با اشخاص دچار میگردند، میشوند؛ و کنترل مقعد سست میگردد و بیماریهای مازوخیسم روانی و ساديسم در شخص پیدا میشود و کانون نظم خانوادهها از هم میپاشد، آمار نشان میدهد 31% از خانوادههایی که در اروپا دچار از هم پاشیدگی شدهاند(در سالهای 1959 تا 1961.م) در یکی از اعضاء(زن- مرد) عادت به عمل لواط بوده است، و 6/17% شیوع ایدز در آمریکا بدلیل روابط لواط بوده است.» خداوند در قرآن میفرماید: آیادر میان جهانیان شما به سراغ جنس ذکور میروید و همجنسبازی میکنید! آیا(میدانید) این عمل زشت و ننگین است!؟! (و مگر شما از لحاظ روانی و غیرت و از حیث پزشکی دچار فسادنمیکنند؟) و همسرانی(حلال با حکم به رابطه مشروع) را که پروردگارتان برای شما آفریده است رها میکنید؟! حقّاً شما(هایی که با مردان یا زنان لواط انجام میدهید) قوم تجاوزگری(و بیمار و پستی) هستید. (شعراء 165 و166) 8- رابطه جنسی با زن حائض: امروزه بیماریهایی در میان مردان و زنان شیوع پیدا کرده است، که آزمایشات مشخص میکند که رابطه مرد با زنی که در حال عادات ماهانه است، باعث این فساد میشود. تحقیقاتی در سالهای 1953 تا 1959 در مورد رابطه زن حائض با مرد در انجمنهای پزشکی مختلف صورت گرفته است که خلاصه نتیجه از این قرار است: «در شرایط طبیعی مهبل زن بوسیله ترشحاتی نرم میشود و از آسیب محفوظ میماند و این ترشحات که خاصیت اسیدی دارد مهبل را از آلودگی میکروب مصون میدارد، وجود خون حیض در مهبل باعث تغییر این حالت میشود و نزدیکی با زنان به هنگام قاعدگی، میزان آلودگی را افزایش میدهد، و ضررهایی متوجه هر دو(زن و مرد) میشود، یعنی مهبل زن خراشهایی ریز برمیدارد که دچار التهاب در مهبل میشود، و غشای مخاطی رحم که در حال پوست اندازی است و زخم برداشته محل جمع آوری میکروبها میشود، که گاهی به عقیم شدن زن منجر میشود. و مردی که با زن حائض رابطه جنسی برقرار کند، دچار التهاب مجرای بول میشود و بیضههایش ضربه میبیند و سوزش در سر ذکر او ایجاد میشود که خود اینها باعث میشود بیماریهایی از جنس مقاربتی هم در مرد و هم در زن پدیدار گردد، پس برای رهایی باید مرد و زن در حالی که زن حائض است رابطه جنسی برقرار نکنند.» خداوند میفرماید: و از تو درباره خون حیض سؤال میکنند، بگو: چیز آلودهای است و لذا در حالت قاعدگی از زنان کنارهگیری کنید و با آنان نزدیکی ننمائید و به آنها نزدیک(جنسی) نشوید تا پاک میشوند. (بقره- 222) 9- استمناء: کسی با دست خود ارضائی کند تا لذت جنسی ببرد استمناء انجام داده است. متخصصان علوم پزشکی آثار استمناء را چنین توضیح میدهند: «بیماریهای روحی تغییر مزاج بدون دلیل و حسادت و غم و اندوه بیدلیل، گوشهگیری مفرط و مالیخولیا از آثار شوم جلق زدن و انحراف جنسی است. اعتیاد به استمناء شهامت را از شخص میگیرد و او را جبون میکند؛ دچار شدن به این عمل زشت آثار جسمانی مخربی به جای میگذارد که عبارتند از: پژمردگی صورت، کبودی دور چشم، نقصان حافظه، خرابی اشتهاء، تنگی نفس، صدای گوشها، ضعف قوای جسمانی.» خداوند میفرماید: و کسانی که عورت خود را حفظ میکنند،( از ارتباط جنسی بر قرار کردن آزاد ونامشروع یا هر نوع ارضای جنسی) مگر از همسران و یا کنیزان خود، که در این صورت جای ملامت ایشان نیست. (مؤمنون 5و6) و در ادامه میفرماید: اشخاصی که غیر از این(دو راه زناشوئی) را دنبال کنند، متجاوز(از حقوق انسانی و شرعی هستند و به خود ضربه میزنند و تجاوزگر به حدود شرع) بشمار میآیند(و زناکار میباشند) (مؤمنون 7) 10- رضاع: هرگاه بچهای کمتر از دو سال از زنی غیر از محارم خود(مادر، خاله، عمّه، جدّه، خواهر) شیر خورده، هرچند که هیچ نسبت فامیلی با او نداشته باشد(و اگر هم فامیل باشد) آن زن مادر رضاعی او میشود و احکام شرعی بر فرزند واقعی آن زن غیر از ارث آنچه وارد است بر او نیز واقع میگردد. تحقیقات دانشمندان در عصر حاضر در مورد ورود شیر به بطن بچه چنین میگویند: «شیر بر بیش از چند نوع سلول را دربردارد و دستگاه ژنتیکی شیرخوار زنهای نا آشنا را انتقال داده و چون نارس است آن را میپذیرد، این ژنها سلولهای کودک را میشکافند و در آن جای میگیرند و به دستگاه ژنتیکی او میرسند، و این باعث میشود که شیرخوار اززن سیستم ژنتیکی و دی ان اَی بدنش با محارم زن مشابهت پیدا میکند. ازدواج آنها با هم مشکلات عدیده روانی و پزشکی پدید میآورد که غیر قابل درمان و بازگشت به سلامتی است، به این دلیل از نظر پزشکی محارم زن شیرده محرم شیرخوارمیشوند.» خداوند میفرماید: خداوند بر شما حرام نموده است ازدواج با مادرانتان، دخترانتان، خواهرانتان، عمّههایتان، خالههایتان برادرزادگانتان، خواهرزادگانتان؛ و مادرانی که به شما شیر دادهاند، خواهر شیریتان.. (نساء 23) 11- بیحجابی: در سال 1879 تا 1924.م در اروپا تحقیقاتی در مورد بیحجابی از طرف گروهی متشکل از 4 مسلمان و 11 مسیحی و 7 یهودی و 2 کمونیسم که مجموعهای از پزشکان و قاضی و وکیل وجامعهشناس بودند، صورت گرفت که در پایان نتیجه را چنین اعلام کردند: در شهرهایی که زنان با لباسهای جذبکننده و یا نیمه عریان در اجتماع رفت وآمد میکنند چهار نوع ضرر بیشتر به شهرهای دیگر دیده میشود که عبارتند از: 1- فساد جنسی که مدارس و دانشگاهها را دربرگرفته است و رابطه دختران و پسران در سن کم در خیابانها صورت میگیرد و تجاوزهای جنسی و روابط آزاد نتیجه بیحجابی است. 2- فساد بهداشتی که ازدیاد بیماریهای پوستی در میان بیحجابها و بیماریهای مقاربتی در شهرهای بیحجاب بیشتر است. 3- مضرّات اقتصادی که در مبان جوامعی که زنان با لباسهای تنگ یا نیمهعریان در معرض دید قرار میگیرند رجوع به دادگاهها و هزینه برای رسیدگی به کشمکش خانوادگی و دعوای خیابانی رو به ازدیاد است و مهمتر از همه هزینه برای درمان بیماریهای ناشی از آن نیز بسیار بالاست. 4- فساد روانی که افسردگی در میان جوانان پسر و انحرافات جنسی در میان کودکان و نوجوانان و کم شدن بار انسانیت و سست شدن بنیان خانودهها از نتایج بیحجابی است. و در تحقیقاتی که در سال 1971 دانشمندان انجام دادند، دریافتند: «زنانی که لباس تنگ میپوشند یا قسمتهای بدنشان در معرض دید قرار میگیرد و نیمهعریان میگردند در آنان بیماری خطرناک و جدیدی شایع شده است، که پوست آنان و مویرگهای زیر پوستی را در معرض خطر قرار میدهدو آن سرطانی صعب العلاج به نام میلانوما است.» خداوند متعال میفرماید: و به زنان با ایمان بگو: دیدگاه خود(از نگریستن به نامحرم) فرو بندند و فرجهای خویش را حفظ کنند و(زنان) زینت خود را(در جسم) آشکار نگردانند مگر آنچه پیداست(از دست تا مچ و صورت و لباسهای بر بدنشان که تنگ نباشد) وباید که چادرهایشان را بر سرشان فرو اندازند و زینت خود را آشکار نسازند(یعنی سر و گردن و بازو و ساق و پا و آرایشهایشان را در معرض دید مردم قرار ندهند.) (نور31) موضوعات مرتبط: برچسبها: [ جمعه 2 فروردين 1392برچسب:فلسفه,تحریم بعضی چیزها از منظر طب, ] [ 20:40 ] [ لقمان محمدیان ]
|
|
[ طراحی : ایران اسکین ] [ Weblog Themes By : iran skin ] |